בברקליס אופטימיים לגבי הכלכלה הישראלית: אילו מניות מומלצות?

בברקליס ממליצים על מניות הבנקים ורואים אפסייד אפשרי של 37%-53% • "מאזני הבנקים בישראל חזקים, הם מוכנים להתמודד בהצלחה עם האטה אפשרית בכלכלה, והם צפויים לספק למשקיעים תשואה של 13%-17% על ההון"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בניגוד לאנליסטים וכלכלנים שפרסמו לאחרונה אזהרות בנוגע להשלכות אפשריות של הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל, בברקליס מפרסמים סקירה מעודכנת וחיובית על המשק עם לא מעט המלצות חיוביות על מניות הנסחרות בבורסה המקומית.

ההשקעות של קרן העושר הנורבגית בישראל נחשפות. מי נשארו בחוץ?
בעל השליטה בדלתא: "מעריכים שגולף עשויה להוות מנוע צמיחה עבורנו"

בנוגע למצב המאקרו מציינים בברקליס כי בבנק ישראל מעריכים שהמשק יצמח השנה ב-2.8% ובשנה הבאה ב-3.5%. לגבי שיעור האינפלציה הם מציינים כי הוא גבוה (5.4% לאחר המדד שפורסם אתמול) אבל בטווח הבינוני והארוך הוא צפוי לרדת חזרה מתחת ל-3% לפי הערכות כלכלני המאקרו בישראל. ובכל מקרה, הוא נמוך משמעותית משיעור האינפלציה במרבית המדינות המפותחות.

זאת ועוד, שיעור האבטלה במשק נמוך, הוצאות הצרכנים יציבות וגם אם היקף לקיחת המשכנתאות הצטצמם לאחרונה, בהשוואה היסטורית הוא עדיין גבוה יחסית, הם מציינים.

בברקליס ממליצים על מניות הבנקים ב"קנייה" ורואים אפסייד אפשרי של 37%-53%. "מאזני הבנקים בישראל חזקים, הם מוכנים להתמודד בהצלחה עם האטה אפשרית בכלכלה, והם צפויים לספק למשקיעים תשואה של 13%-17% על ההון", כותבים שם. מחיר היעד שלהם למניית פועלים  נותר על 46 שקל (אפסייד של כ-48%), גם ללאומי  הם משאירים את מחיר היעד על 46 שקל (אפסייד של כ-53%), למניית דיסקונט  הם רואים אפסייד של 51% (מחיר יעד של 28 שקל) ולמזרחי טפחות  הם מעניקים מחיר יעד של 160 שקל (אפסייד של כ-37%).

עוד במומלצות של ברקליס: בזק  עם מחיר יעד חדש של 8 שקלים (לעומת הקודם שעמד על 7.5 שקל) המשקף אפסייד של כ-43%, ומניית ג'י סיטי  עם מחיר יעד ללא שינוי של 24 שקל המשקף אפסייד של כ-84%.

למניות פרטנר, סלקום  וקבוצת דלק נותנים בברקליס המלצת "תשואת שוק" (מחיר היעד של קבוצת דלק  יורד מ-800 שקל ל-520 שקל, גבוה ב-42% ממחירה בבורסה) ולשטראוס  "תשואת חסר".