נעילה בת"א: מבטח שמיר זינקה 9.5% ברקע עסקת הענק, גבעות התרסקה

מבטח שמיר, ג'נריישן קפיטל ורפק דיווחו כי הצעה בה היו שותפות יחד עם חברה סינית זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח באתר אלון תבור • גבעות עדכנה על מכתב שהתקבל מהממונה לענייני הנפט בקשר להעברת הזכויות בפעילותה למשקיע זר

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות, ללא שינוי מהותי במדדים המובילים. ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים ננעלו סביב רמות הפתיחה. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.07 מיליארד שקל. 

מנייתה של מבטח שמיר  זינקה ב-9.5% על רקע עסקת הענק. מבטח שמיר, ג'נריישן קפיטל ורפק  דיווחו כי הצעה בה היו שותפות יחד עם חברה סינית זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח באתר אלון תבור. מנגד, קנון  ואו.פי.סי אנרגיה נפלו ב-5.1% ו-16.5% בהתאמה.

15:00

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות וללא שינוי מהותי, בדומה לסנטימנט מעבר לים.

ברקע למסחר נתוני מאקרו שפורסמו העלו את חששות המשקיעים לגבי קצב צמיחת הכלכלה הגלובלית, נוסף לחששות בנוגע ליכולתן של ארה"ב וסין לגבש הסכם שיאפשר את סיום מלחמת הסחר ביניהן. זאת לאחר שפגישת ראשי שתי המדינות בסוף השבוע עוררה אופטימיות בקרב המשקיעים ששלחה את הבורסות מוקדם יותר השבוע לעליות שערים.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי המניות הדואליות של טאואר ונייס מטפסות בכ-1.5%-2.5% ומניית שטראוס  הוסיפה לערכה כ-2%-3%.

בין היורדות במדד המוביל, מניות החברה לישראל , בזק ואיירפורט סיטי נחלשות בכ-2%.

חברת אורמת  דיווחה על רכישת 49% מפרויקט גיאותרמי באינדונזיה, שלפי ההערכות יידרשו לפיתוחו השקעה של מאות מיליוני דולרים בשלבים. 

עוד במסחר, מניות מבטח שמיר , ג'נריישן קפיטל  ורפק  קופצות בכ-5%-8%, אחרי שהחברות דיווחו כי הצעה בה היו שותפות יחד עם חברה סינית זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח באתר אלון תבור. מנגד, על רקע זכיית אותה קבוצה במכרז, מניית או.פי.סי אנרגיה צוללת בכ-10% ומניית בעלת השליטה בה, קנון , מאבדת כ-5%.

שותפות חיפושי הנפט גבעות  עדכנה על מכתב שהתקבל מהממונה לענייני הנפט בקשר להעברת הזכויות בפעילותה למשקיע זר, ובתגובה יחידות ההשתתפות שלה צוללות בכ-18%.

חברת אייסקיור מדיקל דיווחה על קבלת אישור לפרוצדורה אליה קשורה פעילותה, ומנייתה מגיבה בקפיצה של כ-10%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו את אלוקציית ההשקעות הגלובאלית שלהם לחודש יולי, וציינו כי "השיפור בשווקים לא קיבל ביטוי הולם במודל האלוקציה הגלובאלית, המבוסס על מעקב אחר תחזיות הרווח העתידי עבור 10 המדינות המובילות ב- MSCI ". לפי אופנהיימר, "מרבית השווקים הגלובאליים הציגו ירידה במצב תחזיות הרווח העתידי", המשמש כבסיס להמלצות המודל של בית ההשקעות. לפי הנתונים שהציגה אופנהיימר, "מדינות שעמדו בראש הדירוג הגלובלאלי בחודש הקודם איבדו את מקומותיהן - כולל ארה"ב שאיבדה את מקומה המוביל בשלישייה הפותחת לראשונה מאז אמצע 2017, וזלגה למקום הרביעי, עם נתח העלאות תחזיות של 35% בלבד (לעומת 44% בחודש הקודם)". באופנהיימר ציינו כי "שתי המדינות שעלו לראש טבלת הדירוג הינן בריטניה וגרמניה, כאשר שתיהן שיפרו את מצבן על אף חוסר וודאות פוליטית והאטה כלכלית".

12:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, עם נטייה לירידות קלות, כאשר ת"א 35 משיל 0.1%, ת"א 90 מאבד 0.2% וכך גם מדד הבנקים.

מניית חברה לישראל  מובילה את הירידות בקרב מניות מדד ת"א 35, אחריה ארפורט סיטי  שמאבדת 1.5%, עזריאלי  שיורדת 1.4% פז נפט  ובזק  שמאבדות 1.1% כ"א. מנגד, טאואר  קופצת ביותר מ-2% לאחר שחזרה עם פער ארביטראז' חיובי מניו יורק.

פוקס  השלימה את רכישת השליטה (51%) בחברת אמריקן איגל.

מניית קנון  צונחת כ-6%, גבעות  נופלת בכ-7%.

אחרי זינוק של 30% בשבועיים, אלומיי  הודיעה על ביצוע הנפקה פרטית של 800 אלף מניות למשקיעים מסווגים ישראליים תמורת 31.1 מיליון שקל, לפי מחיר של 39.2 שקל למניה.

וויטסמוק  דיווחה כי חברת בטר, המפתחת, מייצרת, מגדלת ומוכרת זנים אורגניים של צמח הקנאביס לשימוש רפואי, קיבלה ממשרד הבריאות האוסטרלי רישיון להקמת מפעל לעיבוד והפקה של מוצרי קנאביס רפואי. המפעל יוקם ויפעל תחת תקן GMP באוסטרליה בהתאם לרגולציה המקומית. במסגרת רישיון העיבוד וההפקה החדש רשאית החברה הנכדה (57%), קאן פארמאצבטיקה אוסטרליה בע"מ (בטר אוסטרליה), לעבד ולהפיק תמציות ותמיסות מצמח הקנאביס עבור ניסויים קליניים או מוצרי קנביס רפואיים, לרבות אספקתם, אריזתם, שינועם ואחסונם.

ביום שני הקרוב תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל. עופר קליין, הכלכלן הראשי של הראל, צופה כי הבנק יאותת שהסיכויים להעלאת ריבית פחתו משמעותית. "להערכתנו, התחזית לשיעור האבטלה תעודכן כלפי מטה וייתכן ותחזית הצמיחה לשנה הנוכחית תעודכן כלפי מעלה, על חשבון התחזית לשנה הבאה, בשל הערכות ליבוא מוגבר של רכבים בסוף השנה (שוב שינויי מס). לגבי תוואי הריבית, מכיוון שמאז הפגישה הקודמת הבנקים המרכזיים המובילים בעולם אותתו על התנעה מחדש של המדיניות המרחיבה, אנו צופים שבנק ישראל יאותת שהסיכויים להעלאת ריבית פחתו משמעותית. אנו סבורים שהפעם ההחלטה להשאיר את הריבית ללא שינוי תתקבל פה אחד, בפעם הקודמת חבר אחד תמך בהעלאת הריבית".

10:40

המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35, ת"א-125 ות"א-90 מוסיפים 0.2%. ת"א-בנקים מטפס ב-0.7%.

טאואר , נייס  ולאומי  בולטות בעליות בת"א-35. חברה לישראל , הפניקס  והראל השקעות  בולטות בירידות. 

אייסקיור מדיקל  מזנקת ב-11% במסחר. החברה דיווחה הבוקר כי קיבלה אישור Code CPT בקטגוריה 3 מארגון הרפואה האמריקאי לפרוצדורת הקפאת גידולים ממאירים בשד. 

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ביציבות. ת"א-35 ות"א-125 נסחרים ללא שינוי, ת"א-90 מוסיף כ-0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.3% גם כן.

טאואר , נייס  ופועלים  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות שפיר הנדסה , IFF  ובזן 

ביולייט  דיווחה הבוקר כי הושלם השלב השלישי של הסכם ההשקעה והרכישה המלאה של החברה-הבת איי אופטימה על ידי חברת תרופות סינית. 

6:35

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הנעילה המעורבת אתמול. מניות טבע , בזק , נייס  וגב ים  הכבידו על ת"א-35 שסיים אתמול בירידה של 0.25%, מתחת לרמה של 1,600 נקודות. מדד ת"א-90 עלה ב-0.35%, ומדד הבנקים טיפס ב-0.3%. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.28 מיליארד שקל.

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. המסחר בארה"ב ננעל אתמול בעליות, ומדד S&P 500 הגיע לשיא חדש. גם המסחר באירופה נסגר במגמה חיובית. 

בסוף השבוע הגיעו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג להבנות והחליטו להכריז על הפסקת אש במלחמת הסחר. בשיאה של ועידת ה-G20 שהתקיימה באוסקה, יפן, נועדו שני המנהיגים לפגישה שכל העולם ציפה לה, שארכה כ-80 דקות. אתמול (ב') אמר הנשיא האמריקאי כי שיחות הסחר החדשות עם סין כבר התחילו. "הם מדברים בטלפון, אבל הם גם נפגשים", אמר טראמפ. "השיחות בעצם התחילו כבר לפני המפגש שלנו. ההסכם צריך להיות לטובתנו, בגלל שהיה לסינים יתרון משמעותי במשך הרבה שנים". 

חברת הנדל"ן נכסים ובנין  ביצעה בתחילת השבוע הפצה של מניות החברה הבת, גב ים , מתוך כוונה עתידית לרדת משליטה בה עקב דרישות חוק הריכוזיות. במסגרת ההפצה מכרה נכסים ובנין לגופים מוסדיים כ-11.7% מניות גב ים תמורת 456 מיליון שקל.

מניית אזורים  זינקה אתמול בעוד 4% והשלימה מהלך עליות של 27% בשבוע. החברה פרסמה בתחילת השבוע מצגת עם עיקרי פעילותה ותחזיות להמשך לקראת גיוס אג"ח שהיא מקדמת. 

הדולר נסחר ללא שינוי לעומת השקל, ושערו היציג עומד על  3.5740 שקלים. האירו נחלש ב-0.3%, ושערו היציג הוא 4.0514  שקלים.