מזון בחדשות - עמוד 32

סוכן חדשות
 
זכרונות מהמיתון: ירידה של 2.6% בצריכה במשק במחצית הראשונה השנה
סטורנקסט: במחצית 2009 רשם המזון ירידה של כ-3% במכירות, וגם המשקאות ירדו בשיעור דומה ■ התחרות לא הביאה לירידה משמעותית במחיר כלל מוצרי המזון, והספקים הבינוניים התחזקו על חשבון הספקים הקטנים
  
 
שמחה  סיגן, עורך ניוזלטר טרנדים למגמות מסחריות בעולם
שמחה סיגן
על אש קטנה
יצרני המזון מחזרים אחר ילדים בגילאי 8-13 שהפכו פתאום להיות מומחים לבישול
ה-Tweens, אותם גילאי 8-13 שהפכו לפני מספר שנים לקהל יעד מועדף על קמעונאים רבים בשל ידם הקלה על השימוש בכרטיסי האשראי ובמזומנים שהו...המשך
  
 
הלמ"ס: המכירות ברשתות השיווק עלו ברבעון השני ב-5.1%
זאת בהמשך לעלייה של 3.9% ברבעון הראשון של השנה ■ מכירות המזון ברשתות השיווק עלו ברבעון השני ב-4.9%, לאחר עלייה של 3.2% ברבעון הראשון
  
 
התאחדות התעשיינים: עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לסופרמרקטים הענקיים
במקביל נמשכה ב-12 החודשים האחרונים העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים - 19.1% כיום לעומת 15.1% לפני שנה
  
 
בעקבות המשבר: 20%-26% מהישראלים קיצצו בהוצאות על מזון ועל טיפול רפואי
40% מהישראלים קיצצו מאז המשבר הכלכלי בהוצאות עבור תרבות ופנאי, ו-17% קיצצו בהוצאות על חינוך והעשרה - כך עולה מסקר שערכה חברת מאגר מוחות עבור ביה"ס לחברה ולממשל במכללה האקדמית בית-ברל
  
 
התאחדות התעשיינים: בשנה האחרונה חלה ירידה של 0.6% בהוצאות משפחה על מזון
משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש ■ 23% מהציבור צמצמו באחרונה את כמות הקניות, 12% החלו לקנות אריזות חיסכון, ו-17% צמצמו את תדירות הקניות
  
 
יצואן ישראלי לאיטליה: "שוק גדול ורעב שקל לחדור אליו"
המשבר הכלכלי צינן את תנופת יחסי המסחר ישראל-איטליה ■ אבל הקרבה הגיאוגרפית, המנטליות הדומה, הפתיחות והרצון הקיימים היום באיטליה לפיתוח הסחר עם ישראל, מציבים אותה כיעד להמשך פעילות לקראת ההתאוששות הצפויה ב-2010
  
 
נתוני סטורנקסט: תנובה, חוגלה וסנו עולות - שטראוס, אסם ודיפלומט יורדות
ההאטה במשק נותנת את אותותיה בצמיחה מזערית במוצרי הצריכה השוטפת (FMCG), המעידה על שחיקה ריאלית במכירות
  
 
האם צפויה ירידה משמעותית נוספת בשוק המזון בישראל?
פסח חלף, ושוק המזון עומד בפני סימן שאלה: האם המיתון יחריף ויגרום לצרכן להעמיס פחות על עגלת הסופרמרקט? בכירי ענף המזון הישראלי - אלכס לנדסברג, גדי לסין, אריק שור, זאב וורמברנד וליעד כהן - מנסים לענות
  
 
מנכ"ל אסם על כניסת סנו לתחום המזון: "לכל אחד כדאי לעסוק במה שהוא מבין"
מנכ"ל אסם אינטרנשיונל, גד פרופר: "סנו מתמחה בענף חומרי הניקוי, והייתי מציע להם להעמיק את התמחותם בענף זה; אני מאמין ומקווה שההשפעת המשבר עלינו תהיה בשוליים ונספוג לא יותר מירידה קלה במכירות"
  
 
ענקית המזון נסטלה, בעלת השליטה באסם, מדווחת על ירידה של 2.1% במכירות ברבעון
יצרנית המזון והמשקאות הגדולה בעולם דיווחה על ירידה של 1.9% בהכנסות הרבעון הראשון ל-21.6 מיליארד דולר ; המשלוחים הימיים גדלו ב-0.3% בלבד, לעומת עלייה של 2.8% ברבעון המקביל אשתקד
  
 
פרוטרום מדווחת על עלייה של 53.9% ברווחי 2008 ל-37.2 מיליון דולר
[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] הכנסות החברה גדלו ב-28.5% ל-473.28 מיליון דולר ; פרוטרום חילקה דיבידנד של 18 סנט למניה ; ברבעון האחרון של 2008 הרווח הנקי עלה ב-25.8% ל-6 מיליון דולר
  
 
גיאוקרטוגרפיה: 56% מהצרכנים צמצמו את הוצאותיהם עקב המשבר הכלכלי
מהסקר עולה כי התחום העיקרי שצומצם היה היציאה לבתי-קפה ומסעדות, ו-67% מהצרכנים העידו כי קיצצו בהוצאותיהם בתחום ; 54% מהצרכנים קיצצו בהוצאות המזון עקב המשבר
  
 
הגלובליזציה של הטעם: 4 מנכ"לים מסבירים איך מתאימים מוצרי מזון לטעם הישראלי
איך מצליחים לשמור על ערכי המותג הבינלאומי ועדיין להתאימו לשוק המקומי? בכירים ביוניליוור, שטראוס וברגר קינג הגיעו לתובנות לגבי הטעם הישראלי: חריף עדיף, הגודל כן קובע, והטעמים הפשוטים תמיד מנצחים
  
 
סיכום 2008 בשוק מוצרי הצריכה: תנובה, חוגלה וסנו עולות; שטראוס, קוקה-קולה ואסם יורדות
שוק המזון והמשקאות המבורקד רשם ב-2008 צמיחה כספית של 14.4% ; תנובה הובילה את הצמיחה בשוק, כמו גם בשוק החלב - ואילו שטראוס איבדה נתחי שוק בשני השווקים ; בשוק הנון-פוד נרשמה צמיחה מינורית בלבד
  
 
מקדונלד'ס מרוויחה מהמשבר: תפתח עוד מסעדות באירופה ותגייס 12 אלף עובדים חדשים
מנהלי הרשת: האינפלציה במחירי המזון הפכה את המזון המהיר שמציעה החברה "לעסקה טובה יותר מאשר אכילת ארוחה בבית"
  
 

<    192021222324252627282930313233    >

   נמצאו 527 כתבות   |   עמוד 32 מתוך 33

צרו איתנו קשר *5988