הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בבורסה בת"א; מניית ישראמקו ירדה

משפחת שטראוס מכרו אתמול מניות שטראוס בהיקף של כ-90-95 מיליון שקל • הרווח הנקי של שופרסל ברבעון עלה ב-23% • מגמה שלילית בבורסות אירופה • המסחר בלירה הטורקית נעצר ב-6.87 לירות לדולר

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס


סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יומו השני של שבוע המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. מרבית המדדים נסחרו בירידות שערים במהלך יום המסחר. המניות הבולטות בירידות ליום זה היו תדיראן הולדינגס , פריגו , דלק רכב  ודמרי .

בצד העולה של היום ניתן למצוא את מניות דור אלון , כלכלית ירושלים , אפקון החזקות  וחברה לישראל .

באירופה, הלירה הטורקית נעצרה בשווי של 6.87 לירות לדולר, בעוד הבורסה הטורקית ממשיכה לצלול.

15:45

המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה אדומה. ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים-5 , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  נסחרים בירידות שערים. המניות הבולטות בירידות במדד ת"א-35 הן הפניקס , דלק קידוחים  וישראמקו . המניות הבולטות בעליות הן חברה לישראל , שופרסל  וכיל 

חברת החיתום פועלים אי.בי.אי  צופה ירידה חדה בהכנסותיה ברבעון השלישי של 2018. "בהתחשב בחולשת שוק ההנפקות במועד דוח זה, במגמת הפדיונות בקרנות האג"ח שהתגברה לאחר תאריך המאזן (30 ביוני 2018), בעליית התשואות בשוק אגרות החוב הקונצרניות ובשים לב למיעוט ימי המסחר בחודש ספטמבר הקרוב, צופה החברה כי ברבעון השלישי של השנה יחול קיטון מהותי בהכנסותיה ביחס לשני הרבעונים החולפים ולרבעון המקביל אשתקד", נכתב בהודעתה לבורסה.

זאב שטיין התפטר מתפקיד מנכ"ל רבוע נדלן  לאחר 12 שנים.

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בירידות כשהבורסה הטורקית צונחת בכ-5%. המסחר בארה"ב צפוי להיפתח במגמה מוערבת, כך לפי החוזים העתידיים. 

12:15

המסחר בת"א מתנהל היום במגמה שלילית. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות ובאסיה הוא ננעל בירידות חדות, לאור המשבר בטורקיה וקריסת הלירה הטורקית. היום צונחת הלירה הטורקית בלמעלה מ-6%.

 מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  רושמים שניהם ירידות. מדד הטק, ת"א בנקים ות"א נדלן יורדים, כשמוביל את הירידות מדד הפיננסים עם ירידות של למעלה מ-1%.

בולטות בירידות אלקטרה צריכה , תדיראן הולדינגס , אלקו , הראל השקעות , שיכון ובינוי  ואופקו . בולטות בעליות דור אלון , או פי סי אנרגיה , חברה לישראל  ולוינשטין נכסים .

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה שלילית. שופרסל  פרסמה הבוקר דוחות לרבעון השני של השנה. אלקטרה צריכה , אלקו  ושיכון ובינוי  בולטות בירידות. מדד הנפט ומדד הפיננסים  בולטים בירידות.

אמש הותר לפרסום כי שרי אריסון היא הבכירה בשיכון ובינוי שנחקרה במשטרה במסגרת פרשת השוחד בחברה. עוד נחקרה אפרת פלד, יד ימינה של אריסון. מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה מתן שוחד על ידי חברת שיכון ובינוי, הבונה בארץ וברחבי העולם, במסגרתה הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

9:10

המסחר בבורסות אסיה ממשיך להתנהל במגמה שלילית, כאשר הנג סנג , הניקיי  ושנחאי  נופלים בחדות. 

אפריקה מגורים  פרסמה הבוקר דוחות. כך, הרווח הנקי ברבעון עמד על 15.9 מיליון שקל - ירידה של 21.3% לעומת התקופה המקבילה. הרווח במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-31.3 מיליון שקל, ירידה של 15%. 

גם שופרסל  פרסמה את דוחותיה. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל, גידול של 4.8% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השני עלה ל-85 מיליון שקל, בהשוואה ל-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הכלכלן הראשי של מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי, התייחס בסקירת השווקים השבועית להאטה במשק. "הנתונים המתפרסמים במשק משקפים שהפעילות מתמתנת כמעט בכל תחום החל מסחר החוץ, הייצור, הצריכה, סקרי הפעילות וגביית המסים. גם בעולם מנשבות רוחות של האטה בפעילות. העמדה של בנק ישראל ומשרד האוצר עדיין גורסת שהחולשה היא יותר סטייה מהמגמה ולא שינוי המגמה, כפי שאנו חושבים. אולם, גם אם השינוי הוא רק סטייה, יידרש זמן לברר זאת. בינתיים, לבנק ישראל תהיה סיבה מובנת להוסיף לתנאים שלו לעליית הריבית, שכוללים היום "התבססות האינפלציה", גם בירור לגבי כיוון הצמיחה במשק. זה אמור להעלות את רף התנאים ולהפחית סיכוי שזה יקרה בקרוב. עקום התשואות השקלי עדיין מגלם ריבית של בנק ישראל של כ-0.5% בעוד שנה ו-1.1% בעוד שנתיים לעומת 0.3% ו-0.7% בהתאמה בתחילת חודש יוני כשסימני האטה בפעילות המשק היו נראים פחות. אחרי הפרסום של האומדן הראשוני של צמיחת התמ"ג לרבעון השני השבוע, השוק עשוי להפנים שהסביבה השתנתה ולעבור התאמה לציפיות מתונות יותר לעליית הריבית, מה שצפוי להקטין סיכון לעליית התשואות".

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ב') על רקע הסגירה השלילית אתמול.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית, כאשר מדד הנג סנג  של בורסת הונג קונג, הניקיי  של טוקיו ושנחאי  במדד הסיני כולם רושמים ירידות.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום צפויות לפרסם את דוחותיהם הכספיים לרבעון השני של השנה מיטב דש , ריט 1  ושופרסל  .

עופרה שטראוס ומשפחתה מכרו אתמול מניות שטראוס  בהיקף של כ-90-95 מיליון שקל, בדיסקאונט של פחות מ-2%. מדובר בהפצה של כ-1% ממניות החברה.

הנהלת מזרחי טפחות  מתכוונת לקבל בקרוב מאוד החלטה באם לפרסם את הדוח לרבעון השני השבוע, כפי שתוכנן, או לדחות את מועד הפרסום לפחות עד השבוע הבא. מועד הדיווח החוקי הוא סוף החודש. השיקול היחיד הוא עניין ההפרשה בדוח הבנק בגין החקירה האמריקאית נגדו, שחייבת להתקבל בתיאום עם - או יותר נכון באישור והסכמה של - המפקחת על הבנקים חדווה בר [לכתבה המלאה על בנק ישראל דורש ממזרחי להפריש כ-100 מ' ד' בגין החקירה).

שער הדולר היציג עומד על 3.694 שקלים. האירו עומד על 4.2364 שקלים. הליש"ט עומד על 4.7141 שקלים.