סגירה שלילית בת"א: מניית בזק צנחה 4.4%, קנאשור טסה 19%

המדדים בבורסה בתל אביב רשמו יום שני של ירידות בצל המגמה בעולם • בזק צנחה מהחשש כי החברה לא תוכל לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות • מניית הקנאביס קנאשור זינקה בהמשך לזינוק המטאורי אתמול • נייס צנחה 3.6%, מניית פועלים איבדה 1.3%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות זה היום השני ברציפות, וזאת על רקע הירידות בשוקי העולם בצל החשש מהאטה. מדד ת"א-35  איבד 0.5%, מדד ת"א- 90  ירד 0.6% ומדד הבנקים איבד 0.6%.

מניית הקנאביס קנאשור  זינקה בכ-19% בהמשך לזינוק המטאורי אתמול על רקע הדיווח על כוונת החברה למנות את עדו נחושתן ליו"ר. מנייתבזק  צנחה 4.4% בצל החשש כי החברה לא תחלק דיבידנדים בשנתיים הבאות. מניית אירונאוטיקס  עלה בחדות, בהמשך לזינוק אתמול על רקע ההסכם למכירתה תמורת 850 מיליון שקל לרפאל ולאיש העסקים אביחי סטולרו.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

14:00

מניית בזק  יורדת 2.5%. סבינה לוי, מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון, הוציאה התייחסות לבזק: "היסטורית בזק נהגה לחלק דיבידנדים גבוהים וסיפקה למשקיעים תשואת דיבידנד אטרקטיבית הן ביחס למרבית החברות הנסחרות בת"א והן ביחס לתשואת הדיבידנד הממוצעת בקרב חברות הטלקום באירופה. הגברת הלחצים התחרותיים בענף התקשורת המקומי הכבידו על תוצאות החברה בשנים האחרונות. בנוסף, דירקטוריון החברה החליט להפחית את מדיניות החלוקה מכ-100% מהרווח הנקי לכ-70% מהרווח הנקי, בין השאר על מנת לשמר את דירוג האג"ח".

"כפועל יוצא מכך", המשיכה לוי, "תשואת הדיבידנד של בזק ירדה השנה לכ-4.6%, שיעור דומה/נמוך ביחס למניות הטלקום באירופה. בזק הודיעה לאחרונה על רישום הפרשה מהותית לפרישה מוקדמת של עובדי התחום הקווי בדוחות Q4.18, בהיקף של כ-0.5 מיליארד שקל. ההפרשה תאפס את הרווח של הקבוצה ל-H2.18. כמו כן, בזק צפויה לבצע ברבעון מחיקה מהותית (מאות מיליוני שקל) בגין ירידת ערך של Yes. בנוסף, קיים סיכוי כי החברה תידרש למחוק בעתיד הקרוב את נכס המס בגין ההפסדים המועברים של יס בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל. להערכתנו, ההפרשה לפרישה מוקדמת והמחיקה הצפויה ב-Yes לא יאפשרו לבזק לחלק דיבידנדים ב-2019, כאשר מחיקת נכס המס, אם תתבצע, תמנע מהחברה לחלק דיבידנדים גם ב-2020".

מניית הקנאביס קנאשור  מזנקת בעוד 17% בהמשך לקפיצה אתמול; מניית אירונאוטיקס  מזנקת בעוד 5.3% אחרי הזינוק אתמול.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-740 מיליון שקל.

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות זה היום השני ברציפות, וזאת ברקעה הלחץ שנרשם כעת בחוזים העתידיים בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 0.7%, ת"א 90 יורד 0.6% ומדד הבנקים מאבד 0.5%.

מניית אירונאוטיקס  מזנקת ביותר מ-5% בהמשך לזינוק של 32% אתמול על רקע העסקה למכירתה לרפאל ולאיש העסקים אביחי סטורלו תמורת 850 מיליון דולר.

מניית ארית תעשיות  מזנקת בכ-5% במחזור מסחר של 3.5 מיליון שקל, וזאת מבלי שהחברה מסרה הודעה כלשהי.

מניית גזית גלוב  מאבדת 1.8% וזאת בהמשך לירידה של כ-3% אתמול. במהלך השנה האחרונה החברה איבדה רבע משוויה.

אנלייט אנרגיה  חתמה עם כלל ביטוח ופיננסים על הסכם למימון שבע חוות סולאריות נוספות בישראל בהיקף של כ-85 מיליון שקל. החוות הינן בהספק מצטבר של 26 מגה-וואט (DC) וההכנסות מתקבולי החשמל בפרויקטים צפויות לעמוד על כ-10 מיליון שקל לשנה במצטבר.

השקל מתחזק מול האירו והדולר בפתיחת שבוע המסחר.

מחזור המסחר מסתכם ב-330 מיליון שקל בלבד בשעה זו.

11:30

מדדי המניות בבורסת ת"א ממשיכים לנוע במגמה שלילית, עם ירידות של כ-0.5% במדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125 .

בין מניות מדד ת"א-125, מניית הכשרת הישוב  עולה בכ-4%, ואילו מניות המלט  ונורסטאר  יורדות ביותר מ-3%. מניית בזק  מרכזת מחזור מסחר גדול יחסית, עם ירידה של כ-1%.

היום ב-13:00 צפוי בנק ישראל לפרסם את שיעור השינוי במצרף הכסף הצר (M1) לחודש שעבר. על פי הנתון הקודם שפורסם, בנובמבר האחרון נרשמה עלייה חודשית של 14.9% במצרף הכסף הצר, הכולל את סך המזומנים בידי הציבור ופיקדונות עו"ש בשקל של תושבי ישראל ותושבי חוץ, ללא עו"ש נושא ריבית. נזכיר כי גידול בכמות הכסף במשק הוא נתון שבנק ישראל מביא בחשבון בעת קביעת הריבית.

בהראל פיננסים מציינים הבוקר בהמלצות ההשקעה השבועיות כי "גם ב-2019 אפשר לראות בשווקים השפעה חיובית של אפקט ינואר, עם עליות נאות. מדד ת"א-35 עלה בשבוע שעבר ב-2.4% ומדד ת"א-90  הוסיף 0.9%. מדד SME60 זינק ב-3.6% ומדד הנפט והגז  עלה ב-2.9% בשבוע שעבר. באופן כללי, הייתה פתיחת שנה טובה, בעיקר של המניות הקטנות בתל אביב. בנוסף, סקטור הגז מניב ביצועים יחסית טובים".

09:45

המסחר נפתח הבוקר במגמה שלילית. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  יורדים. מדד הבנקים  יורד בכ-0.7%.

לאחר שזינקה אתמול ב-32%, היום התמתנו העליות במניית אירונאוטיקס 

פנטזי נטוורק  רושמת עליות של למעלה מ-12%. טוגדר  יורדת בכ-3.5%.

במדד 125 בולטות בעליות הכשרת הישוב , ארקו החזקות , קרור , ופרטנר .

בולטות בירידות ישרס , פורמולה מערכות  ונורסטאר .

8:35

אלקטרה  הודיעה לבורסה הבוקר כי החברה הבת שלה אלקטרה בנייה חתמה על הסכם להקמת קמפוס משרדים לחברת אמדוקס ישראל ברעננה. הקמפוס יכלול 4 מבני משרדים, שטחי פיתוח ו-3 קומות תת קרקעיות. אלקטרה דיווחה כי התמורה על ביצוע העבודות צפויה לעמוד על 330 מיליון שקל.

06:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר ברקע הנעילה השלילית אתמול, כאשר נסחר במחזור מסחר של כ-446 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 איבד 0.45%, מדד ת"א 90 ירד 0.4% ומדד הבנקים איבד 0.8%.

מניית אירונאוטיקס  זינקה אתמול ב-32% על רקע מכירתה לרפאל ולאיש העסקים אביחי סטולרו, וזאת לאחר ששלשום הצדדים חתמו על עסקה בתום משא-ומתן שנמשך מספר חודשים. חברת המל"טים מיבנה שנמצאת תחת שתי חקירות - של רשות ניירות ערך ושל המשטרה, נמכרת במחיר שמשקף פרמיה של 70% על שוויה בבורסה. עם מכירתה הסופית, סטולרו ורפאל יחזיקו בה 50% כל אחד, והיא תימחק מהמסחר בבורסה. 

קנאשור  זינקה 29% על רקע כוונתה של חברת הקנביס למנות את עדו נחושתן, לשעבר מפקד חיל האוויר, לתפקיד יו"ר החברה.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה שלילית. מדד הונג קונג   יורד בכ-1.5%, מדד שנחאי  רושם ירידות אף הוא. הבורסה ביפן בחופש לרגל חג מקומי.