הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בת"א; אורמד מחקה 10% משוויה, ריטיילורס ופרטנר זינקו

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.7% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.1% • בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי • עליות קלות באירופה • דוחות: מגה אור דיווחה על רווח של 167 מיליון שקל ברבעון השלישי

בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף
בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים. מדד ת"א עלה ב-0.7%, ת"א 90 עלה ב-1.1%. מדד הבנקים המריא בקרוב ל-3% עם עליות נאות לכל הבנקים, כאשר מנגד מדד הביומד נחלש ב-0.5% - בין השאר בשל ירידה של פריגו  במחזור המסחר הרביעי בהיקפו בבורסה, לאחר שהודיעה שתמחק את מניותיה מהמסחר בת"א. מחזור המסחר הסתכם ב-1.98 מיליארד שקל.

את העלייה החדה ביותר רשמה היום חברת הביומד קמהדע  שזינקה ביותר מ-11%, לאחר שדיווחה על רכישת פורטפוליו של ארבעה תכשירי נוגדנים מסחריים המאושרים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ראו עדכון מוקדם יותר). גם בליץ , ריטיילורס , אלרוב נדלן , אפריקה מגורים , קמטק , פרטנר  ופוקס  רשמו עליות גבוהות.

מנגד, אורמד  מחקה 10% ובכך השלימה ירידה של מעל ל-17% בתוך שבוע, וגם אינרום , פינרג'י , פנאקסיה  ואבוג'ן  רשמו ירידות גבוהות. 

15:55

הבורסה בתל אביב ממשיכה להתנהל במגמה חיובית. העלייה של מדד ת"א 35 התמתנה ועומדת על שיעור של 0.4% כעת, וזאת לאחר שפריגו  הודיעה על מחיקת המניה מהמסחר והיא כעת צונחת ב-5%.

רייטלורס ממשיכה להתחזק ומטפסת בכ-9%, גם ממן, קמהדע, טופ גאפ, פרטנר אלרוב ואאורה רושמות עליות יפות. בצד השני של הטבלה אינרום שמוחקת 6.3%, סופרגז שיורדת ב-4.5% וטלרד שיורדת ב-7.7%.

14:30

מניית טלרד נטוורקס  צונחת ב-7.5% לאחר שהחברה דיווחה היום על ירידה של 9% בהכנסות הרבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-43 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כמיליון דולר לעומת רווח של כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מניית כלל משקאות  מזנקת בכ-9% לאחר שחברת קרור הגישה לה הצעה לרכישת החזקתה (כ-30.5%) ביפאורה תמורת 450 מיליון שקל. 

חברת הביומד קמהדע  מדווחת על רכישת פורטפוליו של ארבעה תכשירי נוגדנים מסחריים המאושרים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, מחברת Saol , חברת תרופות ייחודיות מסחרית המתמקדת בטיפול בצרכים הרפואיים של אוכלוסיות חולים מוחלשת או לא מטופלת. 

קמהדע תשלם ל-Saol כ-95 מיליון דולר, ועד סך כולל של כ-50 מיליון דולר נוספים התלויים בהשגת אבני דרך הקשורות למכירות המוצרים בין השנים 2022-2034. בקמהדע מציינים ההכנסות הגלובליות לשנת 2021 של פורטפוליו המוצרים שנרכשו צפוי להיות בין 40 מיליון דולר ל-45 מיליון דולר, כאשר כ-75% עד 20% מההכנסות נבעו ממכירות בארה"ב וקנדה, בהתאמה. שיעור הרווח הגולמי החזוי של פורטפוליו המוצרים לשנת 2021 הינו בין 50%-55%.

13:05

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.3% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-627 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות אקסיליון , ריטיילורס , בלנדר, אאורה  ופוקס. 

חברת אילקס מדיקל  דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל בכ-69% לעומת אשתקד והסתכם בכ-84 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-71% לעומת אשתקד והסתכם בכ-155 מיליון שקל .

11:00

אנרג'יאן  ודליה אנרגיות , שמחזיקה בתחנת הכוח דליה, בדרך לסיים את ההתקשרות ביניהם, עוד בטרם מאגר כריש החל להפיק גז טבעי , כך נודע לגלובס. לפי הסכם שנחתם בין הצדדים לפני מספר שנים דליה אנרגיות התחייבה לרכוש 0.8 BCM בשנה ממאגר הגז הטבעי השלישי שיפותח בישראל.  ממידע שבידי גלובס, בדליה אנרגיות פנו בתקופה האחרונה לשותפויות הגז הטבעי שמחזיקות בתמר ובדקו אפשרות להמשיך ולרכוש את מלוא הגז הטבעי עבורם מתמר. כעת נראה כי המו"מ בין הצדדים עומד להסתיים בחוזה חדש ביניהם, לפיו דליה אנרגיות אכן תמשיך לקבל גז טבעי בלעדית מתמר וזאת עד לשנת 2034. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.1%. 

עליות בולטות רושמות פרטנר , נאייקס ודוראל. אינרום, מנגד, בולטת בירידה חדה. 

חברת מגה אור  דיווחה על רווח נקי של כ-167 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של 134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

08:55

חברת אינרום  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2021 הצטמק ב-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמד על כ-23.1 מיליון שקל.

בשוק המט"ח רושם הבוקר הדולר עלייה של כ-0.2% ונסחר סביב 3.094 שקלים ואילו האירו ממשיך לאבד גובה ונחלש בכ-0.2% סביב 3.487 שקלים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בתל אביב במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 90 מחק את הירידה שרשם לאורך היום וננעל בעלייה של 0.2%. מדד ת"א 35 ירד ב-0.4%, ת"א 125 השיל 0.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-755 מיליון שקל. 

2. בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי

לקראת הודעת בנק ישראל היום (16:00) בנוגע למדיניות המוניטארית מציין רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, כי "הבנק המרכזי יותיר את הריבית על עשירית האחוז. ההתפתחויות האחרונות בארץ, בניגוד לארה"ב, אך בדומה לאירופה, מרחיקות, לדעתי, את העלאת הריבית במשק. מדובר הן בהתמתנות האינפלציה בחודש האחרון (והצפי שתתמתן עוד ולא תחרוג מהיעד) והן בנתוני התוצר לרבע השלישי, שרשמו האטה. גם התחזקות השקל והמשך האבטלה הגבוהה, יחסית, במשק, לא תומכים בכך. מצד שני, אישור התקציב ותוואי הגירעון הפוחת יאפשרו לנגיד לצמצם את ההרחבה המוניטרית, אם המצב ישתנה. כמו כן, נחוץ מקדם זהירות למקרה של גל תחלואה חדש, לנוכח שינוי הכיוון של מקדם ההדבקה. באירופה, אמנם האינפלציה כמעט כפולה מאשר כאן אצלנו (4.1% ב-12 החודשים האחרונים), אך שם גל התחלואה הרביעי רק החל והנגידה קריסטין לגרד אומרת כי הריבית לא תעלה כלל ב-2022".

"בארה"ב האינפלציה גבוהה הרבה יותר ומתרבות הקריאות בתוך ה-Fed לזרז את הטפרינג (צמצום רכישות אג"ח), מה שיקדים את העלאת הריבית לאמצע השנה. בהקשר זה חשובה החלטת הנשיא ביידן אם הנגיד פאוול ימשיך, או יוחלף. לעת עתה נראה לי שהמודל האירופי קרוב יותר מבחינת בנק ישראל ולכן סביר שהריבית כאן תעלה, לכל המוקדם, מספר חודשים לאחר שיעשה זאת הפד", כותב מנחם .

3. דוחות: הבורסה ומקס סטוק

היום צפויות לפרסם דוחות, בין השאר, הבורסה ומקס סטוק. בהמשך השבוע יפרסמו תוצאות דיסקונט, ישראכרט, אל על, מבנה, עזריאלי, שיכון ובינוי ומיטרוניקס. 

4. ירידה קלה במחירי הנפט, הביטקוין צונח

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט נסחרים כעת בירידות קלות, לאחר ירידות חדות ביום שישי. 

בגזרת הקריפטו, הביטקוין ממשיך לאבד גובה ונסחר כעת בירידה של 3.6% סביב 57,300 דולר והאת'ר רושם ירידה של 4.7% ונסחר סביב 4,160 דולר.

5. מגמה מעורבת באסיה

בבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת בפתיחתו של שבוע המסחר העולמי (שיהיה מקוצר - ביום חמישי אין מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה וביום שישי המסחר יסתיים ב-20:00 שעון ישראל). 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.