תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"אנחנו מאמינים שבכל עיר צריך להיות מרכז חללי עבודה משותפים, גם במקומות קטנים"

הקבוצה העולמית IWG פועלת כבר מעל 30 שנה בתחום חללי העבודה המשותפים תחת המותגים ריג'ס (Regus) ו-Spaces ב-120 מדינות כולל ישראל • השנה היא תשיק 3 מרכזים חדשים בחדרה, ב"ש ומבשרת ציון, המציעים לשוכרים - בין אם אלו חברות גלובליות או יזמים בתחילת הדרך - מגוון שירותים ומעטפת כוללת לפעילות העסקית • "המטרה שלנו היא להביא את המשרד הכי קרוב והכי נגיש לעובד", אומרת קרין ברי שגיא, מנכ״לית IWG ישראל

צילום: Regus
צילום: Regus

הכתבה בשיתוף IWG

נראה שאנחנו רחוקים מספיק מהשנים של סגרי הקורונה, כדי להעריך באופן ראשוני את ההשפעות של תקופת המגפה על חיינו. כן, האירוע עדיין מתגלגל, ותהפוכות עדיין מתרחשות לאור המשבר העולמי. אבל ישנו תחום אחד שבו חל שינוי כמעט באופן מיידי, והוא מתחולל עד היום - הרגלי עולם העבודה. המשרדים לא נעלמו מחיינו כמו שחזו רבים, אבל היחסים של עובדים ומנהלים עם מקום העבודה נראים אחרת לגמרי בעולם של פוסט-קורונה.

עם השינוי בגישה, מונחים כמו עבודה היברידית ואיזון עבודה-בית פגשו את עולם היזמות, הסטארט-אפים והנטוורקינג. לאור זאת, אין זה מפליא שענף חללי העבודה המשותפים שוב צובר תאוצה, כשהוא מספק את הפלטפורמה המיטבית לגמישות, גיוון, חדשנות וניידות בעולם העבודה.

השינויים שהוזכרו מעלה אמנם התרחשו בשנים האחרונות, אך ישנה חברה חלוצה אחת שפועלת בתחום החללים המשותפים ומשכללת אותו במשך 33 שנה ברחבי העולם. זוהי קבוצת IWG, שמפעילה בישראל שני מותגים - המותג המרכזי ריג'ס (Regus) ומותג המשנה Spaces - עם פריסה רחבה של 27 מרכזים מצפון ועד דרום הארץ.

"לאנשים נמאס לעמוד בפקקים", אומרת קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל. "המטרה שלנו היא להביא את המשרד הכי קרוב והכי נגיש לעובד - כדי לצמצם את הצורך ברכב לאפס. לכן אנחנו שמים דגש על פריסה רחבה ככל האפשר, וממשיכים לפתוח מרכזים - בשאיפה להגיע לכל עיר בישראל".

קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל / צילום: Regus
 קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל / צילום: Regus

המודל של IWG הראה חוסן אל מול 'רכבת ההרים' שעבר עולם העבודה, אך באותה נשימה היא גם השפיעה על תפריט השירותים שהקבוצה מציעה. "לקוח של ריג'ס לא מקבל עמדת עבודה ומטבחון וזהו", מסבירה ברי שגיא. "אנחנו מציעים תפריט רחב של שירותים - משרד פרטי, חללי עבודה שיתופיים, עמדה לפי כרטיסייה ללקוחות מזדמנים, חדרי ישיבות ועוד. בנוסף, לקוח ריג'ס מקבל גישה למרכזי IWG בכל העולם, כך שהוא יכול להגיע למשרד בחיפה ברגל בבוקר, לקבוע פגישה במרכז בתל אביב לאחרי הצהריים - ולסגור חדר ישיבות לנסיעת העסקים לסינגפור בשבוע הבא".

ממשיכים להתרחב בישראל

ואכן, לצד הניסיון הרב והפריסה העולמית - הגישה של הלקוחות לכלל המרכזים היא החוזקה המרכזית של קבוצת IWG - זו שסייעה לה להפוך לענקית החללים השיתופיים שהיא כיום. הרשת מפעילה לא פחות מ-3,500 מרכזים ברחבי העולם, ביותר מ-120 מדינות.

"אנחנו מאמינים שבכל עיר צריך להיות מרכז, גם במקומות קטנים", אומרת ברי שגיא. "בסוף החזון הוא שכולם צריכים להגיע לעבודה בנסיעה קצרה, ברגל או באופניים. בנוסף, מחקרים הראו כיצד ההפחתה בשעות על הכביש הופכת עובדים ליותר פרודוקטיביים ויצירתיים. כשמדברים על איזון עבודה בית - הקרבה הפיזית של מקום העבודה למקום המגורים הוא קריטי.

"מתוך החזון של מרכז IWG בכל עיר, החברה לא פותחת חללים רק בערים גדולות כמו ניו יורק, שנגחאי או תל אביב - אלא גם בפורטלנד, ורשה ובאר שבע". כיום ל-IWG כ-8 מיליון לקוחות מסביב לגלובוס ויותר מ-10,000 עובדים, כולל מרכזים באבו-דאבי, אתיופיה, יפן, אינדונזיה ועוד.

לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>>

כעדות להצלחת המודל, IWG ישראל ממשיכה להתרחב כאן אצלנו, ובמחצית הראשונה של 2023 הקבוצה תפתח שלושה מרכזים חדשים: מרכז המתפרש על פני 2,500 מ"ר בחדרה; מרכז של 2,300 מ"ר בבאר שבע; ומרכז של 1,300 מ"ר במבשרת ציון, סמוך לירושלים.

המרכזים הללו יציגו מודל חדשני, שבו בעל הנכס לא רק משכיר אותו ל-IWG, אלא נכנס לשותפות עם הקבוצה מהרגע הראשון. כך למשל, במרכזים החדשים של IWG בישראל, בעל הנכס בונה את החלל לפי מפרט מדויק בסטנדרטים של IWG ובצמוד למנהל פרויקט מטעם החברה. לאחר מכן החברה מתפעלת את המרכז - ושני הצדדים נותרים שותפים עסקיים. "באופן שכזה נוצרת זהות אינטרסים בין בעל הנכס למרכז העבודה של IWG, וכך מובטחת הפעילות לשנים קדימה תחת תפעול ותחזוקה ברמה הגבוהה ביותר", מסבירה ברי שגיא.

צילום: Regus
 צילום: Regus

שם המשחק: טכנולוגיה

עוד לפני פרוץ הקורונה, קבוצת IWG העולמית זיהתה את חשיבותה של הטכנולוגיה בעולם עבודה גלובלי. לקוח IWG מקבל גישה לאפליקציה לניהול שכירת החללים שבה הוא יכול להירשם ולשריין חדרי ישיבות. בנוסף, כל מתקני החברה מופעלים באמצעות שבב אלקטרוני, שפותח דלתות, נותן גישה לחניה, מדווח על נוכחות ועוד.

"חברה גלובלית יכולה לתת לעובדיה גישה למרכזי IWG בכל לוקיישן בעולם, ועדיין כל חברי הצוות ירגישו שהם יושבים יחד באותו חדר ישיבות", אומרת ברי שגיא. "כל מרכז שלנו מצויד בחיבור הסיבים המתקדם ביותר לאינטרנט, חדרי תקשורת מאובזרים במסכי ענק ומיקרופונים, שירותי IT ותחזוק מערכות, חדרי ישיבות חכמים ועוד.

"חשוב מכך", היא מדגישה, "גם חברה שיש לה עובדים מכל רחבי הארץ, לא צריכה יותר לאלץ אותם לנסוע שעתיים למרכז תל אביב. באפשרותה לשכור חללים במרכזי ריג'ס המקומיים, ולנהל את הפעילות באמצעים דיגיטליים באופן שוטף. מנהלות המרכזים שלנו דואגות גם לתקשורת חכמה וחסרת תקלות בין עובדים במרכזים השונים".

IWG גם מציעה שירותים מעבר להשכרת משרד פשוטה, שהצורך בהם עלה והודגש בימי הקורונה. כך, לקוח IWG יכול לעבוד מהבית, ולקבל שירותי משרד וירטואליים - כתובת עסקית במרכז של ריג'ס ושירותי משרד כמו ניהול יומן פגישות, מענה טלפוני, מזכירה והשכרה לפי צורך של משרד או חדר ישיבות. באופן שכזה - כל יזם יכול לנהל עסק פעיל לחלוטין בנוחות מביתו.

ערכים במרכז: שוויון וקיימות

ברי שגיא מונתה למנכ"לית IWG ישראל לא מכבר, בתחילת 2023. כניסתה לתפקיד מסמנת עבור החברה השלמה של שורת הנהלה שהיא כמעט לחלוטין נשית, המפקחת על צוות ארצי שמורכב כמעט כולו מנשים. כך, בחברה ישנה הנהלה המורכבת מ-11 בעלי תפקידים, 10 מתוכם נשים; והפעילות כולה מעסיקה 60 עובדים, 55 מתוכם נשים.

"הקבוצה העולמית מאמינה בשוויון - אין אצלנו פערים בשכר בין נשים לגברים, רק לפי ותק", מציינת ברי שגיא. "בכל מרכז שלנו ניתן למצוא מנהלת מרכז ומנהלת קהילה - נשים מדהימות שנמצאות שם עבור הלקוחות . מטבע הדברים, אנחנו מתמקדים ביצירת איזון בית-עבודה גם עבור העובדים והעובדות שלנו - שעות מותאמות לאימהות ולאבות, חופשות לידה גם לגברים ועוד".

שוויון איננו הנושא הערכי היחיד ש-IWG חרתה על דגלה. גם נושא הקיימות תופס מקום גבוה בסדרי העדיפויות של החברה. מעבר לעובדה הפשוטה שמקום עבודה קרוב לבית מוריד דרסטית את פליטת הפחמן האישית, החברה העולמית והמקומית נוקטת צעדים להתנהלות ירוקה. "לא תמצא אצלנו כלים חד-פעמיים בכלל, באף מרכז" אומרת ברי שגיא. "אנחנו מספקים מטבח עם קפה ונשנושים במשך כל היום - שגם הוא מאובזר בכלי מטבח אמיתיים, לא צריך להביא שום דבר מהבית".

המקום שבו נולדים אקזיטים

כיום כבר ניתן לומר בוודאות כמעט מלאה שחללים משותפים הפכו חלק אינטגרלי מעולם העבודה, אולם לא תמיד זה היה כך. "אנחנו בתחום כבר 33 שנה", אומרת ברי שגיא, "ובשנים האחרונות נופלים האסימונים לרבים ברחבי העולם, שמודל החללים המשותפים הגמישים הוא עמוד טווח בפעילות עסקית עכשווית. מעבר לצורך במשרד נוח ומודרני, הנוכחות המשותפת במשרדים מעשירה את הלקוחות. במרכזים שלנו מתקיימות פעילויות תרבותיות וחברתיות בחגים, בימי חמישי, בימי הולדת ועוד.

"זה לא רק עניין של מורל וכיף. יש פה גם אלמנט חזק של נטוורקינג. יזמים ויוצרים שיושבים יחד באותו חלל משתפים רעיונות, ונוצרים ניצוצות. לא מעט יזמים הקימו חברות עקב שותפויות שנוצרו בחלל המשותף, התקדמו והתפתחו - ואפילו כמה אקזיטים מפורסמים נולדו אצלנו במרכזים של IWG. רק בשביל זה שווה להגיע לעבודה", היא אומרת לסיום.

לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988