הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 טיפס ב-0.7%, כיל זינקה ב-7%

המדדים המובילים עלו כנגד המגמה בשוקי העולם • יו ניבו זינקה על רקע מינויו של חיים הורוביץ כיו"ר • בזן נסחרה בירידה על רקע פרישתו של המנכ"ל ישר בן מרדכי • כיל פרסמה דוחות טובים לרבעון הראשון • בזק זינקה ב-4% בהמשך לעליות אתמול

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, בניגוד לסנטימנט מעבר לים, שם המדדים בוול סטריט יורדים ביותר מ-1%. 

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 90 עלה ב-0.86% ומדד הבנקים טיפס ב-0.6%. 

מניית טבע  איבדה 1.15% בצל הורדת המלצה מצד מיטב דש.

בזק  זינקה על רקע אישור אינדוקטיבי מצד אסיפת מחזיקי אג"ח ביקום את הצעתה של סרצ'לייט.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

16:10

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בעליות בהובלת מניית בזק  שמזנקת כעת ביותר מ-5% ומרכזת מחזור מסחר של יותר מ-145 מיליון שקל. 

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות מסתכם כעת ב-1.14 מיליארד שקל.

15:45

הדולר איבד 0.16% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.585 שקלים; האירו השיל 0.14% ושערו היציג נקבע על 4.014 שקלים.

14:30

יום המסחר האחרון לשבוע המקוצר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, בניגוד לסנטימנט מעבר לים כאשר החוזים העתידיים מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט, ובאירופה המדדים יורדים. 

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 מטפס ב-0.77% ומדד הבנקים קופץ ב-1.2%.

מניית בזק עולה בעוד 3.7% בהמשך לעליות אתמול, כיל וחברה לישראל מזנקות ב-8% וב-7.5% בהתאמה לאחר הדוחות החזקים שפרסמה כיל.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-950 מיליון שקל.

13:00

יום המסחר השלישי והאחרון לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל במגמה חיובית. בין המניות העולות מרכזות כעת את מחזורי מסחר הגדולים מניות בזק , כיל  והחברה לישראל .

גוברות הערכות של כלכלנים בשוק המקומי כי בנק ישאל יעלה את הריבית בפגישתו הקרובה. לדברי אייל שני סמנכ"ל השקעות אפסילון,"לבנק ישראל יש חלון הזדמנויות צר יחסית להעלאת הריבית בפגישתו הקרובה, עד אז יפורסם נתון האומדן לתוצר הרבעון הראשון שצפוי להיות מעל 4% ומדד אפריל שגם כן צפוי להיות גבוה ולעמוד על כחצי אחוז. הדולר בסה"כ יציב, וגם המערכה האחרונה בעזה לא השפיעה על המטבע האמריקאי, כך שהעלאת ריבית ב-0.25% הוא צעד הגיוני שלא יפתיע אותנו.

"החל מחודש מאי העונתיות באינפלציה תהייה במגמת ירידה עד לחודש ספטמבר, כך שאם הריבית לא תעלה כעת יהיה קשה להעלות אותה בהמשך השנה. הסיכון בהעלאת הריבית נמצא במצב השווקים הגלובאליים. נראה כי רמת התנודתיות בשווקים צפויה לעלות מדרגה בטווח הקצר, וכל העיניים יהיו מופנות לסאגת הסכם הסחר בין ארה"ב לסין. במידה ואכן שיחות הסחר יתפוצצו סופית והציוצים בטוויטר הם לא רק כאקט של הפגנת שרירים שמתאים לאופי של טראמפ, השווקים צפויים לתקן כלפי מטה בצורה חדה, מכיוון שעד כה השווקים גילמו סיום מוצלח בהרבה בכיוון הזה. מנגד, חזרה לשולחן הדיונים וחתימה סופית על ההסכם צפויה לשלוח את השווקים לשיאים חדשים", אמר שני.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו במגמה חיובית, כאשר מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  עולים כ-0.5%, כך גם מדד ת"א-90  ומדד הבנקים עולה ב-0.7%.

כיל  קופצת ב-6% לאחר שדיווחה על דוחות חזקים; בזן  נסחרת על רקע התפטרותו של המנכ"ל ישר בן מרדכי; בזק עולה בעוד 2.5% בהמשך לעלייה של 2% אתמול במסחר.

מניית הקנאביס יו ניבו  מזנקת בכ-15% על רקע הדיווח על הצטרפותו של חיים הורוביץ, בנו של מייסד טבע, כיו"ר לחברה.

בנק לאומי מדווח הבוקר כי הושלמה עסקת מכירת החזקות לאומי פרטנרס בסופר-פארם לחברת יוניון השקעות ופיתוח. 

09:50

המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית: מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  עולים כ-0.4%.  מדד ת"א-90  עולה כ-0.5%. 

כיל  מזנקת למעלה מ-6% לאחר שדיווחה הבוקר על רווח נקי של 139 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. זאת, לעומת רווח נקי של 928 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה רווחי הון חד-פעמיים גדולים. את כיל מוביל המנכ"ל רביב צולר.

הרווח הנקי המתואם (ללא פריטים חד-פעמיים) עמד ברבעון האחרון על כ-150 מיליון דולר, עלייה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מניית בזן יורדת כ-2% לאחר הודעת החברה לבורסה כי המנכ"ל ישר בן מרדכי ביקש לסיים את תפקידו החל מ-31.5.19, וכי ממלא מקומו יהיה שלומי בסון. 

הכשרת הישוב  ואפקון  חתמו על הסכם לפיו תקים אפקון מגדל משרדים בן 49 קומות, 4 קומות מרתף וקומת מסחר, תמורת כ-249 מיליון שקל ללא מע"מ. העבודות יתחילו בחודש הבא, ואפקון התחייבה לסיים את העבודות בתוך 42 חודשים. מניית אפקון עולה קלות בתגובה. 

מניית יו ניבו  מזנקת כ-11% לאחר שחברת הקנאביס הרפואי הודיעה היום על מינויו של חיים הורוביץ כיו"ר דירקטוריון החברה

07:15

המסחר בתל אביב ייפתח היום (ג') על רקע נעילה שלילית אתמול. היום הוא יום המסחר האחרון לשבוע זה עקב יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות. 

אתמול התמתנו הירידות לקראת הנעילה, על רקע הלחץ שנרשם בשווקים נוכח החשש מפיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב: מדד ת"א 35 ירד בכ-1%, ת"א 90 איבד 0.6% ומדד הבנקים ירד ב-1.15%.

מחזור המסחר הסתכם אתמול בשוק המניות הסתכם ב-1.05 מיליארד שקל.

מניית בזק  עלתה אתמול לאחר הדיווח לפיו החברה השלימה את מכירת מתחם סקיה ותכיר ברווח הון של 250-450 מיליון שקל ברבעון השני.

מניית חברת הנדל"ן המניב ביג  ירדה אתמול לאחר שאסיפת בעלי מניות לא אישרה את שכרו של המשנה למנכ"ל החברה כיום, חי גאליס, שאמור להיכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 ביולי. גאליס צפוי להחליף בתפקיד את המנכ"ל הנוכחי, איתן בר זאב, שיעבור לכהן כיושב ראש.