תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כבר לא רק לסמן וי: איך השתנו הרגלי צריכת ביטוח נסיעות לחו"ל

השנתיים האחרונות חידדו את הצורך בביטוח רפואי בעת שהייה בחו"ל • כך אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח • מה חשוב לנוסעים, כמה זמן לפני היציאה מהארץ נרכש ביטוח ועל אילו כיסויים מושם דגש?

צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D
צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D

הכתבה בשיתוף הראל ביטוח

אחד הסימנים המובהקים לכך שהאביב והקיץ הנוכחי שונים מאלו שהורגלנו אליהם בשנתיים האחרונות הוא העומסים החריגים באולם היוצאים לחו"ל בנתב"ג.

הישראלים חזרו בגעגועים ליעדים קרובים, בינוניים ורחוקים, מפאפוס בקפריסין השכנה, דרך פריז ולונדון האירופאיות ועד לניו-יורק ויעדים נוספים במזרח אסיה ודרום אמריקה. המראות, התחושות והחוויות מחוץ לארץ נותרו כפי שהן, אך יש כמה דברים שבכל זאת השתנו, וביניהם כל נושא ביטוח הבריאות לנסיעות.

"הקורונה בעיקר, אבל גם שינויים גלובליים אחרים - כמו המלחמה באוקראינה, השפיעו על הדרך שבה אנחנו חושבים על הבריאות שלנו בהקשר לתכנון היציאה לחו"ל", אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח. "אם בעבר הישראלים היו רוכשים ביטוח בריאות לחו"ל רק כדי לסמן וי על הנושא, כיום ההתייחסות היא שונה לחלוטין והפוכה ב-180 מעלות".

די קפואה מסביר כי רבים תופסים כיום את הבריאות בעת נסיעה כנושא משמעותי יותר, כזה שבקלות יכול להשתבש בזמן הלא נכון בחו"ל ולפגום שלא לומר לחרב את הטיול. "אנחנו רואים כיום הרבה יותר תכנון סביב הנושא. למשל, אנשים מבוגרים שעוד לפני רכישת הכרטיס מבררים האם הם עומדים בתנאי הצטרפות לביטוח נסיעות לחו"ל שלנו - ומגלים שאנחנו מאפשרים הצטרפות לביטוח לקבוצת גיל רחבה, עד גיל 95", אומר די קפואה. "יש גם מי שרוכשים את ביטוח הנסיעות יחד עם כרטיס הטיסה, או ממש בסמוך למועד התשלום עליו, ולא כפי שנעשה בעבר יום-יומיים לפני היציאה לחו"ל, או אפילו בשדה, רגע לפני העלייה למטוס", הוא מוסיף.

ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו''ל, הראל ביטוח / צילום: באדיבות ג'ורג'יו די קפואה
 ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו''ל, הראל ביטוח / צילום: באדיבות ג'ורג'יו די קפואה

"ככלל, לפי הנתונים שלנו, אנחנו יכולים לראות שאם טרום הקורונה קבוצת הגיל של נוסעים בני 40-50 רכשה לרוב ביטוח ברגע האחרון, כיום יש מי שרוכשים ביטוח נסיעות גם כמה חודשים לפני החופשה המתוכננת", אומר די קפואה ומצביע על כך שככל שגיל המבוטחים עולה ורמת התכנון של הנסיעה גדלה - מגמה זו מתחזקת

קיצור או ביטול נסיעה מעסיקים יותר את המבוטחים

לפי די קפואה תכנון מראש של רכישת הביטוח הוא רק אחד מהשינויים שחלו בתחום. נוסף על כך רבים שמים דגש גם על תוכן הביטוח והכיסוי. "הסיטואציות האפשריות שיכולות להסתבך בחו"ל הפכו רבות יותר, ובהתאם המבוטחים ערים יותר לגבי המענה לו יזכו", הוא אומר. "כולם רוצים להרגיש בטוחים בזמן הנסיעה לחו"ל ולדעת שמאחוריהם יש חברה המעניקה את הפתרון המקיף והמתאים להם", הוא מוסיף.

וכך, כאשר מסתכלים לדוגמה על ביטוח הנסיעות לחו"ל של הראל, ניתן לראות כיצד השינוי בצרכי המבוטחים מתבטא, כאמור גם בכיסויים עצמם. למשל, סעיף ההרחבה של ביטול וקיצור נסיעה לחו"ל היה קיים עוד לפני המגיפה - במקרה למשל של אדם שאושפז ליום או יותר, מוות של קרוב ועוד - במצב זה ניתן כיסוי של החזר עד 5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס נסיעה למבוטח (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה). בזמן הקורונה הבינו בהראל שיש לתת מענה גם למגיפה בכיסוי של קיצור או ביטול נסיעה.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

מה נותן הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה? עד 400 דולר החזר עבור כרטיס הטיסה שבוטל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, ועד 1,000 דולר עבור קיצור או הארכת שהות בחו"ל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, שמתוכם עד 150 דולר עבור לינה. את תקרת הכיסוי ניתן כמובן להרחיב, תמורת תשלום נוסף - ולהגדיל את תקרת הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה בזמן מגיפה ל-5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס הטיסה ועד 150 דולר עבור הלינה, שהיא מעבר לתקופת הביטוח. הכיסוי הוא עבור המבוטח, המשפחה הגרעינית ומלווה לנסיעה - בתנאי שכולם רכשו את ההרחבה הזו (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה).

זה יכול להתאים, למשל, כשטסים ליעדים יקרים יותר ורחוקים וכן כשכרטיס הטיסה אינו גמיש או בעל דמי ביטול מאוד גבוהים. בנוסף לעלויות גם הסיבה עצמה לקיצור וביטול נלקחת בחשבון והפכה לבעלת חשיבות.

די קפואה מסביר: "מדובר בכיסוי שעד היום היה מכסה קיצור וביטול נסיעה בשל מחלה שרופא אישר בגינה כי המבוטח מנוע רפואית לנסוע, או כתוצאה מפטירה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. אבל מה קורה אם אדם יוצא חיובי בבדיקת קורונה ולא יכול לעלות על המטוס? זה כבר מקרה אחר. גם לכך מיועדת ההרחבה של ביטול/קיצור נסיעה. הקורונה ועניינים בריאותיים שיכולים לעלות כתוצאה ממנה - מעסיקים את המבוטחים", הוא מציין.

כיסוי תאונות בחו"ל ואפליקציה ייעודית

ביטוח הנסיעות של הראל מציע גם כיסויים ושירותים נוספים שנותנים מענה, חלקו ייחודי - כך, למשל, הרחבה שמתייחסת להמשך טיפול בארץ עקב תאונה שהתרחשה בחו"ל. "בהראל הכיסוי הזה הוא חלק מהפוליסה הבסיסית, והוא עומד עד 10,000 דולר (ועד 120 יום) - להמשך טיפול בישראל ברפואה פרטית גם באשפוז וגם לא באשפוז - זה יכול לכלול למשל טיפול פיזיותרפי, הוצאת מסמרים, הורדת גבס ועוד", מדגיש די קפואה.

בנוסף, קיימת אפליקציית הראל חו"ל, הזמינה לכל מי שרוכש פוליסת נסיעות לחו"ל בחברה. המבוטח יכול להוריד אותה ולקבל באמצעותה שירות וליווי לצרכים רפואי או אחר בחו"ל. החל מאיתור רופאים או מרכזים רפואיים בחו"ל, התייעצות עם רופא ישראלי ואף קבלת מקדמה כספית במקרה של ביקור רופא בחו"ל ועד טיפול בבקשות להארכת הפוליסה בזמן השהות בחו"ל.

"במצבים כמו למשל איחור בהגעת מזוודה, אנחנו יכולים להעביר למבוטח באמצעות האפליקציה 150 דולר ישירות לחשבון הביט שלו או לכרטיס האשראי, ככל שהרחבה זו נרכשה", אומר די קפואה ומוסיף כי "אחרי למעלה מ-80 שנות מענה בעולמות הביטוח, הראל צברה ניסיון רב בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל".

"הניסיון שלנו בולט בכל הנוגע לקשר עם רופאים בחו"ל ותפעול יחידת חילוץ שמטפלת במבוטחינו. יחידת החילוץ שלנו, מורכבת מקבוצת אנשים בעלי כישורים ייחודיים ומיומנויות לבצע פעולות איתור וחילוץ. אבל לא רק. לצורך הדוגמה שלחנו ביום שפרצה המלחמה באוקראינה את צוות החילוץ שלנו לסייע למבוטחים שלנו בגבול פולין ורומניה. אנחנו כל יום עושים הערכת מצב, נמצאים עם היד על הדופק, ומתאימים את הכיסויים למבוטחינו, במישור הרפואי ובכלל", הוא מסכם.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988