עיון מעמיק בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור על שופטים מפרט על אופן הטיפול ב-834 תלונות שהוגשו במהלך 2017 • 81 תלונות נמצאו מוצדקות • בין המקרים התמוהים בדוח: פתרון מקורי לעומס? רשמת הסמיכה קלדנית להציע לצדדים הצעות פשרה
מספר התלונות שהפנו צרכנים נגד הוט הכפיל את עצמו ביחס לשנה הקודמת והגיע ל-1,500 • גידול של 22% בכלל התלונות למועצה • העלייה המשמעותית ביותר - 112% - בנוגע להערמת קשיים בניתוק מחברה
בשוק הנדל"ן משוכנעים שהתשובה שלילית, ושהבעיה העיקרית נעוצה למעשה בזכייה עצמה שמתרחשת לפני שלבי התכנון וההיתר • פרשנות
דוח תלונות סלולר ברשות להגנת הצרכן חושף כי פרטנר קיבלה את המספר הנמוך ביותר של תלונות הצרכנים • אחוז התלונות נגד הוט מובייל, גולם טלקום וסלקום גבוה מנתח השוק שלהן
כ-10,600 פניות צרכנים התקבלו ברשות להגנת הצרכן בשנת 2017 - כך עולה מנתונים שמפרסמת הרשות לרגל יום הצרכן הבינלאומי ■ בראש החברות שהכי התלוננו עליהן: הוט, בזק וחברות תקשורת נוספות
האם ראוי ששופט ימנה ככונס נכסים בתיק עורך דין שיש לו היכרות קודמת עמו, מבלי לגלות עובדה זו לצדדים? נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, השיב לשאלה זו בשלילה
עוד עולה מדוח הפיקוח על הבנקים כי אחד הנושאים שהכי הטרידו את הציבור בשנת 2016 היה סגירת סניפים וצמצום עמדות טלר
מדוח מבקר המדינה, בכובעו כנציב תלונות הציבור, עולה כי נרשמה צניחה של כ-21% במספר התלונות שהגיש הציבור ב-2016 לעומת 2015, וכי מדובר במספר התלונות הנמוך ביותר (כ-11.8 אלף) מאז 2010
הדוח השנתי לשנת 2016 של נציבות תלונות הציבור: השירות לאזרח בראש טבלת התלונות - כ-36% מהתלונות עסקו בנושא
דוח נציב התלונות אליעזר ריבלין: ב-2016 הוגשו 890 תלונות נגד שופטים, 76 מתוכן נמצאו מוצדקות ■ שופט סירב 3 פעמים למתן עדות מוקדמת של אישה על ערש דווי ■ אף תלונה נגד שופטי העליון לא נמצאה מוצדקת
המוקד יטפל בתלונות של מתחתנים כלפי אולמות וגני האירועים - כך לדוגמה במקרים שבהם גני אירועים שפעלו ללא רישיון נסגרו במפתיע אחרי שבני הזוג שילמו מקדמה; או במקרים של פתרון סכסוכים בין בעלי אולמות ולקוחותיהם
בקרב נשים - רוב התלונות עסקו בנושא היריון; בקרב גברים - באפליה על רקע גיל ■ בסך-הכול הוגשו בשנה החולפת 708 תלונות - הנתון הנמוך ביותר מאז 2013 ■ 20 תיקים משפטיים נפתחו כנגד מעסיקים בטענה לאפליה ■ הנציבה: "עדיין לא כולם מתלוננים"
רגע לפני סגירת רשות השידור, נרשמה עלייה בתלונות המוצדקות: שידור תמונות קשות מאירועי טרור, אמירה מקוממת של ירון לונדון וחסימת משתמשי פייסבוק וטוויטר
זאת במחצית הראשונה של השנה ■ הנושאים העיקריים שהטרידו את המנויים: תעריפים וחיובים שנויים במחלוקת; ושידורי הספורט - שהתלונות עליהם רשמו זינוק של 64%
לפי דוח נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, כשליש מהתלונות ב-2015 נמצאו מוצדקות, והיקף התלונות על אמירות פוגעניות בשידור הכפיל את עצמו ליותר מ-700
בחברה מסבירים את העלייה, בין היתר, באירועי מזג-אוויר קיצון בינואר ובאוקטובר אשתקד ■ בסה"כ נרשמו אשתקד 15,105 תלונות
אגרת טלוויזיהאורי שהםגבייהחברות ביטוחלי-אור אברבךמגדל ביטוחנציב תלונות הציבורנציב תלונות הציבור על שופטיםרשות השידורשופטים