תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לפרוץ את תקרת הזכוכית: תוכנית "המשפיעות" לקידום נשים מנהלות בישראכרט זכתה במקום הראשון בתחרות המצוינות של ארגון משאבי אנוש בישראל לשנת 2022

מטרת התוכנית היא הצמחת דור העתיד של מנהלות החברה, על מנת להבטיח את כינונה של מנהיגות נשית בארגון • "לא יכול להיות שוויון אמיתי בחברה אם נשים לא נמצאות בשולחן מקבלי ההחלטות", אומרת ורד רמון ריבלין, מנחת התוכנית ומייסדת הפורום למנהיגות נשית

צילום: ישראכרט
צילום: ישראכרט

הכתבה בשיתוף ישראכרט

שיעורן הנמוך של נשים בממשלה ובכנסת הנוכחית משקף גם את מצבן של הנשים בתפקידים בכירים במשק ובשאר המגזר הציבורי. דוח מדד המגדר של מכון ואן ליר אשר פורסם לאחרונה חשף כי למרות מגמת שיפור קלה, רוב גברי גדול נרשם בדירקטוריונים, בתפקידי ניהול וברשויות המקומיות. כך למשל, הפער בדירקטוריונים של חברות ציבוריות עדיין גדול: 73% גברים ורק 27% נשים; בתחום הבריאות - 36 גברים מנהלים בארץ בתי חולים לאשפוז כללי, לעומת שש נשים, וכמות המנכ"לים במשק עומדת על 43,910 לעומת 9,090 נשים בלבד.

מי שמבקשת לשנות את המגמה ולפרוץ את תקרת הזכוכית המגדרית הזו היא חברת ישראכרט אשר פיתחה את תוכנית "המשפיעות" להצמחת עתודה ניהולית נשית בחברה. את התכנית מנחה ורד רמון ריבלין, עיתונאית כלכלית ועורכת 'ליידי גלובס' בעברה במשך למעלה מעשור, שייסדה את פורום המנהיגות הנשית של ישראל ולה רקע בפסיכולוגיה ומנהל עסקים; התכנית כוללת קורסים וסדנאות ב-6 מפגשים של 4 שעות ולפני כחודש (ינואר) אף זכתה במקום הראשון בתחרות המצוינות של ארגון משאבי אנוש בישראל לשנת 2022.

"מדובר בלימודים בנושאים מגוונים: מנהיגות, ניהול, חוסן, צמיחה, מיפוי חוזקות והתמודדות עם חסמים ושינויים, כלי ניהול של העולם החדש, מיתוג עצמי, וקואוצ'ינג אישי לכל משתתפת על ידי חברת הנהלה בישראכרט", מפרטת ריבלין את תוכן התוכנית. "בנוסף, המשתתפות בונות פרויקטים חברתיים או עסקיים - תוך ליווי של אנשי מקצוע רלוונטיים המסייעים להן בביצועם והוצאתם לפועל הלכה למעשה בשטח. דוגמאות לכך הן הרצאות לנשים חרדיות שמעוניינות להיכנס לתפקידי ג'וניור בעולמות הטכנולוגיים, ליווי נערות בסיכון תוך מתן כלים לניהול פיננסי, חיבור נשים למקורות תעסוקה וליווי לפיתוח אישי ומקצועי, ליווי יזמיות בתחילת דרכן לצד מתן פתרונות ושירותים רלוונטיים ללא עלות, ועוד".

ורד רמון ריבלין, מנחת התוכנית ומייסדת הפורום למנהיגות נשית / צילום: ענבל מרמרי
 ורד רמון ריבלין, מנחת התוכנית ומייסדת הפורום למנהיגות נשית / צילום: ענבל מרמרי

מה בעצם הרעיון שעומד מאחורי התוכנית הייחודית?

"זוהי התוכנית הראשונה במשק ששמה את כל המשקל שלה על הצמחת דרג נשי מנהל. לאורך השנים הכרתי מנהלות מצטיינות ומבריקות רבות, שרובן פשוט פוחדות להנהיג, לא יכול להיות שוויון אמיתי בחברה אם נשים לא נמצאות בשולחן מקבלי ההחלטות - ממנו הן הודרו שנים.

"הדרך לעשות זאת ולקדם שוויון היא באמצעות תהליכי עומק ייעודיים, הנשים המשתתפות בתוכנית עוברות מסע של ממש, גם אישי וגם קבוצתי. הן מקבלות כלים ותכנים המסייעים להם לצמוח כמנהלות, ובמו עיניי ראיתי נשים שנכנסו בצורה אחת לתוכנית ויצאו ממנה בצורה אחרת עם תודעה רחבה יותר, אנרגיה גבוהה לעשייה והבנת ההזדמנויות העומדות בפניהן".

"לא עוד סדנה למנהלים"

מי שהייתה אמונה על קידום התוכנית בישראכרט היא לימור שאקו, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה יחד עם צוות הפיתוח והלמידה. לדבריה, "יצאנו לתוכנית הזו מתוך האג'נדה הנשית אותה מובילה תמר יסעור, יו"ר החברה. החלטנו להתחיל את השינוי אצלנו בבית, בישראכרט, ואז למעשה חברנו לורד רמון ריבלין, כשהיה חשוב לנו מלכתחילה לייצר תוכנית שתהיה ייחודית ולא תרגיש כמו עוד סדנה למנהלים.

לימור שאקו, סמנכ''ל משאבי אנוש, קבוצת ישראכרט / צילום: מיכה לובטון
 לימור שאקו, סמנכ''ל משאבי אנוש, קבוצת ישראכרט / צילום: מיכה לובטון

"היה לנו גם חשוב להביא את הנשים הנכונות לתוכנית. התפיסה שלנו הייתה שאנו רוצות נשים ששואפות להיות המנהיגות הבאות של החברה או מחוצה לה. התוכנית חולקה לשני מישורים עיקריים - ראשית בחרנו את עולמות התוכן יחד עם ורד ומנהלת הלמידה שלנו ושנית החלטנו שכל משתתפת תצטרך לקדם פרויקט שייתן מענה עסקי או חברתי קיים. אם אני מסכמת את התוכנית - הרי שאפשר לומר שזה היה ממש ברמת קואוצ'ינג קבוצתי; היה בה אלמנט מאוד אימוני והמשתתפות קיבלו המון כלים פרקטיים-מנטליים ורגשיים".

תמר יסעור, יו''ר קבוצת ישראכרט / צילום: רמי זרנגר
 תמר יסעור, יו''ר קבוצת ישראכרט / צילום: רמי זרנגר

מה קורה בסיום התוכנית?

"עם סיום הקורס, הבוגרות נכנסות ל'קהילת המשפיעות' של ישראכרט וממשיכות לקבל תכנים מקצועיים על פי 'בחירת הקהל', ברמה חודשית ורבעונית. הן מוגדרות בתוך תהליכי הפיתוח בישראכרט כטאלנטיות - ומסומנות בחברה לתפקידי קידום".

מהו הססטוס של התוכנית?

"עד כה הסתיימו 2 מחזורים של 30 מנהלות סך הכול ואנו נמצאות כעת בהיערכות לפתיחת מחזור נוסף תוך הוספת נושאי למידה, פלטפורמות חדשות והזמנת מרצים נוספים מדיסציפלינות שונות".

"כלים שתורמים למנהלת צעירה"

כאמור, עד היום סיימו את התוכנית 30 מנהלות ואחת מהן היא רחלי איגל שבאה מהמגזר החרדי, המשמשת כמנהלת מדור תשלומים מתקדמים בחטיבת טכנולוגיות בישראכרט. "התוכנית הורכבה ממפגשים שהתקיימו אחת לשבועיים, כשכל מפגש מתמקד בתחום אחר תוך מתן כלים שמשמשים אותנו ביומיום וכן הצבת מטרות-על עתידיות", היא מעידה. "היה במפגשים משהו מאוד פתוח ומאוד כן, ורד נתנה לנו לאורך כל הדרך המון ביטחון לדבר בשיח שקוף לגמרי. לכל אחת ניתן הביטוי הפרסונלי שלה - וזה היה דבר מאוד יפה לראות.

"באופן אישי התוכנית העניקה לי כלים שתורמים לי כמנהלת צעירה - כמו למשל איך להשתמש בחוזקות שלי ושל העובדות שלי. כמו כן, הצבתי לעצמי מטרות אישיות ובניתי תוכנית על מנת להגשים אותן. עסקנו המון בתוכנית הגם בחשיבות של מיתוג מקצועי וקיבלנו הרבה ידע וכלים".

במה התמקד הפרויקט שלך בתוכנית?

"כמי שהתחילה את דרכה בשירות לקוחות ועשתה מעבר מהתחום העסקי לטכנולוגי, הפרויקט שלי היה בעצם לבנות הרצאה אותה אעביר לנציגות שירות לקוחות במוקדים בישראכרט על הסיפור האישי שלי בחברה, ביחד עם מתן כלים ומתן ליווי אישי למי שמבקשת לעשות את השינוי אותו עשיתי בכדי לסייע להן להתקדם גם להתקדם בארגון שהן כבר מכירות ואוהבות. אני חושבת שלאנשים שעברו מהתחום העסקי לטכנולוגי בחברה יש ערך מוסף מאוד גבוה בתוך הפרויקטים, כך שזה גם מקדם נשים וגם נותן ערך לחברה".

צרו איתנו קשר *5988