נעילה חיובית בבורסה: ת"א 35 עלה 0.8%, טבע קפצה 2%

הבורסה בתל אביב קיבלה רוח גבית מוול סטריט • מדד ת"א 90 טיפס ב-0.9%, מדד ת"א נפט-גז עלה ב-1.2% • ביג איבדה 3.45%, אלביט מערכות עלתה ב-2.7% ומניית נייס איבדה 1.7% • קנון זינקה ב-5%, רציו פטרוליום קפצה ב-7% ומניית סאפייאנס ניתרה ביותר מ-5%

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.8%, ת"א 90 טיפס ב-0.9% ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי מהותי. מדד ת"א נפט-גז טיפס ב-1.17%. 

מניית ביג  איבדה 3.45%, אלביט מערכות  עלתה ב-2.7% ומניית נייס  איבדה 1.7%; מניית קנון  זינקה ב-5%, רציו פטרול יהש  קפצה ב-7% ומניית סאפיינס  ניתרה ביותר מ-5%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל.

16:00

מתחזקות העליות בבורסה בתל אביב לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט, כאשר החוזים העתידיים עולים כעת בעד 0.8%. מדד ת"א 35 קופץ ב-0.9%, ת"א 90 עולה ב-0.5% ומדד הבנקים ב-0.4%.

מנתוני הבורסה לחודש מאי עולה כי מחזור המסחר הממוצע היומי במניות עמד על כ-1.3 מיליארד שקל, גבוה בכ-14% מהממוצע היומי של חמשת החודשים הראשונים של השנה. בבורסה מציינים כי בתחילת מאי נרשם מחזור מסחר גדול מהרגיל (כ-2.4 מיליארד שקל) "ערב העדכון החודשי של מדדי המניות", ולקראת סיום החודש נרשם מחזור של כ-3 מיליארד שקל "ערב עדכון מדד MSCI ישראל".

עוד במסחר, מניית ביג מכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל וזאת ברקע להנפקת מניות שקיימה היום החברה. נוסף לכך ביג דיווחה על הסכם לרכישת השליטה במרכז מסחר בסרביה לפי שווי של כ-14.5 מיליון יורו.

חברת אלרון  דיווחה אמש כי היא בוחנת אפשרות לביצוע הנפקה לציבור של מניות. 

מניית אל על  מטפסת בכ-5%, אחרי קפיצה של כ-7% שרשמה אתמול. אתמול חברת כנפיים, באמצעותה מחזיקים בשליטה באל על תמי ודדי בורוביץ, רכשה מחוץ לבורסה ממניות חברת התעופה תמורת קצת יותר מ-2 מיליון שקל.

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי "כשמסתכלים על שוקי המניות והאג"חים בארץ ובעולם נראה כי התנודתיות תמשיך ללוות אותנו ולכן יש להתמקד בהשקעה לטווח ארוך יותר ולנסות להתגבר על הפסיכולוגיה. לנוכח התנודתיות שמאפיינת את המסחר בגזרה הפוליטית, הביטחונית והגלובלית, אנו ממליצים שלא לפעול בחיפזון לשינוי תיקי ההשקעות".

עוד התייחסו בהראל פיננסים לסיום עונת הדוחות הכספיים של החברות לרבעון הראשון של השנה, וציינו כי חברות הביטוח בלטו עם תוצאות שיא "בעיקר על רקע הרבעון החזק בשווקים הפיננסים. גם סקטור הנדל"ן שפרסם את דוחותיו הרגיע. תוצאות טובות לסקטורים נוספים בשוק המקומי שהובילו לביצועים טובים יותר בהשוואה לשווקים בחו"ל, למעט מניית טבע שהכבידה על המדדים המובילים".

בעניין שוק החוב המקומי ציינו בהראל פיננסים כי "שוק האג"ח הקונצרני בדירוגים גבוהים ממשיך לעבוד טוב על רקע ירידת התשואות בעולם. גם הדירוגים הנמוכים בלטו בסגירת פערים. על רקע הצפי למדד חיובי גבוה נוסף, האג"ח הצמוד ממשיך להיות חיוני בתיק - גם באג"ח הממשלתי וגם הקונצרני. בהסתכלות על רמות המרווחים, נראה כי האג"חים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה ברוב הדירוגים. יש כיום בשוק האג"ח הקונצרני לא מעט אג"חים אטרקטיביים".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-808 מיליון שקל.

15:00

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה על רקע הצפי לפתיחה חיובית בוול סטריט, במה שנראה כריבאונד לאחר הירידות שנרשמו אתמול בהובלת מניות הטכנולוגיה. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.6%, ת"א 90 עולה ב-0.3% ומדד הבנקים מטפס ב-0.4%. 

מניית בזק עולה ב-2.1% ברקע להתקדמות הליך העברת השליטה לקרן סרצ'לייט. טבע נסחרת ללא שינוי, נייס מאבדת 2.5%. 

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-600 מיליון שקל.

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, וזאת ברקע לריבאונד שנרשם כעת בחוזים העתידיים בוול סטריט אחרי הירידות אתמול. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5%, ת"א 90 עולה ב-0.3% ומדד הבנקים מטפס ב-0.45%. 

מניית טבע  מאבדת 0.45%, נייס  יורדת 2.3% ומניית ביג צונחת ב-3.2%. לאומי  עולה 0.8% במחזור הגבוה בשוק, כיל  עולה 1.8% לאחר הירידות אתמול, ומניית אלוני חץ מטפסת 2.2%. 

נייר חדרה  קופצת ב-3.1% על רק הודעתה על רכישה עצמית של מניות בהיקף של 20 מיליון שקל. 

מניית הקנאביס קנביט  צונחת ב-10%. מניית אל על  קופצת בעוד 5% ובכך משלימה עלייה של 12% מסוף מאי. 

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו מסתכם ב-350 מיליון שקל.

10:25

המדדים העיקריים בבורסה בת"א עברו לעליות. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בעד 0.3%. מדד הנפט והגז  עולה בלמעלה מ-1%, מובל על ידי אנרג'יאן , נאוויטס  נפטא  ולפידות .

טבע  יורדת בכ-1%, סלקום  ופרטנר  יורדות, בזק  עולה בכ-1%.

09:45

מדדי ת"א-35  ות"א-125  שומרים על יציבות הבוקר עם פתיחת המסחר.

מניית טבע  יורדת הבוקר בכ-1.5%, לאחר שבמהלך יום המסחר הקודם קפצה ב-3.4%.

בזק  רושמת ירידות, לאחר שאתמול עלתה ב-3.1%. בי קומיונקיישנס  רושמת עליות של כ-3% במחזור קטן. אינטרקיור  בטריטוריה חיובית לאחר הזינוק שרשמה אתמול.

בולטות בעליות במדד 125 אופקו , נייר חדרה , נפטא , רבוע נדלן , פורמולה מערכות , אורמת טכנו  ושטראוס 

בולטות בירידות לייבפרסון , דמרי , לוינשטין נכסים , נייס , וואן טכנולוגיות .

מדדי הביומד , נפט וגז  והבנקים  רושמים עליות. מדד הביטוח  יורד.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום על רקע העליות הקלות בנעילת המסחר אתמול, כאשר מדד ת"א 35 טיפס ב-0.26%, ת"א 90 עלה ב-0.14% ומנגד מדד הבנקים השיל 0.2%. 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות בהובלת מניות הטק פייסבוק, אלפאבית, אמזון ואפל, זאת בצל החשש מחקירות נוספות מצד הרגולטור האמריקאי. מדד הנאסד"ק צנח ב-1.6%, הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ומדד S&P 500 ירד ב-0.3%.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים. כך, בורסת הונג קונג, שנחאי וטוקיו יורדות בעד 0.6%. 

מניית אינטרקיור  זינקה ב-6.25% לאחר הירידות שנרשמו בימים האחרונים. בזק  עלתה אתמול ב-3.1%, ואלביט מערכות  קפצה ב-3%. מניית אינטרקיור זינקה ב-6.25% לאחר הירידות שנרשמו בימים האחרונים.

מניית טבע  קפצה ב-3.4% ברקע להמלצה חיובית מצד אופנהיימר, והבוקר חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 3%.

אתמול פורסם כי סול בארר יו"ר טבע רוכש מניות בשוק הפתוח. מדיווח שהועבר לרשות ניירות הערך של ארה"ב עולה כי בארר רכש במהלך המסחר בניו יורק 111 אלף מניות טבע במחירים שנעו בין כ-8.92 דולר לכ-9.09 דולר, כשהמחיר הממוצע עמד על כ-8.98 דולר, כך שבסך-הכול רכש בארר מניות בתמורה כוללת של קרוב למיליון דולר.

לאחר הרכישות הללו מחזיק בארר בכ-116 אלף מניות טבע. 

בעלת השליטה בחברת התעופה אל על , חברת כנפיים  החזקות, שנמצאת בשליטת דדי בורוביץ ותמר מוזס בורוביץ, רכשה אתמול 2.5 מיליון מניות אל על ב-2.2 מיליון שקל, בעסקה מחוץ לבורסה, ועלתה להחזקה של 35.8% באל על. מניית אל על זינקה אתמול 6.6% במחזור מסחר גדול מהרגיל.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.