תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כך יכולים בעלי עסקים ונותני שירות לקדם עצמם בגוגל ללא עזרה מבחוץ

מילות מפתח, קישורים, אופטימיזציה, תיאורי עמוד ותגיות - בעלי עסקים רבים ניצבים אובדי עצות מול כל אלו • אולם לדברי גלעד קמר, מנכ"ל חברת וובס ומקדם אתרים מנוסה, כל אחד יכול לקדם את העסק שלו עצמאית אם יקדיש לכך זמן מתאים. במדריך שלפניכם הוא פורש כמה מהעקרונות המנחים של התחום

צילום: freepik באדיבות webs
צילום: freepik באדיבות webs

הכתבה מטעם WEBS

אם אתם מעוניינים לקדם את עצמכם בגוגל בשיטה עצמית באופן יעיל, המאמר המקיף הזה נועד עבורכם. גלעד קמר, מנכ"ל חברת וובס, ומקדם אתרים עם ניסיון של 10 שנים, פורש לפנינו מגוון רחב של טיפים מעשיים. קמר מרחיב כיצד ואיך לבצע קידום עצמאי של אתר, על פי אלו עקרונות באלגוריתם של גוגל ניתן להשיג תוצאות טובות יותר, למה קידום אתר-חנות שונה מקידום אתר שלא מוכר אונליין, איך נכון לקדם אתרי תדמית, מהי חשיבות התוכן ולמה צריך קישורים טובים (הסוד השמור של מקדמי האתרים).

כמה מספרים מאירי עיניים על גוגל ולמה זה חשוב

לפני שנצלול לטיפים היעילים, גלעד קמר מציע להכיר קצת מספרים: גוגל היא מעצמה, וכדי להבין עד כמה היא גדולה, אספנו כמה מספרים עדכניים. מדידה שנעשתה לאחרונה מצאה שמדובר באתר המצליח ביותר בעולם מבחינת תעבורת רשת. לגוגל מעל 4 מיליארד משתמשים, שמחפשים תכנים, מידע, מוצרים ושירותים בעזרת מנוע החיפוש ופיצ'רים נלווים. כמות הכניסות בחודש עומדות על המספר הכמעט בלתי נתפס של 87 מיליארד! המשמעות היא שקידום טוב יותר בגוגל, יגדיל את החשיפה הפוטנציאלית שלכם משמעותית.

ערכו מחקר ביטויי מפתח

הבסיס לקידום בגוגל הם הביטויים (מילות מפתח). למי שלא מכיר את הנושא, המילה מחקר שבכותרת הסעיף עלולה לעורר אי נוחות בגלל מורכבותה, אבל אל דאגה. לא מדובר פה במחקר מדעי ולא צריך להתמצא בסטטיסטיקה גבוהה. מה שכן חשוב לדעת זה שמחקר מילות מפתח שתבצעו עשוי לגלות לכם באילו ביטויים עדיף לכם לקדם עצמכם ממש כיום. קחו בחשבון שביטויי חיפוש לעיתים משתנים, וטרנדים משפיעים על שאילתות חיפוש. לא תמיד מה שעבד אתמול או בשנה הקודמת, יעבוד היום לשם קידום יעיל.

מחקר המילים עוזר לנו לגלות:
1. אילו ביטויים הם הכי תחרותיים וחזקים בתחום שלנו. כדי להצליח בקידום ביטויים כאלה יש להשקיע יותר מאמץ וגם יותר סבלנות.
2. אילו ביטויים פחות תחרותיים בתחום. אלה הביטויים שבהם אפשר להשיג תוצאות בקידום, הרבה יותר מהר.
3. את המחקר אפשר להתחיל בעזרת אינטואיציה, אחרי הכל אתם מכירים את הצרכים המרכזיים של לקוחותיכם. זה יכול להיות למשל "מזון לחתולים" או "מצברים ארוכי חיים" או "יעוץ עסקי", הכל בהתאם לעסק שלכם.
4. את מחקר המילים אפשר להמשיך עם בדיקה של אתרי המתחרים. שימו לב באילו ביטויים הם משתמשים, תנו את הדעת במיוחד לעמודים מרכזיים, שמות של קטגוריות.
5. השתמשו בכלי החיפוש של גוגל. התחילו לרשום ביטויים ותראו כיצד גוגל משלים לבד את הביטוי. ההשלמות הללו יוצרות ביטויי זנב ארוך וגם הם מועילים מאוד לקידום.
6. ניתן להיעזר בכלים שונים למטרת זיהוי של ביטויים מעניינים. לצד כלים בתשלום שמשמשים מקדמי אתרים מקצועיים, קיימים גם כלים טובים חינמיים לחלוטין שניתן לעשות בהם שימוש. ישנם גם כלים אוטומטיים, שכאשר מזינים בהם ביטויים, מקבלים כפלט את כמויות החיפוש שנעשות על הביטויים הללו. זו דרך נהדרת לגלות האם קיימים ביטויים שלא נמצאים באתר שלכם כרגע והוספתם תתרום לכם.
7. כדי למצוא עוד ביטויים רלוונטיים, קחו ביטויים שכבר מצאתם והשתמשו בהם בהטיות שונות כגון גוף ראשון ושני, הטיות לזכר ונקבה, הטיות יחיד ורבים וכדומה.
8. יש מקום להוסיף ביטויים בלועזית, במותגים או תחומים שבהם הגולשים הישראלים משתמשים במילים לועזיות. לדוגמה, ביטויים שהשתרשו בעברית המדוברת כגון "מובייל", יעילים לאתרים בתחומי הסלולר.

הערה חשובה לגבי ביטויים או מילות מפתח - אל תשתמשו ביותר מדי מילות מפתח בעמוד. הניסיון מלמד שגוגל מתייחסת כיום באופן שלילי לצפיפות גבוהה של מילות מפתח. במידת הצורך, ערכו מחדש עמודים ישנים והפחיתו את הצפיפות. כלל האצבע שיסייע: מוטב שקריאת העמוד על ידיכם תרגיש זורמת ונעימה.

כך תקדמו אתר-חנות

על מנת לקדם בצורה אופטימלית ועצמאית את האתר שלכם בגוגל, הבסיס הוא להתייחס לסוג האתר. צריך לזכור שלא כל האתרים הם מאותו הסוג ולכן לא כולם זקוקים לאותם פתרונות קידום. ולא מדובר רק על ההבדל הברור מבחינת הקידום, שבין אתרים נישתיים לבין אתרים שפונים לקהל יעד יותר רחב. יש הבדלים מהותיים, לדוגמה בין אתרים שנמכרים בהם מוצרים (אתר-חנות, פורטל מסחרי), לבין אתרים כאתרי תדמית או אתרים לאיסוף לידים (שבהם לא נמכרים מוצרים). אז שימו לב לכמה טיפים עקרוניים לקידום אתר-חנות (ראשית ברמה הנקודתית ולאחר מכן בהרחבה):

1. וודאו שבאתר שלכם יש קטגוריות יעילות ומספקות.
2. הימנעו מיצירת קטגוריות כפולות באתר.
3. שימו לב לכמות המוצרים.
4. תיאורי מוצר - הם חשובים!
5. התייחסו לעדכונים של גוגל בהקשר של דירוג חנויות.

קידום אתר-חנות, על ידי קטגוריות ומוצרים

התייחסות לקטגוריות, סוגי מוצרים, תיאורים - כל אלה דברים שיעזרו לכם מאוד לקדם את האתר בעצמכם.

1. בניית קטגוריות מותאמות לביטויים הראשיים - בניית קטגוריות מוצלחת מתבססת בראש ובראשונה על ביטויים ראשיים, שהם גם מילות חיפוש ושאילתות חיפוש. ניתן לזהות בצורה טובה את הביטויים, למשל על ידי מחקר מילות מפתח. אגב, באתר מכירות חשוב מאוד שתהיה נגישות גבוהה לקטגוריות נבחרות וכן מומלץ שהעיצוב יהיה מאיר עיניים.
2. שיפור בהיררכיה של הקטגוריות - מתן דגש על העמודים החשובים לכם, יסייע ביותר המרות. הטמעה בקטגוריות של מילות המפתח המרכזיות, ואם צריך גם עריכה נכונה של המידע בתוך בקטגוריות, יעזרו לקדם את הנוכחות של העמודים הללו בתוצאות החיפוש.
3. היררכיית קטגוריות ונגישות - שימו לב להיררכיה של הקטגוריות ושפרו לפי הצורך את הנגישות. הקטגוריות המקודמות יותר יהיו אלה שהגישה אליהן הכי מהירה ונדרשים פחות קליקים כדי להגיע אליהן. ניתן גם לחזק את הקטגוריות הרצויות, על ידי שימוש בקישורים פנימיים.
4. היזהרו מכפילויות - חשוב לוודא במהלך הקידום שאין כפילות בשמות הקטגוריות. הכפילויות מורידות את יעילות הקידום בגלל האופן שבו האלגוריתם של גוגל מנתח את ה-URL של העמודים השונים. דוגמה לכפילויות באתר ממכר מוצרים לחיות מחמד (כגון מזון לבעלי חיים): "אוכל-לחתולים", "אוכל-יבש-לחתולים".
5. כמות מוצרים - חשוב להכניס את מירב המוצרים שאתם יכולים, בחלוקה לקטגוריות. כלומר, עליכם לוודא שמוצגים מירב המוצרים שלכם תחת כל קטגוריה וקטגוריה.
6. נסחו תיאור מתאים לכל מוצר - וודאו כי יש כותרת לכל מוצר ולא פחות חשוב, הוסיפו גם תיאור הולם וממוקד שלו. התיאורים והכותרות מייצרים סדר ונוחות עבור הגולשים ומוצגים כך בגוגל, בתוצאות החיפוש. כמו כן, האלגוריתם של גוגל נוהג לקדם בדירוג אתרים שמסודרים היטב, עם תיאורים וכותרות.
7. הכירו את העדכונים והשינויים שגוגל מכניסה בכליה, שרלוונטיים לאתרי-חנות. כך למשל, התפיסה הנוכחית של גוגל גורסת כי אתרי-חנות אינם נדרשים לתכנים הכתובים באריכות. כלומר, לא צריך מאמרים או פוסטים. מה שכן צריך, זו הנגשה טובה של מלאי המוצרים שאתם מוכרים. 

כך נכון לקדם אתרי תדמית

אחרי שעסקנו בקידום עצמאי של אתרי-חנות, נעבור לסוג נפוץ אחר של אתרים. אתרי תדמית נועדו לקדם את העסק שהקמתם, את השירות שאתם מציעים, ולפעמים את עצמכם. על מנת לקדם אתר של מעצב גרפי, אתר של עורך דין, אתר של אדריכלית או של כל נותן שירות אחר, כדאי לאמץ כמה מהטיפים המובילים הבאים, שעליהם נרחיב בהמשך:
1. לא למלא עמוד מסוים באתר ביותר מדי ביטויי מפתח. זה נכון ככלל ובפרט בעמוד הבית (בגוגל לא מעריכים כיום לטובה צפיפות יתר של ביטויים).
2. עבור ביטויים חשובים אך נפרדים, פתחו עמודים פנימיים לאתר.
3. בצעו טוב את האופטימיזציה כעת, זה ישרת אתכם מצוין להמשך.
4. בניית קישורים בצורה טובה תאפשר לכם להמריא למעלה מבחינת קידום האתר.

צילום: freepik באדיבות webs
 צילום: freepik באדיבות webs

עשה ואל תעשה לגבי עמוד הבית באתר תדמית

וודאו כי אין בעמוד הבית פיזור רחב מדי של מילות מפתח. אם צריך לבצע שינוי, התחילו בכך שתתמקדו בביטוי מרכזי אחד. קיימת נטייה טבעית של בעלי אתרים "לתפוס" באמצעות העמוד הזה ביטויים רבים. לאמיתו של דבר, הגישה הזאת היא בחזקת תפסת מרובה לא תפסת. אם ממלאים עמוד כלשהו עם יותר מדי ביטויים זה מבלבל את האלגוריתם, שמתקשה להבין במה העמוד מתמקד.

ראו את הדוגמה הבאה: נניח שאת או אתה מספקים שירותי ייעוץ עסקי. עמוד הבית באתר שלכם צריך להתמקד בדבר המרכזי ביותר - כלומר רק ב"יועץ עסקי". לא לערבב בעמוד הזה שירותים נוספים ומילות מפתח חשובות, אך בעלי משמעות אחרת. כלומר היה ואתם מעניקים ייעוץ עסקי וגם ייעוץ פיננסי - את השירות "יועץ פיננסי" (שהוא ללא ספק עוד ביטוי חשוב באתר), הפרידו מעמוד הבית. הקימו עמוד פנימי חדש עבור הביטוי "יועץ פיננסי" ושמרו את הביטוי "יועץ עסקי" עבור עמוד הבית שלכם.

אופטימיזציה נכונה וחכמה, מה זה אומר?

טכניקה שעוזרת לקדם אתרי תדמית ולמעשה גם סוגים אחרים של אתרים נקראת SEO (אופטימיזציה). אופטימיזציה נכונה וחכמה מביאה בחשבון את האופן שבו האלגוריתם של גוגל סורק את האתר ואת כל מרכיביו השונים. משמעות הדבר היא שאתם משפרים את האתר ומלטשים אותו, כך שיהיה לגולש יותר קל להבין במה עוסק האתר, ובמה עוסקים העמודים השונים. כך האלגוריתם של גוגל יודע להסיק אילו גולשים ימצאו ערך בתכני האתר ומי קהל היעד. התוצאה היא שהאתר והעמודים המרכזיים שלו יקודמו למעלה, עבור אותם גולשים שצריכים אתכם כעת.

שימו לב שאופטימיזציה דורשת עבודה מדוקדקת, במידה מסוימת אף עבודת נמלים אבל אל דאגה. לא נדרש לבצע אותה שוב ושוב. כאשר מבצעים את האופטימיזציה בצורה נכונה ומקיפה, היא תתאים לשימוש בהמשך הדרך. אם שיפרתם עמוד מסוים, לא תצטרכו להמשיך להתעסק איתו יותר מדי בהמשך (כל עוד לא תבצעו שינויים דרסטיים בעמוד זה). מקסימום מפעם קצת שינויי אלגוריתם נקודתיים, בזמנים בהם בגוגל מעדכנים את האלגוריתם ומכניסים בו חידושים. אופטימיזציה יעילה נעשית כך:
1. שיפור תגיות מטא - עדכנו נכון את הכותרות (טייטל - Meta Title) ואת התיאור (דיסקריפשן) וכן תגיות נוספות לפי הצורך.
2. שפרו את הכותרת (תגית טייטל) - הכותרת היא המלל שמופיע על גבי הלשונית שפותחים בדפדפן. הכותרת במיטבה תהיה קצרה וממוקדת, תכיל ביטוי מרכזי ואם אפשר גם תהיה שיווקית או תציג תועלת לגולש.
3. איך תשפרו את הדיסקריפשן - דיסקריפשן היא תגית תיאור העמוד באתר. התיאור הזה מסביר בקצרה לגולש (וגם לגוגל), מה העמוד נותן לגולש, הערך, המידע. כל אלו מוצגים בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. כאשר התיאור הוא טוב, יותר גולשים עשויים להקליק ולהיכנס לאתר. תיאור מוצלח בעל ערך שיווקי לעסק ולאתר צריך לכלול מידע במה עוסק העמוד, אך גם לעורר סקרנות וצורך לדעת יותר (כלומר לייצר רצון אצל הגולש להיכנס לאתר שלכם - ואתם הרי חותרים לכך).
4. למתקדמים - שפרו תגיות נוספות לאחר ששיפרתם את התגיות הבסיסיות. ישנן תגיות מתקדמות שמתקשרות לא עם מה שגולשים רואים באתר, אלא עם הבוטים של גוגל שתמיד נמצאים מאחורי הקלעים וסורקים את האתר. 

אל תוותרו על בניית קישורים נכנסים - 'הרוטב' של מקדמי אתרים

חשוב להבהיר כי הסעיף הזה עוסק בקישורים - לינקים נכנסים. בהערת אגב יצויין כי יש חשיבות מסוימת לקישורים פנימיים בין עמודים נפרדים באתר שלכם, אבל זה נושא נפרד (שניגע בו אחר כך).

כמי שעוסק מזה כעשור בקידום אתרים, גלעד קמר מדגיש שיש עוצמה אדירה לבניית קישורים נכנסים. למעשה, זה "הרוטב הסודי של מקדמי האתרים!".

: גלעד קמר, בעלים של חברת WEBS קידום אתרים בגוגל / צילום: יח''צ
 : גלעד קמר, בעלים של חברת WEBS קידום אתרים בגוגל / צילום: יח''צ

לדבריו, מקדמי אתרים מקצועיים קוראים לאפקט של הקישורים, 'מיץ קישורים'. אפשר לומר שזהו משקה אנרגיה (לצרכי קידום האתר), במלוא מובן המילה. בואו נבין מדוע הם כל כך חשובים: הקישורים החזקים ביותר הם המלצות שמפנות גולשים לאתר שלכם. כאשר האלגוריתם של גוגל מזהה כי יש הרבה הפניות טובות לאתר שלכם, הדירוג שלו עולה, הדבר מחזק את תוצאות החיפוש ומוביל לאתר כמות נוספת ויפה של גולשים חדשים.

אבל חשוב להבין שלא כל הקישורים הנכנסים מקבלים את אותו הדירוג מבחינת גוגל. ישנם קישורים שנחשבים לסמכותיים ואפקטיביים יותר ויש קישורים שההשפעה שלהם פחות חזקה (אבל עדיין קיימת). כדי להבהיר, שימו לב לדוגמאות של כמה סוגי קישורים. נתחיל עם קישורים חזקים במיוחד ואחריהם יוצגו הפחותים יותר:
1. כתבות במדיה - כתבה מטעמכם באתרי מדיה חזקים עשויה להגדיל את סמכותיות האתר שלכם. כאשר מדובר באתר מדיה פופולרי מאוד עם תעבורת רשת חזקה, ברור שיש לכך המון השפעה.
2. שימוש בקישורים ברשתות דומיינים פרטיים (PBN) - רשתות הדומיינים הפרטיים הן בעצם מקבץ נרחב למדי של אתרים, שמנוהלים לרוב על ידי גורם אחד. רשתות כאלה, מאפשרות פיזור נרחב של קישורים רלוונטיים, בכל מיני אתרים וערוצים במקביל. מקבצי דומיינים מאפשרים לבעלי אתר לקבל קישורים אפקטיביים, תוך התאמה לעולם התוכן של האתר. זוהי שיטה ותיקה וקישורים מהסוג הזה משיגים בעיני קמר תוצאות אפקטיביות מאוד, והיחס בין עלות לבין תועלת מצוין.
3. בניית קישורים בפורומים או בבלוגים חינמיים - מדובר בשיטה יחסית ישנה, שבכל זאת יכולה לפעמים להיות בעלת אפקט והשפעה. עבור השימוש בשיטה זו כדאי לחשוב על ביטויים לקידום שהם פחות תחרותיים. כאשר רוצים לקדם ביטויים עם תחרות נמוכה (כלומר ביטויים שפחות משמשים את המתחרים של האתר), היא עובדת די טוב. החיסרון העיקרי של בניית קישורים כזאת, הוא שיש צורך להשקיע בכך זמן רב על מנת לראות תוצאות.

כללים לגבי קישורים מוצלחים

כמה דברים שצריך להקפיד עליהם, בעבודה עם קישורים:
1. אלו צריכים להיות קישורים ממקור תוכן רלוונטי - אם מקורות התוכן לא רלוונטיים למשל מבחינת הנושא, האפקטיביות יורדת.
2. האתר צריך להיות מהימן בעיני גוגל - קישורים שיוצאים מאתרים מהימנים וסמכותיים, תורמים הרבה יותר לקידום האתר. אתרים מהימנים הם בעצמם אתרים שמקודמים בצורה טובה ויש אליהם טראפיק חזק.
3. קישורים בשוטף - קידום טוב של האתר מתבסס על בניית קישורים באופן שוטף ומתמיד. זו לא משימה חד פעמית (בניגוד לאופטימיזציה של דפים, בה עסקנו קודם לכן).

וכאן המקום להדגיש: מרבית בעלי האתרים "נופלים" בנושא הקישורים השוטפים - הם מתייאשים ומתקשים להשיג קישורים חדשים כל הזמן. זו אינה סיבה להרים ידיים. אתם יכולים לעשות המון בעצמכם כדי לקדם את האתר ללא עזרה. אם כי סביר להניח שנושא בניית הקישורים בשוטף, הוא היחיד שככל הנראה תצטרכו בו סיוע מקצועי מחברה לקידום אתרים. כך תוכלו לשלב בניית קישורים כדבר שבשגרה עם השפעה מהותית ומתמדת לקראת שיפור החשיפה בגוגל.

ועוד דבר, את הקישורים כינינו כרוטב הסודי והחזק של מקדמי אתרים. על מנת להמחיש זאת תוכלו לבדוק באתר של וובס דוגמאות לתמונת מצב של אתרים אמיתיים (של לקוחות החברה), לפני ואחרי שימוש בקישורים, כולל גרפים ומספרים. כך לדוגמה, תוכלו לראות כיצד בניית כמה קישורים בחודש, או לאורך כמה חודשים, הגדילה את כמות הכניסות האורגניות (דרך גוגל); תוכלו לראות שנוצרה עלייה בכמות הכניסות של מאות רבות ואפילו בכמה וכמה אלפים יותר. זה עובד גם עם אתרים חדשים לגמרי.

כמות תוכן באתר ואיך היא מתקשרת לקידום

על פי הניסיון בחברת וובס, בין הקריטריונים שמשמשים את גוגל בדירוג אתרים נמצא התוכן. עובדה ידועה היא שתוכן מוצלח מסייע לקידום אתרים, אבל יש עוד משהו שאתם יכולים לעשות כדי לקדם את האתר שלכם גבוה יותר בגוגל, מלבד שיפור התוכן. ניתן גם לבצע בדיקת אתרים אחרים, שמתמודדים מולכם על תשומת לב הלקוח (וגוגל) בביטוי חיפוש הרלוונטי עבורכם.

תחילה, התמקדו בביטוי מסוים שמעניין אתכם. למשל אם מדובר באתר של מאפיה, זה יכול להיות ביטוי כמו "מאפיות במרכז". בדקו את התוצאות הראשונות בגוגל, אילו אתרים מופיעים תחת הביטוי הזה. היכנסו לאתרים אלה וערכו ספירת מילים של העמוד שאליו גוגל מפנה. כדי לקבל המחשה איך עושים זאת בקלות, באתר של וובס תמצאו סרטון המדגים איך לבצע מחקר כמות תוכן לאתר.

השאיפה של כל אחד ואחת מכם היא שגם באתר שלכם העמוד הרלוונטי יכיל תוכן טוב, אך גם בכמות מספקת מבחינת אורך ומספר מילים. במידה ובאתרים אחרים גיליתם שיש תוכן רחב, זה הזמן לגשת למלאכה. כעת גם אתם יכולים לעבות את התוכן אצלכם בעמוד באתר. אם אתם זקוקים לכמה דגשים לגבי הכנסת תוכן מוצלח לאתר, תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:
1. חשבו על תוכן מעניין, שהלקוחות שלכם ימצאו בו ערך מוסף. גוגל בודק בכל עת כמה זמן הגולשים שלכם נמצאים בתוך האתר ובעמודים השונים. כאשר זמן השהייה באתר ארוך, זה טוב לקידום.
2. חשבו על התחום שלכם, היזכרו בשאלות נפוצות של לקוחות. כתבו תכנים בדפים הרלוונטיים, שנותנים תשובות איכותיות. שילוב של ערך לגולש עם עיבוי מספר המילים - עשוי להניב שיפור בתוצאות.
3. ככל הנראה אתם מכירים המון טיפים ודגשים שהלקוחות שלכם ייהנו וישמחו לקבל. השתמשו בכך וערכו עמודים של טיפים ומידע עדכני.
4. בזמן שאתם מבצעים חיזוק ועיבוי של תוכן קיים או מועט, הוסיפו קישורים פנימיים. קישורים פנימיים מסייעים למציאת מידע בקלות ולשיפור הערך באתר שלכם. זה חשוב לקידום - גולשים שנשארים בתוך האתר הופכים אותו לסמכותי יותר בעיני גוגל. זהו עוד צעד משמעותי קדימה לשיפור הדירוג.
5. התמדה, התמדה, התמדה. תכנים טובים, ארוכים יותר משל המתחרים, יעזרו לכם לטפס בגוגל. אבל זו לא משימה חד פעמית. זו פעולה מתמשכת! תכנים מקיפים במיוחד בעמוד הבית וכן תכנים עשירים בדפים מרכזיים באתר, הם משהו שאתם יכולים לייצר כבר עכשיו וגם הלאה. התמידו בכך והקידום בגוגל ילך וישתפר, אז גשו לעבודה.
6. השראה מסייעת לשיפור תוכן ועיבוי עמודים מרכזיים באתר. מחפשים רעיונות לשיפור תכני האתר וכתיבה מסקרנת שמעניינת לקוחות? מוזמנים לאתר וובס שם תוכלו ללמוד עוד הרבה בנושא הזה (תמצאו למשל טקסט המסביר איך לכתוב מאמרים איכותיים שעוזרים לקידום האתר, באמצעות 8 צעדים שכל אחד יכול לעשות). 

ולסיום, הטיפ החשוב ביותר לקידום אתרים מוצלח

אין טוב ממראה עיניים!

האמירה הזו שמתורגמת לגישת עבודה - אפקטיבית לאורך הרבה מאוד שנים במקצוע הקידום האורגני. הדבר הכי חשוב לגבי ביטויים מוצלחים הוא קודם כל לבדוק. כלומר, לבחור ביטוי מסוים בגוגל ולסקור את התוצאות המובילות. זה מאפשר לראות בעין מה מנוע החיפוש מבית גוגל מעדיף. כך תוכלו למשל להקליד את הביטוי "מעצב פנים" ולראות ולהתרשם מיד מה האלגוריתם של גוגל מעדיף. כך תגלו האם הוא מציג לנו בתוצאות עמוד בית אתר של מעצב פנים. או שאולי מנוע החיפוש בכלל מעדיף להראות לנו בתגובה על השאילתה עמוד פנימי של אתר, שבו צילומי פרויקטים בעיצוב פנים. המהלך הזה מסייע לנו לשים דגש ולדעת איך לשפר את האתר שלנו ולאן עלינו לכוון, כדי להצליח עם ביטויי החיפוש הרלוונטיים עבורנו בימים אלה.

ולפני סיום מבקש קמר להדגיש כי ברור לו שמרבית קוראי המדריך הזה הם בעלי עסקים ולא מקדמי אתרים במקצועם. לוח הזמנים שלהם אולי צפוף ויחד עם זאת, את הדברים שנכתבו כאן ניתן ליישם במידה וייבחרו להקדיש לכך את הזמן. "אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו, כדי לצפות בעוד הרבה תוכן מצולם מקורי שלנו, עם הסברים עדכניים והמחשות", הוא מוסיף. "בסרטונים הללו תחשפו לדרכי פעולה מקצועיים של מקדמי אתרים בזמן אמת, להסברים שנוגעים בקידום, ובאופטימיזציה, תמצאו המחשות כיצד אנו מזהים נקודות חולשה לתיקון באתרים שונים - חולשות בעיצוב וקידום שאפשר לחזק כדי ליצור הרבה יותר המרות. התכנים המצולמים מוסברים בגובה העיניים ויכולים לסייע לכם. אבל כמובן, לאורך הדרך יתכן שתצטרכו עוד חידודים ועוד חיזוקים והבהרות. במידה ויש לכם שאלות מקצועיות, נשמח לעזור לכל אחד ואחת מכם".

לאתר וובס הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988