נעילה מעורבת בבורסה בתל אביב: מניית טבע עלתה ב-1.3%

מדד ת"א 35 איבד 0.4%, מנגד מדד ת"א 90 עלה ב-0.1% • נייס איבדה 1.7%, הפועלים ירדה בשיעור דומה • אלוני חץ איבדה 2.5%, דלק קידוחים איבדה כ-1%

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כך ת"א 35 איבד 0.4% ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.1%. 

מניית נייס איבדה 1.7% במחזור הגבוה בשוק, פועלים אחריה איבדה שיעור דומה, טבע עלתה ב-1.3% וכך גם מניית אלביט מערכות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.21 מיליארד שקל.

16:30

המסחר בתל אביב מתנהל בנטייה לירידות כך מדד ת"א 35 משיל 0.3%, ת"א 125 מאבד 0.25% ומנגד מדד ת"א 90 ללא שינוי.

מניית פועלים מאבדת 1.4% במחזור מסחר הגבוה בשוק, אחריה כיל עולה ב-0.9%, לאומי יורדת ב-0.7% ונייס מאבדת 1.75%.

14:00

יום המסחר האחרון לשבוע בת"א ממשיך להתנהל בירידות קלות, עם שינויים קלים במדדי המניות המובילים. זאת במקביל לירידות קלות בבורסות אירופה.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות ומדדי התל בונד המרכזיים ביציבות.

במסחר במטבעות רושם הדולר ירידה של כ-0.5% לרמה של כ-3.45 שקלים והאירו נחלש ב-0.2% ונסחר סביב 3.83 שקלים.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירת המאקרו השבועית שלהם כי ב-12 החודשים האחרונים (אוקטובר 2019 לעומת אוקטובר 2018) עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.4% בלבד, ולהערכתם, האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תישאר בסביבה דומה.

כלומר, "סביבת האינפלציה בעת הנוכחית נותרה מתונה. לאור זאת, נראה שבנק ישראל יפחית את הריבית בזמן הקרוב, למרות שמידת השפעת צעד זה על המשק צפויה להיות מועטה, אם בכלל, כשהשאלה המרכזית היא שאלת העיתוי. אנו מעריכים כי לנוכח העמידה של המדד האחרון בציפיות השוק, ולאור הנתון הכולל של צמיחת התוצר ברביע השלישי של השנה, ייתכן שבנק ישראל יבחר להשהות את הפחתת הריבית במעט לראשית 2020 ולא להפחיתה כבר בסוף חודש נובמבר. כמו כן, על פי התחזית הנוכחית, הקצב השנתי של עליית המדד צפוי לעלות במתינות בחודשים הקרובים".

להערכת כלכלני לאומי, שנת 2019 צפויה להסתכם באינפלציה של עד 1%, כלומר, עוד שנה עם אינפלציה נמוכה מיעד יציבות המחירים של הממשלה (3%-1%). כך, "שנת 2019 מסתמנת כשנה חמישית ברציפות של אינפלציה הנמוכה מהגבול התחתון של היעד. על רקע זה נשאלת השאלה מהו שיעור עליית המחירים, העדכני, התואם להגדרה של "יציבות מחירים"? ההוזלות העולמיות הנובעות מעודף כושר ייצור וההתפתחות של הכלכלה השיתופית והטכנולוגיה, מחלחלות לסביבת אינפלציה בסיסית נמוכה בהרבה מאשר לפני כ-20 שנים. לאחר שנים של אינפלציה שלילית ואפסית ולנוכח הרמה הנמוכה של מחירים עולמיים, לצד תהליכי הגברת תחרות בישראל, וצעדים נוספים להפחתת יוקר המחייה בישראל בעתיד, נראה ש-2%, נקודת האמצע של טווח היעד בישראל, הוא מספר גבוה עבור "יציבות מחירים" שאמורה לשקף את שיעור עליית המחירים שנמוך דיו בכדי שלא ישפיע על החלטות כלכליות של הציבור".

מבין מניות מדד ת"א 125 בולטות מניות בזק , אלקטרה צריכה , מיטרוניקס , מנורה מבטחים  ואנרג'יקס  בעליות של 4%-2%.

עוד בולטות בעליות של עד 2% מניות טבע  , אנרג'יאן  , מלם תים  ובית שמש .

מנגד, אנלייבקס  רושמת ירידה של כ-4% לאחר שהודיעה בבוקר על ביטול הנפקת המניות שתכננה לבצע.

עוד בולטות בירידות של עד 4% מניות קליל , אינרום , נייר חדרה , קבוצת דלק  ושפיר הנדסה .

בקרב המניות הקטנות ממשיכה מניית מיי סייז  לאבד גובה, צונחת ב-13% ומשלימה ירידה של 45% בחודש האחרון.

גם אינפימר ממשיכה במומנטום השלילי, יורדת ב-9% ומשלימה צניחה של 34% בחודש.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום ברידות קלות של כ-0.3% במדדים המובילים, וכל המגזרים נסחרים בטריטוריה האדומה, למעט הנדל"ן שרושם עלייה מזערית. טבע נסחרת נגד המגמה ומובילה את הצד החיובי במדד ת"א-35 עם עלייה של כ-1.5%.

המניות הדואליות של לייבפרסון  , נייס , אורמת  , אופקו   וטאואר   מובילות את הירידות במדד, ומאבדות בין 1% ל-2%.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום פרסמו את תוצאותיהן מליסרון , נייר חדרה , אלוני חץ  ומיטרוניקס .

     

06:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו אתמול בוול סטריט. המדדים המובילים בניו יורק נסוגו מרמת השיא שנקבע שלשלום זו הפעם ה-18 השנה, וזאת על רקע הדיווח כי השלב הראשון בהסכם הסחר שבין סין לארה"ב לא צפוי להיחתם השנה. מדד הנאסד"ק איבד 0.5%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 איבדו 0.4% מערכם.

אתמול בתל אביב המדדים ננעלו במגמה מעורבת כאשר ת"א 35 איבד 0.4%, מנגד ת"א 90 ננעל ללא שינוי. 

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נמשכת כאשר היום יפרסמו החברות אלוני חץ, ישראל קנדה, מליסרון ושוהם ביזנס.

חברת האנרגיה פז דיווחה אמש על ירידה של 7.4% ברווח הנקי לעומת הרבעון השלישי אשתקד ל-126 מיליון שקל. ההכנסות ירדו ב-16.3% ל-3.2 מיליארד שקל.

אלבר דיווחה אמש על עלייה מתונה של 0.1% בלבד בהכנסות ברבעון השלישי של השנה ל-778.2 מיליון שקל. עם זאת, הרווח הנקי זינק ב-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-20.3 מיליון שקל.

יצרנית הרובוט לניקוי בריכות, חברת מיטרוניקס, דיווחה אמש על הרחבת אתר הייצור שלה בגן התעשייה דלתון בהשקעה מוערכת של כ-22 מיליון שקל בשנים הקרובות, וזאת על מנת לספק מענה לגידול המואץ של החברה בשנים האחרונות ולזה הצפוי בהמשך, כך מסרה החברה בהודעה למשקיעים. מיטרוניקס דיווחה אמש על תוצאות הרבעון השלישי לפיהן הרווח הנקי עלה ל-14.84 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירות עלו ברבעון השלישי ל-164.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 144.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.