בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות קלות, תשואת האג"ח ל-10 שנים נסקה

תשואת האג"ח ל-10 שנים המריאה ל-3.04% • עסקת רכישת טוויטר ממשיכה להסתבך והמניה ננעלה בירידה • בורסות אירופה סיימו את היום בעליות של עד 1.3% • ירידות קלות במחירי הנפט הגולמי והזהב, הביטקוין מטפס

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום המסחר הראשון לשבוע זה הסתיים בוול סטריט במגמה חיובית. בדקות שקדמו לנעילה התחזקו מעט העליות וגם דאו ג'ונס - שכבר הספיק לעבור לירידה - סיים לבסוף בעלייה קלה. נאסד"ק ו-S&P500 עלו ב-0.4% וב-0.3% בהתאמה.

אילון מאסק ולארי פינק לא לבד: משבר 2022 הוליד זן חדש של נביאי זעם
אורי קילשטיין מסביר את ההגעה לקארפור: "אפשר לחולל מהפכה"  

בזירת המסחר האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמו עליות בתשואות. תשואת האג"ח לעשר שנים זינקה בכ-9 נקודות ועלתה ל-3.04%.

מניית אפל  ננעלה בעלייה קלה, לאחר שהשיקה הערב מספר מוצרים ושירותים חדשים. טוויטר  ירדה בכ-1.5% לאחר שאילון מאסק שוב איים לבטל את העסקה לאחר שטען שלא סיפקה לו נתונים בנוגע למספר המשתמשים המזויפים ברשת החברתית. אמזון  גם רשמה עלייה מתונה, לאחר שביצעה ספליט ביחס של 20 ל-1 במניותיה. מאז שדיווחה על הספליט במרץ האחרון, ירדה המניה בכ-14%. עוד בלטו מניות האנרגיה הסולארית, ובהן סולאראדג'  הישראלית והמתחרה האמריקאית אנפייז .

21:40

מדדי המניות בוול סטריט ממשיכים לרשום עליות קלות של עד 0.3%, בעוד תשואות האג"ח מזנקות ברקע בשיעורים חדים. תשואת האיגרת ל-10 שנים מתקרבת ל-3.04%.

טסלה  ומטא עולות ב-1%, גוגל מתקדמת כ-2% ועליבאבא מטפסת ביותר מ-6%. אינוביד  הישראלית מתרסקת כבר ב-20% וגם טבע , אופקו, סיירן, ספיינס, ביונד אייר, אורמד וסטרטסיס מאבדות גובה. לעומת זאת, אדיסט ביו , קוגנייט וסולאראדג' עולות.

בשוק הסחורות מחירי הנפט הגולמי יורדים בכ-0.3%, כשהברנט נסחר ברמה של 119.3 דולר לחבית, והזהב יורד ב-0.5% למחיר של 1,841 דולר לאונקיה.

20:00

העליות בוול סטריט ממשיכות להצטמצם, וכעת נאסד"ק ו-S&P500 עולים בכ-0.4% בלבד והדאו ג'ונס מחק את העלייה כמעט לגמרי. במקביל, נמשכות העליות החדות של תשואות האג"ח האמריקאיות.

בראש הנאסד"ק עדיין בולטות מניות הטכנולוגיה הסיניות, בין השאר לאחר ההקלות המשמעותיות בהגבלות הקורונה בסין, וכן לאחר שהממשל הסיני אישר לדידי גלובל  לצרף מנויים חדשים ועודד את סקטור הטכנולוגיה הסיני כולו, שנתון לרגולציה מחמירה ביותר של המדינה.

עוד בולטות מניות האנרגיה הסולארית השונות, ובהן סולאראדג'  הישראלית והמתחרה האמריקאית אנפייז אנרג'י , על רקע הסרת המכסים על פאנלים סולאריים שמיובאים ממזרח אסיה.

על אף המגמה החיובית בשוק, AMD , מטא (פייסבוק)  ומיקרוסופט  נסחרות בירידות קלות, וכן טוויטר  שמאבדת כ-2% לאחר שאילון מאסק האשים אותה בהפרת חוזה (ראו עדכונים קודמים).

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של 1%-1.3% במדדי המניות המובילים. יורו סטוקס 50 הכלל אירופי הוסיף 1.5%.

במקביל, העליות שנרשמו במדדי וול סטריט התמתנו. נאסד"ק עולה ב-0.9%, S&P500 מוסיף 0.7% ודאו ג'ונס צמצם את העלייה לכ-0.4%. לצד זאת תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב מזנקות: תשואת האיגרת ל-10 שנים קופצת ב-8 נקודות ל-3.03%, תשואות האג"ח לשנתיים עולה ב-5 נקודות ל-2.72%.

על אף התמתנות העליות, מניות הטכנולוגיה ממשיכות לבלוט ולהוביל את המדדים, ובהן טסלה, אמזון ואלפאבית, ולצידן מניות הטכנולוגיה הסיניות שעולות בחדות, ובהן עליבאבא, ניאו , דידי, ג'יי.די.קום ופינדואודו.

בקרב המניות הישראליות, אינוביד  צונחת ב-12%, ג'יי פרוג  מאבדת 8% וגם סייברוואן , סנטינל וואן , רדהיל, סאפיאנס, גילת ופלייטיקה  מאבדות גובה. לעומתן, סולאראדג'  נהנית מהאווירה בשוק האנרגיה המתחדשת, לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הסיר מכסים על פאנלין סולאריים, והיא מטפסת בכ-4%. 

17:35

שעה לפתיחת המסחר בוול סטריט והעליות מתחזקות. נאסד"ק מטפס ב-1.8% בהובלת מניות הטכנולוגיה, הן האמריקאיות והן הסיניות שבולטות לחיוב. מדד S&P500 עולה ב-1.3% ודאו ג'ונס ב-0.9%.

פרט לדידי גלובל שנוסקת ב-50%, גם עליבאבא , פינדואודו  וג'יי.די.קום  הסיניות רושמות עליות חדות. בטק האמריקאי בולטת אמזון  שקופצת כ-5% לאחר הספליט במניה, שהוריד את מחיר הפתיחה שלה ל-125 דולר בלבד. טוויטר  ממשיכה להיסחר בירידה של כ-4% לאחר שאילון מאסק האשים אותה בהפרת חוזה לאחר שלא סיפקה פרטים על מספר החשבונות המזויפים ברשת החברתית.

באירופה נמשכת המגמה החיובית כאשר מדד דאקס  עולה ב-1.7%, קאק  מוסיף 1.6% ופוטסי  מתקדם ב-1.4%.

16:31

כפי שאותתו החוזים העתידיים, פתיחת שבוע חיובית בוול סטריט כאשר נאסד"ק קופץ ב-1.6%, S&P500 עולה ב-1.2% והדאו ג'ונס מתקדם ב-0.9%.

אמזון  ביצעה את הספליט במניה (ביחס של 20 ל-1) ונסחרת עתה בעלייה של כ-2%. טסלה  עולה ב-3.6%, מיקרוסופט , אפל , אלפאבית (גוגל)  ואנבידיה  גם מטפסות.

טוויטר  מאבדת כ-5% לאחר שאילון מאסק הגיש מכתב לרשות לניירות ערך האמריקאית בטענה שלא קיבל עדיין את הפרטים על כמות המשתמשים המזוייפים ברשת החברתית, וטוען שבכך היא "מסכלת" את הזכויות שלו לקבל מידע במסגרת הסכם המיזוג. מאסק מאשים את החברה בהפרת חוזה ומאיים בביטול העסקה.

חברת התעופה ספיריט איירליינס מזנקת לאחר ש-JetBlue  שיפרה את הצעת הרכישה שלה: הגדילה את דמי היציאה שלה מהעסקה ל-350 מיליון דולר, ותשלם חלק מזה כדיבידנד אם העסקה תושלם, מה שיגדיל את השווי ל-31.50 דולר למניה.

דידי גלובל , ענקית הנסיעות שמכונה "אובר הסינית", נוסקת ב-65% לאחר שדווח בוול סטריט ג'ורנל שהרגולטורים בסין החליטו לאחר בדיקה בת שנה לבטל צו שאוסר על החברה להוסיף משתמשים חדשים.

15:45

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתקיים בעליות של 1.3%-1.8%, כשמדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי מטפס ב-1.6%. גם החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים כי המסחר ייפתח במגמה חיובית בקרוב, כשהחוזים על נאסד"ק קופצים ב-1.5%.

בשוק האג"ח האמריקאיות התשואות ממשיכות לעלות, ותשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-2 נקודות ל-2.97%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של 0.5% במחירי הנפט, והברנט יורד ל-119.1 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1851 דולר לאונקיה. הביטקוין מזנק ב-5.8% לשער של 31.4 אלף דולר.

14:05

מגמה חיובית באירופה. מדדי המניות המרכזיים מטפסים ב-1%-1.3%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.5%.

במסחר המוקדם בניו יורק רושמות עליות בולטות טסלה , ריביאן, איירון סורס, ניאו , אנבידיה  ועליבאבא.

לאחר פרסום נתוני שוק העבודה בארה"ב ביום שישי האחרון ולקראת פרסום מדד המחירים לצרכן ביום שישי הקרוב כותב רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, כי "לא מן הנמנע כי שילוב של האטה כלכלית מסוימת ושינוי כיוון של האינפלציה הבסיסית (למעט מזון ואנרגיה) יגרום לפד לקחת פסק זמן מהעלאות הריבית בחודשי הקיץ. עם זאת, לנוכח ריבוי המשתנים הפועלים כעת על הכלכלה הגלובלית, כמו המשך המלחמה באוקראינה וסוגיית איראן, צפוי שהתנודתיות בשווקים תימשך".

12:05

מגמה חיובית באירופה. מדדי המניות המרכזיים מטפסים ב-1%-1.3%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.5%.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון  יתמודד היום עם מרד פנימי  במפלגה השמרנית, כאשר יעמוד בפני הצבעת אי-אמון שעשויה לסלק אותו מתפקידו. יושב ראש הוועדה הרלוונטית במפלגה עידכן כי ההצבעה צפויה להתקיים היום (ב') בין השעות שמונה בערב לעשר בלילה (שעון ישראל), לאחר שיותר מ-50 חברי פרלמנט מטעם המפלגה שלחו מכתבים התומכים בקיום הצבעת אי-אמון בג'ונסון. הרקע להצבעה הוא בעיקר פרשת המסיבות ב"דאונינג 10", השתתפותו של ג'ונסון בהן בניגוד לנהלי הקורונה, והכחשתו בפרלמנט כי עבר על החוק.

10:15

בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר בעליות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.9%.

החוזים על נפט מסוג ברנט לחודש אוגוסט נסחרים בעלייה של 0.5% למחיר של 120.4 דולר לחבית, הזהב נסחר בעלייה קלה והביטקוין קופץ בכ-4% ונסחר סביב 31,300 דולר.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.5% במדד הניקיי.

● כשמנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב אומר ש"הוריקן בדרך", למה הוא מתכוון? 

● הדקו חגורות, אנו מאיצים לנחיתה: המאבק באינפלציה בארה"ב עולה מדרגה 

08:05

בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית בפתיחת שבוע המסחר העולמי. מדד ניקיי בטוקיו מטפס בכ-0.7% וההנג סנג עולה בכ-1.1% בהונג קונג.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.7%, לאחר ירידות חדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על נפט מסוג ברנט לחודש אוגוסט נסחרים בעלייה של 0.7% למחיר של 120.5 דולר לחבית. הנפט האמריקאי עולה בשיעור דומה ל-119.7 דולר לחבית.

הזהב נסחר בעלייה קלה והביטקוין קופץ בכ-4% ונסחר סביב 31,200 דולר.

מישל קלובר מנהלת השקעות ב-Global X, מציינת בסקירה שפרסמה כי דוח התעסוקה, שפורסם ביום שישי בארה"ב, הצביע על תוספת של 390 אלף משרות בחודש מאי, בהתאם לציפיות המוקדמות. שיעור האבטלה נותר ברמה של 3.6% זה החודש השלישי ברציפות. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה גדל במעט והוא מתקרב לרמות שלפני המגפה. עם זאת, "אחד הנתונים החשובים מהדוח הוא העובדה כי שיעור הגידול השנתי בשכר רשם האטה זה החודש השני ברציפות, מה שעשוי להצביע כי אינפלציית השכר הגיעה כבר לשיא. השוק הגיב לנתונים בירידות שערים, וזאת מתוך ההנחה שהנתונים, ביחד עם דוחות כלכליים נוספים שפורסמו, יחייבו את הבנק הפדרלי להמשיך בהקשחת המדיניות המוניטארית".

השבוע (ביום שישי) צפוי להתפרסם נתון משמעותי נוסף - מדד המחירים לצרכן לחודש מאי. לפי התחזיות, המדד צפוי להצביע על עליית מחירים חודשית של 0.5%, וזאת לעומת 0.6% בחודש שעבר. גם מדד הליבה אמור לרדת מרמה שנתית של 5.9%, בהשוואה ל-6.2% בחודש שעבר. "הנתונים הכלכליים עדיין מרמזים על אינפלציה גבוהה, השאלה היא עד כמה. על כן, נתוני המדד יהיו מהותיים בכך שהם יסייעו לשוק להבין באיזו מידה האינפלציה התקבעה. אם הנתון יהיה נמוך מהתחזיות, השוק עשוי לראות בכך איתות שורי, מאחר שהדבר יעיד שמהלכי הפד מצליחים לצנן את הביקושים. תוצאה כזו עשוי לעודד עליות שערים, מאחר שהיא תפחית את החשש מפני מהלכים אגרסיביים יותר של הפד, שעשויים גם לדחוף את הכלכלה למיתון", היא כותבת.