הבורסה בת"א ננעלה בעליות חדות: מדד הבנקים ביצע מהלך עליות תוך יומי של יותר מ-7%

מדד הבנקים שצנח בנמוך היומי ביותר מ-4%, סיים את יום המסחר בזינוק של 3.4% • מדד ת"א 35 שאיבד בנמוך היומי 2.8%, סיים את יום המסחר בזינוק של 2.1%, ומדד ת"א 90 זינק 1.3% • הערב לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט לרגל חג המולד

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

יום סוער בבורסה המקומית. לאחר ירידות חדות בפתיחת המסחר, שבאו בהמשך לנפילות בבורסות וול סטריט, המדדים ננעלו בעליות חדות, במהלך שמוסבר על ידי גורמים בשוק כהערכות לקראת הפקיעה החודשית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35 ביום חמישי.

מדד הבנקים שצנח בנמוך היומי ביותר מ-4%, סיים את יום המסחר בזינוק של 3.4%. כלומר תנודה תוך יומית של יותר מ-7%. מדד ת"א-35  שאיבד בנמוך היומי 2.8%, סיים את יום המסחר בזינוק של 2.1%. ומדד ת"א- 90  זינק 1.3%.

מניית חברה לישראל  זינקה 4.1%, פז נפט  קפצה 3.7%, פועלים  עלתה 3.6%, כך גם מניית מזרחי טפחות , בזק  עלתה 2.8%. אם בתחילת המסחר כל מניות מדד ת"א 35 נצבעו באדום (מלבד אורמת  ולייבפרסון ), אזי בסופו כל מניות המדד עברו לעליות חדות, מלבד טאואר  ופריגו , וזאת מבלי שנרשם אירוע כלשהו בשוק, או במערכת הפוליטית לאחר ההודעה על הליכה לבחירות אתמול.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

הערב לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט לרגל חג המולד. מחר, היום שאחרי חג המולד, הבורסות שיהיו בחופשה הן גרמניה, בריטניה, צרפת, הונג קונג, אוסטרליה, דרום אפריקה וקנדה. בכל שאר הבורסות, יתקיים מסחר כרגיל.

15:20

הבורסה בתל אביב עברה להיסחר בעליות, וזאת לאחר ירידות חדות שנרשמו לאורך היום, כאשר מדד הבנקים ביצע מעבר מירידה של 4.1% בנמוך היומי לעלייה של 2% כעת. מדד ת"א 35 עבר מירידות של 2.8% בנמוך היומי לעלייה של 1.3% כעת. נזכיר כי ביום חמישי הקרוב תבוצע הפקיעה החודשית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ביותר מ-1.1 מיליארד שקל.

שוק האג"ח הקונצרניות המקומי לא מוצא תחתית, וירידות השערים בו נמשכו כבר יום שלישי ברציפות (נכון ליום ג' בשעות הצהריים). בין מדדי האג"ח המשיך לבלוט תל-בונד גלובל, המרכז קרוב ל-40 מסדרות החוב שהנפיקו בתל אביב החברות האמריקאיות, שנחלש בכ-0.5% והשלים צלילה של כ-14% מתחילת החודש.

14:20

שינוי כיוון או הפוגה מהנפילות? מדד ת"א 35 עבר לטריטוריה הירוקה, לאחר נפילה של עד 2.8% מוקדם יותר היום, בעוד מדד הבנקים רשם תיקון חד של כ-5% ועבר מירידות של 4.1% מוקדם יותר היום לעלייה של 0.7%. ברקע: ביום חמישי הקרוב תבוצע הפקיעה החודשית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-960 מיליון שקל.

13:30

הירידות שנרשמו במדדים המובילים בבורסה נמחקו כאשר מדד ת"א 35 עבר לעלייה של 0.2% לאחר נפילה של 2.8% מוקדם יותר היום, ומדד הבנקים מחק נפילה של יותר מ-4% שנרשמה מוקדם יותר. נציין כי ביום חמישי הקרוב תבוצע הפקיעה החודשית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35, ובאין חדשות אחרות או מסחר בחו"ל, נראה כי שחקני השוק עובדים שעות נוספות.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-880 מיליון שקל. 

בשוק האג"ח הקונצרני נרשמות ירידות חדות, כאשר בולטות בירידות ברוקלנד אגח ב , פלאזה סנט אגח א , לוזון קב אגח ז , מישורים אגח ח .

בשוק המניות בולטות בירידות המניות המשביר 365 , קרדן אן.וי. , פלוריסטם , חלל תקשורת , רקח , ברן , פנטזי נטוורק , מישורים , תפן , דלק רכב , ומגדל ביטוח  שצללה אתמול בכ-7%.

לדברי רפי גוזלן, הכלכלן ראשי של בית ההשקעות IBI: "אין חשש ממשבר דומה ל-2008. מצב הכלכלה טוב יותר ולא נשען על קריסה בשוקי נדל"ן ומאזנים רעועים במערכת הבנקאות העולמית. עם זאת, "כשמשלבים בין הגורם הכלכלי והפוליטי מתקבל תמהיל מאתגר". 

לדברי עופר קליין, הראל: "למרות הירידות בשווקים, רוב האינדיקאטורים לרבעון האחרון של השנה חיוביים ומצביעים על האצה בפעילות. שיעור האבטלה נותר יציב ברמתו הנמוכה ההיסטורית גם בנובמבר. התחלות הבנייה ירדו ברבעון השלישי, אך נתוני הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מעלה - מסתמן שהירידה בהתחלות הבנייה נעצרה. מספר הדירות בבנייה פעילה ירד קלות - צפויה ירידה מהירה יותר בשנה הבאה. הציפיות לאינפלציה ירדו במהירות בשל ירידת מחירי הדלק בעולם לצד ההודעות על עלייה מתונה מהצפי במחירי החשמל והמים. הנגיד החדש נכנס לתפקידו, בנאומו הפיג במקצת את החששות מעלייה מהירה בריבית, אך הדגיש את הצורך בנורמליזציה של המדיניות המוניטרית". 

סגל מחלקת תאגידים ברשות ני"ע בישר על מהלכים חדשים בכנס תאגידים העשירי: "בימים הקרובים יפורסם מדריך רגולטורי לחברות המעוניינות ברישום דואלי בכוונת הרשות להטיל פיקוח על החתמים ולהגביר פיקוח על פעילות נאמנים בימים הקרובים נפרסם דגשים לגבי קנאביס רפואי הרשות בוחנת את הליכי קביעת שכר רואי החשבון בוועדות הביקורת בתאגידים".

11:30

הלחץ בבורסה בתל אביב נמשך ברקע לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט ביום מסחר מקוצר. מדד ת"א מאבד 1.7%, ת"א 90 צונח 2.5%, מדד הבנקים צולל 3% בהמשך לנפילה בשיעור דומה אתמול. 

בשוק האג"ח הקונצרני נרשמות ירידות חדות. מחיר הנפט נסחר מתחת ל-43 דולרים לחבית לאחר צניחה חופשית של יותר מ-6% אתמול. מחיר הזהב, הנחשב לחוף מבטחים, עולה ביותר מ-1% למחיר של 1,272.5 דולרים לאונקייה.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ביותר מ-400 מיליון שקל.

חברת כיל  תפריש 27 מיליון דולר ברבעון הרביעי בהמשך להסכמות מול המדינה בנוגע לבוררות התמלוגים בינה לבין מפעלי ים המלח.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בירידות שערים חדות, בהמשך לירידות אתמול ולדרמה המתמשכת בשווקים כאשר המשקיעים מתקשים לראות תחתית לגל הירידות. מדד ת"א-35  נופל 2%, מדד הבנקים צונח בעוד 3.2% לאחר נפילה בשיעור דומה אתמול.

כל מניות מדד ת"א 35, מלבד אורמת ולייבפרסון, צבועות באדום בוהק. איגרות החוב הקונצרניות רושמות ירידות חדות, ובולטות בירידות האג"ח של חברות הנדל"ן האמריקאיות, ג'י.אף.אי אגח א ; ג'י.אף.אי אגח ב : ווטרסטון אגח א ; אול-יר אגח ד .

אמש בניו יורק המדדים נפלו בעד 3% ביום מסחר מקוצר לרגל חד המולד. הערב לא יתקיים מסחר בארה"ב. הבוקר באסיה נרשמת מפולת בבורסה יפנית, שצוללת 5% לשפל של 20 חודשים.

מארק האפלה, מנהל משרד ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management אמר: "הירידות החדשות בשווקים המשיכו גם אתמול, מה שמציב את S&P 500 במיקום הגרוע ביותר מאז חג המולד בדצמבר 1931. יחד עם המניות, מחירי הנפט ממשיכים לצנוח, ירידה של 6.7%. בשורה תחתונה, למרות הכותרות הסוערות בוושינגטון בימים האחרונים, חשוב לא להגיב בהגזמה לרעש הפוליטי".

"לא סביר שתהיה לנושאים הפוליטיים השפעה משמעותית, אם בכלל, על המשק", אמר האפלה. "שווקים מתמחרים בפסימיות יתר לגבי הצמיחה ונדמים כמנותקים מאינדיקטורים כלכלים יציבים ונראים מנותקים ממדדים כלכליים חזקים. ככול שהרעש הפוליטי והחשש ממיתון פוחתים, אנו מצפים מהמניות להתאושש במהלך ששת החודשים הקרובים. המשקיעים צריכים לחפש חשיפה גבוהה למניות בשילוב עם מיקומים אנטי מחזוריים והגנה מפני החסרונות להקלה על חוסר הודאות לאור המסחר ומדיניות הפד".

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ג') בצל ירידות חדות אמש, ואי יציבות פוליטית בישראל. אתמול הודיע ראש הממשלה כי הכנסת תתפזר והבחירות ייערכו ב-9 באפריל

מניות הארביטראז' יחזרו הבוקר למסחר בתל אביב עם השפעה שלילית של כ-0.5% על מדד ת"א-35, עם פערים שליליים בולטים במניות פריגו  וטבע 

המסחר בבורסת ת"א ננעל אתמול (ב') בירידות חדות. מדד ת"א-35, מדד ת"א-90 ומדד ת"א-125 צנחו בכ-2%, ת"א-בנקים נפל ב-3.4%, ת"א ביטוח-פלוס איבד 4.3% ות"א טק עילית ירד ב-1.7%. 

המניות שבלטו בירידות בת"א-35 היו מגדל ביטוח , סאמיט , כלל ביטוח  ואיידיאיי ביטוח . עם עליות קלות בלטו אופקו , ארקו החזקות  ותדיראן 

מחזור המסחר במניות עמד על 1.8 מיליארד שקל. בשוק האג"ח הוא הסתכם ב-5.26 מיליארד שקל.

בזירת המט"ח: הדולר נחלש מול השקל ב-0.13% ונסחר בכ-3.769 שקל לדולר, ואילו האירו יציב מול השקל ונסחר סביב 4.301 שקל לאירו.