ת"א ננעלה בירידות: אלביט מערכות צנחה ביותר מ-3%

ת"א 35 ירד ב-0.3%, ת"א 90 איבד 0.8% • נכסים ובנין צנחה ב-7.6% • טבע עלתה ב-0.7%, פריגו טיפסה ב-1.6% • המחזור הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:34

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, בדומה לסנטימנט בניו יורק. מדד ת"א 35 איבד 0.3%, ת"א 90 ירד ב-0.8% ומדד הבנקים עלה ב-0.15%. 

טבע טיפסה ב-0.7%, פריגו עלתה ב-1.6%, נכסים ובנין צנחה ב-7.6%, מניית אלביט מערכות איבדה 3.2%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

16:35

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כשברקע המדדים בוול סטריט נפתחו ביציבות. ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 90 יורד ב-0.55% ומנגד מדד הבנקים עולה ב-0.1%.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, עם נטייה לירידות, כאשר מניות הפארמה דואליות טבע  ופריגו  רושמות עליות של 1.7% ו-2.5% בהתאמה, וזאת ברקע למיזוג ענק בסקטור הפארמה העולמי. לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", אלרגן צפויה להימכר בפרמייה של 45% על מחיר השוק, מה שמספק רוח גבית למיזוגים ורכישות עתידיות בסקטור.

לקראת סיום החודש, בבורסה סיכמו היום את המחצית הראשונה של השנה, ובין הנתונים שהציגו עולה כי מחזור המסחר היומי הממוצע בתקופה זו הסתכם בכ-1 מיליארד שקל - סכום המשקף ירידה של כ-12% ביחס לממוצע היומי בסיכומה של שנת 2018, שעמד על כ-1.12 מיליארד שקל.

עוד ציינו בבורסה כי בסיכום המחצית הראשונה מכירות של מניות לציבור על-ידי בעלי עניין התמתנו והסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, אחרי שב-2018 כולה בעלי עניין מכרו מניות בהיקף כולל של כ-13 מיליארד שקל. בין המממשים בלטה משפחת ורטהיים שמכרה ממניותיה בחברת אלוני חץ, בהיקף של כ-740 מיליון שקל.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי בסיכום מחצית השנה ארבע חברות חדשות ביצעו הנפקת מניות ראשונית ( IPO ) וגייסו יחד כ-2.2 מיליארד שקל, עיקר הסכום, בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל בהצעת מכר לציבור על-ידי ישראכרט. עוד הצטרפו למסחר מניות שירותי בנק אוטומטיים  (שב"א), פרשמרקט  וג'נריישן קפיטל . עוד הצטרפה למסחר מניית יוטרון , באמצעות פיצול מחברת יוניטרוניקס .

מנגד, מניות נבידאה, אנקיאנו וסיירן נמחקו מהמסחר בזירה המקומית והן ממשיכות להיסחר בארה"ב.

חברת אנרג'יאן  עדכנה הבוקר כי נחתם הסכם בינה לבין חברת נתיבי הגז בפרויקט מערכת הולכה למאגרי "כריש" ו"תנין" בהיקף של 369 מיליון שקל. מניית אנרג'יאן עלתה בכ-1%.

עוד במסחר, מניית נכסים ובניין צונחת בכ-6%-7%. זאת על רקע הגעת המועד האחרון להצעת הרכש שהגישה למניות הציבור בעלת השליטה בה, דסק"ש.

שותפות גבעות  פרסמה עדכון אודות החלטת הממונה על ענייני הנפט בקשר עם העברת זכויות בפעילותה לחברת אלברטה. 

בין החברות הקטנות, סייפ-טי גרופ  דיווחה על השקת שירות חדש בענן. דירקטוריון חברת גו.די.אם  אישר את כניסת החברה לפעילות בתחום הקנאביס, ומנייתה קפצה בכ-20% ומניית קאנומד עלתה בכ-15% בהמשך לזינוק של כ-40% שרשמה אתמול אחרי שהחברה דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות להקצאת 51% ממניותיה תמורת השקעה של 25 מיליון שקל.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית. אג"ח נכסים ובניין נחלשו עד כ-3.5% על רקע הכנסתם לרשימת מעקב על-ידי S&P מעלות. אג"ח אי.די.בי פתוח ירדו עד כ-3% על רקע חששות מהסדר חוב נוסף בחברה. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

13:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כאשר ת"א 35 יורד 0.16%, ת"א 90 מאבד 0.5% ומנגד מדד הבנקים עולה ב-0.5%.

מניית נכסים ובנין  צונחת בכ-7% בצל הדיווח שהודלף לתקשורת לפיו בעל השליטה באידיבי, אדוארדו אלשטיין, מבקש לבצע עסקת בעלי עניין לפיה תרכוש דיסקונט השקעות את חברת גב ים מידי נכסים ובנין.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-450 מיליון שקל בלבד.

12:20

אג"ח אידיבי פיתוח ט  צונחת 2.88% ונסחרת בתשואה (ברוטו) לפידיון של 29%, אג"ח אידיביפת אגח יד צונחת 2.8% ונסחרת בתשואה ברוטו לפדיון של 20%.

יו"ר חברת עדיקה סטייל  אפי רוזנהויז התפטר מתפקידו, כך דיווחה החברה למשקיעים. לאחרונה רוזנהויז עזב את תפקידו בחברה האם גולף .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות, כאשר מדד ת"א-35 משיל 0.2%, ת"א-90 עולה ב-0.1% ומדד הבנקים מטפס ב-0.4%.

נכסים ובנין צונחת ביותר מ-6%. אמש הכניסה חברת הדירוג מעלות את האג"ח של החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות.

משרד התקשורת החליט לעצור את שיווק חבילת ה-500 מגה הרץ בהוט עד ה-14 באוגוסט. ההחלטה באה בעיקר לאחר תלונות של פרטנר  וסלקום ם על כך שהשירות שהוט השיקה לא תואם עימם קודם ולכן לא נערכו אליו.

בזק  עולה בכ-0.5%, אינטרנט זהב  יורדת בכ-1%, בי קומיונקיישנס  עולה, לאחר עיכוב בפתיחת המסחר, בכ-5%; זאת לאחר שאתמול נחתמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת ביקום לידי קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר.

טבע  יורדת בכ-1%, זאת לאחר שבית המשפט באוקלהומה אישר אתמול את ההסדר שחתמה החברה בגובה 85 מיליון דולר ליישוב פרשת האופיואידים.

6:45

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע נעילה מעורבת אמש. מדד ת"א 35 איבד 0.2%, ומנגד מדד ת"א 90 טיפס בכ-0.6%. מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל. 

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו בירידות. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה שלילית והמסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. 

אתמול נחתמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת בי קומיונקיישנס  (ביקום) לידי קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר. לדברי ביקום, השלמת העסקה תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי. ביקום מחזיקה ב-26.34% ממניות בזק , שמהוות את גרעין השליטה בחברה. מתוך הסכום של 640 מיליון שקל האמור לעיל, סך של 345 מיליון שקל ישולם לביקום על ידי אינטרנט זהב  (בין היתר, באמצעות התמורות שתקבל אינטרנט זהב ממכירת מניות ביקום שבבעלותה לסרצ'לייט ופורר), וזאת כנגד איגרות חוב של ביקום ומניות של ביקום. 

פרשמרקט  בדרך לרכוש את רשת סופר דוש מבת ים שמונה 4 סניפים. מדובר במשא ומתן מתקדם לקראת חתימה בין רשת הסופרמרקטים של האחים שלומי ויוסי אמיר שהונפקה לאחרונה לבין עזרא דוש.

טבע  איבדה אתמול 3.24% במסחר בת"א. בית המשפט באוקלהומה אישר אתמול את ההסדר שחתמה החברה בגובה 85 מיליון דולר , ליישוב פרשת האופיואידים (משככי כאבים). עם זאת, מדובר בהסדר ראשון כאשר בפני טבע עומדות עוד 2,000 תביעות במסגרת פרשה זו.

מניית בית שמש  זינקה בחדות על רקע החרבת ההסכם עם פראט אנד וויטני. צפי היקף ההכנסות העתידי מההסכם עומד על כ-800 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). סך הסכמי המסגרת ("Frame Orders") של קבוצת מנועי בית שמש לאחר החתימה על הסכם זה עומד על כ-2.6 מיליארד דולר.

חברת הנדל"ן מגה אור  עדכנה על מכירת נכס שתניב לה רווח אחרי מס של כ-116 מיליון שקל.

הדולר נחלש ב-0.17% מול השקל ושערו היציג הוא 3.604 שקלים. האירו מאבד 0.16% ושערו היציג עומד על 4.1051 שקלים.