תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המשבר בהייטק: "זו תקופה מאתגרת, ההייטק הישראלי יחזור בגדול דווקא מתוך צניעות"

כך אומר אמיר וולנר, יזם ומייסד רשת מתחמי העבודה לעסקים, "הקיבוץ", המציעה ללקוחותיה חללים שיתופיים • "אנחנו בתפוסה של 95% יש גל של חברות וסטארט-אפים חדשים שמחפשים משרדים במודל גמיש ובמחיר שפוי"

הקיבוץ. חללי עבודה בגמישות מלאה / צילום: יח''צ
הקיבוץ. חללי עבודה בגמישות מלאה / צילום: יח''צ

הכתבה בשיתוף הקיבוץ - מתחמי עבודה משותפים לעסקים

בשנה האחרונה התגבשה הבנה בהייטק הישראלי שחשוב להישאר עם הרגליים על הקרקע. המשבר הנוכחי מפגיש את מקבלי ההחלטות בחברות וארגונים רבים עם צורך אמיתי של חישוב מסלול מחדש. כך למשל, לפי בדיקה שערכה הרשת החברתית לינקדאין, חלה ירידה של 34% במספר העובדים בחברות הייטק מובילות בישראל. נראה כי הרצון להתייעל ולהשתפר נובע מהדרישה להציג צמיחה עקבית בהכנסות וברווחיות בטווח הנראה לעין, והכרה בעובדה שמה שהיה לא יהיה עוד.

בעקבות המצב, חברות הייטק ותיקות לצד סטארט-אפים בתחילת דרכם, מבינים כי עליהם לצמצם "את השומנים" ולהפחית בהוצאות מיותרות ומנקרות עיניים. יותר ויותר חברות בוחרות לנטוש את המשרדים הענקיים הכוללים לעיתים מותרות כגון מכון כושר ושף פרטי, ולשכור במקום זאת מתחמי עבודה עם תנאים גמישים ובמחיר שפוי. לדברי אמיר וולנר, איש עסקים ומייסד "הקיבוץ" - רשת מתחמי עבודה לעסקים: "בתקופה המאתגרת של ימינו, חברות מחפשות את הצניעות ומעדיפות שלא לבזבז הון עתק על משרדים. חלק ממתחמי העבודה המשותפים מצליחים לספק לעסקים בתקופה הזו את מה שבאמת נדרש ועדיין לשמור על רמה וסטנדרט גבוה בפריים לוקיישן".

אמיר וולנר, מייסד הקיבוץ מתחמי עבודה ומשרדים / צילום: יח''צ
 אמיר וולנר, מייסד הקיבוץ מתחמי עבודה ומשרדים / צילום: יח''צ

וולנר, תמיד רצה לשלב בין עולם ההייטק לעולם הנדל"ן: "יש לי מטרה. להקים עבור חברות ועסקים, סטארט-אפים וחברות הייטק חממות שיאפשרו להם לגדול ולהתפתח. הסיבה שבחרנו לקרוא למתחמי העבודה 'הקיבוץ' נובעת מכך שכמו בקיבוץ, גם אנחנו דוגלים בערך של שיתופיות וערבות הדדית בין החברות. חללי העבודה הינם משותפים והאווירה היא משפחתית. הלקוחות שלנו מגוונים וכוללים חברות מעולם הדיגיטל, הפיננסים, הטכנולוגיה ועוד".

רשת "הקיבוץ", שהוקמה בשנת 2016, כוללת שלושה מתחמי עבודה באזור גוש דן - שניים באזור הבורסה ברמת גן ומתחם נוסף באזור מגדלי ב.ס.ר שבבני ברק ובקרוב יוקמו שלושה מתחמי עבודה נוספים באזור המרכז. כל המתחמים פתוחים 24 שעות ביממה, עם חנייה מסובסדת, נגישות לנכים, קרבה לתחבורה ציבורית ולצירי תחבורה ראשיים. כל מתחם מכיל בתוכו כ-60 חדרים בגדלים שונים, מעוצבים ומרוהטים עם ריהוט מותאם אישית, משרדים פרטיים, חדרי ישיבות, אינטרנט סיבים אופטיים מהיר ומאובטח עם תמיכת איש IP, שירותי ניקיון ותחזוקה שוטפים, מטבח מאובזר עם מכונת אספרסו, פולי קפה איכותיים, שתיה חמה ועוד. בנוסף, הרשת מקיימת שיתופי פעולה עם אמזון, פייסבוק וגוגל, ומעניקה הטבות ללקוחותיה, כדוגמת קרדיטים לסטארט-אפים של עד 50 אלף דולר לאחסון בענן של אמזון.

"תפוסה מלאה בקורונה"

בשנים האחרונות ענף חללי העבודה חווה צמיחה, לפחות עד הגעת הקורונה. אלא שלדברי וולנר, רבים מהמתחמים לא שרדו: "יש הרבה מתחמי עבודה שהוקמו ונאלצו להיסגר בגלל שלא הצליחו לצלוח את התקופה המורכבת. אנחנו מציעים מחיר נמוך יותר ב-20%-30% מהמתחרים, בזכות המחיר, הקשר הקרוב והערך שאנחנו מעניקים לחברות, אפילו בתקופת הקורונה רשמנו תפוסה מלאה. בסופו של דבר הנדיבות שלנו ללקוחותינו מוכיחה את עצמה".

וולנר אומר כי "הקיבוץ" יכולה להרשות לעצמה להציע מחיר נמוך יותר ממתחמי עבודה אחרים ועדיין להיות בפריים לוקיישן : "אנחנו לא יושבים במגדלים עצומים אלא בבניינים שאינם גבוהים יחסית, ולכן עלות ההשכרה והתחזוקה של הבניין היא נמוכה יותר - מה שמאפשר לנו להציע ללקוחותינו מחיר תחרותי".

כנס CISO נטפליקס / צילום: יח''צ סימטריקס
 כנס CISO נטפליקס / צילום: יח''צ סימטריקס

"אנו שואפים לספק ללקוחות שירות לא פחות מיוצא מן הכלל; תמיד רוצים להשתפר ולצקת עוד ועוד תוכן וערך מוסף ללקוחותינו. לאחרונה הוספנו עוד שרות: אנו מאפשרים ללקוחות לארגן כנסים ואירועים עסקיים בערבים לטובת קידום הביזנס שלהם. הכנסים מתרחשים בחללים ייעודים ובגג המתחם שלנו באווירה משוחררת. המוזמנים נהנים מחללים מרווחים, מוזיקת רקע בגג, ובירה בשקיעה".

מודל היברידי

הקורונה, כידוע, שינתה חשיבה בכל הנוגע להגעה פיזית למקום העבודה ולימדה חברות רבות שלא כולם צריכים להפגין נוכחות מדי יום במשרדים. רשת הקיבוץ מאפשרת את המודל הזה באופן אופטימלי: "חברות וארגונים הבינו שהמודל ההיברידי עובד היטב עבורן ובקיבוץ אנו לא מתמחרים על פי הגבלה פרסונלית - אלא לפי עלות חדר ולא משנה בזמן נתון מי מאייש את אותו החדר", מסביר וולנר. "בחלק ממתחמי העבודה האחרים, המחיר לא כולל אלמנטים כמו מכונת אספרסו התאמות שונות וכו' ויש צורך בתוספת תשלום על חדרי ישיבות ועוד 'הפתעות'". בסופו של דבר בסוף החודש אתה עשוי לשלם הרבה יותר מהמחיר ההתחלתי", הוא מוסיף.

"אנחנו עובדים במתכונת של All Inclusive - הכל אצלנו כלול במחיר, מחדר הישיבות ועד האספרסו. בנוסף, אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו לערוך כנסים ואירועים אצלנו במתחמים".

  • גג מתחם הקיבוץ סניף הבורסה. מאפשרים ללקוחות לקיים בו אירועים עסקיים / צילום: יח''צ

    גג מתחם הקיבוץ סניף הבורסה. מאפשרים ללקוחות לקיים בו אירועים עסקיים / צילום: יח''צ

  • מתחם ה''קיבוץ''. ''הכל כלול במחיר, ואין הפתעות'' / צילום: יח''צ

    מתחם ה''קיבוץ''. ''הכל כלול במחיר, ואין הפתעות'' / צילום: יח''צ

  • חללים מרוהטים ומאובזרים בהתאמה אישית לחברות ולעבודה היברידית / צילום: יח''צ

    חללים מרוהטים ומאובזרים בהתאמה אישית לחברות ולעבודה היברידית / צילום: יח''צ

 

גמישות היא שם המשחק

בשנה האחרונה הצטרפה עו"ד שני אניס וולנר לרשת מתחמי הקיבוץ. שני היא רעייתו של וולנר ומשמשת כיועצת משפטית של הארגון ."אחרי 12 שנה כעו"ד ומנהלת תחום ליטיגציה בחברת HOT תקשורת, הצלחתי לשכנע את שני להצטרף אליי לעסק. הניסיון המשפטי והניהולי הרב שהיא מחזיקה בו מאפשר לנו ליצור הסכמים עם גמישות מרבית עבור לקוחותינו ולספק להם פיתרונות לשלל אתגרים לזמן הנוכחי. שוק ההייטק יודע עליות וירידות, ולכן ישנה חשיבות רבה לגמישות בכל הנוגע להשכרת המשרדים. רוב הלקוחות נשארים לתקופה ממושכת כי הם מאמינים בנו לטווח ארוך אך עם זאת החוזה המשפטי עצמו גמיש ומותאם לצרכיהן".

"הגמישות לא באה לידי ביטוי רק במחיר ובחוזים המשפטיים, אלא גם בהתאמת החלל לצרכי החברות: אנחנו יכולים להקים חדר ישיבות פרטי בחלל של כל חברה לפי בקשתה. בנוסף, בניגוד לחללי עבודה אחרים שבנויים כמו אקווריומים עם קירות מזכוכית, אצלנו כמעט לכל החדרים קירות אטומים המאפשרים לכבד את הפרטיות של העובדים והארגון שבמשרד".

ומה צופן העתיד למתחמי העבודה? "אני מעריך שבשנים הקרובות לא מעט חברות יעברו לעבוד בחללים שיתופיים, זה המודל הנכון ", אומר וולנר. "מגיעים אלינו סטארט-אפים רבים משום שהם יודעים שהסביבה הזאת יכולה לסייע להם להיות יעילים , פרקטיים ולהגביר תפוקה. העבודה בחללי העבודה מעניקה להם שקט נפשי מבחינת ההוצאות ומאפשרות להם להתרכז בעסק שלהם. זה מדהים ומרגש לראות איך חברת סטארט-אפ קטנה צומחת אצלנו, מגייסת הון ומגשימה את עצמה".

לפרטים נוספים על הקיבוץ - מתחמי עבודה משותפים לעסקים הקליקו>>

לעמוד הפייסבוק של הקיבוץ>>

צרו איתנו קשר *5988