"יש מי שעשויים להיות זכאים להחזר של מאות אלפי שקלים על תשלומי מס שבח"

חברת "WINTAX" מבית קבוצת "WIN" מפעילה מחלקה ייעודית של אנשי מקצוע שכל תפקידם הוא לאתר אפשרות החזרי מס שבח מקרקעין ולהוציא אותם לפועל • בחברה מסבירים כי מדובר בתהליך פשוט, כשבסופו ניתן במקרים רבים לקבל את כל המס ששולם

משרדי WINTAX / צילום: Results Group
משרדי WINTAX / צילום: Results Group

הכתבה בשיתוף WINTAX

מס שבח מקרקעין הוא מס שיש מי שלא ייתקלו בו במהלך חייהם, אך מי שמחוייב לשלם אותו יודע שמדובר בסכומים לא קטנים בכלל. הסיבה לכך היא שזהו מס שמוטל על מי שמרוויח ממכירת דירה שניה או דירה יחידה ששוויה יותר מ-4 וחצי מיליון שקל - כלומר, מלכתחילה אלו מי שעלה בידם להחזיק סכום שמספיק לרכישת דירה שכזו. מה שלא מעטים ממי שעליהם מוטל המס אינם מודעים לו, הוא שביכולתם לקבל אולי כספים בהחזר מס, בתהליך פשוט.

"ישנם הרבה מאוד מקרים שבהם הרשויות מאפשרות החזר מלא או חלקי של מס שבח", מסביר מיעד קציר, מנכ"ל חברת "WINTAX" מבית קבוצת "WIN"  אשר עוסקת בהחזרי מס. "המס מוטל במעמד המכירה, אך גם לאחר 4 שנים ניתן לבצע פריסת מס שבח ולהחזיר במקרים מסויימים את כל המס ששולם".

מס שבח מחושב כ-25% מהשבח הריאלי (עליית הערך) שנוצר למוכר בעת מכירה - כלומר, מהפער בין המחיר שבה רכש את הדירה, לבין המחיר שבה היא נמכרת. אולם בתוך מנגנון המס מוטמעות אפשרויות להחזרי מס, הפחתת אחוזי המס שמוטל ואף זכאות
לפטור מלא ממס.

WINTAX מבית קבוצת WIN עוסקת, בין היתר, בדיוק בכך - סיוע למוכרי דירות בעבר לבקש ולקבל (אם קיימת זכות) בחזרה מסים עודפים שכבר שולמו. "החברה שלנו מתמחה במיסוי, בהחזרי מס, בקיבוע זכויות ובהגשת דוחות מיוחדים לחייבים בהגשה", אומרת דבורה קולודצקי, יועצת מס בכירה, מומחית במס שבח וקיבוע זכויות והמייצגת הראשית של WINTAX. "עם ניסיון של למעלה מ-25 שנים, אנחנו מכירים את תהליכי המיסוי מלפני ולפנים. כך למשל, ישנם הרבה זכאים להחזר מס שבח, שהצליחו להגיע לכך בזכותנו: זוגות שחולקים את תשלומי המיסוי, מי שיכול לקזז הפסדים בשנות המס, בעלי נכות שקיבלו הטבות מס וכל מי שיש בבעלותו פטור מוכח ממיסוי המקרקעין".

WINTAX, ששמה מתנוסס על שלטי חוצות לצד פניו של הפרזנטור שלה השחקן יעקב זדה-דניאל (אלי מ"פאודה"), מעניקה שירות של בדיקת היתכנות החזר מס, והוצאת התהליך לפועל מול רשות המסים. "למעשה, יש לנו 'סיירת' - מחלקה ייעודית להחזרי מס שבח, שמתמחה בתחום", אומר קציר. "אנחנו נותנים פתרונות מס מתקדמים, שמבוססים בין היתר על טכנולוגיה מתקדמת, ומתמקדים לא רק במס שבח למשל - אלא בכלל צרכיו הפיננסיים של התא המשפחתי".

יעקב זדה-דניאל / צילום: Results Group
 יעקב זדה-דניאל / צילום: Results Group

איך עובד תהליך ההחזר?

קולודצקי: "התהליך לבקשת החזר מס שבח הוא ברוב המקרים פשוט, מהיר וחלק. אדם שמכר דירה שנייה או דירה שמחירה מעל 4 וחצי מיליון שקל, יכול להגיע אלינו לבדיקה ראשונית של זכאות ללא עלות. אז נוכל לדעת האם יש לו 'קייס', ואם כן - מכאן התהליך מתחיל. מנהלת תיק של WINTAX יוצרת איתו קשר ודואגת להכל - איסוף המידע מהביטוח הלאומי וממס הכנסה, ריכוז התיק והכנסת המסמכים. מכאן התיק עובר למומחים של מחלקת מס שבח, שבודקים את הנתונים, עורכים חישובים ומכינים את התיק להגשה. לאחר מכן הם מגישים דוח לרשות המסים. ב-WINTAX מתחייבים שעד כ-45 יום הלקוח יכול לצפות לתשובה לגבי זכאות להחזר אם יש ואת סכום ההחזר, כשבפועל התשובה מגיעה בדרך כלל מוקדם יותר תוך שבועיים שלושה בלבד".

לאילו החזרים אפשר לצפות?

"ישנם סוגים שונים של פרופילים שמזכים בהחזר ואפשר ליהנות מכמה זכאויות במקביל. למשל, מי ששילם מס שבח והוא מעל גיל 60, זכאי להחזרים לפי מס שולי בהתאם לגובה ההכנסות שלו. ניתן לרשום את העסקה על שם שני בני זוג יחד, ובכך להפחית את חבות המס ולקבל החזר. אפשר גם לפרוס את חבות מס שבח המקרקעין עד 4 שנים אחורה, ובכך להפחית את שיעור המס הכולל. אדם שרשם הפסדים בשוק ההון יכול לקזז מולם את חבות מס השבח. זוג צעיר שמכר דירה כדי לקנות אחרת (משפרי דיור - ד.א) פטור מתשלום מס שבח עד לסכום מסוים. יש המון אופציות - התפקיד שלנו במחלקה הוא לבחון את כולן ולהשיג את ההחזר המקסימלי ללקוח".

על כמה כסף אנחנו מדברים?

"מכיוון שנדל"ן זה עסק יקר, גם המסים עליו גדולים ולכן גם ההחזרים הם כאלו. אדם שעבורו מופעלות כמה זכאויות ויתברר כי הוא כן זכאי להחזר, יכול בתוך תהליך של כמה שבועות לקבל החזרים, גם אולי של כ-200, 300, 400 אלף שקל. בשביל סכומים כאלה, שווה לבדוק אם מגיע לנו".

"וההמלצה שלנו", מוסיף קציר, "מדובר בסכומים לא מבוטלים, לכן רצוי לבצע בדיקה רק עם יועץ מס שמתמחה בתחום". כמובן ששירותי החברה ניתנים כנגד עמלה שמוסכמת מראש בין הצדדים, אך על בסיס הצלחה בלבד.

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

!-- Google tag (gtag.js) --> !-- Google tag (gtag.js) -->