נעילה חיובית בבורסת ת"א; ביטפארמס זינקה ב-55%

במדדי המניות בת"א נסחרו היום ביציבות, כשמדד ת"א-90 עלה ב-0.14% • הפניקס עלתה ב-2% • אורד צופה הפסד של 12 מיליון שקל בשל הערכות לא מדויקות לגבי פרויקט המערכות הסולאריות הקרקעיות שביצעה עבור שיכון ובינוי

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות קלות. ת"א-35 הוסיף 0.05%, ת"א-125 עלה ב-0.07% ות"א-90 ב-0.14%. ת"א-טכנולוגיה ירד ב-0.19%. המניות שבלטו בעליות במדד ת"א-35 הן הפניקס , הראל השקעות  וגזית גלוב . בירידות בלטו אנרג'יאן , שפיר הנדסה  וטאואר .

מחזור המסחר במניות עמד על 653.7 מיליון שקל. מחזור המסחר באג"ח הסתכם ב-3.67 מיליארד שקל.

16:30

מניית ביטפארמס  מזנקת כעת ביותר מ-40%. כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", חברת כריית הביטקוין הקנדית ביטפארמס צפויה למחוק בקרוב את מנייתה מהמסחר בת"א ולהפוך לחברה פרטית לקראת הנפקת מניותיה בבורסת טורונטו תחת חברה חדשה. מחיר הביטקוין עולה היום בכ-6% והוא נסחר כעת במחיר ממוצע של 3,840 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

15:36

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו ביציבות, כאשר מחזור המסחר מסתכם ב-480 מיליון שקל בלבד בשעה זו. הערב לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום הנשיאים. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 90 עולה 0.2% ומדד הבנקים משיל 0.1%. 

מניית אלקטריאון  בולטת בירידה חדה של 15%, וזאת מבלי שהחברה הוציאה הודעה כלשהי. 

מניית רציו פטרוליום עולה בעוד 5%, בהמשך לזינוק של 44% אתמול על רקע הדיווח בקשר לקידוח בגינאה. 

מניית הקנאביס אינטרקיור  בראשית אהוד ברק עולה בכ-2% ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של כ-0.5% ומדדי התל בונד המרכזיים עולים בשיעורים של כ-0.1%.

בקרב מניות ת"א 125 בולטת ישראל קנדה  עם עלייה של 3.4% בעקבות המלצה חיובית של רוסאריו. עוד בלטות בעליות של 2%-3% מניות אפריקה נכסים , אפקון , כלכלית ירושלים  ונייר חדרה . מנגד, מניית נטו אחזקות  נסחרה בירידה של 3% ואנרג'יאן  בלטה בירידה של 2.3%.

ברנמילר  שינתה כיוון ולאחר קפיצה של 75% בחודש רושמת ירידה חדה.

בשוק המטבעות התחזק השקל מול הדולר בכ-0.6% לרמה של 3.62 שקלים לדולר ובכ-0.2% מול האירו לרמה של 4.09 שקלים לאירו.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "עונת הדוחות בישראל החלה. החברות ממשיכות לצמוח והמשמעות היא שכיום שוק המניות זול ממה שהיה לפני שנה. להערכתנו, ברמות המחירים הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי".

אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, מתייחס בסקירתו השבועית לנתונים שהצביעו על עלייה בגירעון הממשלתי ואומר כי "הממשלה החדשה תצטרך לקחת בחשבון שללא צעדי התאמה, הגירעון ייוותר גבוה גם בשנים הבאות ואף יגדל במידה והפעילות הכלכלית במשק תאט. כיוון שההאטה הגלובלית תוביל כנראה להאטה גם בישראל, הממשלה החדשה תצטרך לקחת בחשבון שללא צעדי התאמות מהירים, היא נותרת ללא כלים פיסקאליים. לכן אנו מעריכים שההסתברות שהממשלה תבחר להמשיך להתנהל עם גירעון של כמעט 4% היא נמוכה וסביר להניח שמיד לאחר הבחירות יתחילו לעבוד על תוכנית לצמצום הגרעון".

בנוגע לנתונים החלשים שפורסמו בימים האחרונים בארה"ב (המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי) מציין גרינפלד כי "למרות שייתכן שחלק מהנתונים שיצאו במהלך התקופה האחרונה הושפעו מהשבתת הממשל, לגבי הנתונים מהשבוע האחרון טיעון זה הוא כנראה לא קביל. את החולשה של המכירות הקמעונאיות בחודש דצמבר קשה יהיה להסביר באמצעות ההשבתה, שכן זו החלה רק ב-22 בדצמבר. גם לגבי הייצור התעשייתי השבתת הממשל כנראה לא רלוונטית, שכן הפעילות המושבתת היתה של שירותים ממשלתיים. ייתכן כמובן שהסנטימנט השלילי השפיע במידה מסוימת על הייצור התעשייתי בחודש ינואר, אך במבט על התמונה הכוללת, האטה זו מתיישבת הרבה יותר עם ההתחזקות המשמעותית של הדולר מהמחצית השנייה של 2018. זאת ביחד עם החולשה בביקושים העולמיים יובילו כנראה להמשך ההאטה בתעשיה האמריקאית".

13:54

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות במחזור של 370 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 ללא שינוי מהותי, ומדד ת"א 90 מטפס 0.2%. 

רציו פטרוליום עולה בעוד 6.9% לאחר זינוק של 44% אתמול עם הדיווח על החלטת השותפה בקידוח בגינאה, אקסון, לבצע את הקידוח.

12:08

במדדי המניות בת"א נרשמת יציבות, כשמדד ת"א-90 עולה כ-0.2% ובמדדי ת"א-35 ות"א-125 נרשמות תנודות קלות בלבד.

מניית אלקטריאון , שממשיכה לרכז מחזורי מסחר גדולים יחסית, צונחת בכ-18%. מתחילת השנה זינקה מניית אלקטריאון ביותר מ-300%. 

10:45

המדדים בבורסה בתל אביב נסחרים במגמה מעורבת, לאחר יציבות בפתיחה. מדד ת"א 35 משיל 0.15%, ומנגד מדד ת"א 90 עולה 0.36%.

מניית אינטרקיור  מזנקת 4.5% במחזור הגבוה בשוק, אחריה רציו פטרול יהש  שעולה בעוד 6.6% בהמשך לזינוק של 44% אתמול. אלקטריאון  ממשיכה בסנטימנט השלילי ומאבדת 5.4%.

אורד  צונחת ב-20% לאחר שדיווחה כי היא צפויה לרשום הפסד של 12 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים בשנתיים בשל הערכות לא מדויקות לגבי פרויקט המערכות הסולאריות הקרקעיות שביצעה עבור שיכון ובינוי. 

בשוק המט"ח, השקל מתחזק לאחר פרסום מדד ינואר שהפתיע את השוק עם ירידה של 0.1% בלבד, לעומת התחזיות לירידה של 0.3%-0.4%.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ללא שינוי מהותי, כשברקע המדדים באסיה נסחרים בעליות והבורסות בוול סטריט יהיו סגורות הערב לרגל יום הנשיאים. מדד ת"א 35 נפתח ללא שינוי מהותי, וכך גם ת"א 90.

07:00

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר, לאחר שננעל אתמול בטריטוריה הירוקה. מניות הקנאביס הובילו את העליות אתמול, לאחר ירידות ביום חמישי האחרון. מדד ת"א-35  עלה אתמול 0.7%, בהמשך לקפיצה של 1.2% בשבוע החולף, מדד ת"א-90  טיפס 0.47% ומדד הבנקים  עלה 0.3%. 

מניות הקנאביס אינטרקיור  והרודיום השק  זינקו אתמול 8.5% ו-11% בהתאמה.

מניית רציו פטרול יהש  זינקה ב-44% לאחר הדיווח על החלטת השותפה אקסון לקדוח בפרוספקט בגיאנה.  השותפות דיווחה כי ענקית האנרגיה האמריקאית אקסון החליטה לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק קייצ'ור (Kaieteur), בשטח המים הכלכליים של גיאנה (בדרום אמריקה), בו מחזיקה רציו פטרוליום 25% מהזכויות. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-560 מיליון שקל בלבד.