כפי שפורסם ב"גלובס", מדובר בדחייה של חודשיים בלבד; המו"מ בין MTS, הבנקים והמדינה צפוי להתחדש בשבוע הבא
ברגע האחרון חלק מבעלי המניות בסיטי פס הטילו וטו על הסיכום שהתגבש עם המדינה המענק בסך 150 מיליון שקל שהיתה צפויה סיטי פס לקבל - עדיין מעוכב
יאיר נווה מודה: "העבודות לא יסתיימו עד ספטמבר 2010 - אלא מאוחר יותר" בכירים בממשלה: לא ניתן לחברה עוד הקלות
המענק הוקפא לפני כשלושה חודשים על ידי האוצר בגלל העיכובים בסגירת המימון לפרויקט
MTS שבראשות אפריקה ישראל וסימנס הציגה לחשב הכללי מכתבי כוונות מבנקים זרים למימון הפרויקט - בתמורה לייקור הריבית המדינה תחליט בשבוע הבא האם לאפשר ארכה נוספת להשלמת המו"מ
זאת בנוסף למימון שיעמיד בנק לאומי בגובה 2.5 מיליארד שקל בנק ההשקעות הפורטוגזי BES צפוי להצטרף לליווי הפיננסי של הפרויקט
נציגי הבנקים הזרים הגיעו לארץ לפגישות עם MTS והמדינה הערכות: למרות ההתקדמות בגיבוש חבילת המימון - צפויה דחייה נוספת של מספר חודשים בסגירה הפיננסית
המועצה הארצית לתכנון ובנייה מקדמת תקנות לפיהן ייקבעו מקומות חניה בערים הגדולות, תוך הבחנה בין אזורים שונים ועל סמך קירבה לקווי תחבורה ציבוריים עתידיים באזורים הסמוכים לקווי הסעה המונית יאושרו מספר מועט של מקומות חניה
הצדדים הגיעו להבנות בנושא הוצאת היתרי הבנייה הערכות: גם אם יושג הסכם, תידרש הארכה במועד הסגירה הפיננסית
זאת תוך הגדלת תקציב הקמת התשתיות ל-6.4 מיליארד שקל, לעומת הערכה של 3 מיליארד שקל במקור
הסיבה: מחנק האשראי בענף התשתיות; משרד האוצר שולל מעורבות ממשלתית בפרויקט
מלבד זאת, עד ליום יום ג' הקרוב תגדיל MTS את ערבותה למדינה ב-20 מיליון שקל נוספים
יו"ר קבוצת הראל אמר בפגישה בין רה"מ לבכירי המגזר העסקי כי על המדינה לשאוף שהשותפות עם הסקטור הפרטי תהיה רווחית לשני הצדדים
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: נדל"ן למגוריםנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה