תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"מענה לתנופת הפיתוח של ב"ש כמטרופולין הדרומי" – פורסם המכרז ליזמים לבניית 1,109 יח"ד בשכונת פסגת רמות

בעיריית ב"ש מדגישים את המיקום המיטבי של השכונה המתפתחת סמוך לרובע החדשנות, ואת הזדמנויות התעסוקתיות באזור בתחומי ההייטק, הסייבר והתעשיות הביטחוניות • כל זאת לצד חינוך מתקדם, שטחים ירוקים וחיי תרבות ופנאי

שכונת פסגת רמון / הדמיה: עיריית באר שבע
שכונת פסגת רמון / הדמיה: עיריית באר שבע

הכתבה מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון

פסגת רמות בבאר שבע ממוקמת במיקום מיטבי בצפון העיר, ברובע החדשנות הראשון בישראל הכולל את פארק ההייטק של באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה, כך מתארים בעיריית באר שבע את השכונה המתפתחת, בה משווקת העירייה בשת"פ עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל כ-1109 יחידות דיור נוספות.

את פארק ההייטק של באר-שבע, מאכלסים כבר כ-70 חברות הייטק וסטארט-אפים מובילים לצד בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של צה"ל שנפתח בשנה שעברה. עם סיום הקמתו הפארק יכלול כ-200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, שבהם יועסקו כ-10,000 עובדים בחברות ההייטק המובילות בארץ ובעולם.

בעירייה מציינים כי במקביל להזדמנויות התעסוקה בהייטק ובסייבר, באר שבע הולכת והופכת גם למרכז אזורי של התעשיות הביטחוניות הישראליות, כאשר התעשייה האווירית, רפאל ואלביט מרחיבות את פעילותן באזור וצפויות להעסיק בשנים הקרובות אלפי מהנדסים ועובדים מבאר שבע.

כמו כן, לצד פארק ההייטק מוקם מרכז החדשנות של בית החולים סורוקה, שיציע מאות משרות בתחומי החדשנות הרפואית ובמקביל האוניברסיטה מכפילה את הקמפוס הצפוני.

בבאר שבע נדרשות הכי מעט שנות הכנסה לרכישת דירה

נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחנו את המחירים הממוצעים של דירות בערים הגדולות בישראל אל מול ההכנסה החודשית הממוצעת באותה עיר. על פי הנתונים, באר שבע היא העיר שבה נדרשות שנות ההכנסה המועטות ביותר - 10 שנות הכנסה בלבד - לרכישת דירה במחיר ממוצע בעיר; לשם השוואה בירושלים לתושבי העיר נדרשות 26.9 שנות הכנסה לרכישת דירה ממוצעת בעיר ובתל אביב 22.2 שנות הכנסה. "כך שבאר שבע משתלמת ליזמים ולרוכשי הדירות", מציינים בעירייה.

פארק ההיטק בלב רובע החדשנות של באר שבע / צילום: עיריית באר שבע
 פארק ההיטק בלב רובע החדשנות של באר שבע / צילום: עיריית באר שבע

תכנון חדשני בצפיפות נמוכה ודגש על טבע ופעילות פנאי

שכונת פסגת רמות, שתכלול כ-3700 יחידות דיור, היא שכונת מגורים חדשנית בה יהיו גם פרויקטים לשכירות ארוכת טווח, דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה וכן מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ופארקים לטובת הציבור. היא מתאפיינת גם בנגישות תחבורתית גבוהה, ממוקמת במרחק קצר מתחנת רכבת ישראל ובסמוך אליה יוקם מחלף תנועה שיאפשר כניסה ויציאה נגישה ומהירה, כך מסבירים בעירייה.

עוד הם מציינים כי לא הרבה שכונות עירוניות מוקפות בפארקים, ובשטחים ירוקים ופתוחים כמו פסגת רמות. למרגלות השכונה ממוקם "פארק המשחקים", המשתרע על פני כ-60 דונמים וניתן למצוא בו מתקני משחק רבים, כולל מתקנים נגישים, מתקני אקסטרים, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל, נחל מלאכותי המתחיל במפל קטן ומסתיים בבריכה, מתחמי דשא לפיקניק ובוסתן עצי פרי. "יער רמות", הממוקם במרחק הליכה מהשכונה, מהווה את החיבור בין העיר לטבע ובעתיד יפותח כאזור עם שבילי טיולים, שבילי אופניים, ועוד.

חינוך למצויינות ולימודי אמנות וסייבר מגיל צעיר לצד עידוד תרבות ואמנות

בעיריית באר שבע שמים דגש על תחומי החינוך, המצוינות והקידום של הילדים והנוער. בעיר פועל מודל ייחודי שבו 8 מרכזי מצוינות בתחומים שונים: תיאטרון, ספורט, אמנות, מדעים, מחול, מנהיגות, שחמט ומוזיקה. המרכזים הללו המאפשרים לכל תלמידי העיר להכיר כבר מגיל הגן את התחומים השונים, להיחשף אליהם באופן חווייתי, ובמהלך כיתות היסודי - להעמיק ולהרחיב את הפעילות בתוך התחומים השונים, בביה"ס ומעבר לשעות הלימודים.

בנוסף, בימים אילו העירייה בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון, נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים להקמת תיכון חדש, על-אזורי וארצי, שימוקם ברובע החדשנות בסמיכות לשכונת פסגת רמות ולאוניברסיטה. בית הספר יתמקד בלימודי מדעים ואמנויות, שבמרכזו לימודי סייבר במגמת המדעים. מגמות ללימודי סייבר נפתחו השנה גם בשמונה בתי ספר תיכונים בעיר.

כמו כן, מוסיפים בעירייה כי בבאר שבע פועלים למעלה מ-20 גופי תרבות לאומיים יוצרים, תיאטראות, להקות מחול מקצועיות, בית ספר למשחק, מוזאונים, תזמורות ועוד. מדי שנה נערכים בעיר עשרות פסטיבלים ואירועי חוצות ייחודיים. אמפי-פארק באר שבע המכיל כ-10,000 צופים מארח מופעים של מיטב האמנים בארץ ובחו"ל. כל זאת לצד טיפוח ושילוב אמנים צעירים, יוצרים בתחילת דרכם המקבלים עידוד עירוני.

פארק המשחקים ליד שכונת פסגת רמות / צילום: דיאגו
 פארק המשחקים ליד שכונת פסגת רמות / צילום: דיאגו

"הזדמנות ליזמים" - מכרזים חדשים לבנייה למגורים ובנייה להשכרה ארוכת טווח

כאמור, פסגת רמות תכלול כאמור עם השלמתה 3,700 יח"ד. במכרז שנערך לפני כשנה שווקו בשכונה כ-1500 יחידות דיור ליזמים מובילים והפרויקטים נמצאים בשלבי תכנון ורישוי.

בימים אלו משווקת עיריית באר שבע בשת"פ עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל כ-1109יחידות דיור נוספות ב-6 מתחמים בשכונה. במכרז ישווקו סה"כ כ-555 יח"ד במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית מחיר מטרה ועוד כ-554 יחידות דיור ישווקו בשוק החופשי. תנאי המכרז שופרו והתפרסמו בחוברת המכרז החדשה ואת ההצעות ניתן להגיש עד תחילת חודש יולי 2023.

כמו כן, רשות מקרקעי ישראל יחד עם חברת "דירה להשכיר" משווקות מחדש קרקעות לבנייה של דיור להשכרה בשכונה, המכרז המשופר כולל 158 יח"ד לשכירות ארוכת טווח ו-154 יח"ד למכירה.

"שכונת פסגת רמות תיתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל", מסכמים בעירייה, "מוקדי תעסוקה מתקדמים, מוסדות חינוך מובילים, פארקים וגינות ציבוריות, חיי קהילה ותרבות עשירים - יהפכו אותה לאחת משכונות המגורים המבוקשות בישראל".

למכרז היזמים בפסגת רמות, ב"ש הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988