הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות; קבוצת דלק קפצה ב-5.2%, טבע ב-5%

יום תנודתי בתל אביב הסתיים בעלייה של 1.2% למדד ת"א 35 ושל כ-1% למדד ת"א 90 • לייבפרסון וגב ים פרסמו דוחות • עליות חדות רשמו לייבפרסון, נופר, קמטק, נובה, שיכון ובינוי, אופקו ואייסקיור מדיקל שקפצה ב-40%

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

יום תנודתי בתל אביב הסתיים בעלייה של 1.2% למדד ת"א 35 ושל כ-1% למדד ת"א 90. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

עליות חדות רשמו בין השאר קבוצת דלק , טבע , לייבפרסון, נופר, קמטק, נובה, שיכון ובינוי, אופקו וסניאל.

אייסקיור מדיקל  קפצה ב-40% במחזור ענק, לאחר שדיווחה על קבלת אישור מ-CMS לצורך שיפוי ביטוחי לטיפול בסרטן השד.

בצד האדום בלטו בירידות אלקטריאון , גבעות , קאנומד, ג'י סיטי  ונורסטאר.

16:05

מגמה שלילית בבורסה. ת"א 35 מאבד כ-0.5%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.7%, בהובלת ג'י סיטי ודוראל אנרגיה  שנחתכות ב-5%-6% כל אחת. מנגד, מדד הביומד בולט בעלייה של 1.3%. מחזור המסחר מסתכם בכמיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות לייבפרסון, נופר אנרג'י , נובה , קמטק  ופריון  (לקראת פרסום דוחותיה מחר).

14:35

הירידות בבורסה מחריפות על אף שינוי הכיוון החיובי במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט. מניות הנדל"ן החלו למשוך מטה, ות"א 35 מאבד 0.9%, כאשר מליסרון, עזריאלי וביג בתחתית. גם מדד ת"א 90 יורד בשיעור דומה, בהובלת ג'י סיטי ודוראל אנרגיה שנחתכות בכ-5% כל אחת.

מדד הנדל"ן מאבד 1.6%, מדד הביטוח נחתך ב-1.9%, ומדד הביומד לעומת זאת עולה ב-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-685 מיליון שקל, ואת המחזורים הגבוהים מרכזות איי.סי.אל, נייס וקבוצת דלק.

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר  חתמה על הסכם בלעדיות עם חברת טריכום לשיווק בלעדי של שני זני קנאביס רפואי באיכות פרימיום. החברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה, שלפיהן ההכנסות הסתכמו ב-7.5 מיליון שקל, בהשוואה למכירות של 9.8 מיליון שקל בכל המחצית הראשונה של 2022.

13:35

אפולו פאוור  תספק לתדיראן סולאר יריעות סולאריות גמישות בכמות מינימלית של 26 מגה-וואט, כחלק מהסכם להפיכת תדיראן למפיצה הבלעדית של אפולו פאוור בישראל בשוק הגגות הקלים.

ג'נגו  התקשרה עם יצרנית ציוד אלקטרוני מהודו לשיתוף-פעולה במכרזים של יצרניות רכב, זאת בהמשך לחוזה קיים בין הצדדים משנת 2019.

רציו פטרוליום  עדכנה כי הוארכה בשנתיים תקופת האקספלורציה בפיליפינים, באישור משרד האנרגיה הפיליפיני, וזאת בטענה לקיומו של כוח עליון. 

12:30

יציבות בבורסה. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1%, ומדדי ת"א 90 ות"א 125 נסחרים ללא שינויים מהותיים. מדד הבנקים צמצם את הירידה ל-0.1%, מדד הדואליות עולה בכ-0.8%. במט"ח, הדולר נחלש ב-0.3% ל-3.52 שקלים, והאירו יורד ב-0.1%, וגם שערו 3.52 שקלים.

מחזור המסחר מסתכם בכ-330 מיליון שקל, כאשר את המחזור הגבוה ביותר מרכזת איי.סי.אל שמאבדת 1%, ואחריה קבוצת דלק  שעולה ב-2% (לאחר שצנחה אתמול ב-5%).

חברת האשראי החוץ-בנקאי מלרן פרויקטים  חתמה על הסכם עם תאגיד בנקאי להעמדת מסגרת אשראי לזמן קצר בהיקף של עד 40 מיליון שקל. 

נתנאל גרופ  זכתה במכרז לפרויקט פינוי-בינוי בחולון הכולל בניית כ-1,000 דירות ויחידות מסחר ותעסוקה.

11:10

הבורסה עברה לירידות. מדד ת"א 35 משיל 0.3%, כאשר נייס בתחתית עם ירידה של 2.3%, ואחריה הפניקס והראל השקעות. ת"א 125 יורד ב-0.2%, ות"א 90 מאבד כ-0.1%. מדד הבנקים יורד ב-0.5%, מדדי ביומד, טכנולוגיה, תשתיות אנרגיה וקלינטק בולטים בעליות מתונות בניגוד למגמה, וכך גם מדד הדואליות שמטפס ב-0.7%.

נוסטרומו  עדכנה כי מערכת לאגירת אנרגיה תותקן במבשלת הבירה Budweiser בניו יורק, במסגרת שיתוף-פעולה עם יצרנית הבירה אנהאוזר-בוש. המערכת צפויה להפחית את עלויות האנרגיה של מערך הקירור ולאפשר הפחתה של פליטות הפחמן הנובעות מתהליכי הייצור.

אלקטרה  דיווחה כי חברה כלולה (51%) של אלקטרה ארה"ב זכתה במכרז של עיריית ניו יורק למתן שירותי הנגשה קולית להולכי רגל במאות צמתים במנהטן ובסטטן איילנד. התמורה עומדת על כ-61 מיליון דולר, והעבודות צפויות להימשך שלוש שנים.

10:01

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.2%, מדד ת"א 125 ללא שינוי של ממש, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%. מדד הבנקים נסוג ב-0.4%, מדד הנפט וגז קופץ ב-0.4%.

לייבפרסון עולה בחדות לאחר פרסום הדוח הרבעוני, ועוד עליות בולטות רושמות טבע, נובה, ישראמקו ואודיוקודס . לעומת זאת, טראלייט נופלת ב-5% בהמשך לדיווח מהבוקר (ראו בעדכון קודם), וגם מלם תים, נייס ואיי.סי.אל מאבדות גובה.

במט"ח, הדולר עולה ב-0.2% ל-3.54 שקלים, והאירו מטפס ב-0.4%, וגם שערו 3.54.

09:30

לייבפרסון  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ודיווחה על הפסד של 56 סנט למניה (גבוה ב-2 סנט מהתחזיות וגבוה בכמעט 20% מההפסד ברבעון המקביל אשתקד). לצד זאת החברה עקפה את תחזית ההכנסות, שהסתכמו ב-129.5 מיליון דולר ברבעון (עלייה של 9.5% בהשוואה לאשתקד). החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 517-521 מיליון דולר.

טראלייט  הודיעה כי החברה-הבת טראלייט סולארטק (61.8%) זכתה במכרז של המועצה האזורית מנשה להקמה והפעלה של מתקנים סולאריים על גבי גדרות הביטחון ההיקפיות בשטחי המועצה. החברה מעריכה כי תוכל להקים מתקנים בהיקף מצטבר של עד 50 מגה-וואט בהשקעה של כ-150 מיליון שקל.

09:15

טופ מערכות  הודיעה כי התקשרה בהסכם לרכישת חברת הפצה טכנולוגית בתמורה של עד 18 מיליון שקל, כאשר חלק מהתשלומים מבוססי ביצועים בשנים הקרובות.

סופווייב מדיקל  פרסמה דוח וולנטרי לרבעון השלישי, שלפיו ההכנסות זינקו כמעט פי שלושה ל-8.2 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית מסתכמת ב-74.6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ולחברה יש תיק מזומנים בהיקף של 31 מיליון דולר.

08:20

גב ים  פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי ודיווחה על עלייה של 7.5% ברווח מפעילות השכרה (NOI) שהסתכם ב-142 מיליון שקל. החברה רשמה הכנסות של 262 מיליון שקל מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, בעיקר הודות להערכת שווי ראשונה של פרויקט מגדלי מתם. לצד זאת, הוצאות הפרשי ההצמדה של החברה כמעט הכפילו את עצמן והסתכמו ב-41 מיליון שקל, כשהחברה ציינה כי זאת בשל עליית מדד המחירים לצרכן וגידול בהיקף החוב הצמוד למדד. הרווח הנקי התזרימי (FFO) המיוחס לבעלי המניות עלה ל-81 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי הכולל (המיוחס לבעלי המניות) צנח מ-235 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-160 מיליון שקל.

07:15

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בתל אביב

1. צפי לפתיחה מעורבת

הבורסה בתל אביב צפויה להיפתח במגמה מעורבת, במקביל למגמה בבורסות אסיה ובחוזים העתידיים בוול סטריט.

אתמול ננעל המסחר בירידות שהוחרפו לקראת צלצול הנעילה. ת"א 35 ירד ב-0.7%, ת"א 90 ב-1.5%, ות"א 125 ב-1%. ירידות בולטות נרשמו במדדי תשתיות אנרגיה ונפט וגז שנחתכו בכ-2%, מדד קלינטק צנח ב-2.4%, ומנגד מדד ביטוח ושירותים פיננסיים התקדם בכ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.66 מיליארד שקל.

2. וול סטריט ננעלה בירוק

בוול סטריט נרשמות תנודות קלות בלבד במסחר על החוזים העתידיים, וזאת לאחר נעילה ירוקה בניו יורק אמש. המשקיעים דרוכים לקראת בחירות אמצע הכהונה בארה"ב, שיתקיימו היום ויכריעו למי יהיה הרוב בקונגרס, וכן ממתינים לפרסום נתוני האינפלציה ביום חמישי.

אמש הסתיים יום המסחר בוול סטריט בעליות של כ-1% ומעלה במדדים המרכזיים. הדאו ג'ונס קפץ ב-1.3%, ה-S&P 500 עלה ב-1%, והנאסד"ק הוסיף כ-0.9%. הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" על גל הפיטורים הענק המסתמן במטא (פייסבוק)  הקפיץ את המניה ב-6.5%.

גם תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו אמש, והן ממשיכות לטפס גם הבוקר. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות ל-4.23%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ל-4.73%.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיוביים, והן צפויות לספק רוח גבית לשוק. התרומה המשוקללת למדד ת"א 35 עומדת על פלוס 0.2%, כאשר יבלטו במיוחד נובה  וטבע  עם פערים חיוביים של 2.5%.

בצד השלילי נייס  עם פער של יותר מאחוז, ולכן היא צפויה לאבד גובה. מחוץ למדד הדגל תבלוט לרעה ביוליין  בשל פער ארביטראז' שלילי של יותר מ-10%.

4. הדוחות זורמים לבורסה, סולאראדג' הכתה את התחזיות

בתוך כך, דוחות הדואליות ימשיכו לזרום לבורסה. היום צפויות להתפרסם התוצאות הרבעוניות של אופקו הלת'  ופוורפליט , מחר יפורסמו דוחות איי.סי.אל  ופריון, וביום חמישי צפויים דוחות נייס.

בוול סטריט יתפרסמו היום דוחות וולט דיסני, אוקסידנטל פטרוליום, AMC ועוד. במהלך השבוע יצטרפו למבול הדיווחים הישראליות פלייטיקה, טאבולה, אמדוקס, למונייד, גלובל-אי, פייבר, ריסקיפייד, קורנית ועוד.

אמש לאחר סיום המסחר התפרסמו דוחות סולאראדג'  הישראלית (שאינה נסחרת בתל אביב), אשר הכתה את התחזיות בשורה העליונה, ובתגובה מנייתה זינקה ביותר מ-10% בשלב המסחר המאוחר. החברה רשמה הכנסות שיא של 836.7 מיליון דולר, כשהצפי היה ל-823 מיליון דולר; והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-91 סנט למניה בדילול מלא, כשהאנליסטים ציפו ל-1.46 דולר.

5. מגמה מעורבת באסיה, ירידות חדות בשוק הקריפטו

מדדי המניות העיקריים באסיה נסחרים במגמה מעורבת. מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-1.3%, הקוספי בסיאול מוסיף 0.9%, וגם בטייוואן ובאוסטרליה המדדים עולים. לעומת זאת, בהונג קונג יורד מדד הנג סנג ב-0.6%, וגם בשנזן ובשנגחאי המגמה שלילית.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות. הביטקוין צונח בקרוב ל-6% ומגיע לרמה של 19.6 אלף דולר, והאת'ריום נחתך ב-7% ונסחר סביב 1,474 דולר. ירידות חדות בשיעורים דו-ספרתיים נרשמות במטבעות הקטנים יותר כמו סולנה, דוג'קוין ושיבה אינו.