הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; פריגו זינקה ב-13%, מיקרונט ב-10.5%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 רשם ירידה של כ-0.2% • מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל • בוליגו קפיטל נסקה ב-22% ביום המסחר הראשון שלה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 רשם ירידה של כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו פריגו, קבוצת דלק, שפיר, מיקרונט  ואלקטרה. 

בסיכום השבועיים האחרונים רשם מדד ת"א 35 ירידה של כ-0.5% (מתחילת השנה עלה ב-20.2%), ומדד ת"א 90 עלה בשבועיים האחרונים ב-0.9%, ומתחילת השנה עלה ב-17.4%. מדד ת"א נפט וגז בלט בעלייה של 10.5% בשבועיים האחרונים והשלים התקדמות של כ-40% מתחילת השנה.

16:05

ירידות בולטות רושמות רציו פטרוליום, אורמד , אנלייבקס, אאורה ואלטשולר שחם גמל .

14:43

הבורסה המקומית ממשיכה להתנהל במגמה מעורבת, כשת"א 90 רושם ירידה של 0.3%, ת"א 125 נסחר ללא שינוי, ות"א 35 מתחזק ב-0.2%. 

פריגו  ממשיכה לבלוט עם זינוק של קרוב ל-15% לאחר ש"הוסרה משקולת ענק מהמניה", כפי שאומר ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים. לדבריו הסכום שתשלם פריגו "מינורי יחסית", כחמישית משומת המס המקורית. "הנהלת פריגו טענה לאורך כל התקופה, כי לזכותה הטיעונים חזקים כנגד הדרישה, והעריכה כי התשלום בפועל יהיה נמוך משמעותית מהדרישה המקורית. עם פרסום דוחות הרבעון השני, באמצע אוגוסט, החברה העריכה את החשיפה בכמיליארד יורו. בפועל, התשלום שסוכם בהסדר אף נמוך מסכום זה", כתב פרידמן. מניית החברה מזנקת גם בטרום המסחר בוול סטריט.

עוד עליות נאות נרשמות אצל בוליגו, שזהו יום המסחר הראשון שלה, סקייליין, בלנדר, גבעות, מטריסלף, סופווייב, נאייקס ועוד. מנגד עדיין נרשמות ירידות בולטות אצל אורמד, אנלייבקס, בריינסוויי, פורסייט, פרפל ביוטק וקמטק. גם איי.סי.אל נפרדת מ-2%.

נובה  עדכנה כי אחד מיצרני השבבים הגדולים והמובילים בעולם הזמין לאחרונה מערכת אליפסון נוספת לקווי הייצור המתקדמים לשבבי זיכרון. עד כה שימשה מערכת האליפסון בשלבי המו"פ של ייצור השבבים. כעת, בעקבות התרומה של המערכת לפיתוח תהליך הייצור, בחר היצרן לשלב את הפתרון גם בקווי הייצור ההמוני המתקדמים שלו.

13:40

מסחר מעורב בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ואילו מדד ת"א 90 יורד באותו השיעור. מדד ת"א 125 נסחר ביציבות, עם נטייה קלה מעלה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-750 מיליון שקל.

בעוד שרוב המדדים הענפיים עברו לירידות, מדד הנפט וגז עולה ב-0.7% בהובלת גבעות שמטפסת 6%. בתחתית המדד רציו פטרוליום שמאבדת 5.9%.

פריגו, שעדיין רושמת זינוק מרשים של 13%, לא מצליחה להרים את מדד הביומד והוא נסחר ביציבות. בין המניות שמושכות את המדד מטה אפשר לציין את אורמד , אנלייבקס  ושיח מדיקל .

12:00

המסחר בבורסה עבר למגמה מעורבת, שכן כעת מדד ת"א 90 נחלש ב-0.1% בעוד שת"א 35 ו-125 עולים קלות. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכחצי מיליארד שקל.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, בעיקר הודות למניית פריגו  שממריאה מעל 14% לאור הסכם הפשרה עם רשויות המס באירלנד (ראו דיווח קודם). טבע עולה כ-1%, ופרט לשתי המניות הללו יתר המניות במדד רושמות עליות מזעריות או ירידות שערים. 

מדד הבנקים עולה ב-0.3%, בין השאר לאור עלייה של 0.5% אצל בנק לאומי. הבנק הודיע הבוקר על הקמת חטיבת דאטה שינהל אייל אפרת, לשעבר בכיר בהראל ביטוח.

בלנדר  מטפסת לאחר שהודיעה על הגשת בקשה רשמית לקבלת רישיון בנק דיגיטלי כלל אירופאי. הרישיון הבנקאי צפוי להתקבל במהלך 2022. עם קבלת הרישיון תהפוך בלנדר לחברת הפינטק הישראלית הראשונה שמקימה בנק דיגיטלי ייעודי באירופה לאשראי ופיקדונות. 

בוליגו , שזו יום המסחר הראשון שלה בבורסה, ממשיכה לרכז את עניין המשקיעים ומזנקת 23%. עוד עליות חדות רושמות אפקון , גבעות , סקייליין , ביומיט  ועוד. מנגד, רציו פטרוליום ותדיר גן מאבדות כ-7%, אורמד יורדת קרוב ל-6% ומיטרוניקס נסוגה ב-3%.

מניית קבוצת חג'ג', שדיווחה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת האירוח הבינ"ל סלינה, יורדת בכ-0.5%.

10:50

קבוצת חג'ג' נדל"ן  הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת המלונות הבינלאומית סלינה. לפי ההסכם, חג'ג' תרכוש נכסים ותממן את ביצוע ההתאמות הנדרשות בהם לצורך הפעלתם כמלון ותשכירם לסלינה. בתמורה לכך, תשלם סלינה לחברה דמי שכירות שישקפו תשואה מובטחת בשיעור ממוצע שנתי מינימלי של 8% (צמוד למדד המחירים לצרכן). בנוסף, תהיה החברה זכאית ל-20% מרווחי סלינה בפרויקטים המלונאיים האמורים. כמו כן, יתקיים שיתוף פעולה גם בהתאמת נכסים שסלינה תשכור מצדדים שלישיים, כשהחברה תבצע על חשבונה את המרת והתאמת נכסים אלו לפעילות מלונאית ואילו סלינה תפעיל בנכסים אלה מלונות ותשלם לחברה מדי שנה (תשלומים שייפרסו באופן חודשי) סך השווה ל-10% מסכום ההשקעה, צמוד למדד, למשך 20 שנה, וכן 20% מרווחיה במלונות אלה.

10:02

יום המסחר בת"א נפתח בעליות שערים קלות, כאשר ת"א 35 עולה בכ-0.5%, ות"א 90 ב-0.1%. מדד הטכנולוגיה בולט עם ירידה של 0.4% כנגד המגמה.

מנייתה של חברת התרופות פריגו  מזנקת ב-10% לאור הדיווח שלה על הסכם פשרה בסאגת שומת המס באירלנד (ראו דיווח קודם). 

ניירות הערך של חברת השקעות הנדל"ן בארה"ב בוליגו קפיטל החלו להיסחר היום בבורסה תחת הסימול "בלגו", לאחר שהשלימה השבוע בהצלחה הנפקה ראשונית וגיוס של 64 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 320 מיליון שקל. החברה מתמחה בעסקאות רכישה, הקמה, ייזום, השבחה וניהול של נכסי נדל"ן בארה"ב, בדגש על סקטור המולטי-פמילי (כ-70% מהעסקאות), בתי אבות ומרכזים מסחריים. מניית החברה זוכה לקבלת פנים חמה והיא מזנקת בכ-15% עם פתיחת המסחר.

9:30

קבוצת דלק  דיווחה שאיתקה, חברה בת בבעלותה המלאה, הודיעה היום על תגלית נפט וגז טבעי חדשה במאגר פוטלה (Fotla), הנמצא בבעלות איתקה (60%) וחברת ספיריט אנרג'י (40%) ושבו איתקה גם משמשת כמפעילת המאגר (Operator). הקידוח במאגר החל בחודש אוגוסט האחרון.

8:35

פריגו  מסיימת את סאגת שומת המס באירלנד, שהעיבה על המסחר במנייתה בשנים האחרונות. החברה הודיעה היום שתשלם 297 מיליון יורו לרשויות המס באירלנד - בעוד שהשומה המקורית שהוצאה ב-2018 הייתה בגובה 1.6 מיליארד יורו. החברה לא תידרש לשלם קנסות או ריביות.

מניית החברה זינקה אמש ב-11% במסחר המאוחר בוול סטריט וצפויה להתחזק גם בת"א הבוקר.

7:43

1. צפי לפתיחה ירוקה

יום המסחר האחרון לשבוע זה צפוי להיפתח בעליות שערים קלות, במקביל למתרחש ברוב בורסות אסיה ובחוזים העתידיים על וול סטריט.

אתמול ננעל המסחר בירידות: מדד ת"א 35 איבד 0.2%, ת"א 125 ירד בקרוב ל-0.4%, ות"א 90 השיל 0.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

2. פערים מעורבים לדואליות

המניות הישראליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים. אנלייבקס  צפויה לרדת היום שכן חזרה עם פער שלילי של יותר מ-7%, וגם אורמד , פורסייט, אבוג'ן, פריון, ופלוריסטם עם פערים שליליים של 3% עד 5%.

מנגד, מיי סייז  חזרה עם פער חיובי של 5.3% וצפויה להתחזק היום גם בת"א, וגם טבע , פריגו , אורמת  ונייס  חזרו עם פערים חיוביים קטנים.

3. נעילה מעורבת בוול סטריט, מגמה חיובית בחוזים

אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק השיל 0.2% לאחר יום תנודתי שנע בין ירידות לעליות, ואילו S&P 500 ודאו ג'ונס התחזקו מעט. מניות טבע ואיי.סי.אל עלו ביותר מ-3%.

חברת הספאק PTK Acquisition  צללה בקרוב ל-20% לקראת מיזוג חברת השבבים הישראלית ואלנס, שתחל להיסחר היום בבורסת ניו יורק. החברה מוזגה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.

החוזים העתידיים נסחרים בעליות של 0.5%-0.6% הבוקר.

4. הסייבר בת"א עובר ידיים

שבע שנים לאחר שעילדב השקעות רכשה את חברת קומסק, היא מוכרת אותה להאב סקיוריטי תמורת 70 מיליון שקל. קומסק עוסקת במתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר ומפיצה מוצרים בתחום הסייבר ואבטחת המידע. מניותיהן של האב  ועילדב  נסחרו אתמול בעליות בעקבות ההודעה.

האב מעריכה שלאחר השלמת הרכישה של קומסק, הכנסותיה השנתיות של החברה הממוזגת יוכפלו לכ-250 מיליון שקל.

העסקה לרכישת קומסק מתבצעת כאמור לפי שווי של 70 מיליון שקל, מתוכם 40 מיליון שקל במזומן וקרוב ל-9 מיליון מניות האב (כ-9% מההון) ששוויין כ-30 מיליון שקל. מתוך המניות שיוקצו לעילדב, כ-35% יופקדו בנאמנות לתקופה של 18 חודשים, כבטוחה לנכונות מצגיה במסגרת ההסכם.

5. עליות בסין, הביטקוין מתחזק

באסיה נרשמת מגמה מעורבת הבוקר, כאשר בעוד שמדד האנג סנג יורד ב-1%, מדד שנגחאי עולה ב-0.3%, שנזן עולה ב-1.4% וסידני מטפסת 1.5%. הניקיי עולה ב-0.1%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות, והביטקוין נסחר ברמה של 43.5 אלף דולר. גם האת'ר מתחזק ב-4% וחוצה שוב את רף ה-3,000 דולר, הבייננס קוין מזנק 12% לרמה של 383 דולר ליחידה. 

בשוק הסחורות המגמה מעורבת. מחירי הנפט הגולמי נסוגים בכ-0.2% ואילו הזהב מתחזק במעט ונסחר תמורת 1,731 דולר לאונקיה.