טבע זינקה ביותר מ-12% ודחפה את ת"א לזינוק של 1% מעל ל-1,700 נק'

פריגו בלטה בעלייה של 5.6%, אלוני חץ טיפסה ב-4%, גזית גלוב עלתה ב-2.2% ואורמת ב-1.44% • ההסכם בין ארה"ב לסין צפוי להיחתם היום בבית הלבן במעמד הנשיא טראמפ וסגן נשיא סין ליו הי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:35

המסחר בתל אביב ננעל היום (ד') בעליות נאות בהובלת מניית טבע , שזינקה ביותר מ-12% ודחפה את מדד ת"א 35 לעלייה של יותר מ-1%, מעל ל-1,700 נקודות. מדד ת"א 90 טיפס ב-0.6%, ומדד הבנקים איבד 1.2%. 

פריגו בלטה בעלייה של 5.6%, אלוני חץ טיפסה ב-4%, גזית גלוב עלתה ב-2.2%, ואורמת - ב-1.44%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.87 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מוסיף להתנהל במגמה חיובית על עליות של עד 0.7% במדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת שוב על רקע חששות גוברים בקשר למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, והפעם לקראת החתימה על השלב הראשון בהסכם בנושא בין שתי המדינות, בהתאם לצפי לתוכנו.

בזירה המקומית, הבורסה פרסמה היום סקירה בנושא של מדיניות חלוקת דיבידנדים של החברות בתל אביב, וכללה מדגם של כ-400 חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה, ולפי הממצאים, כ-41% מהחברות (164 חברות) מחלקות דיבידנדים באופן קבוע.

בבורסה ציינו כי "לשני שלישים מהחברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע (109 חברות) ישנה מדיניות חלוקת דיבידנדים מוצהרת, ואילו השאר מחלקות באופן קבוע מבלי שאימצו מדיניות כלשהי או שאימצו מדיניות כללית לא מחייבת. הרוב המוחלט של החברות שאימצו מדיניות חלוקת דיבידנד בחרו במדיניות של חלוקת שיעור מסוים מהרווח הנקי השנתי של החברה".

עוד הוסיפו בבורסה, כי "נמצאה קורלציה גבוהה בין גודל החברה לבין הסבירות לחלוקת דיבידנד, כאשר ככל שהחברה גדולה יותר - כך הסיכויים לחלוקת דיבידנד היו גבוהים יותר".

בפילוח ענפי, ממצאי הבורסה מעידים על כך ששיעור גבוה מבין החברות המחלקות דיבידנד באופן קבוע מגיע מענף הפיננסים - בנקים, חברות ביטוח וחברות שירותים פיננסים, וכן חברות נדל"ן מניב וחברות מענף האנרגיה.

בצד החיובי של מדד ת"א 35, המניות הדואליות של טבע   ופריגו   קופצות בכ-6%-5%. העליות החדות במניית טבע נרשמות אחרי שהיא נהנתה ממגמה חיובית במסחר בארה"ב, וברקע למסחר בפריגו עומד פרסום נתונים ראשוניים טובים מדוחותיה הכספיים לשנת 2019. עוד בין הדואליות, מניית אופקו   עולה בכ-4%.

חברת הנדל"ן המניב אמות  פרסמה היום מצגת באנגלית לקראת רוד שואו שהיא מתכננת לבצע בשוק ההון האירופי במהלך השבוע הקרוב, וזאת במטרה לעניין משקיעים אירופיים במניותיה. מניית החברה מתחזקת בכ-3%-2% ועליות דומות רושמת מניית בעלת השליטה בה, אלוני חץ .

יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  עולות בכ-2%, אחרי כמה ימים שבמהלכם סבלו מחולשה ניכרת. מניות בעלת השליטה בשותפות הקידוחים, קבוצת דלק , עלו בשיעורים דומים. ברקע למסחר, הבוקר עדכנה השותפות על "התחלת הזרמת הגז הטבעי ממאגר 'לוויתן' למצרים". יחידות ההשתתפות של רציו , השותפה בקידוח לווייתן, עולות גם הן בכ-2%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות שפיר הנדסה  ואלביט מערכות  נחלשות בכ-2%-1%.

עוד במסחר, מניות חברות האנרגיה הירוקה אנרג'יקס  ואנלייט  שוב מרכזות מחזורי מסחר ערים, ומציגות עליות בטווח של כ-4%-2%.

בין המניות הקטנות, זו של ברן  צוללת בכ-20%, במחזור מסחר גדול מהמאפיין אותה בדרך כלל. ברקע למסחר, אתמול עדכן אחד מבעלי השליטה בברן, היו"ר מאיר דור, על קבלת איומים בהגשת תביעה נגדו מצד אחד מבעלי המניות בברן, במקרה שימכור את מניות השליטה שלו בחברה.

מניית אלרוב נדל"ן מזנקת בכ-5%. היום פורסם כי אלפרד אקירוב בוחן הנפקת חברה בת של אלרוב בשווייץ.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, וגם המסחר באג"ח הממשלתיות מתאפיין ביציבות. 

11:45

המדדים המובילים בת"א מתחזקים בכ-0.5%, בהובלת מניית טבע שמזנקת ביותר מ-6%, ומניית פריגו שמוסיפה כ-5%. אופקו, דלק ודלק קידוחים עולות שלושתן בין 3% ל-4%. מדד הנפט והגז רושם עלייה של כ-1.5%, בעוד שמדד הבנקים צונח בכ-0.6% נגד המגמה. ירידות נרשמות גם במגזרי הביטוח והפיננסים.

מניית ברן  ממשיכה להיחלש וקורסת ב-20%. 

09:45

המסחר בת"א נפתח בעליות שערים של יותר מ-0.5% במדדים המרכזיים. מדד הנפט והגז מזנק ב-1.4% על רקע התחלת הזרמת הגז הטבעי מישראל למצרים. את העליות במדד ת"א-35 מובילות מניות טבע   ופריגו   שמזנקות בקרוב ל-6% כל אחת. אחריהן דלק קבוצה  ואופקו הלת'   מזנקות כל אחת ביותר מ-4%.

יחדות ההשתתפות של דלק קידוחים  מתחזקות בכ-3.5%, ויחידות רציו  קופצות בקרוב ל-5% במחזור גדול. 

בצד השלילי של המדד המוביל בולטת מניית נייס   שמאבדת כ-1.3%. מניות הבנקים רושמות ירידות נגד המגמה והמדד הענפי נחלש ב-0.3%.

מניית פריון   מתקנת מעט, לאחר שאתמול זינקה במחזור גדול בעקבות הודעה על רכישת חברה ישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. 

מניית ברן  צונחת ב-9%. אתמול הודיעה חברת ההנדסה והפרויקטים כי קיבלה הודעה חריגה ממאיר דור, אחד מצמד בעלי השליטה, שעדכן כי קיבל איומים בהגשת תביעה נגדו מצד אחד מבעלי המניות בברן, וזאת במקרה שימכור את מניות השליטה שלו בחברה.  

06:15

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר כשעיני המשקיעים נשואות לבית הלבן, שם ייחתם בהמשך היום השלב הראשון בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין. ההסכם צפוי להיחתם במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש המשלחת הסינית, סגן נשיא סין, ליו הי. 

עוד ברקע, הנעילה המעורבת אמש (ג') בוול סטריט, שם שינה המסחר מגמה לאחר דיווח בבלומברג ולפיו למרות החתימה על ההסכם, המכסים שהטילה ארה"ב על סחורות מתוצרת סין לא צפויים להתבטל לפני הבחירות שייערכו בארה"ב בנובמבר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ואילו מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 רשמו ירידות של כ-0.2%.

מדד ת"א 35 צפוי לקבל תמיכה מהמניות הדואליות, כשטבע שבה עם פער ארביטראז' חיובי של כ-5.8% לאחר עלייה של 9.5% אתמול בוול סטריט. פריגו, שזינקה אתמול בוול סטריט בכ-12% בהמשך לעליות של 9% בת"א לאחר העלאת תחזית הכנסות, שבה עם פער ארביטראז' חיובי של כ-5%. אופקו הלת' שבה גם כן עם פער חיובי של כ-5%. 

אתמול הסתיים המסחר בבורסה של תל אביב בעליות שערים במדדים המובילים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.4%, ומדד ת"א 90 עלה ב-0.1%. מדד הנפט והגז ירד ב-2.1%. 

בורסות אירופה נסחרו אתמול בתנודתיות בהמתנה לחתימה על ההסכם בוושינגטון, אך סיימו את היום ביציבות עם מגמה חיובית קלה. בפרנקפורט סיים מדד דאקס את יום המסחר כמעט ללא שינוי מהצד השלילי, בלונדון עלה מדד פוטסי ב-0.1% ובפריז מדד קאק 40 ננעל גם הוא ללא שינוי. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-0.2%.