מכוניות היברידיות

מכוניות היברידיות כוללות שני מנועים – מנוע בנזין ומנוע חשמלי. מכוניות אלה מפחיתות את הזיהום ואת ההוצאות על דלק – אבל מדינת ישראל מפסיקה לעודד את רכישתן

מכוניות היברידיות מצוידות במנוע בנזין לצד מנוע חשמלי, המשלימים זה את זה. בעוד שמנוע בנזין מאפשר נסיעה למרחק רב יותר מאשר המנוע החשמלי – המנוע החשמלי, כאשר נכנס לשימוש –מפחית פליטת גזים מזהמים לאטמוספירה, ומשפר את קצב צריכת הדלק.

ב-2018 נמסרו בישראל 267 אלף מכוניות בסך-הכול, מתוכן כ-25 אלף מכוניות "ירוקות", בדגש על מכוניות היברידיות (רובן בדגמי יונדאי איוניק וקיה נרו). בשנים האחרונות ביקשה הממשלה לעודד רכישת כלי רכב חסכוניים וידידותיים לסביבה באמצעות הטבת מיסוי – רוכשי מכוניות היברידיות נהנו ממס קנייה של 30% בלבד, בהשוואה למס של 83% על מכוניות רגילות (ההטבה תלויה בגודל המנוע, ואינה חלה על מכוניות יוקרה היברידיות).

בניגוד למגמה בארגון ה- OECD , שם ממשיכות המדינות לעודד ולתמרץ רכישת כלי רכב ירוקים, משרד האוצר הודיע ב-2019 כי יתחיל להעלות בהדרגה את המיסוי גם על כלי רכב ירוקים – עד שבשנת 2022 לא יהיו כלל הבדלים במיסוי בין כלי הרכב, זאת כחלק מצעדיו לסגירת הגירעון המתרחב.

לאור העובדה שמכונית היברידית מאפשרת לנסוע מרחק גדול יותר מבלי להעלות את צריכת הדלק, הביקוש לה קשור קשר הדוק למחירי הדלק.

יצרניות רכב ברחבי העולם ממשיכות לפתח דגמים חשמליים ולשפר את טווח הפעולה שלהם, אך במקביל אינן זונחות את כלי הרכב ההיברידיים. טויוטה ופורד, למשל, ממשיכות להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים שלהן.

כתבות אחרונות

 
הטענת רכב חשמלי / צילום: Shutterstock, guteksk7

המס על רכב חשמלי יעלה בשנה הבאה: מה "שכחו" באוצר לקחת בחשבון

המס על הרכב החשמלי צפוי להכפיל את עצמו כבר בשנה הבאה • אלא שתוכנית המס של האוצר גובשה ב־2019 ולא התחשבה בשינויים המטלטלים של שוק הרכב החשמלי, כמו עליית מחירי סוללות הליתיום • בעקבות התוכנית, הצמיחה של שוק הרכב החשמלי בישראל צפויה להיבלם

דובי בן גדליהו 17.04.2022
פחות היצע, פחות הטבות מס, מחירים גבוהים יותר והרבה מותגים סינים, לפחות על הנייר / צילום: Shutterstock, Fedorovekb

מלחמה, סגרים ורעידת אדמה: שוק הרכב נכנס לסיבוב נוסף של חוסר ודאות

האופטימיות ביחס ל-2022 נעלמה לאור המשברים הגלובליים • הרבעון הראשון בישראל אמנם צפוי להסתיים עם נתוני מכירות חיוביים אבל בהמשך ממתינים לרוכשים מלאים מכווצים והיצע מוגבל • בינתיים, המותגים הסיניים ממשיכים לזרום לשוק הישראלי

דובי בן גדליהו 28.03.2022
יונדאי קונה הייבריד 2022 / צילום: יח''צ

המחיר של יונדאי קונה הייבריד החדשה קפץ באלפי שקלים. לא בטוח שיש הצדקה

הגרסה ההיברידית המחודשת של יונדאי קונה יקרה יותר משמעותית מהגרסאות הקודמות, מה שמציב אותה בנקודת פתיחה מאתגרת • נפח המנוע וההספק אמנם זהים, אך כשיורדים לכביש מרגישים את השיפור

דובי בן גדליהו 18.03.2022
מפעל ייצור של טסלה בשנחאי, סין / צילום: Reuters, Aly Song

בסין מסתכלים על ישראל ורואים שדה ניסוי לרכבים

כלי תקשורת בסין מדווחים כי בשנתיים הקרובות ייכנסו לשוק הרכב הישראלי עוד ועוד חברות סיניות, אשר רואות בו "שדה ניסויים" • יונדאי קונה הייבריד החדשה יוצאת לשוק • חברת האוטו-טק מכפר נטר צוברת תאוצה • השבוע בעולם הרכב

דובי בן גדליהו 03.03.2022
יונדאי סונטה גרסת הבנזין / צילום: יח''צ

יונדאי סונטה טורבו-בנזין: חווית נסיעה מהנה במחיר תחרותי

בימים אלו במשרדי הממשלה מתדיינים על עתיד המיסוי על רכבים חשמליים • היסטוריית העבר של הדיונים על מיסוי הרכב ההיברידי מלמדת כי ביטול הטבת המס על ההיברידיות החזיר לשוק את גרסת הטורבו-בנזין של יונדאי סונטה - גרסה זולה ואיכותית לא פחות מההיברידית, אבל גם צורכת הרבה יותר דלק

דובי בן גדליהו 11.02.2022
יו''ר ועדת הכספים, ח''כ אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים דחתה את ההצעה להפחית את הטבת שווי השימוש לרכב היברידי ופלאג-אין

ההטבות הקיימות יוארכו עד 2025, ותתווסף הטבה בגובה 200 שקל בשווי השימוש החודשי לרכב חשמלי צמוד • עפ"י נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין

דובי בן גדליהו 03.01.2022
רכבים על הכביש בתל אביב. הנהג הישראלי צפוי להמשיך לשלם, ויותר / צילום: Shutterstock

בקרוב תשלמו יותר? באוצר שוקלים להעלות מסים על רכבים חדשים

הגאות בביקוש לרכבים הניבה למדינה 44 מיליארד שקל בשנת 2021 • בשנה הבאה משרד האוצר צפוי להגדיל הכנסות באמצעות רפורמות בתחום, כמו העלאת מס הקנייה והפחתת ההטבה על רכבים היברידיים • ספק אם המודל עסקי של יבואני הרכב הוותיקים יוכל לעמוד ברוחות השינוי

דובי בן גדליהו 27.12.2021
הטענת כלי רכב חשמליים בישראל / צילום: Shutterstock
שווי שימוש | בלעדי

הנוסחה נחשפת: כך מתכננים ברשות המסים לייקר את שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין

הרשות פרסמה הצעה לשינוי חוק, לפיה הטבת שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין תרד ב-100 שקל בחודש בשנתיים הבאות • לעומת זאת, הטבת שווי השימוש על רכב חשמלי, שכרגע נוכחותו בציים מזערית, תוגדל ב-200 שקל לחודש

דובי בן גדליהו 24.11.2021
טויוטה היילנדר 2021 / צילום: יח''צ

רכב הפנאי של טויוטה מגיע עכשיו בגרסה היברידית. מה קרה לביצועים?

טויוטה היילנדר החדש שתוכנן לשוק הצפון-אמריקאי משלב מראה אתלטי, תא נוסעים מרווח והנעה כפולה

דובי בן גדליהו 20.08.2021
המס עלה, אבל הציבור מסתער על ההיברידיות והחשמליות / צילום: Shutterstock
מיסוי ירוק | ניתוח

הפרדוקס של שוק הרכב: המס עלה, אז למה הציבור מסתער על ההיברידיות והחשמליות?

ניתוח נתוני מסירות הרכב השנה מגלה כי נמכרו עד יוני יותר מ-40 אלף כלי רכב שנשענים גם על חשמל • מספר דומה לכל מכירות הקטגוריה ב־2020 • איך זה קורה במקביל להגדלת המס על מכוניות היברידיות, ואיך האוצר יפצה את הקופה הציבורית על אובדן ההכנסות מצריכת הדלק?

דובי בן גדליהו 12.07.2021
רכב חשמלי. יותר מ־20 דגמים יהיו זמינים בישראל / צילום: Reuters, Patricia Huchot-Boissier

איך הפכה אירופה למובילת שוק המכוניות החשמליות – ולמה זה כנראה זמני

סובסידיות ומגוון בדגמים עזרו להעלות את הביקוש מצד לקוחות, אך מה שקרה בסין מהווה תמרור אזהרה לכך שהתנופה הזו עשויה להימשך זמן מוגבל

וול סטריט ג'ורנל 04.03.2021

לקראת סוף עידן ההיברידיות? הטבות המס עומדות להיעלם, והשוק נערך בהתאם

בעוד כעשרה חודשים נגיע לשלב השלישי במתווה המס הירוק, שבו צפויות ההטבות על מכוניות היברידיות להתבטל כליל • השאלה היא מה יקרה לפלח הפופולרי, שתפס ב-2020 נתח של 16% מהשוק, לאחר שיסתיימו המלאים שמתוכננים להגיע ברבעון הרביעי של 2021

דובי בן גדליהו 22.02.2021

נטען מעודן: הריינג'רובר איווק פלאג אין הוא יצירה הנדסית יעילה

ריינג'רובר אווק (Evoque), אחד מסמלי המעמד של האלפיון, מאמץ מצפון סביבתי עם מערכת הנעה היברידית, נטענת ומהונדסת היטב • יש לו נסיעה נוחה ותא נוסעים מאובזר היטב אך המחיר עלול להפוך אותו לפחות תחרותי

דובי בן גדליהו 06.02.2021
סניף אוטומקס / צילום: באדיבות החברה
יבוא רכב | ניתוח

המיזוג שחשף את סודות היבוא המקביל: האם יבואני הרכב המסורתיים צריכים לדאוג?

המיזוג בין השלד הבורסאי "מטומי" לבין יבואנית הרכב המקבילה "אוטומקס", ממובילות הענף, מספק מבט אל אחד הענפים השקטים והחשאיים ביותר של שוק יבוא הרכב • לפי הערכות בשוק, עיקר המכירות שלה מתמקדות ברכבי טויוטה, בדגש על דגמים היברידיים

דובי בן גדליהו 05.01.2021

נחתו בישראל: ריינג'רובר "איווק" ולנדרובר "דיסקאברי ספורט" עם הנעת פלאג-אין

הדגמים מסוגלים לנוע עד 62 ק"מ על חשמל בלבד ויציעו תמחור אגרסיבי

דובי בן גדליהו 10.12.2020
טויוטה יאריס 2020

רוחות של שינוי: טויוטה יאריס החדשה נפרדת מהשמרנות של קודמותיה

היאריס החדשה נוטשת את השמרנות של קודמותיה ומציגה עיצוב חוץ ופנים צעיר ומוחצן לצד הנעה היברידית חסכונית ויעילה • לכל אלו מצטרפת אפילו, מי היה מאמין, גם הנאה מנהיגה כהלכתה

דובי בן גדליהו 21.11.2020

   123456789101112131415   

   נמצאו 255 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 16

צרו איתנו קשר *5988