ת"א ננעלה בנטייה לירידות: מדד ת"א נפט גז איבד 2.3%

מדד ת"א 35איבד 0.06%, ת"א 90 השיל 0.26%, מדד הבנקים איבד 0.23% • תמר פטרוליום נסוגה מכוונתה להנפיק • ביום שישי בניו יורק הדאו ג'ונס איבד 0.46%, הנאס"ק השיל 0.27% מערכו, ומדד S&P 500 ירד בשיעור זהה

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:28

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה ננעל היום (א') ביציבות עם נטייה לירידות קלות. מדד ת"א 35 איבד 0.06%, ת"א 90 השיל 0.26%, מדד הבנקים איבד 0.23%, ומדד ת"א נפט גז איבד 2.3%.

דלק קידוחים צנחה ב-5.2%, תמר פטרוליום ב-4%, כלל ביטוח איבדה 3.5%. מנגד מניבים זינקה ב-5.2%, ורבל עלתה בשיעור דומה.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-777 מיליון שקל.

14:30

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בנטייה שלילית מתונה, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בנטייה שלילית.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו בסקירתם השבועית למצב השווקים וציינו, כי "אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, סין וארה"ב צפויות לחתום השבוע על השלב הראשון של הסכם הסחר. בעוד שהשווקים מרוצים מאוד מהשקט שהושג בגזרת מלחמת הסחר, סביר להניח שהחתימה על ההסכם לא תשפוך אור על המשך הדרך בניסיון להגיע להסכם כולל".

לפי פסגות, "עצם החתימה על ההסכם פחות מעניין מההפתעות שיכולות להיות בו. אם יתברר השבוע שההסכם אכן כולל התחייבויות כלשהן של הסינים בנוגע לסוגיות הליבה, מדובר בהחלט בחדשות טובות (לשווקים, פחות לסינים) שעשויות להפוך אירוע שכולם מצפים לו לכזה שעדיין מרגש במידה מסוימת את המשקיעים. מצד שני, אם יתברר שאין שום אזכור לנושאים אלו הרי שמדובר למעשה בהבטחה לכך שמלחמת הסחר עוד תחזור לככב בכותרות".

ההערכה בפסגות היא, כי "הפרטים של ההסכם שייחתם השבוע לא יתפרסמו בכלל כדי לשמור על עמימות שמשרתת כרגע את שני הצדדים".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים נחלשות בכ-3% ומניית קבוצת דלק , בעלת השליטה בשותפות חיפושי הגז והנפט, יורדת בשיעורים דומים. זאת אחרי שמוקדם יותר החודש נהנו השתיים מעליות חדות, בעקבות תחילת הזרמת הגז ממאגר "לווייתן". ברקע למסחר, בסוף השבוע פרסמה דלק קידוחים  "דוח עתודות ונתוני תזרים מהוון מעודכנים" מקידוח "תמר".

עוד בענף, חברת תמר פטרוליום  הודיעה כי "הוחלט לדחות ביצוע הנפקת ההון שנבחנה לאור תנאי השוק", ומנייתה נחלשת בכ-4%, אחרי שביום חמישי צללה בכ-8%. מדד הנפט והגז בלט בצד השלילי, עם ירידה של כ-1.5%.

עוד בצד השלילי של המדד המוביל, מניות חברות הביטוח הראל והפניקס  יורדות בכ-1.5%-2%. עוד בענף, מניית כלל ביטוח מרכזת מחזור מסחר ער בו נחלשה בכ-2%, וגם מדד הביטוח בלט בצד השלילי, כשיורד בכ-1.5%.

בצד החיובי של ת"א 35, מניית לייבפרסון  מטפסת בכ-4% וזו של איי.אפ.אפ  מתחזקת בכ-2%-3%.

עוד במסחר, מניית אנרג'יקס  מרכזת מחזור מסחר ער, בו נחלשה בכ-2%. ברקע למסחר, החברה פרסמה הבוקר את תוצאות המכרז למשקיעים מסווגים להנפקת מניות.

חברת סאמיט  עדכנה עדכנה הבוקר כי רכשה קצת יותר מ-12% ממניות החברה הבת סאמיט גרמניה, וכי החזקתה בה הגיעה לכ-82%.

מניית אנלייבקס  קופצת בכ-10%-8%. ברקע למסחר, בנק השקעות אמריקאי החל בסיקור המניה והעניק לה מחיר יעד גבוה משמעותית ממחיר השוק.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

14:20

קרן הריט מניבים ריט  דיווחה ביום חמישי האחרון כי חתמה על הסכמים לרכישת ארבעה מתחמי תעשייה ומשרדים בצפון הארץ. במסגרת העסקה תרכוש מניבים, בסכום של כ-635 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), שלושה מתחמים הממוקמים באזור התעשייה תפן ומתחם נוסף הממוקם באזור התעשייה בנהריה, בשטח בנוי כולל של כ-82,500 מ"ר, המשתרעים על כ-166 דונם בסה"כ. בנוסף, תשלם הקרן הוצאות עסקה ומסים של כ-39 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי המוכרת בעסקה היא חברת אולד איי (Old I), שבבעלות משפחת ורטהיימר, מהמשפחות העשירות בישראל

13:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת במחזור של 350 מיליון שקל בשוק המניות. מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 משיל 0.35%, ומדד הבנקים יורד ב-0.2%. 

מניבים קופצת ב-4.8% בהמשך לעסקת ענק בסוף השבוע האחרון בהיקף של 635 מיליון שקל.

כלל עסקי ביטוח  מאבדת 2.3%. החברה הודיעה היום כי היא מצטרפת לחברת אלייד נדל"ן לרכישת המגרש שבו פעל במשך שנים בית הדפוס גרפוליט של עודד מוזס, ברחוב הגר"א 15 בתל אביב. החברה תשקיע כ-150 מיליון שקל בעסקה, שכוללים חלק מעלות הקרקע לבניית מגדל עסקים, ואת חלקה בעלויות הבנייה הכרוכות בהקמתו. לפני כחודשיים רכשה אלייד את הקרקע ב-191 מיליון שקל.

קרן MSD שייסד יזם הטכנולוגיה מייקל דל מכרה בבורסה ביום חמישי האחרון קרוב ל-2% מהונה של רשת הקמעונאות רמי לוי , תמורת כ-46 מיליון שקל.

11:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מאבד 0.14%, ת"א 90 מטפס ב-0.18%, ומדד הבנקים יורד ב-0.34%. 

מנייתה של דלק קבוצה  מאבדת 3.2% במחזור הגבוה בשוק, תמר פטרוליום  צונחת בכ-5% לאחר שנסוגה מכוונתה להנפיק מניות. 

רבל  ובבילון  קופצות בכ-6% כ"א. בסוף השבוע האחרון דווח כי מנכ"ל בנק פועלים לשעבר, אריק פינטו, מצטרף לדירקטוריון בבילון.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-125 מיליון שקל בלבד.

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות וללא שינוי במדדים המובילים. מדד ת"א 35 ללא שינוי, ת"א 90 גם הוא ללא שינוי, מדד הבנקים מאבד 0.4%.

תמר פטרוליום  צונחת ב-12% על רקע הדיווחים בכלי התקשרות על ביטול ההנפקה.

אמת  מיחשוב רוכשת את חברת Network Allies האמריקאית תמורת 4.9 מיליון דולר. בהודעה של אמת נכתב כי מדובר ברכישה של חברה רווחית עם מחזור מכירות של כ-27 מיליון דולר ולקוחות OEM בשוק האמריקאי. 

אנרג'יקס  השלימה את המכרז למשקיעים מסווגים, במסגרתו בחרה החברה לקבל הזמנות בשווי של כ-240 מיליון שקל (מתוכן סך של כ-34.5 מיליון שקל מאלוני חץ בעלת השליטה) במחיר של 11.51 של למניה.

מניבים ריט  קופצת ב-3.5% בהמשך לעסקת ענק לרכישת ארבעה מתחמי תעשייה.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט ובהמשך לסנקציות שהטילה ארה"ב על בכירים איראנים לאחר תקיפת הטילים על בסיסים אמריקאים בעיראק. 

בטהרן, הממשל האיראני הודה כי המטוס נוסעים של אייראוקראינה שהתרסק סמוך לטהרן הופל בטעות מהחשש כי מדובר בתקיפה אמריקאית. כתגובה להודעה בטעות יצאו מפגינים בטהרן בגנות המשטר של האייטולות.

ביום שישי בניו יורק הדאו ג'ונס איבד 0.46%, הנאס"ק השיל 0.27% מערכו, ומדד S&P 500 ירד בשיעור זהה.

מניית נייס חוזרת עם פער שלילי של 0.7%, טבע חוזרת עם פער חיובי של 1.46%, פריגו חוזרת עם פער חיובי של 0.78%, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 3.5%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2.7%, וקמהדע עם פער חוזרת חיובי של יותר מ-1%.

קרן הריט מניבים רכשה ארבעה מתחמי תעשייה ומשרדים תמורת 635 מיליון שקל.

בהמשך להותרת הריבית על כנה והנמכת תחזית הצמיחה למשק ל-2.9% בשנה הבאה, בנק ישראל שוב התערב בשוק המט"ח ביום שישי בניסיון לבלום את התחזקות השקל.

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.15%, מדד ת"א 90 ננעל ללא שינוי, ומדד הבנקים עלה ב-0.44%. מניית שיכון ובינוי עלתה ב-4.5%, נייס טיפסה ב-1%, טאואר עלתה ב-2.6%. מנגד, מנייתה דלק איבדה 3.8%, ומניית כלל עסקי ביטוח איבדה 4.3%.