הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסה; איי.סי.אל קפצה ב-4.6% במחזור ענק

מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 0.55%, ת"א 90 ירד ב-1%, ומדד הנפט והגז נסוג ב-1.6% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.86 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

נעילה שלילית בבורסה, על רקע הירידות באירופה ובניו יורק. מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 0.55%, ת"א 90 ירד ב-1%, ומדד הנפט והגז נסוג ב-1.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.86 מיליארד שקל.

איי.סי.אל קפצה ב-4.6% במחזור ענק, באטמ  קפצה בכ-7%, חברה לישראל בכ-3% וקמטק עלתה ב-2.7%. 

מנגד, ירידות חדות רשמו דלתא מותגים , טבע, פוקס , קבוצת דלק , מגה אור וישראל קנדה.

16:55

מגמה שלילית בבורסה לקראת סיום המסחר, במקביל לירידות באירופה ובניו יורק. מדדי ת"א 35 ו-125 נסחרים בירידות קלות, ת"א 90 יורד ב-1.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

איי.סי.אל  עולה ב-3.3%, נופר אנרג'י  ב-2.8% וקמטק עולה ב-2.5%.

מנגד, ירידות בולטות רושמות אאורה , לייבפרסון , נאוויטס, טבע , בזן ואזורים.

14:40

אבוג'ן  דיווחה כי החברה הבת ביומיקה מגייסת מטופל ראשון למחקר קליני שלב 1 בתרופה אימונו-אונקולוגית מבוססת מיקרוביום. הניסוי יתקיים בקמפוס הבריאות רמב"ם בישראל במהלך השנה.

כלל ביוטכנולוגיה  דיווחה על תוצאות ראשוניות חיוביות מניסוי קליני של מדיוונד  (מוחזקת 33%, נסחרת בנאסד"ק) לטיפול בחולי סרטן עור מסוג BCC שטחי או נודולרי.

14:00

מדד ת"א 35 מטפס עתה ב-0.2%, כאשר בראש המדד איי.סי.אל שמוסיפה 3% ואחריה בעלת השליטה חברה לישראל , שעולה ב-2.2%. בתחתית המדד לייבפרסון  שמשילה 2.2% ומליסרון  שמאבדת 2%. ת"א 90 צמצם את הירידה ל-0.2%, ת"א 125 רושם עלייה מזערית.

קמטק  קופצת ב-5.7% לאחר שפרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השני, שלפיהן ההכנסות יסתכמו בכ-80 מיליון דולר. מדובר בטווח העליון של תחזית החברה, שהייתה לטווח הכנסות של 77-80 מיליון דולר.

13:00

היציבות בבורסה נמשכת, כאשר ת"א 35 ו-125 כמעט ללא שינוי, ות"א 90 נסחר בירידה של 0.4%. מדד הבנקים עולה ב-0.2%, מדד הביומד מוסיף 0.5%, ומדד קנאביס מזנק במעל ל-4% הודות לקנבוטק  שמזנקת כבר ב-26% (ראו בעדכונים קודמים). מחזור המסחר מסתכם בכ-615 מיליון שקל.

מניית אריקה בי-קיור  מזנקת ב-50% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהממוצע (כ-200 אלף מניות בהשוואה ל-20 אלף בשגרה), ללא דיווח כלשהו ברקע. אתמול זינקה ב-45%. גם אם תסיים את היום בעלייה החדה הזו ותצמצם את הירידה שלה מתחילת השנה, היא תסתכם ב-71%.

אקסל  השלימה את רכישת 100% ממניות דטה טק מרפק תקשורת ותשתיות תמורת הקצאה מניות של כ-10% בשווי של 17 מיליון שקל. היקף ההכנסות הרבעוני המצרפי ברבעון הראשון הסתכם לכ-62 מיליון שקל.

אלמוגים  דיווחה על סיום המו"מ לרכישת טובולסקי נדל"ן. החברה ציינה בדיווח לא היה בידיה לקבל גישה מלאה למסמכי טובולסקי במסגרת לוחות הזמנים שעמדו בפניה, על מנת שיתאפשר לה לבצע בדיקת נאותות.

11:10

המסחר בבורסה מתנהל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, ת"א 125 יורד ב-0.1%, ואילו ת"א 90 מאבד 0.3%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנקים עבר לעלייה של כ-0.4%, מדד הביומד מטפס ב-0.7%, ומדד קנאביס קופץ ב-2.5%. מדד הנפט וגז רושם את הירידה הגבוהה ביותר מבין המדדים, ומאבד 1.3%.

מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-350 מיליון שקל, כאשר את המחזור הגדול ביותר מרכזת איי.סי.אל שמטפסת ב-2% ואחריה לאומי והפועלים.

ירידות בולטות רושמות אלקטריאון , אנרג'יאן, לייבפרסון, חג'ג' אירופה, ממן ותמר פטרוליום. מנגד, קנבוטק ואפיטומי ממשיכות לרכז עניין אחרי תוצאות הניסויים (ראו עדכון קודם) ומזנקות ב-18% ו-13% בהתאמה. עוד עליות בולטות רושמות נפטא, אריקה בי קיור, באטמ, ווישור , אינפיניה  (נייר חדרה לשעבר) וגוטו .

10:01

המסחר בבורסה נפתח בירידות קלות של 0.4% עד 0.5% במרבית מדדי המניות המרכזיים. מדד הביומד עולה ב-0.6%, ומדד הקנאביס ממריא ב-2.6%.

אפיטומי קופצת אחרי שהודיעה על תוצאות ביניים מוצלחות בניסוי קליני שערכה בארה"ב לגלולת הרזיה שפיתחה. "סבירות לסיום מוצלח של הניסוי והשגת המטרות הדרושות לקבלת אישור FDA גדלה משמעותית", ציינה בדיווח. "במשתתפים בניסוי נצפה פרופיל בטיחותי גבוה ללא דיווחים על תופעות לוואי חמורות".

קנבוטק  גם מזנקת לאחר שדיווחה על תוצאות ניסוי פרה-קליני נוסף במודל תאי, שעל פיו טיפול משולב של הפטריה Cyathus Straitus בשילוב עם קנבינואידים הציג יעילות אנטי סרטנית גבוהה בהרבה מאשר יעילותו של כל חומר פעיל בנפרד. "התוצאה מחזקת את ההנחה שטיפול משולב במיצוי הפטרייתי יחד עם קנבינואידים יאפשר טיפול יעיל בסרטן הלבלב" צויין בדיווח, וכן נטען כי התוצאות הטובות ביותר התקבלו בתת סוג של סרטן לבלב Poorly Differentiated שנחשב לאלים ונפוץ ביותר.

עוד עליות חדות רושמות נפטא , גולף  ובאטמ (ראו עדכון קודם). מנגד, תמר פטרוליום, אנרג'יאן, ביג  וטראלייט מאבדות גובה.

09:20

בשוק המט"ח, הדולר יציב הבוקר מול השקל ושערו 3.48 שקלים. האירו לעומת זאת מתחזק ב-0.4% ל-3.53 שקלים וגם הפאונד מטפס בשיעור דומה ל-4.16 שקלים.

באטמ  הודיעה כי CityFibre, פלטפורמת הסיבים האופטיים העצמאית הגדולה בבריטניה, בחרה בפתרון ה-Edgility שלה לרשתות וירטואליות ומחשוב קצה. 

בתוך כך, מתחזקת המגמה השלילית בבורסות סין והונג קונג (שם נופל מדד הדגל ב-3.2% בהובלת מניות הטכנולוגיה וההימורים) וגם הירידות של החוזים בוול סטריט העמיקו לטווח של 0.7% עד 1.2%.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי למגמה מעורבת

יום המסחר בתל אביב ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת, במקביל למגמה באסיה וברקע ירידות קלות בחוזים העתידיים בוול סטריט.

אתמול נרשמה נעילה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 הוסיף 1.1%, ת"א 90 עלה ב-1%, מדד הבנקים קפץ ב-2.3%, מדד הנפט והגז ב-3%, ומדד מניות הביומד זינק ב-5.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-747 מיליון שקל.

2. החוזים בניו יורק יורדים, הבנקים יפרסמו דוחות השבוע

החוזים העתידיים רושמים הבוקר ירידות של עד 1%, בעוד המשקיעים מביטים קדימה לנתוני אינפלציה מרכזיים השבוע (ראו בהמשך). את השבוע שעבר סיימו המדדים בעליות חזקות. לראשונה מאז נובמבר, הנאסד"ק  השלים 5 ימי עליות רצופים, ובכך סיים את השבוע עם תשואה של 4.6% (אך מתחילת השנה התרסק ב-25%). הדאו  עלה ב-0.8% בסיכום שבועי (וירד ב-13.5% מתחילת ינואר) ו-S&P 500  עלה ב-2% (וירד ב-18% מתחילת השנה, כך ששוב נחלץ לרגע מההגדרה הרשמית של שוק דובי).

באג"ח, תשואת האיגרת ל-10 שנים יציבה הבוקר סביב 3.09% ותשואת האג"ח לשנתיים עדיין גבוהה ממנה, ונעה סביב 3.11%.

עונת הדוחות נכנסת לקצב עם דיווחי הבנקים הגדולים בסוף השבוע. ג'י.פי מורגן, מורגן סטנלי , וולס פארגו  וסיטיגרופ  אמורים לדווח בסוף השבוע, בנק אוף אמריקה  וגולדמן זאקס  בשבוע הבא.

3. ירידות חדות בהונג קונג, עליות בטוקיו

המסחר בבורסות אסיה העיקריות מתקיים הבוקר במגמה שלילית בעיקרה. מדד ניקיי  בטוקיו רושם עלייה של 1.3% לאחר שמפלגת השלטון זכתה בבחירות, ואילו בסין ובהונג קונג המדדים יורדים. גם באוסטרליה, טייוואן ודרום קוריאה המגמה שלילית.

ההנג סנג  נופל בכ-3%, לאחר דיווח ברויטרס שסין הטילה קנסות על מספר חברות ובהן ענקיות הטכנולוגיה טנסנט ועליבאבא, בגין אי עמידה בדרישות הדיווחים לפי הוראות רשות התחרות. גם מניות הקזינו בהונג קונג נסוגות בעקבות פרסומים שכמעט כל העסקים המסחריים והתעשייתיים במקאו ייסגרו לשבוע בניסיון לעצור את התפשטות הקורונה. מדד שנגחאי  נסוג ב-1.4% ושנזן ב-2.2%.

4. ירידות בשוק הנפט והקריפטו

מחירי הנפט הגולמי נסחרים הבוקר בירידות קלות, לאחר שביום שישי טיפסו מעל ל-2%. החוזים על נפט מסוג ברנט יורדים ל-106.6 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-104.1 דולר לחבית. בהשוואה לשפל שרשם בשבוע שעבר של מתחת ל-99 דולר, זו עלייה של כ-7%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד ב-3% לרמה של 20.6 אלף דולר. האת'ריום יורד בשיעור דומה ושערו נע סביב 1,153 דולר.

5. מה צפוי בגזרת האינפלציה?

ביום רביעי יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב, כשעל פי מרבית התחזיות בשוק הוא עלה ביוני ב-1.1% כך ששיעור האינפלציה השנתי גדל ל-8.8% (בהשוואה ל-8.6% במאי). בבנק לאומי מעריכים שהמדד עלה בשיעור גבוה יותר של 1.2%-1.3%, כך שהאינפלציה תגיע לשיעור שינוי שנתי של 9%. יחד עם זאת, מרגיעים הכלכלן הראשי גיל בפמן ואסטרטג הריביות דודי רזניק, "מדובר בעלייה גדולה בשל עליית מחירי האנרגיה, אך העליות הללו התהפכו במהלך חודש יולי. בהתאם לכך, מדד יולי צפוי לעלות בכ-0.2% בלבד", ציינו, "ומדדי אוגוסט-ספטמבר נראים כנמוכים גם כן, בסביבות 0.1% לחודש. מדובר בהתפתחות העשויה להוריד את קצב העלאות הריבית של הפד בהמשך, לאחר ההחלטה הקרובה ב-27 ביולי, שעדיין צפויה להיות בהיקף של 75 נ"ב". 

גם בישראל יפורסם השבוע מדד המחירים לצרכן, ביום שישי ב-14:00. על פי התחזיות, האינפלציה צפויה להגיע לקצב שנתי של 4.3% - בהמשך לעלייה של 4.1% במדד מאי. בבנק הפועלים, מציין האסטרטג הראשי מודי שפריר, מעריכים שהמדד רשם ביוני עלייה של 0.45% וכי האינפלציה השנתית תגיע ל-4.55%.