שוק ההון | סיקור שוטף

התחזקו העליות בנעילה: ת"א 90 זינק ב-2%, אלקטריאון עלתה ב-12%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4%, מדד הבנקים זינק ב-2.5% • אורביט זינקה על רקע הסכם עם לוקהיד מרטין • מניית איי.די.איי ביטוח זינקה ב-7%, פתאל החזקות ב-8.2%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות על רקע השיא שנקבע בוול סטריט בסוף השבוע האחרון. מדד ת"א 35 זינק ב-1.4%, ת"א 90 עלה ב-2% ומדד הבנקים זינק ב-2.5%.

מניית איי.די.איי ביטוח זינקה ב-7%, פתאל החזקות ב-8.2%, אלקטריאון עלתה ב-12.4%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-649 מיליון שקל.

14:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שהתחזקו בשעה החולפת, כאשר מדד ת"א 35 מזנק ב-1%, מדד ת"א 90 מטפס ב-1.1%. 

פתאל החזקות מזנקת ב-4.5%, אלביט מערכות עולה ב-2.5%, לאומי מזנקת ב-2%" נייס ב-2.4%, איידיאיי ביטוח מטפסת ב-4%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-495 מיליון שקל.

13:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור נמוך של 313 מיליון שקל בשעה זו. מדד ת"א 35 מוסיף 0.75% לערכו, מדד ת"א 90 קופץ ב-1%. 

אלקטריאון בולטת בעלייה של 5.6%, אגווינד עולה בשיעור דומה, מיטרוניקס מאבדת 2.7% לאחר זינוק חד בשבוע שעבר לאחר הדוחות, טיב טים מטפסת בעוד 6% בהמשך לזינוק החד בשיעור דו ספרתי לאחר פרסום הדוחות בשבוע שעבר.

אורביט מזנקת בכ-30% לאחר הדיווח על הסכם מסגרת עם לוקהיד מרטין בהיקף של 46 מיליון דולר.פארמוקן  דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של השנה ולפיהם ההכנסות הסתכמו ב-13.9 מיליון שקל - גידול של 55% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה גידול של 55% ברווח התפעולי (Non-GAAP) שהסתכם בכ-5.3 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל.

12:00

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס, מעלה את ההמלצות למניות גזית גלוב  וביג, בהמשך לדו"חות שפרסמו שתי החברות בשבוע שעבר. ההמלצה למניית ביג  הועלתה ל"תשואת יתר", במחיר יעד המשקף פער של 17% ביחס למחיר השוק. לדברי גנדנשטיין, "החברה מציגה תוצאות יפות מאוד ברמת הפדיונות בזכות אופי הנכסים, אשר מותאם למצב הבריאותי. הדבר הביא אותנו להעריך מחדש את הפגיעה הצפויה בהנבה ולהפחית אותה ביחס לתרחיש הבסיס של הנכסים המסחריים".

ההמלצה לגזית גלוב הועלתה ל"תשואת שוק", במחיר יעד המשקף פער של 9% ביחס למחיר השוק. "אנו מעריכים כי שווי המניה של גזית גלוב הינו בטווח שבין 17.3 ל- 20.7 ₪ למניה, וקובעים את מחיר היעד בהתאם לשווי המתקבל מהיוון תזרימי המזומנים של החברות הפרטיות ומתחשב בשיעור המינוף, העומד על 17.3 שקל למניה. בהתאם לכך אנו מעלים את ההמלצה ל'תשואת שוק'. גזית מציגה להערכתנו מינוף גבוה מאוד, אשר מקבל ביטוי בהערכת שווי על פי היוון תזרים מזומנים. הדירקטוריון החליט על תכנית להורדת המינוף, אך להערכתנו השפעתה אינה משמעותית. בתנאי אי הוודאות הנוכחיים אין אנו באים לטעון שהתחזית שלנו חוזה את העתיד בצורה טובה, אך היא מתארת להערכתנו השפעה שמרנית הנובעת מהתחזיות המאקרו כלכליות ומאפשרת לבחון את תמחור מניות חברות הנדל"ן המניב אחת ביחס לשנייה".

11:00

מגמה חיובית מתונה בבורסה. עליות בולטות נרשמות במניות אוגווינד , פתאל החזקות , פוקס, קמהדע, נייס ואורביט.

מנגד, ירידות חדות רושמות מניות מיטרוניקס , לייבפרסון, אופקו ואנרג'יקס. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מעריכים בסקירת הריביות השבועית כי "היציבות בתשואות הממשלתיות המקומיות היא חלק ממגמה עולמית בחודשיים האחרונים, כאשר על רקע ירידת התשואות לרמות שפל לצד המשך ההרחבה המוניטארית והפיסקלית הצפויות בתקופה הקרובה על ידי הבנקים המרכזיים והממשלות, נראה שהשווקים מפנימים את העובדה כי התשואות ככל הנראה צפויות לדשדש במקום עוד תקופה לא קצרה. גם העובדה כי גלי התחלואה מקורונה אינם פוסקים תורמת להבנה כי המצב הנוכחי הינו מצב שלא צפוי להשתנות, לפחות לא בטווח הנראה לעין. במהלך החודשיים האחרונים התשואות הממשלתיות בישראל כמנו גם בארה"ב וגרמניה נותרו כמעט ללא שינוי תוך תנודתיות נמוכה במיוחד " .

בלאומי מעריכים כי " בנק ישראל צפוי לעלות מחר את תחזית הצמיחה לשנת 2020 (פחות שלילי) במסגרת הודעת הריבית השבוע. מדובר בתחזית מעט פחות פסימית על רקע פרסום נתוני הצמיחה לרביע השני. מעבר לכך לא צפוי שינוי מהותי במידת ההרחבה המוניטארית".

בפמן ורזניק מתייחסים גם לפרוטוקול ישיבת הפד מסוף יולי, ומציינים כי "הפד מביע פסימיות לגבי המצב הכלכלי בארה"ב ומתחייב להותיר את הריבית ללא שינוי עד שהמשק יעבור את אירועי המגיפה. הפרוטוקול מלמד ששיעור הריבית של הפד יישמר ברמה הקרובה לאפס עד ש"המשק יעבור את האירועים האחרונים ויהיה בדרך ברורה להשגת יעדי התעסוקה ויציבות המחירים של הוועדה. על פי הפרוטוקול, לנוכח הירידה הקלה בשיעור התחלואה בארה"ב מרמה גבוהה מאוד, יתכן שיש פחות דחיפות להוסיף הרחבה נוספת של המדיניות המוניטרית, אך זאת בתנאי של מימוש תמיכה חזקה מצד המדיניות הפיסקלית, שהינה הכרחית בכדי לעודד שיפור מזורז במצב שוק העבודה. על פי הפרוטוקול, אם הקונגרס לא יחדש את ההרחבות התקציביות שפקעו, ולא יוסיף הרחבות נוספות לטובת המשק, יותר נטל ייפול על המדיניות המוניטרית. בהקשר זה, הרי שמעבר לאימוץ של "יעד אינפלציה ממוצע" ו-FORWARD GUIDANCE מפורט יותר בהצהרת המדיניות, יש סיכוי טוב שהפד יחזק את התמיכה המוניטרית על ידי האצת קצב רכישות אג"ח ממשלתי".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט ביום שישי.

מניית אלקטריאון  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על חתימת הסכם עם חברת EnBW הגרמנית. שתי החברות ישתפו פעולה בהקמת כביש חשמלי בגרמניה לצורך הפעלת אוטובוס חשמלי שיסיע את עובדי החברה וטעינתו תהיה מבוססת על המערכת של אלקטריאון. 

רציו פטרוליום  דיווחה הבוקר על אישור קידוח האקספלורציה בפרוספקט GVN-1 הצפוי להתחיל במהלך הרבעון הראשון 2021. הפרוספקט שוכן בבלוק 47 בסורינאם, ועל-פי האומדן הטוב ביותר בדוח המשאבים שהוכן ע"י NSAI , הפוטנציאל הפרוספקטיבי בו מוערך בכ- 235 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של 34%. 

08:30

לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של בנק ישראל מחר מציינים כלכלני לידר שוקי הון כי "אנו צופים אי שינוי בריבית, והמשך מסר "יוני" לגבי האפשרות
לשימוש בכלים נוספים או הרחבת הכלים הקיימים. בשבוע שעבר כתבנו על אפשרות בעתיד שבנק ישראל ילווה למערכת הבנקאות בריבית שלילית במידה ומקור זה יועבר לסקטור העסקי במסגרת אשראי (LTRO ), בדומה למדיניות הבנק המרכזי של גוש האירו".

"קיים לחץ על בנק ישראל "לעשות יותר", בפרט לאור התמיכה הפיסקאלית המצומצמת יחסית לעסקים ולכן אין לפסול שבנק ישראל יכריז מחר על תוכנית LTRO וגם צפוי לפרט את תחזית הצמיחה המעודכנת של מחלקת המחקר", מציינים בלידר.

07:20

1. שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. המסחר יושפע לשלילה מחוסר הוודאות בנוגע להמשך פעילות הממשלה ושיתוף הפעולה בין הליכוד וכחול לבן מול האפשרות לקיום בחירות נוספות, ומנגד יושפע לחיוב מהמגמה החיובית בוול סטריט ביום שישי. 

מדד דאו ג'ונס הוביל את העליות עם תוספת של 0.7%, ובתוך כך נמחקו הירידות מהשבוע החולף. הנאסד"ק הוסיף לערכו 0.42% ומדד S&P 500 טיפס בכ-0.3% לשיא חדש. המניות שבלטו במיוחד במסחר הן אפל וטסלה שקפצו בכ-5.15%, ו-2.4%, בהתאמה. יצרנית השבבים אנבידיה זינקה גם היא ב-4.5%.

2. המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. לייבפרסון , טבע, איי.סי.אל, אופקו, אודיוקודס , פריגו ופרטנר חזרו עם פערים שליליים של עד 3.5% והן צפויות לרדת היום. מנגד, נייס , איי.אפ.אפ וקמהדע חזרו עם פערים חיוביים של עד 2% והן צפויות לעלות.

3. עונת הדוחות בת"א מגיעה לשיאה. בסוף השבוע דיווחה קבוצת אי.די.בי פתוח, שבשליטת אדוארדו אלשטיין , כי רשמה ברבעון השני של 2020 רווח נקי של 95 מיליון שקל, בזכות העלייה בשווי 82% ממניות חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) המשועבדות לטובתה. עם זאת, במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הפסד עתק של 749 מיליון שקל והיא ממשיכה לשאת על גבה הערת 'עסק חי' מרואי החשבון שלה, בשל מצבה הכספי והתזרימי הקשה. 

4. בהמשך השבוע ובתחילת השבוע הבא ידווחו, בין השאר, בנק לאומי , אלוני חץ , פתאל, קבוצת דלק, חברות הביטוח, המלט ונייר חדרה. 

5. חברת ההחזקות נורסטאר  , שבשליטת חיים כצמן , יוצאת לגיוס הון בהיקף של לפחות 65.9 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואופציות. מדוח הצעת מדף שפרסמה החברה ביום חמישי עולה כי גיוס ההון יתבצע בדרך של הצעה אחידה לציבור עם טווח כמויות. במכרז ההנפקה, שיתקיים מחר (ב'), תציע נורסטאר בין 36 אלף יחידות ל-64 אלף יחידות במחיר מינימלי של 1,830 שקל. כל יחידה תכלול בתוכה 100 מניות רגילות במחיר של 18.3 שקל למניה ועוד 66 אופציות מסדרה 21, שיהיו ניתנות למימוש למניות במחיר של 24.5 שקל.