בסקר שנערך עבור גלובס, בשיתוף עם פאנל–ויו, כמחצית מהצרכנים מצהירים כי ישנו את הרגלי הקנייה בעקבות פרשת המחירים בסופרמרקטים • המציאות מראה שהם מפונקים מכפי שהם מוכנים להודות, ומתפשרים • בהשוואה לאמריקאים, הם נכונים לשלם פרמיה שולית בלבד באונליין
רשת ה"עשה זאת בעצמך" מסכמת את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה במכירות, וירידה ברווח הנקי
מצעד הנחקרים ברשות התחרות מעורר שאלות על טיב היחסים בין הספקים לקמעונאים • כיצד השפיע היבוא המקביל, למה העלייה במחירי השילוח לפני שנה לא טלטלה את השוק, ומי צריך לדאוג עכשיו? • "כל חודש המחירים של מאות מוצרים משתנים, מישהו מדווח על זה מראש לצרכן?"
בתחילת השבוע ניסתה שופרסל להנמיך את גובה הלהבות סביב פרשת המחירים באתר האונליין לחברה החרדית • אלא שאז באה דרמה חדשה, והחשדות להסדר כובל אינם מוסיפים לאמינותה הכללית
סלאח דבאח, מנכ"ל רשת דבאח - מהשחקניות הגדולות בשוק המזון בחברה הערבית - מתחרה ברמי לוי ובחצי חינם, מתגאה במועדון לקוחות טוב יותר משופרסל ולא מאמין באונליין • בראיון לגלובס הוא מנתח את השוק וקורץ לזירה הבינלאומית
תשומת-הלב שמופנית למחירים של רשת המזון הגדולה בישראל גלשה השבוע גם להיבטים אחרים של פעילותה • גם אם לפשיטה של רשות התחרות על משרדי החברה אין קשר לפעילות באתר למהדרין, אין ספק כי הלך הרוח בציבור מעודד את הרשויות לפעול ביתר תקיפות כלפיה וכלפי רשתות אחרות
שוק הסופרמרקטים בישראל מוערך בכ-80 מיליארד שקל בשנה, והרווחיות של החברות הציבוריות הפועלות בו ממשיכה לעלות • ואולם בעידן הכלכלה החדשה והדיגיטלית הן נדרשות להפנים את השינוי המהותי שמתרחש בשוק המסחר הקמעונאי ולהתאים את עצמן לביקושי העתיד בכלל ולהתנהלות הוגנת בפרט
אחד מהתהליכים שהואצו בעקבות מגפת הקורונה נעוץ בשינוי שהתקבע בדפוסי הצרכנים ביחס לרכישות מקוונות וסחר אלקטרוני, המתגלגל לפתחו של מגזר הלוגיסטיקה, כחוליה מרכזית בשרשרת • כעת נותר להבין האם מגמת הגידול המאסיבי בביקוש למרכזי אחסון והפצה יספק את הסחורה גם למשקיעים
הדולר נמצא בשפל של 25 שנה, ובמשק פוחדים מנזק ארוך-טווח • בתעשיית ההייטק חוששים שהתחזקות השקל תפגע בענף • מה תעשה היחלשות הדולר למחירי הדיור, ומי עוד מושפע מהסערה במט"ח?
בשנים האחרונות הולך וגדל ההיצע של פארקי עסקים ומדע ממותגים וחדשניים • קומת הרחוב החדשה כוללת תמהיל של עסקי בילוי, פנאי והסעדה, לצד בנקים וגני ילדים - במטרה לספק מענה לצרכים של דורות ה-Z וה-Y ובקרוב גם דור האלפא
בישראל יש יותר מ-500 מרכזי מסחר, ותוך חמש שנים צפויים להיבנות עוד כ-100 חדשים בשטח של כמיליון מ"ר • התכלית שלהם תהיה שונה מזו שהכרנו: בילוי, פנאי, הסעדה - וגם מסחר • הלקוח כבר לא יסתפק בחללים וקירות, אלא יחפש את החוויה הרגשית שתחבר אותו למותגים
בימים אלה הסתיים פיילוט מוצלח בשני סניפי שוק העיר שהשתמשו בטכנולוגיית Scan&GO של Supersmart • הטכנולוגיה עשויה להיות מוטמעת בכל סניפי הרשת, אך העסקה טרם נחתמה • היקף העסקה מוערך במיליוני דולרים
הסניף, שיחל לפעול בינואר 2022, ישתרע על שטח של 1,300 מ"ר והוקם בהשקעה של 4 מיליון שקל • עופר ברק, מנכ"ל ומבעלי הסטוק: "הסניף החדש הוא סנונית ראשונה המבשרת על המגמה החדשה ברשת של פתיחת סניפי ענק"
אלקטרה מוצרי צריכה חתמה על הסכם ההתקשרות עם רשת חנויות הנוחות לתקופה של 20 שנים עם אופציה להארכה ל-50 שנים נוספות, והיא צפויה להשקיע במהלך כ-60 מיליון שקל • התוכנית: פריסה של כ-300-400 חנויות 7-Eleven בכל הארץ
כשני שלישים מהישראלים נוהגים לרכוש במרכזים השכונתיים, והמציאות פוסט-הקורונה מראה שהביקוש להם הולך וגדל • בארבע השנים הקרובות אמורים לקום 34 מרכזים לפחות, בתמהיל שימשיך את גידול השטחים הקמעונאיים - על חשבון שטחי השירותים, הפנאי והבילוי
הסניף, שישתרע על פני כ-250 מ"ר, יצטרף ל-7 סניפים הפועלים בקונספט הדלי מרקט הכולל מבחר גדול יותר של מוצרי מעדנייה טריים • הרשת צפויה לפתוח עוד כ-5 סניפים במהלך שנת 2022
דוחות כספייםרשות התחרותהסדר כובלהעלאת מחיריםיוסי אמירקרפוררמי לוירשתות שיווקשופרסלשלומי אמיר