המדדים בבורסה טיפסו 0.2% למרות המצב הביטחוני

מדד ת"א 35 עלה 0.24%, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.22% ומדד הבנקים עלה 0.18% • בוול סטריט המדדים נסחרים בנטייה לעליות לאחר הנפילות אתמול • הנפט מאבד גובה ונסחר סביב 58 דולרים • אג"ח ברוקלנד קרסו בצל הליכתה של החברה להסדר חוב

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות, וזאת על רקע הסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט ולמרות ההסלמה במצב הביטחוני. מדד ת"א 35 עלה 0.24%, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.22% ומדד הבנקים עלה 0.18%. 

איגרות החוב של ברוקלנד אגח א  וברוקלנד אגח ב  קרסו תחת הליכה של החברה להסדר חוב. 

לאומי  איבדה 0.86% לאחר הדוחות; נייס  טיפסה 0.9%; פריגו  קפצה 1.4%; בזק  עלתה ביותר מ-2% ומניית עזריאלי קבוצה  טיפסה ב-1.4%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.02 מיליארד שקל.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בחוזים העתידיים בוול סטריט שמאותתים על פתיחה ירוקה אחרי הירידות החדות שנרשמו אמש. מדד ת"א 35 עולה 0.3%, ת"א 90 מטפס 0.14% ומדד הבנקים עולה בשיעור זהה.

ברוקלנד אגח א  וברוקלנד אגח ב  מתרסקות 45% ו-28% בהתאמה, וזאת לאחר שדירקטוריון ברוקלנד הורה אמש להנהלת החברה לפתוח במו"מ לארגון מחדש של חובותיה.

בבריטניה דיווח לפיו בריטניה והאיחוד האירופי על סף עסקת ברקזיט תוך 48-24 שעות מקפיץ את הליש"ט בחדות מול הדולר.

מחיר הנפט נופל 2% על רקע ציוץ של הנשיא טראמפ ובו הביע תקווה כי סעודיה ואופ"ק לא יצמצמו את קצב הפקת הנפט. 

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לעליות ברקע לקפיצה שנרשמת כעת בחוסים העתידיים בוול סטריט, שם החוזים על מד הנאסד"ק מזנקים בכ-1% אחרי נפילה של המדד ב-2.8% אתמול.

מדד ת"א 35 עולה 0.5% כעת, לאחר שנסחר מוקדם יותר בטריטוריה האדומה. 

מחזור המסחר בשוק המניות עומד בשעה זו על 500 מיליון שקל.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בנטייה לירידות קלות בצל ההסלמה הביטחונית בדרום ולאחר הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד ת"א 35 ללא שינוי מהותי, ת"א 90 משיל 0.1% ומדד הבנקים מאבד 0.25%.

אקסלנס ברוקראז' העלה המלצה למניית מזרחי טפחות  בתגובה לדוחות הרבעון השלישי ומעלים המלצה ל'קנייה' במחיר יעד של 75 שקל למניה; לגבי לאומי , באקסלנס ברוקראז' כתבו כי לאומי הציג רבעון טוב מהצפי, וכי הרבעונים הקרובים צפויים להיות טובים גם כן. במחלקת המחקר שמרו על המלצת 'קנייה' למניית לאומי והעלו את מחיר היעד ל-26.5 שקלים. 

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-343 מיליון שקל בלבד.

10:30

מגמה מעורבת בבורסה. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות מתונות, ת"א-90 יורד. מניות הבנקים מזרחי טפחות  ולאומי  רושמות עליות לאחר הדוחות.

מניית מטריקס  צונחת כעת ב-3% לאחר שפרסמה היום דוחות כספיים לרבעון השלישי. מנגד, מניית גילת  מטפסת ב-2% לאחר שאתמול חברת הלוויינים פרסמה דוחות חיוביים לרבעון אבל הורידה את תחזית ההכנסות השנתית

לקראת הסדר חוב בחברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד: האג"ח מסדרה ב' צונחות כעת ב-33%, ומסדרה א' ב-15%. 

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "ביום חמישי, מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-0.2 אחוז. להערכתנו, שנת 2018 תסתיים עם אינפלציה של 1.0 אחוז בלבד.

"על פי האומדנים שלנו, מדד אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2 אחוז, בשל עלייה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה והמזון. יחד עם זאת, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים יורדת ל-1.1 אחוז בקרבת הגבול התחתון של יעד האינפלציה. מדד נובמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז. בנוסף, על רקע ירידת מחירי הדלק, האינפלציה תמשיך לרדת גם בדצמבר כך ששנת 2018 תסתיים עם אינפלציה של 1.0 אחוז בלבד.

"להערכתנו, הודעת בנק ישראל על סיום רכישות המט"ח בגין הגז הטבעי אינה מהווה שינוי מהותי בשוק המט"ח. משנת 2013 בנק ישראל מכריז מדי נובמבר כמה מט"ח ירכוש בשנה הבאה במטרה לקזז את ההשפעה של הפקת הגז על השקל, זאת עד שתוקם "קרן עושר" שתפקידה לנתב את הרווחים לטובת הציבור (בדומה לקרן הנורווגית אך בקנה מידה הרבה יותר צנוע). הקרן מתוכננת לקום בתחילת 2019 ולכן תפקידו של בנק ישראל בנושא הסתיים כמתוכנן.

"בפועל הרכישות היזומות של בנק ישראל במהלך השנים היו גבוהות יותר במטרה למנוע ספקולציה במט"ח. חשוב לזכור שבנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח במקרה שהוא יחשוב שמתקיימת ספקולציה או ייסוף חד בשקל כמו בעבר. לכן, ההודעה אינה מהווה שינוי מהותי בשוק המט"ח. נזכיר, שלהערכתנו , בטווח הקצר (בחודשים הקרובים) נמשיך לראות חולשה של השקל במיוחד אם הזעזועים בשווקי ההון יימשכו. בטווח הארוך יותר (לקראת אמצע - סוף 2019) היצוא של גז טבעי צפוי לחזור ולהגדיל את העודף בחשבון השוטף וגם הצפי לעליית ריבית בישראל יעלה על הצפי להמשך עליית הריבית במשק האמריקאי דבר שישוב ויתמוך בהתחזקות השקל מול סל המטבעות".

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה מעורבת. כך, מדד ת"א-35  רושם עליות קלות ומדד ת"א-125  בירידות מתונות. מדד הבנקים  עולה, ירידות במדד ביטוח-פלוס .

חברת בתי הזיקוק בזן  הנמצאת בשליטת החברה לישראל  ופטרוכימיים , דיווחה על עלייה קלה בהכנסות לצד ירידה חדה ברווחים ברבעון השלישי של 2018.

בשורה התחתונה הציגה בזן צניחה של 83% ברווח ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-16 מיליון דולר. בחברה מסבירים כי טיפול תקופתי בחלק ממתקני הזיקוק של החברה, השפעת הפרשי שערי חליפין על המלאי הבלתי מוגן ומרווחים נמוכים מאלו של הרבעון המקביל אשתקד, היו הגורמים המרכזיים לפגיעה ברווח.

בריינסוויי  מדווחת על זינוק בהכנסות לרבעון השלישי ל-4.3 מיליון דולר המשקף גידול של 42% בהשוואה לרבעון השלישי של 2017 וגידול של 15% בהשוואה לרבעון השני של 2018.

מלם תים  קופצת בלמעלה מ-4%, אופקו  עולה בכ-3.3%. עוד בולטות בעליות בראק אן וי , מזרחי טפחות , פיבי , בי קומיונקיישנס , גילת , סאמיט  ונייס . בולטות בירידות מטריקס , ביוטיים , פורמולה מערכות , מג'יק , סקופ , שפיר הנדסה , נייר חדרה  ויואל 

08:55

בנק מזרחי טפחות  סיכם הבוקר את הרבעון השלישי במגמה חיובית, עם רווח נקי של 454 מיליון שקל, המשקף קפיצה של יותר מ-70% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל של 2017 שהסתכם ב-261 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיע מזרחי טפחות כי על רקע חקירת משרד המשפטים בארה"ב, הוא לא יחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון השלישי.

בנק לאומי  סיכם הבוקר את הרבעון השלישי של השנה במגמה חיובית, עם צמיחה של 14% ברווח הנקי שלו, שעמד על 936 מיליון שקל, המשקף לפי הבנק תשואה על ההון רבעונית של 11.2%, לעומת 10.3% בקבעון המקביל.

במקביל לדוחות אישר דירקטוריון לאומי חלוקת דיבידנד בהיקף של 40% מהרווח הנקי של הבנק, המשקף סכום של כ-375 מיליון שקל, ובכך מגיע סכום הדיבידנד המצטבר שחילק הבנק מתחילת השנה לכ-1 מיליארד שקל.

06:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר (ג') בצל האירועים הביטחוניים בדרום הארץ, ובציפייה לדוחות הבנקים. 

מדד ת"א 35, שרשם אמש תנודה מטה של כ-1% בצל האירועים, ננעל בירידה של 0.57%. מדד ת"א 90 ירד 0.7% ומדד הבנקים נפל 1.4%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.16 מיליארד שקל.

הדולר נסחר הבוקר ביציבות מול השקל, לאחר שאתמול התחזק הדולר ב-0.56%. האירו מתחזק במסחר כעת בכ-0.2% מול השקל, לאחר שאתמול ירד 0.28%. 

היום יפורסמו דוחות הרבעון השלישי של הבנקים לאומי ומזרחי טפחות וגם של החברות בזן, בריינסווי, מג'יק ורדהיל. 

בתום ישיבה דירקטוריון מיוחדת שכינסה חברת ברוקלנד לדיון במצבה, התברר כי החברה נדרשת להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח שלה על מנת להמשיך בפעילותה. בהודעה לבורסה דיווחה אתמול ברוקלנד, כי לאחר שהדירקטוריון שמע את סקירת ההנהלה ביחס למצב התזרימי של החברה והיתכנות עמידתה בתחזיותיה, הגיעו הדירקטורים לכלל מסקנה כי קיימת אי בהירות באשר ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות.