ת"א ננעלה בעליות של 0.8% במדדים; גולף זינקה לאחר הדוחות

התפתחויות שנוגע למגעים בין סין לארה"ב מקפיצים את השווקים • איידיאו נפלה בכ-10% בצל ההצעה להגביל את שכר הדירה בברלין לכ-8 דולר למ"ר • עיני השוק מופנות להודעת הריבית של בנק ישראל ביום רביעי ולהתפתחויות סביב מלחמת הסחר

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות כאשר ת"א 35 טיפס ב-0.8%, ת"א 90 עלה ב-0.7%, ומדד הבנקים זינק ב-1.6%. 

מניית איידיאו  נפלה בכ-10% בצל ההצעה להגביל את שכר הדירה בברלין לכ-8 דולר למ"ר. 

מניית בית שמש  זינקה ב-5.9%, קאנומד  זינקה ב-29%, לודן  טיפסה ביותר מ-10% לאחר הדוחות, פתאל החזקות  המשיכה צפונה לאחר הדוחות אתמול.

עוד בלטו בצד השלילי המניות קרדן אן.וי.  שנפלה ביותר מ-20%, תדיר גן  איבדה כ-8%, צירון  ירדה ב-5.1%, אמת  נפלה ב-7.6%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.08 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר המדדים בוול סטריט עולים בכ-1% בפתיחה על רקע הדיווח לפיו סין מעוניינת לחזור לשולחן הדיונים.

מניית איידיאו  צונחת בכ-8% על רקע הצעת החוק בברלין להגביל את שכר הדירה בחלק מהשכונות בעיר. 

מניית גולף  מזנקת לאחר הדוחות, מניית הבורסה לניע בתא  מזנקת ב-7.6% מבלי סיבה נראית לעין, פריון נטוורק  מזנקת ב-5.5%, פתאל החזקות  החזקות רושמת עלייה של 6.7% בהמשך לעליות שנרשמו אתמול לאחר פרסום הדוחות.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-915 מיליון שקל.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות, ברקע לאופטימיות הנושבת נוכח התבטאות הנשיא טראמפ, לפיו נציגיה של סין פנו לחברי המשלחת הבכירים של ארה"ב בבקשה לחזור לשולחן הדיונים. המדדים בתל אביב עולים בכ-1%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו בעד 0.75%.

מניית סאני תקשורת  צונחת ב-8% אחרי הדוחות, כיל  וחברה לישראל  נסחרות בטריטוריה האדומה, פתאל החזקות  ממשיכה לעלות: מזנקת ב-6%, בהמשך לדוחות שפרסמה אתמול.

פנטזי נטוורק  דיווחה כי המנכ"ל דני צדוק ייצא לחופשה בת 14 יום לאחר אירוע חריג בו היכה חבר דירקטוריון בישיבה שנערכה בשבוע שעבר.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, אמר בנוגע לאירועים הביטחוניים של הימים האחרונים, כי "המתיחות הגוברת בצפון וברצועת עזה, תרמו לביקוש לדולר ולפיחות השקל אל עבר רמת 3.525 שקלים. מנגד, היצעי מט"ח לצד יצואנים ופעילים מקומיים שביקשו לנצל את רמות השערים הגבוהות, בלמו את פיחות השקל והדולר שב ונחלש אל עבר רמת 3.517 שקלים. להערכתנו, פעילות סוף-תחילת החודש הקלנדרי עשויה להמשיך ולהזרים היצעי מט"ח ולבלום את פיחות השקל אל עבר רמות קיצון. חברות ההייטק והיצואנים הגדולים, הנדרשים לשלם משכורות מסין והוצאות בשקלים שמחים לראות את רמות השערים הגבוהות ומוכרים את הדולר עם הפיחות לעבר רמת 3.53 שקלים ולמעלה מכך".

עוד הוסיף פריימן: "אי הוודאות בשווקים הפיננסים בצל החשש ממלחמת הסחר, כאשר מנגד הידיעות בדבר הכוונה לחדש את שיחות הסחר שבין ארה"ב לסין, גוררים לתנודות שערים בשוק ההון. הציפייה כי בארה"ב ריבית הדולר עשויה לשוב ולרדת תורמת לצמצום בהחזקה בדולר ולהתחזקות המטבעות המרכזיים ובראשם היין והאירו אל מול הדולר".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-545 מיליון שקל.

11:20

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, שם החוזים העתידיים עברו לטריטוריה הירוקה, לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי נציגה של סין יצרו הלילה קשר עם נציגי המשלחת האמריקאית, על מנת לחזור לשולחן הדיונים.

10:20

לאחר פתיחה הססנית המדדים בבורסה מזנקים בחדות, בשבוע של פקיעת האופציות החודשיות על מדד ת"א 35. ברקע: עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת.

מדד ת"א 35 מזנק ב-0.9%, ת"א 90 עולה ב-1%, ומדד הבנקים מזנק ב-1.3%.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני, כשברקע מרחפת ההסלמה ביחסי הסחר בין סין לארה"ב, מה שהפיל אתמול את המדדים ביותר מ-3%.

גולף  פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני לפיהם החברה רשמה עלייה בהכנסות על רקע עיתוי חג הפסח שנפל בשנה שעברה על הרבעון הראשון. את מחצית השנה הראשונה סיכמה גולף עם עלייה במכירות מ-415.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018, להכנסות של 436.2 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה. מכירות תחום אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-165.8 מיליון שקל לעומת כ-158.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הגידול במכירות בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקר מהגידול במכירות למ"ר של תחום הפעילות.

ארד  דיוחה על גידול של 11% ברוווח הנקי המותאם ל-5.6 מיליון דולר. ההכנסות עלו ב-28% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-65 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.

לודן  דיווחה על מעבר לרווח של 7.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה לעומת הפסד בששת החודשים הראשונים ב-2018.

סאני תקשורת  מתרסקת ביותר מ-30% לאחר שדיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-3 מיליון שקל בלבד, ירידה של 82.5% בהשוואה לרווח נקי של כ-17 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הירידה ברווח הנקי נובעת מהוצאות המימון בגין הפרשי שער חליפין של השקל ביחס לדולר וכן עליית מדד המחירים לצרכן. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2019 הסתכם בכ-11.5 מיליון שקל, ירידה של 63.7%, בהשוואה לרווח נקי של 31.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מר דיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא החזקותיה במרימון גז תמורת 32.75 מיליון שקל. קרן נוי תרכוש את החזקותיה של מר, 50% מהון המניות, ומהלוואות הבעלים שלה (כ-10 מיליון שקל) וייכנס בנעליה כבעל מניות במרימון גז לכל דבר ועניין. 

רמי לוי  סיכמה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 33% ברווח התפעולי, וזאת למרות ההפסד של קופיקס.

בהמשך למתיחות הסחר והסלמת היחסים בין סין לארה"ב, ועל רקע הירידות בשווקים, יניב חברון, האסטרטג של אלומות אמר: "מלחמת הסחר בין סין וארה"ב עשויה לעלות מדרגה בשבועות הקרובים ולהעלות את רמת הסיכון לכלכלה הגלובלית ואת ההסתברות למיתון. אומנם הפחתות הריבית, העמקת הריבית השלילית באירופה, חידוש הדפסות הכסף וירידת התשואות מספקות רוח גבית לשוקי המניות. עם זאת, בטווח הקצר נראה כי עליית מדרגה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ושאר הסיכונים לשווקים אינם מצדיקים חשיפה מלאה לשוק המניות. חופי מבטחים כמו הזהב עשויים להיות אלטרנטיבה טובה לאחזקת מזומן".

06:00

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ב') בהמשך לירידות החדות שנרשמו אתמול בבורסה, על רקע הירידות החדות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט נוכח החרפת מלחמת הסחר. הבוקר באסיה המדדים נופלים בעד 3%, והחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.5% ומאותתים על המשך הירידות.

אתמול בבורסה ת"א 35 נפל ב-3.2%, מדד הבנקים איבד 2.6% ואגרות החוב הממשלתיות הארוכות זינקו בחדות, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים. 

הדרמה בשווקים מגיעה נוכח החרפת מלחמת הסחר כאשר סין הפתיעה את השווקים ביום שישי עם העלאה של מכסים על מוצרים אמריקאים. הנשיא טראמפ לא נותר חייב, והעלה מכסים בתגובה, וקרא לחברות אמריקאיות לעקוף את הסינים ולא לעבוד מולם. טראמפ המשיך בטון התוקפני בפסגת G7, והבית הלבן הבהיר כי הוא אף מצטער שלא העלה עוד יותר את המכסים על סין.

עונת הדוחות בבורסה בתל אביב תמשיך לרכז עניין. פתאל החזקות ואיידיאי עלו אתמול בניגוד למגמה על רקע פרסום הדוחות.

בזק צללה אתמול במסחר על רקע הדיווח על מחיקת ענק ודחיית פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני.

עיני השוק המקומי נשואות להודעת הריבית של בנק ישראל ביום רביעי הקרוב. הנגיד אמיר ירון צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, ולאותת על התקפלות מהכוונה להעלות ריבית, וזאת כאשר אף בנק מרכזי בעולם מתכוון להעלות ריבית בתקופה הקרובה.