טראמפ הקפיץ את ת"א; חלל תקשורת זינקה ב-21%

מדדי ת"א-35 ות"א-125 עלו בכ-0.8% ומדד ת"א-90 עלה ב-0.7%; חלל תקשורת ננעלה בעלייה של 21% • טראמפ דחה את העלאת המכסים על מוצרים סיניים וזורע אופטימיות בשווקים בעולם • פי.אל.טי זינקה ב-76% על רקע החתימה על מזכר הבנות למיזוג פעילות הקנאביס של אילן ביו

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעלה היום (ב') בעליות. מדדי ת"א-35 ות"א-125 עלו בכ-0.8%, ת"א-90 עלה ב-0.7%. חלל תקשורת  סיימה את יום המסחר בעלייה של 21%. 

פריגו , עזריאלי קבוצה  והפניקס  בלטו בעליות במדד ת"א-35. בירידות בלטו אנרג'יאן , IFF  ושופרסל . מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.15 מיליארד שקל ומחזור המסחר באג"ח עמד על 2.8 מיליארד שקל. 

16:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות ברקע לאופטימיות בעולם סביב מלחמת הסחר, לאחר שהנשיא טראמפ דחה את העלאת המכסים על מוצרים סיניים. מדד ת"א 35 עולה 0.9%, ת"א 90 מטפס 0.6% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה. בוול סטריט המסחר נפתח בעליות של עד 0.8%.

מניית פי.אל.טי מזנקת 80% על רקע החתימה על מזכר הבנות למיזוג פעילות הקנאביס של אילן ביו. עם זאת, נזכיר כי רק בשבוע שעבר נחקר בעל השליטה בחברה, שרון פלאצ'י, כאשר זומן לתת עדות שהפכה לחקירה באזהרה. 

 חלל תקשורת מזנקת בעוד 20% לאחר שזינקה ב-30% אתמול, וזאת על רקע הדיווח לפיו החברה מיקדה את לוח הזמנים לשיגור לווייתן עמוס 17 במחצית של 2019.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-920 מיליון שקל.

14:30

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות, בהמשך לאופטימיות בשווקים ברקע להודעת טראמפ על דחיית העלאת המכסים על מוצרים סיניים. מדד ת"א-35  עולה כעת 0.8%, ת"א-90  מטפס 0.7% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה. 

מניית דיסקונט  עולה במחזור הגבוה בשוק, אלקטריאון  ממשיכה לרכז עניין ונסחרת בתנודתיות, רציו פטר וליום עולה 3.7%, מניות הקנאביס אינטרקיור  והרודיום  יורדות 2.3% ו-5.4% בהתאמה. מניית חלל תקשורת  מזנקת 10% בהמשך לעלייה של 30% אתמול.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-610 מיליון שקל בלבד.

12:45

העליות שנרשמו במדדים המובילים בבורסה בתל אביב מתחזקות בשעה האחרונה, וזאת על רקע האופטימיות נוכח הודעת טראמפ על דחיית העלאת המכסים על סין. מדד ת"א 35 קופץ בכ-1%, מדד ת"א 90 מטפס 0.9% ומדד הבנקים עולה 0.6%.

מניות הקנאביס הרודיום השקעות ואינטרקיור מאבדות גובה בצל החלטת ועדת המדדים של הבורסה, שלא להכלילן במדדים עד שישלימו את המיזוג של החברות, כל אחת בתחומה, עם פעילות הקנאביס.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, צפוי להכריז בשעה 16:00 על גובה הריבית לחודש מארס. לדברי אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש: "הריבית בישראל צפויה להישאר ללא שינוי. לאחר שהפד הודיע על פסק זמן, באירופה מדברים על מתן הלוואות חדשות לבנקים, ביפן הנגיד רמז על האפשרות להוספת ההרחבה הכמותית,  והסינים מגבירים הקלות מוניטאריות, בנק ישראל צפוי להצטרף למגמה: הגורמים שיכולים לתמוך בעליית ריבית כוללים הימצאות האינפלציה בתחום היעד וגידול בעסקאות בשוק הדיור. מנגד, החולשה בכלכלה המקומית והעולמית, עצירת הריסון המוניטארי בעולם והשקל שחזר בחודש האחרון להיות אחד המטבעות החזקים בעולם צפויים להטות את הכף להשארת הריבית ללא שינוי. לא שמענו כלל התבטאויות בכירי הבנק, כולל הנגיד בנושא המדיניות המוניטארית מאז הישיבה האחרונה. לכן, אי הוודאות סביב ההחלטה די גבוהה. בשורה תחתונה: בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי. הסיכוי לעליית ריבית בחודשים הקרובים נמוך".

לגבי הציוץ של טראמפ הבוקר, על דחיית העלאת המכסים על סין, רונן מנחם, מבנק מזרחי-טפחות, אמר: "מדובר בחדשות מצוינות לשתי המדינות, לכלכלותיהן (בפרט זו של סין) ולשוקי ניירות הערך ברחבי העולם. נראה כי תיאבון הסיכון יגדל, בעקבות הציוץ. עם זאת, האפשרות שהמכסים יוגדלו עדיין לא יורדת לחלוטין מהפרק וטראמפ עוד יכול לשנות את דעתו. כמו כן, ההשלכות החיוביות (מעבר לתגובות המידיות) לא אמורות להיות דרמטיות (למעט על שוק המניות של סין, הנוגעת ישירות לעניין, שאכן מזנק 3%), שכן התרחיש הבסיסי (best case scenario) הנו שהמחלוקת תיפתר בצורה חיובית, היות והדבר משרת את האינטרסים הכלכליים והמדיניים של שני הצדדים".

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-430 מיליון שקל.

12:00

המסחר בבורסה בתל אבי מתנהל בשעה זו בעליות על רקע הפשרת היחסים בין ארה"ב לסין, כאשר טראמפ הודיע כי לא יעלה מכסים על מוצרים מיובאים מסין בתום הדד-ליין להפסקת האש ב-1 במארס. 

מדד ת"א 35 עולה 0.6%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.8% ומדד הבנקים עולה 0.3%. 

חלל תקשורת  מזנקת גם היום לאחר זינוק של 30% אתמול, וזאת על רקע הודעתה למיקוד המועד לשיגור לוויין עמוד 17 במחצית של 2019.

מניית אלקטריאון  נסחרת בתנודתיות חדה. החברה דיווחה אתמול על פיילוט עם עיריית תל אביב להפעלת כביש חשמלי באורך של 1 קילומטר.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-350 מיליון שקל.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות ברקע לאופטימיות שנרשמה עם הציוץ של הנשיא טראמפ, שדחה את הטלת המכסים על מוצרים מיובאים מסין. מדד ת"א-35  עולה 0.5% בפתיחה, מדד ת"א-90  מטפס 0.3% ומדד הבנקים עולה 0.4%.

מניית רציו פטרול יהש  מטפסת גם הבוקר, בהמשך לעליות שנרשמו בשבוע שעבר על רקע החלטתה של אקסון השותפה בקידוח בגינאה לבצע את קידוח.

מניית ננו דיימנשן  עולה הבוקר על רקע הודעה, מניית הקנאביס אינטרקיור  מאבדת 1.2% בפתיחה, דלק רכב  בולטת עם ירידה של 3%.

07:30

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הדיווח לפיו הנשיא טראמפ דחה את העלאת המכסים על מוצרים סיניים למועד לא ידוע. הבורסה בסין מזנקת 5.6%, החוזים בוול סטריט עולים בשעה זו בעד 0.4%.

חברת ננו דיימנשן  הודיעה הבוקר על קבלת אישור לפטנט בארה"ב ובקוריאה בגין טכנלוגיית הדיו המבודד של החברה. הדיו המבודד של ננו דיימנשן מאופיין בביצועיות גבוהה לתדרי תקשורת גבוהים עד 6GHz, כאשר תפקוד הרכיב האלקטרוני שווה לתפקוד של רכיבים שיוצרו בשיטות הייצור המסורתיות.

חברת בזק  פרסמה אתמול אזהרת רווח, החברה צופה לירידה של כ-15% ברווח הנקי ב-2018 בניגוד לתחזית הקודמת שלה.

אפריקה נכסים  בדרך להפוך לחברה ללא גרעין שליטה, לאחר שמחזיקי האג"ח דחו ביום חמישי האחרון את הצעת הסדר החוב המשופר של המשקיע מוטי בן משה ובחרו למכור את מניות השליטה בחברה לידי קבוצת המשקיעים בראשות החברות ביג  ומגה אור .

אלקטריאון  סיימה אתמול יום המסחר אתמול בעליות חדות לאחר שדיווחה כי תשתף פעולה עם עיריית ת"א להפעלת כביש חשמלי בעיר.

חלל תקשורת  תמשיך לרכז עניין לאחר שזינקה בכ-30% אתמול במסחר. החברה דיווחה אתמול על מיקוד מועד חזוי לשיגור לווייתן עמוס 17.