מכירות האונליין תופסות כחמישית מסך המכירות הקמעונאיות בישראל, ושיעורן צפוי להגיע לרבע ב-2025 • הנתונים האלה מציבים אתגרים חדשים בפני השחקניות בשוק, שיצטרכו לפתח מערך הפצה חדש, לקצר את זמן המשלוח, ולא פחות חשוב, לעמוד בעקרונות "ירוקים"
מדובר בירידה של שקל לעומת שנה שעברה • על פי השיטה הנהוגה בישראל, ישנם מכסי יבוא כבדים שנועדו להגן על יצרני הבשר המקומיים • עם זאת, כדי להוריד את המחירים לצרכנים החלשים, משרד הכלכלה מפרסם מכרזים ליבוא בשר בקר טחון טרי
הקמעונאים משלמים יותר תמורת שטחי לוגיסטיקה שישרתו את התחנה האחרונה של החבילות לפני הדלת
השתלטות המסעדות, המעדניות ומקומות הבילוי על שווקי המזון מציבה סימן שאלה מעל המשך קיומם סביב מכירת מוצרי מזון • השווקים שיצליחו הם אלה שיספרו סיפור חדש, ויעניקו חוויה מגוונת מבלי לוותר על העוגן של השוק הקלאסי
התוצאות העסקיות של רשתות הסופרמרקטים הנסחרות בבורסה בתל אביב מלמדות כי הללו הסתגלו במהירות לתקופה של אחרי המגפה, שבה נהנו מביקושי שיא • המשך ההתרחבות בעסקיהם הוביל לשיפור ברווחיהן גם מבלי להעלות מחירים לצרכן • אי.בי.אי: "אם מחירי ההובלה ימשיכו לעלות, עליות המחירים יגיעו"
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של וילי פוד, שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, התכווץ בכ-80% ברבעון • החברה אומרת שהיא "פועלת ככל יכולתה לשימור קצב קבלת הסחורות על מנת לצמצם את השפעת ההתייקרויות והעיכובים על המכירה ללקוחותיה"
יינות ביתן, שייסד נחום ביתן, מפעילה רשת של כ-150 סניפי סופרמרקטים • מהנתונים שמציגה עולה כי בסיכום הרבעון השלישי הסתכמו הכנסותיה של יינות ביתן בכ-760 מיליון שקל
יש לצרכן הישראלי סיבה מיוחדת לפקפק בהצהרות של קמעונאים על העלאת מחירים "מחוסר ברירה" • לסוחרים יש אינטרס ברור להשתמש בסערה העולמית כתירוץ להעלאת מחירים, גם במקרים שאין להתייקרות כל הצדקה
עם קהל קבוע של חולים, מבקרים וצוותים רפואיים, מרבית מרכזי המסחר בבתי החולים בארץ מחוללים רמות הכנסה גבוהות מאוד • אלא שלא כל ההנהלות זיהו את הצורך בניהול מרכז כזה, בקביעת התמהיל ובהגבלת מחירים לפחות לחלק מהמוצרים
רשת שיווק השקמה מייחסת את הירידה הרבעונית בהכנסות וברווחים למיעוט ימי העבודה ולהעמקת מבצעי חגי תשרי • מינואר עד ספטמבר רשמה רווח נקי של 150 מיליון שקל • רמי לוי על הירידה ברווח הגולמי: "העברנו חלק מהרווח לטובת הלקוח"
רשת המזון שצפויה להימכר לפז מדווחת על קיטון בהיקפי הפעילות ברבעון השלישי, לאחר שהרבעון המקביל אשתקד התאפיין בביקושים חריגים בשל השפעות הקורונה
רשת יוחננוף מסכמת את הרבעון השלישי עם מכירות בהיקף של 983 מיליון שקל, המשקפות גידול של כ-15% לעומת הרבעון השלישי אשתקד • הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-31 מיליון שקל, כלומר כ-3.4% מהמחזור
החברות רוצות לחסוך עלויות בטווח הארוך ומהמרות על המגזר החם ביותר בנדל"ן המסחרי
משבר הקורונה יצר הזדמנות כלכלית גם לרחובות במרכזי הערים • באיזו תדירות מגיעים אליהם הקונים ולאיזו מטרה, כיצד הושפע הפדיון, מה קרה לדמי השכירות החודשיים, ואיך ניתן לשדרג את מרכזי הערים בשנים הקרובות • דירוג הרחובות המסחריים החזקים של ישראל
בשבוע שעבר הפכה רשת ה"עשה זאת בעצמך", הום דיפו, לחברת הריטייל הגדולה ביותר בארה"ב - עם שווי שוק של יותר מ-430 מיליארד דולר • החדשנות והחיבור החכם שלה לאונליין מוכיחים שגם שחקנים ותיקים בענפים מסורתיים יכולים לפרוח. מי שלא יחדש - ייכחד
"כל ההישגים בזכות הורדת מחירים": הכנסות רשת השיווק צמחו ברבעון השלישי ב-5%, הרווח הנקי זינק בקרוב ל-40% • המנכ"ל חגי שלום מסביר למה החברה מצמצמת את הכניסה לתל אביב ולמה מותג פרטי מוזל לא על הפרק ("הלקוחות שלנו אוהבים מותגים שהם מכירים, לא מעניין אותם זול")
דוחות כספייםרשות התחרותהסדר כובלהעלאת מחיריםיוסי אמירקרפוררמי לוירשתות שיווקשופרסלשלומי אמיר