סגירה צורמת בבורסה: ת"א 35 צנח ביותר מ-3%, בזק ב-5.5%; האג"ח הממשלתיות הארוכות זינקו

בורסות וול סטריט צנחו ביום שישי בעד 3% בצל העלאת מכסים הדדית מצד סין וארה"ב, לצד החרפת הטון של טראמפ נגד יו"ר הפד פאואל • בזק צללה על רקע מחיקה של נכס מס בגובה 1.2 מיליארד שקל שלא יתקבל כפי שציפתה מעסקת yes • איי.די.או ופתאל זינקו כנגד המגמה לאחר פרסום הדוחות

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות חדות, כאשר מדד ת"א 35 צנח ביותר מ-3% וננעל בנמוך היומי. מדד ת"א 90 איבד 2.7%, מדד הבנקים נפל ב-2.6%. אגרות החוב הארוכות הממשלתיות שקליות זינקו, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים.

כל מניות מדד ת"א 35 נצבעו באדום, מלבד פתאל שעלתה לאחר הדוחות. מניית בזק  צנחה ב-5.44%, אנלייט אנרגיה  נפלה ב-5.6%, ארפורט סיטי  בכ-4%. לאומי י ופועלים  הובילו את הירידות ואיבדו עד 2.5% כ"א. אלביט מערכות  נפלה ב-4.3%, כיל  ב-4%, נייס  ב-1.9% ומניית קבוצת דלק  איבדה יותר מ-2%. מניית טבע  איבדה 3.1%, אופקו  צללה ב-6.7% ופריגו ו איבדה 5.2%.

עזריאלי  נפלה 4.7%, חברה לישראל  איבדה 4.6%, שפיר הנדסה  וטאואר  נפלו בכ-4.5%, מניות הביטוח הפניקס  והראל  איבדו כ-3.5% כ"א.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-601 מיליון שקל.

15:15

מחריפות הירידות בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 35 מאבד 2.9%, ת"א 90 יורד ב-2.4% ומדד הבנקים צונח ב-2.5%.

אגרות החוב הממשלתיות השקליות הארוכות בולטות בעליות חדות של עד 2.4%, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים, ביניהם אג"ח ממשל אמריקאיות, ביום שישי. מדדי התל בונד המרכזיים נסחרים, מנגד, בירידות של עד 0.2%.

מניית איידיאיי ביטוח  בולטת בעלייה של כ-8.5%, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. בלאומי שוקי הון ציינו בעקבות הדוחות, כי "הרווחיות ברבעון בהחלט מרשימה, ואנחנו מסכימים שהרמה השוטפת נמוכה יותר, אבל היא עדיין גבוהה ביחס לזו המשתקפת ממחיר המניה. נאמר זאת כך; גם אם נניח שהרווח המייצג יפחת בשיעור של 30% מזה שדווח, וזו הנחה קשה, אזי במחיר המניה הנוכחי איי.די.איי היא השקעה ראויה".

12:55

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות חדות בהמשך לירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 2.6%, ת"א 90 צונח ב-2.4% ומדד הבנקים יורד בשיעור דומה. בהמשך לזינוק בשיעור דו ספרתי בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט, ולאחר מימושים של יותר מ-1% בסוף השבוע שעבר, אגרות החוב הממשלתיות השקליות  מזנקות בעד 2.5%, מה שמשקף ריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים על רקע הזעזוע בשווקים בסוף השבוע האחרון.

בזק  צונחת ביותר מ-6%, קסטרו צונחת ב-5%, מניית הבורסה נופלת בשיעור דומה, סלקום צונחת ביותר מ-4%, פריגו צונחת ב-4.5%.

מניית קאנומד  מתרסקת ב-30%, פריון נטוורק  צונחת ב-15%, אקסלנז  נופלת ב-9%, מטומי  מאבדת 8.6%, אינטרקיור  צונחת ב-7.4%, עמיר שיווק ב-5%.

מנייתאיידיאיי ביטוח  מזנקת ב-5.5% כנגד המגמה לאחר פרסום הדוחות. כך גם מניית פתאל החזקות  שעולה לאחר הדוחות. עוד בולטות בעליות, כנגד המגמה, המניות עדיקה סטייל , מישורים , גולף , קליל  ורקח.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-290 מיליון שקל בלבד.

11:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל תחת לחץ, וזאת על רקע הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט, נוכח העלאת מכסים הדדית מצד סין וארה"ב, ולאחר החרפת הטון של הנשיא טראמפ נגד יו"ר הפד פאואל.

כל מניות מדד ת"א 35, מלבד פתאל שעולה לאחר הדוחות, צבועות באדום. מדד ת"א-35 יורד ב-2.7%. ת"א-125 יורד ב-2.2%, מדד ת"א-90 רושם ירידות של 2.1%.

מניית בזק  מובילה את הירידות במדד ת"א 35 וצונחת בלמעלה מ-6.3%, בהמשך להודעה על מחיקת נכס מס בשווי של 1.2 מיליארד דולר ודחיית פרסום הדוחות. בי קום צונחת ב-8.4%, אינטרנט זהב נופלת בכ-5%.

פתאל החזקות  פרסמה הבוקר דוחות לפיהן ההכנסות של החברה עלו ב-74% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. 

מניית קאנומד  מתרסקת ב-30% בהמשך להודעתה על שריפה שפרצה בסוף השבוע האחרון בחממות הקנאביס של החברה בצפון. מחקירת השריפה עולה כי 180 שתילי קנאביס רפואי נשרפו.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-160 מיליון שקל.

09:46

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות חדות, על רקע הלחץ שנרשם ביום שישי האחרון בוול סטריט. המדדים המובילים בבורסה נופלים בעד 2.6% בפתיחה אחרי הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי, וזאת על רקע החרפת מלחמת הסחר נוכח העלאות מכסים הדדית בין סין וארה"ב, והתבטאויות קשות של טראמפ נגד הפד.

מדד ת"א 35 מאבד 2.6%, ת"א 90 יורד ב-1.9%, מדד הבנקים מאבד 2%. כל מניות מדד ת"א 35 צבועות באדום בוהק.

מניית בזק  צוללת ב-6.6% בהמשך להודעה על מחיקת נכס מס בשווי של 1.2 מיליארד דולר ודחיית פרסום הדוחות. 

אופקו הלת'  צונחת ב-6.5%, טבע  ב-3.9%, טאואר  נופלת ב-4%, אנרג'יאן  וכיל  יורדות 3% כ"א.

מחזור המסחר בפתיחה נמוך מאד.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') בירידות חדות, וזאת בצל החרפת יחסי הסחר בין סין לארה"ב בסוף השבוע האחרון, ולאחר הירידות החדות בוול סטריט ביום שישי שבאו בעקבות זאת, כאשר מדד הנאסד"ק צנח ב-3%, הזהב טיפס מעל ל-1,536 דולר לאונקייה, ומדד הפחד (VIX) נסק בשיעור דו-ספרתי.

לאחר הודעתה של סין על העלאת מכסים על סחורות מארה"ב בהיקף של 75 מיליארד דולר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא לחברות אמריקאיות שלא לעבוד מול סין ולחפש אלטרנטיבות סחר. הנשיא האמריקאי לא הסתפק בכך, ולאחר סגירה צורמת של המסחר בשישי, צייץ כי בכוונתו להעלות את המכסים על סחורות מסין בהיקף של 250 מיליארד דולר, מ-25% ל-30%, החל מ-1 באוקטובר. בנוסף, יועלו מכסים על סחורות בהיקף 300 מיליארד דולר מ-10% ל-15%, החל מ-1 בספטמבר.

המניות הדואליות חוזרות עם פערים שליליים מוול סטריט ועשוית לגרור עיכוב בפתיחה ("פתיחה אנגלית"). אופקו הלת' חוזרת עם פער שלילי של 7.5%, טבע עם פער שלילי של 4%, טאואר עם פער שלילי של 3.9%, אלביט מערכות ואורמת חוזרות עם פער שלילי של כ-2% כל אחת, ומניית איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 2.6%.

עונת הדוחות לרבעון השני בבורסה בתל אביב מגיעה לישורת האחרונה. קבוצת בזק דיווחה בסוף השבוע האחרון על מחיקה של נכס המס בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ברקע להודעת רשות ניירות ערך כי לא מתקיימים התנאים בשלב זה שיאפשרו לה לנצל את מכס המס במסגרת עסקת yes. על רקע זה, דוחות בזק, שהיו אמורים להתפרסם מחר (ב'), יידחו בכמה ימים.  

חברת התעופה אל על צפויה להודיעה על מועד חדש לפרסום הדוחות לרבעון השני, וזאת אחר שלא פרסמה את תוצאותיה כמתוכנן ב-14 לאוגוסט.

הצרות של טבע נמשכות. מדינת וירג'יניה מצטרפת לגל התביעות נגדה במסגרת פרשת משככי הכאבים. פטריק מוריסי, התובע הכללי של מערב וירג'יניה, הגיש תביעה נגד חברת התרופות הישראלית ונגד חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בגלל חלקן בפרשת האופיאוידים.

בשבוע החולף מדד ת"א 35 טיפס ב-2.7%, ומדד ת"א 90 עלה ב-5.2%.