הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בבורסה; מניות הנדל"ן צללו בכ-2.5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1%, ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% • השבוע יפורסמו בתל אביב לא מעט דוחות כספיים של חברות מובילות, ביניהן הבנקים הגדולים • ומה צופים האנליסטים לחצי השני של השנה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:00

מגמה אדומה בנעילת המסחר בת"א: מדד ת"א 35 ירד ב-1%, מדד ת"א 90 צלל בכ-2.1%, ות"א 125 ירד ב-1.3%. את המגמה השלילית הובילו מניות הנדל"ן שהשילו מערכן כ-2.5%.

מחזור המסחר היה נמוך יחסית והסתכם בכ-497 מיליון שקל.

בלטו לשלילה מניות לייבפרסון , דיפלומט אחזקות , אייאיאס , ארגו פרופרטיז  ואיידיאיי ביטוח .

מנגד, בלטו לחיוב מניות אורמד פארמ , אאורה , סאפיינס , מטריקס  ומג'יק .

בשוק האג"ח המקומי נרשמה מגמה שלילית גם בשוק הממשלתי וגם בשוק הקונצרני. מדדי התל בונד הקונצרניים המרכזיים רשמו ירידות של 0.3%-0.4%, ומדד תל גוב שקלי 10 + ירד בכ-0.6%. התשואה על האג"ח הממשלתית השקלית ל-10 שנים עלתה לכ-3.95%. 

15:32

ירידות חדות בבורסה לקראת נעילת המסחר: ת"א 35 יורד בכ-1.1%, ות"א 90 צולל בכ-2.1%. מניות הנדל"ן ממשיכות להוביל את המגמה השלילית ויורדת בכ-2.3%.

עונת הדוחות: סאני תקשורת , בשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג, מציגה ירידה של 20% בהכנסותיה ברבעון השני ביחס למקבילו אשתקד. הללו הסתכמו ב-194 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי הורע ועמד על 10.7% מההכנסות למול 13.8% בעת המקבילה. 

13:53

מתחזקות הירידות בבורסה: מדד ת"א 35 צולל בכ-1%, ומדד ת"א 90 משיל מערכו כ-1.8%. בולט לשלילה מדד ת"א נדל"ן שיורד ב-2%.

שותפות אלמדה יהש , המשקיעה בחברות העוסקות בבריאות דיגיטלית ומיכשור רפואי, דיווחה לפני זמן קצר כי חברת נוראמי מדיקל, חברה בה מחזיקה השותפות כ-13% מההון המונפק, קיבלה את אישור ה-FDA לשווק ולמכור את מוצר השתל המתכלה לניתוחי מוח, ברחבי ארה״ב.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים יורדים בכ-0.2%. אגרות החוב הממשלתיות נסחרות במגמה מעורבת.

13:00

נמשכת המגמה השלילית בבורסה. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.8%, ות"א 90 צולל בכ-1.5%. מדד ת"א בנייה רושם ירידה של 1.6%, ואילו מדד הביומד עולה ב-1%. 

חברת אפי נכסים  דיווחה היום כי ה-NOI הסתכם ברבעון השני של השנה ב-200.1 מיליון שקל, לעומת כ-155.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-29%. בחברה מציינים כי הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הקניונים, השלמת פרויקטים במהלך 2022 שהשפעתם החלה לבוא לידי ביטוי השנה, עליה בתפוסות בבניני המשרדים, הצמדה למדד (בארץ ובחו"ל) והחלשות השקל ביחס לאירו בחודשים האחרונים. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-883 מיליון שקל. 

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הגיע ברבעון לכ-59.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 347.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעלייה מתונה יותר בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה ונדל"ן להשקעה. 

11:55

מגמה אדומה בבורסה. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.7%, ות"א 90 צולל בכ-1.5%. מדד ת"א בנייה ות"א נדל"ן משילים כ-1.7% מערכם כל אחד. 

בולטות לשלילה מניות לייבפרסון , נובה , קרסו נדלן  ואיידיאיי ביטוח .

מנגד, בולטות לחיוב מניות אורמד פארמ , נאייקס , סאפיינס  ואנרג'יקס .

חברת רני צים  מעדכנת היום כי חתמה על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס ומזרחי טפחות אינווסט לרכישת 30% (15% על ידי כל אחד מהגופים) ממניות חברת הנדל"ן למגורים מגידו בתמורה לכ-100.5 מיליון שקל, בעסקה המשקפת למגידו שווי של 335 מיליון שקל. במסגרת מסמך העקרונות, הוסכם כי הצדדים יפעלו לבצע הנפקה לציבור של מגידו, בתוך 3 שנים ממועד ההשלמה של מניות מגידו.

חברת סאני תקשורת  דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו בכ-194 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-5.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 13.0 מיליון שקל ללא רווחים חד-פעמיים בתקופה המקבילה אשתקד.

11:05

הירידות בבורסה מתחזקות: מדד ת"א 35 יורד בכ-0.6%, ומדד ת"א 90 משיל מערכו כ-1%. מדד ת"א בנייה יורד ב-1.1%, ומנגד ת"א ביומד מטפס בכ-1.1%.

מניית חברת אימפקס טסה בכ-20%. זאת לאחר שהחברה, העוסקת בפיתוח ושיווק פלטפורמה לאיסוף מידע על שימוש במוצרי צריכה ארוזים, דיווחה לפני זמן קצר כי חתמה על הסכם מסגרת לאספקת מוצרים עם חברת מובמנט וולנס, המתפעלת אפליקציות בריאות עבור מספר מועדוני לקוחות, לשיווק ומכירה של בקבוק המים החכם io.Water במסגרת מועדוני הלקוחות. 

10:35

המדדים המרכזיים בבורסה נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2%, ומדד ת"א 90 משיל מערכו 0.4%. בקרב המדדים הענפיים בולט לחיוב מדד ת"א ביומד, שמזנק  בכ-1.5%.

חברת גלילאו טק , העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לעיר חכמה וארנקים דיגיטליים, דיווחה לפני זמן קצר כי דירקטוריון החברה אישר את הסכם המיזוג של החברה עם חברת פיננסיטי, מבית לפידים סוכנות לביטוח, במטרה להכניס את פעילות פיננסיטי בתחום הפינטק.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים במגמה מעורבת. אגרות החוב הממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים נסחרות בירידות שערים של כ-0.6%.

10:01

ירידות קלות בפתיחת שבוע המסחר בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.2%, ות"א 90 יורד בכ-0.1%.

ירידות חדות רושמות בין השאר לייבפרסון, נובה , אופקו , קמטק  ואודיוקודס .

09:35

חברת סקודיקס  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו ב-14.2 מיליון דולר, עלייה של 21% בהשוואה להכנסות של 11.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022. החברה מדווחת על צמצום בהפסד הנקי לסך של 1.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

07:40

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

1. שוקי המניות

שבוע המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח בירידות קלות. זאת לאחר שביום חמישי מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.1%, ומדד ת"א 90 הוסיף לערכו כ-0.6%. מדד ת"א תקשורת וטכנולוגיות זינק בכ-2.2%, ומנגד מדד הבנקים רשם ירידה קלה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. 

בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 עלה ב-2%, ומדד ת"א 125 הוסיף לערכו 2.4%. מדד ת"א 90 רשם עלייה של כ-3.6%. מתחילת השנה הוסיף מדד ת"א 35 לערכו 5.1%.

בוול סטריט ננעל המסחר ביום שישי במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעליות של 0.3%. מדד ה-S&P 500 ירד בכ-0.1%, הנאסד"ק ננעל בירידות של 0.7% ורשם שבוע שני ברציפות של ירידות לראשונה מאז תחילת השנה. 

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. קמטק  בולטת עם פער שלילי של כ-2.5%, לייבפרסון  עם 3.3% ונובה  עם כ-4%. 

האינדקטור של וורן באפט מאותת: סימנים של בועה בוול סטריט

השבוע יתפרסמו בתל אביב לא מעט דוחות כספיים של חברות מובילות, ביניהן מליסרון , שטראוס, אלביט מערכות , תדיראן, פרטנר וגם הבנקים הגדולים פועלים , לאומי  דיסקונט   ומזרחי טפחות.

גם בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת, ובין החברות שיפרסמו דוחות השבוע נמצאות הרשתות הום דיפו, וול-מארט וטארגט, חברות הטכנולוגיה סיסקו ופאלו אלטו וחברת הקוסמטיקה אסתי לאודר. גם חברות ישראליות שנסחרות בארה"ב ידווחו, וביניהן חברות הטכנולוגיה מאנדיי וריסקיפייד וחברת התובלה הימית צים.

"תאב בצע כשאחרים פוחדים": השיטה שסידרה לוורן באפט רבעון שיא

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים נותרו ללא שינוי ביום חמישי. אגרות החוב הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת. מדד תל גוב שקלי 10 + ירד בכ-0.4%. 

בסקירה השבועית של הכלכלן הראשי בבנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, ואסטרטג הריביות בלאומי שוקי הון, דודי רזניק, הם העריכו כי אם השקל ימשיך להיחלש, לצד עלייה נוספת של מחירי הנפט, ציפיות האינפלציה בישראל עשויות לעלות עוד. הם ממליצים באפיק השקלי בעיקר השקעה במק"מ ואג"ח לטווח קצר, ובצמודי המדד מח"מ קצר־בינוני.

בארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות עלו בימים חמישי ושישי. תשואת האיגרת ל-10 שנים קפצה ביומיים הללו עד לכ-4.16%, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה ל-4.89%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הדולר המשיך להתחזק מול השקל ביום שישי, טיפס בעוד 0.3% עד לרמה של 3.73 שקלים לדולר, ובכך מתקרב המטבע האמריקאי לשיא של 3.75 שקלים שסימן בתחילת חודש יוני, שיא של 4.5 שנים. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.3% ונסחר סביב 4.084 שקלים.

 בשוק הפורקס העולמי, אינדקס הדולר רשם ביום שישי עלייה של כ-0.3%.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט מסוג ברנט רשמו ביום שישי עליות קלות. מחיר חבית מסוג ברנט הגיע לכ-86.8 דולר, ומחיר החבית מסוג WTI עמד על כ-83 דולר. 

4. מאקרו

ביום שישי פורסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן (PPI) שרשם עלייה של 0.3% בחודש יולי, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. בהסתכלות שנתית נרשמה עלייה של 0.8% במדד לעומת צפי לעלייה של 0.7%. מדד הליבה (לא כולל מזון ואנרגיה) רשם גם הוא עלייה של 0.3% ביולי, לעומת צפי לעלייה של 0.2%, ועלייה של 2.4% ברמה שנתית.

קצב האינפלציה בארה"ב הפתיע לטובה, אך הזינוק במחירי האנרגיה מאיים | ניתוח

בין פרסומי המאקרו שצפויים השבוע בעולם ניתן לציין את הצמיחה בתמ"ג היפני והייצור התעשייתי בסין, שיפורסמו ביום שני; מכירות קמעונאיות בארה"ב, הייצור התעשייתי ביפן, נתונים על שוק התעסוקה בבריטניה ומדדי סנטימנט כלכלי בגרמניה ובאירופה יפורסמו ביום שלישי; מדד המחירים בבריטניה יפורסם ביום רביעי ובחמישי יתפרסמו נתוני תעסוקה בארה"ב.

ביום רביעי יתפרסמו (ב-21:00 שעון ישראל) הפרוטוקולים של ישיבת "ועדת השווקים הפתוחים" האחרונה של הפדרל ריזרב.

בארץ תפרסם הלמ"ס ביום שלישי בערב את מדד המחירים לצרכן.

5. תחזית

החברות במדד S&P 500 צופות התאוששות חזקה בכלכלה בהמשך השנה, כך עולה מסקירה שערך עידן דויטש, מנהל תיקים דסק חו"ל בפעילים ניהול תיקי השקעות.

דויטש מציין כי עונת הדוחות טובה ביחס לציפיות: לפני כן צפו האנליסטים ירידה ממוצעת של 8% ברווחי חברות המדד, ובפועל הירידה הייתה של 7%, כשבמקביל נרשמה צמיחה של 1% בהכנסות. בלטו לחיוב מגזרי הפיננסים והצריכה המחזורית, ובפרט אמזון ובוקינג שצמחו ב־8% כל אחת.

"במבט קדימה, תחזיות האנליסטים וכן שיחות הוועידה של החברות לאחר הדוחות, מעידות על צפי להתאוששות חזקה בכלכלה בחציון השני של השנה, ולנקודת מפנה בה נראה מעבר מירידה ברווחיות לצמיחה, כאשר הצפי לרבעון השלישי והרביעי הוא 0.2% ו-7.6%, בהתאמה", כותב דויטש.