נמחקו העליות בנעילה בבורסה: דלק זינקה ב-5.6%, רדהיל ב-13.3%

המדדים ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים ננעלו ללא שינוי מהותי • אנרג'יאן דיווחה הבוקר על תוצאות הקידוח בכריש צפון, מנייתה עלתה ב-1.6% • טבע קפצה ב-3.4%, סלע נדל"ן עלתה בכ-3%, ומניית אינטרקיור קפצה ב-5%

הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי
הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

17:28

המסחר בבורסה ננעל ללא שינוי כאשר המדדים ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים סגרו את היום סביב רמת הפתיחה.

לאחר שאנרג'יאן דיווחה הבוקר על תוצאות הקידוח בכריש צפון, מנייתה עלתה ב-1.6%. טבע קפצה ב-3.4% לקראת פרסום הדוחות ביום חמישי.

סלע נדל"ן עלתה בכ-3% בהמשך לפרסום הדוחות אתמול. מניית אינטרקיור קפצה ב-5%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

15:00

המגמה החיובית בבורסה של תל אביב נמשכת, במקביל לעליות בבורסות אירופה ועל רקע צפי לעוד יום חיובי בוול סטריט. מדד ת"א 125 ממשיך לשבור שיאים חדשים כל יום כמעט, וגם היום הוא מטפס לשיא חדש של כ-1,595 נקודות.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בירידות של עד 0.3% ואילו מדדי התל בונד המרכזיים שומרים על יציבות.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בירידה של 0.1% סביב 3.52 שקלים, והאירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 3.93 שקלים.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית, כי "על רקע רמות השיא בשוק האמריקאי, חשוב לוודא שהחשיפה למניות בארה"ב מתמקדת במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. סקטור מעניין שעונה לקריטריונים הן מניות של חברות ציוד רפואי, שתוצאותיהן בולטות לחיוב במחזור הדוחות הנוכחי".

עוד אומרים שם, כי "בישראל, נתוני הצמיחה והאינפלציה החלשים יחד עם הצפי להרחבה מוניטרית וכל הגורמים החיוביים הגלובליים מספקים תמיכה בשוק המניות המקומי. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשוק הישראלי הנהנה מרמת תנודתיות נמוכה יותר משוקי מניות מרכזיים אחרים בעולם. אנו ממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול מהחשיפה המנייתית לשוק בארץ לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוה יותר, הכלכלה נראית טוב והריבית תישאר נמוכה עוד הרבה זמן". בנוגע לשוק האג"ח ממשיכים בהראל "להעדיף אג"ח של חברות בדירוגים גבוהים, שנהנות מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר".

מבין מניות מדד ת"א 125 בולטת רדהיל   עם קפיצה של 30% במחזור ענק לאחר שהחברה דיווחה כי קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב לשיווק של מוצר לטיפול בחיידק ה. פילורי, שגורם לאולקוס והינו גורם סיכון לסרטן הקיבה.

מניית קבוצת דלק  בולטת בעלייה של 5% ומשלימה התקדמות של 10.5% בשני ימי מסחר. החברה דיווחה הבוקר כי קיבלה כ-1.3 מיליארד שקל במזומן מתוך סכום של כ-1.6 מיליארד שקל שהיא צפויה לקבל עבור מכירת החזקתה בחברת הפניקס .

גם שותפות דלק קידוחים  ממשיכה לבלוט עם עלייה של 4.3% ומשלימה התקדמות של 12% ביומיים.

עוד בולטות בעליות של עד 4% מניות מיטרוניקס , אנרג'יאן  , שפיר הנדסה , סאפיינס  ודנאל .

מניית אמות  רושמת עלייה קלה לאחר שחברת הנדל"ן המניב דיווחה היום על רווח נקי של 119 מיליון שקל ברבעון האחרון, עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם מניית גזית גלוב  נסחרת בעלייה קלה. בחברת רוסאריו פרסמו היום המלצה על החברה ונקבו במחיר הוגן של כ-44 שקל למניה, הגבוה בכ-23% מהמחיר הנוכחי.

מנגד, ירידות של עד 3% נרשמות במניות דלק רכב , דמרי , נובה  וסלקום  .

בקרב המניות הקטנות ממשיכה לבלוט אס.אר אקורד , הפעם בירידה של כ-3% לאחר שקפצה כמעט 60% בשלושה חודשים.

מנגד רשמה ערך פיננסים  עלייה של כ-10% במחזור גבוה.

12:30

נמשכות עליות השערים הקלות בת"א, והמדדים המובילים עולים בכ-0.3%. בצד החיובי בולט מדד הנפט והגז שמתחזק ב-1.8%, על רקע הודעתה של חברת אנרג'יאן   על תוצאות קידוח. המניה מתחזקת ב-2.3%. את העליות במדד ת"א-35 מובילות מניות קבוצת דלק  שעולות ב-5.5%, ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שמזנקות בכ-5%.

עוד במסחר, מניית חברת הקנאביס טוגדר  מזנקת בכ-10%.  

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום ללא שינויים מהותיים במדדים המרכזיים, והם נסחרים סביב רמות הפתיחה, כשמדד ת"א-125 מטפס מעט ונסחר ברמות שיא. מניית אנרג'יאן   בולטת בעליות במדד ת"א-35, ומתחזקת בכ-2%, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי תוצאות קידוח אנרג'יאן בכריש צפון מצביעות על הגדלת עתודות הגז בכ-33%. מניית קבוצת דלק  מובילה את העליות במדד ומזנקת ב-4%. 

עוד בולטות בעליות של למעלה מ-1% שפיר הנדסה  ושיכון ובינוי . מניית הפניקס  מתחזקת בכ-0.9%. אתמול נודע על השלמת העסקה למכירת השליטה בחברת הביטוח. את המחזור הגדול ביותר מרכז מניית לאומי , שנחלשת מעט בכ-0.3%. אתמול נודע על כניסתו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל הבנק.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אתמול, בעוד בורסות וול סטריט עלו לשיא ביום שישי האחרון על רקע נתונים טובים מהצפוי משוק העבודה. 

בלידר שוקי הון התייחסו למגמה החיובית בשוק האמריקאי בסוף השבוע וציינו כי "שוקי המניות עלו ביום שישי על רקע נתוני תעסוקה חיוביים, אך התגובה (השלילית) בשוק האג"ח הייתה מתונה יחסית". עוד ציינו בלידר כי "מכלול הנתונים בארה"ב ממשיכים להצביע על התרחבות", וכן כי "הצריכה הפרטית ממשיכה להיות קטר חשוב לצמיחה, לעומת חולשה בהשקעות בענפי המשק. בסביבה זו, אין סיבה לפד להמשיך להוריד את הריבית".

אתמול בבורסה המסחר ננעל בעליות על רקע העליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.86% לרמה של 1,668.33 נקודות - קרוב לשיא כל הזמנים. 

מדד ת"א 90 טיפס ב-0.7%, ומדד הבנקים עלה ב-0.94%. בלטו אתמול בתל אביב המניות דלק קידוחים שזינקה ב-6.5%, לאומי שעלתה ב-1%, פועלים שעלתה ב-2% ודלק שקפצה ב-4.6%.