הבורסה ננעלה בירידות: מניית פועלים זינקה ב-4%, לאומי ב-1.6%

מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 ירד ב-0.44% ומדד הבנקים זינק ב-1.8% • מניית ישרכארט איבדה 1.6%, נובה התרסקה ב-5%, אלקטריאון נפלה בכ-10% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.03 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה ננעל בנטייה לירידות כאשר מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 ירד ב-0.44% ומדד הבנקים זינק ב-1.8% בהובלת מניית פועלים  שקפצה ב-4% במחזור הגבוה בשוק. מניית ישרכארט איבדה 1.6%, ומניית אלקטריאון  נפלה בכ-10%.

מניית נובה  צנחה על רקע דוחות כספיים שליליים שפרסמה החברה לרבעון הראשון של 2019. חברת מערכות המדידה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 56.7 מיליון דולר - ירידה של 10% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2018 ולרבעון הראשון של 2018. על בסיס GAAP, החברה דיווחה על רווח נקי שהסתכם ב-7.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 15.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018, ובהשוואה לרווח נקי של 14.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. מניות נובה נסחרות בת"א ובנאסד"ק.

מניית ביונד טיים  שנמצאת ברשימת השימור של הבורסה, מתרסקת בכ-85%. החברה מדווחת כעת כי התקשרה בהסכם הקצאה עם חברת פיור קפיטל, בהמשך לדיווח בדבר משא ומתן לגבי מיזוג עם חברת הקנאביס שיח.

בנק לאומי  דיווח כי התקיימו התנאים המתלים בהסכם למכירת החזקות לאומי פרטנרס בסופר-פארם. השלמת העסקה צפויה בימים הקרובים.

בי קומיוניקיישנס (ביקום), בעלת השליטה בקבוצת בזק , מדווחת על דחיית מועד התשלום למחזיקי איגרות החוב מסדרה ב' שלה ליום 15 במאי 2019. על פי הדיווח של הנאמן למחזיקי האג"ח, "למעט השינוי במועדי הריבית והקרן לא בוצע כל שינוי אחר או נוסף בתנאי איגרות החוב של החברה".

מחזור המסחר הסתכם בקצת יותר מ-1 מיליארד שקל.

15:35

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בנטייה לירידות כאשר מדד ת"א 35 ללא שינוי, ת"א 90 ומד ת"א צמיחה מאבדים עד 0.3%. מדד הבנקים מנגד מנתר ב-1.5%.

הדולר איבד 0.6% ושערו היציג נקבע על 3.58 שקלים; האירו השיל 0.34% ושערו היציג נקבע על 4.02 שקלים.

מניית פועלים  קופצת 3%, לאומי  עולה ב-1.4%, דיסקונט א  מטפסת ב-0.3% . מניית אאורה  עולה ב-3.2%, מנגד החברה לישראל  מאבדת 3.4% ואינטרקיור  קופצת.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-620 מיליון שקל.

12:46

המסחר בתל אביב עבר לטריטוריה האדומה, בעוד המדדים המובילים יורדים בעד 0.2%. מניית פועלים עולה 2% במחזור הגבוה בשוק, אחריה דיסקונט שיורדת ב-1%, בזק מאבדת 1.2% על רקע הערכות כי קרן אליוט מכרה החזקתה בחברה, כיל יורדת 1.7%, שופרסל מאבדת 0.75%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-331 מיליון שקל בלבד.

11:22

להערכות גורמים בשוק ההון, קרן ההשקעות אליוט שנכנסה לישראל בשנה שעברה ברעש גדול ועם הבטחות לטלטל את החברה, מכרה את אחזקותיה בבזק או שנשארה עם כמות קטנה של מניות. במידה וזה נכון הרי שהקרן ככל הנראה יצאה מכאן בהפסד גדול שכן את מניותיה היא קנתה במחיר של מעל ל-5.5 שקלים למניית בזק והיום המחיר פחות מ-3 שקלים. מכיוון שהקרן לא מדווחת על אחזקותיה כבשגרה, היא דיווחה באופן חריג על כך שרכשה 4.8% ממניות בזק בינואר שנה שעברה.

מניית בנק הפועלים  מרכזת את מחזור המסחר הגדול בבורסה הבוקר, עם עלייה של כ-1.7%. העלייה באה על רקע דיווח הבנק הבוקר, שעידכן כי העסקה למכירת 10% ממניות שב"א למאסטרקארד צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים.

10:20

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. ת"א-35  עולה בכ-0.45%, ת"א-125  מטפס בכ-0.4%, ת"א-90  מוסיף 0.2%, ת"א-בנקים  מטפס ב-0.8% ות"א-ביטוח  עולה במעל ל-1%.

מניית כלל ביטוח  עולה ביותר מ-2%, על רקע הדיווח על מאבקם המשפטי של מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי פתוח מול הממונה על שוק ההון, משה ברקת, במטרה לעצור את יישום המתווה למכירת מניות כלל ביטוח בידי אי.די.בי.

אלביט מערכות , דלק קבוצה  והפניקס  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות טאואר , בזק  וטבע . גם אינטרקיור  בולטת בעליות. 

בצד השלילי, מניות פוקס  ופרטנר  יורדות הבוקר יותר מ-1%.

אחרי הדוחות השנתיים המאכזבים ופרישת המנכ"ל רן בוקשפן, משלימה היום חברת טלרד נטוורקס  עסקה אסטרטגית ראשונה השנה. טלרד דיווחה הבוקר כי הושלמה העסקה לרכישת חברת מרמנת מידי קרן סקיי ואמנת.

בדיסקונט ברוקראז' מפרסמים היום תגובה לכניסתה של אמזון לפעילות בישראל. לדברי ישי ששון, אנליסט בכיר בדיסקונט ברוקראז', "המסחר בקניונים חווה בשנתיים האחרונות תקופה מאתגרת בשל גידול ברכישות אונליין ובטיסות ישראליים לחו"ל. עם זאת, הרי שמתווה ההתקשרות המוצע אינו בגדר חידוש או דרמה כלשהי עבור חברות הקניונים". ששון קובע כי "הכניסה של אמזון לא צפויה לגרום לשינוי בתעבורה בקניונים, וכפועל יוצא מכך לא צפויה השפעה על הפדיונות". לסיכום, הוא ממשיך להמליץ על מנייית עזריאלי  במחיר יעד של 208 שקל למניה, ועל מליסרון  במחיר יעד של 198 שקל למניה.

שער הדולר יורד במסחר הרציף 0.6% מול השקל. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מציין היום בסקירתו כי "היצעי מט"ח לתשלומי שכר ומסים מצד יצואנים, ומיעוט רוכשים גוררים לעודפי היצע ולירידת הדולר. הציפייה כי פער הריביות בין הדולר לשקל יצטמצם, לצד העובדה כי מחירי המניות בשווקים הגלובליים נמצאים ברמות שיא תורמת לירידה בביקוש לרכישת להשקעה במניות חו"ל מצד גופים מוסדיים, מהלכים שתורמים אף הם לירידה בביקוש למט"ח. להערכתנו הדולר ממשיך לנוע בטווח הקרוב בתחום השערים 3.56-3.63 שקלים, אולם בראייה לטווח ארוך אין שינוי בהערכתנו כי הדולר צפוי לשוב ולהיחלש אל מתחת לרמת 3.5 שקלים לדולר".

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ד') בצל הסגירה השלילית אתמול, ועל רקע הנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט, כאשר  מדד הנאסד"ק ירד 0.66% ואילו S&P 500 והדאו ג'ונס נותרו יציבים.

מדד ת"א 35 ירד ב-1.34%, ת"א 90 איבד 1.08%, מדד הבנקים עלה ב-0.3%, מדד ת"א נפט-גז ירד ב-1.5%, מדד ת"א תקשורת נפל ב-2.85%.

היום, 1 במאי, לרגל יום העבודה ("יום הפועלים") לא יהיה מסחר בבורסות רבות בעולם, ובהן בורסות גרמניה, הולנד, צרפת, הונג קונג, יפן, סין ועוד רבות אחרות. בסין, בורסת המניות של שנחאי תישאר בחופש מיום רביעי ועד לסוף השבוע. בורסת טוקיו תהיה בחופשה בכל השבוע הקרוב, עד 3 במאי.

בצל כניסתה של אמזון לישראל, מניות הקניונים מליסרון , ביג  ומניית עזריאלי  ננעלו בירידות.

אודיוקודס , שמחיר המניה שלה הגיע לאחרונה לרמות שיא שבהן לא היה מאז התפוצצות בועת הטכנולוגיה של 2001,  פרסמה אתמול דוחות חיוביים לסיכום הרבעון הראשון של 2019. עם זאת, המנייה צנחה אתמול ב-15%.

פריגו  צללה ביותר מ-8% בצל דרישת המס מארה"ב. 

פערי ארביטראז': פריגו חוזרת עם פער חיובי של 0.5%, טאואר, טבע וכיל חוזרות עם פערי ארביטראז' שליליים של 1.4%, 1.2% ו-0.4% בהתאמה.