הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית נכסים ובנין זינקה בכ-12.5%

מדד ת"א 35 ומדד ת"א 90 עלו בכ-0.2% כל אחד • ברקע למסחר - הדיון בביהמ"ש העליון בנוגע לחוק ביטול "עילת הסבירות" • בבנק הפועלים מעלים את תחזית האינפלציה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

נעילה חיובית בבורסת ת"א: מדד ת"א 35 ומדד ת"א 90 עלו בכ-0.2% כל אחד. מדד ת"א בנקים הוביל את המגמה החיובית ועלה בכ-0.9%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקלים.

בלטו לחיוב מניות נכסים ובנין , קמטק , נאוויטס פטר יהש  ולייבפרסון .

מנגד, בלטו לשלילה מניות פריון נטוורק , אייאיאס , פוקס  ואלקטרה צריכה .

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-1% מול השקל ונסחר סביב 3.8 שקלים. האירו נחלש בשיעור דומה מול המטבע המקומי ונסחר סביב רמה של 4.08 שקלים.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו בעליות של כ-0.2%. אגרות החוב הממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים ננעלו בעליות קלות.

17:09

חברת הקריפטו סילבר קסטל , העוסקת בניהול השקעות ומכשירים פיננסיים בנכסים דיגיטליים באחזקתם של צבי זיו ואלי מזרוח, דיווחה לפני זמן קצר כי המשא ומתן לגיוס הון לחברה נגמר ללא הצלחה וכי לא התבצעה חתימה על ההסכם.

מטעם החברה נמסר כי "בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 30 באוגוסט 2023, מתכבדת החברה להודיע כי המשא ומתן לחתימה על הסכם הלוואה הסתיים ללא חתימה על הסכם. כמו כן, החברה מתכבדת להודיע כי היא מנהלת משא ומתן עם מספר גופים בדבר גיוס המימון הנדרש לחברה".

15:57

נמשכת המגמה החיובית בבורסת ת"א: מדד ת"א 35 ומדד ת"א 90 עולים בכ-0.4% כל אחד. את המגמה החיובית מוביל מדד ת"א בנקים 5 שעולה בכ-1.2%. מנגד, ת"א ביומד יורד בכ-0.7%.

בולטות לחיוב מניות נכסים ובנין , נאוויטס פטר יהש , אלקטרה נדלן , דנאל  וקמטק .

מנגד, בולטות לשלילה פריון נטוורק , אלקטרה צריכה , אייאיאס , ואנרג'יאן .

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים בעליות קלות. אגרות החוב הממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים נסחרות במגמה דומה.

14:33

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה. מדד הבנקים מטפס ב-1.4%.

מניית קמטק  עולה ב-3% במחזור גבוה לאחר שהחברה עדכנה היום כי מאז הדיווח האחרון של החברה בתאריך ה-29 באוגוסט 2023, קיבלה החברה הזמנות נוספות ל-46 מערכות בדיקה ומדידה ממספר יצרניות רכיבי זיכרון בפס רחב (HBM). רוב המערכות יסופקו במהלך 2024. זיכרון בפס רחב (HBM) הוא רכיב קריטי המאפשר מחשוב עתיר ביצועים ביישומים שונים ובהם בינה מלאכותית, משחקים ומרכזי נתונים. 

רפי עמית, מנכ"ל קמטק מסר: "ההזמנות החדשות מחזקות עוד יותר את המוניטין של קמטק כספקית מובילה של פתרונות בדיקה ומדידה מתקדמים ל-HBM. חדשות אלו מגיעות לאחר הדיווחים הקודמים שלנו ומחזקות עוד יותר את ההערכות שלנו כי הביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים יוביל גם לביקוש מוגבר של HBM. רצף העסקאות האחרונות שלנו מתחילת הרבעון השלישי מצביע גם על עלייה בביקוש בתחומים אחרים בשוק המוליכים למחצה".

13:22

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.6% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה. מדד הבנקים בולט עם עלייה של 1.5%. מדד הביומד מנגד רושם ירידה של כ-0.6%.

עליות חדות רושמות בין השאר סיפיה וויז'ן , נכסים ובנין , נאוויטס , אלקטרה נדלן , דנאל, לאומי , ונופר אנרג'י .

גם בשוק האג"ח המקומי המגמה חיובית היום. מדדי התל בונד הקונצרניים המרכזיים רושמים עליות של כ-0.1% והאג"ח הממשלתיות רושמות עליות קלות.

11:05

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.6%. מדד הביומד מנגד רושם ירידה של כ-0.6%.

סיפיה ויז'ן  מזנקת ב-16% לאחר שהחברה, המפתחת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרניות רכבים, דיווחה הבוקר כי זכתה במכרז נוסף של יצרנית הרכב הסינית Chery, אחת מיצואניות הרכב המובילות בסין. במסגרת הזכייה, תוטמע מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג של החברה ב-10 דגמי רכב נוספים (Design Wins) המצטרפים ל-8 דגמים אחרים של Chery בהם כבר זכתה סיפיה (סה"כ 18 דגמים). הדגמים מיועדים לשיווק ברחבי העולם, וצפויים להיכנס לייצור סידרתי (SOP) במהלך שנת 2024, כאשר ההשפעה על הכנסות החברה צפויה לחול בהתאם. 

גם נאוויטס  עולה בחדות לאחר שהשותפות דיווחה היום על סיום הקידוח השלישי בפרויקט הדגל של השותפות, פרויקט שננדואה (388 מיליון חביות). הקידוח הגיע לעומק המתוכנן והסופי של כ-32 אלף רגל, וכעת מפעילת הפרויקט צפויה להעביר את אוניית הקידוח אל קידוח הפיתוח הרביעי והאחרון. הפרויקט צפוי להתחיל בהפקה בדצמבר 2024. ארבעת הבארות של שננדואה צפויות להפיק כ-80 אלף חביות נפט ביום, כאשר חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-39 אלף חביות ביום. עם תחילת ההפקה משננדואה היקף ההכנסות השנתי של נאוויטס צפוי לזנק לכ-1.14 מיליארד דולר, בהנחת מחיר של כ-78 דולר לחבית נפט.

10:01

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 שומר על יציבות. ברקע למסחר - הדיון בביהמ"ש העליון בנוגע לחוק ביטול "עילת הסבירות".

עליות בולטות רושמות אנלייט אנרגיה , אמות , טבע ושיכון ובינוי .

חברת גלאסבוקס  הפועלת בתחום של פלטפורמת חוויה דיגיטלית (DXI) לניתוח ומיקסום חוויית המשתמשים באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, מדווחת היום כי חתמה על חוזה הרחבה עם תאגיד בנקאי גדול בארה"ב בהיקף כולל של 42.3 מיליון דולר לתקופה של 3 שנים עם אופציה לחידוש החוזה מידי שנה לפרק זמן של 12 חודשים כל פעם. ההסכם משקף תוספת מיידית של כ-8.3 מיליון דולר ל-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) כאשר, התשלום הראשון בסך של כ-14.1 מיליון דולר עבור שנת השימוש הראשונה, צפוי להתקבל כבר במהלך הרבעון הרביעי השנה.

09:20

חברת מנועי בית שמש  מעדכנת כי קיבלה הזמנה בסך של כ-14 מיליון דולר מלקוח מוביל בתחומו, בעל איתנות פיננסית גבוהה, לצורך ייצור מנועי סילון במגזר המנועים של החברה. במהלך שנת 2023, ועד מועד דוח זה, סך ההיקף הכספי המצטבר של הזמנות מהלקוח לרבות ההזמנה הנוכחית, עומדות על סך מצטבר של כ- 50 מיליון דולר לאספקה על פני תקופה של עד כ-3 שנים לצורך ייצור מנועי סילון במגזר המנועים של החברה.

08:35

בשוק המט"ח, הדולר שב ומתחזק ולאחר נחלש מול השקל אתמול ונסחר בשעות הערב סביב 3.80 שקלים על רקע הדיווחים על מאמצים לחידוש הפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית, כעת הוא מתחזק לכ-3.816 שקלים. גם האירו נחלש אתמול בכ-1% ונסחר סביב 4.08 שקלים וכעת הוא מתחזק ל-4.098 שקלים.

07:40

1. שוקי המניות

יום המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. גם היום המסחר עשוי להיות מושפע מדיווחים שונים הקשורים למאמצים בנוגע לפשרה בנושאים הקשורים לחקיקה המשפטית בכנסת, ועל רקע הדיון בבית המשפט העליון בנושא חוק "עילת הסבירות".

אתמול נרשמה נעילה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.9%, ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.5%. מדד הבנקים בלט עם קפיצה של כ-2.9% בין השאר על רקע הדיווחים על מאמצים לחידוש הפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. 

התוכנית של המפקח החדש נחשפת: חיזוק חברות האשראי על חשבון הבנקים 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, בהובלת מניות ההייטק. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.1%, ה-S&P 500 עלה בכ-0.7% והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2%. 

בית ההשקעות שעוקף את הגדולים בסיבוב ומניב למייסדים רווחי עתק 

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-0.8% ואילו מדד ההנג סנג שומר על יציבות והקוספי יורד בכ-0.6%.

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים. טבע  ואלביט מערכות  עם כ-1.1%, קמטק  1.4% ואודיוקודס עם 2.8%.

חברת הולמס פלייס  דיווחה אתמול בערב כי קרן גרין לנטרן שמחזיקה כ-20% ממניות החברה מוכרת 94% מאחזקותיה לחברות הביטוח מגדל והפניקס בסכום של כ-93 מיליון שקל. ריצ'י הנטר, אחד משלושת השותפים בקרן גרין לנטרן ויו"ר חברת הולמס פלייס ממשיך בתפקידו כיו"ר החברה, וממשיך להיות מושקע בהולמס פלייס. קרן שתוי, מנכ"לית חברת הולמס פלייס תמשיך בתפקידה לצד כל ההנהלה הנוכחית של החברה.

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים רשמו עליות של כ-0.1%. בשוק האג"ח הממשלתי, מדד תל גוב שקלי 10 + עלה בכ-0.7%. 

בשוק האג"ח האמריקאי, בתשואות אג"ח הממשל נרשמו אתמול עליות, כשתשואת האיגרת ל־10 שנים טיפסה ל-4.29% ותשואת האג"ח לשנתיים עמדה על כ-5%.

בסקירתם השבועית התייחסו מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק למגמה בשוק החוב האמריקאי, וכתבו כי "אנו מזהים שלוש סיבות לכך שתשואות האג"ח ארוכות הטווח בארה"ב והפרמיה לטווח ארוך יכולים לעלות: ראשית, אנו מאמינים שהשווקים יתמחרו את האינפלציה המתבססת מעל יעדי המדיניות של בנקים מרכזיים בשווקים מפותחים לטווח ארוך יותר. שנית, אנו רואים שמשקיעים שדורשים יותר פרמיה לזמן ארוך כדי לשקף סיכון גדול יותר באג"ח בשל תנודתיות אינפלציונית גבוהה יותר ועליית רמות החוב. שלישית, הביקוש הזר לאג"ח אמריקאיות ארוכות עשוי לדעוך, ולמשל משקיעים יפנים עשויים לעבור לאג"ח מקומיות כשהתשואות במדינה מטפסות. כדי שנהפוך לחיוביים כלפי האג"ח ארוכות הטווח", הוסיפו בבלקרוק, "נצטרך לראות עלייה משמעותית בפרמיות, או שציפיות השוק בנוגע למצב הריבית יהיו אופטימיות יותר - ואנחנו עדיין לא שם".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

בשוק המט"ח המקומי, הדולר נחלש מול השקל אתמול ונסחר בשעות הערב סביב 3.80 שקלים על רקע הדיווחים על מאמצים לחידוש הפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית. גם האירו נחלש בכ-1% ונסחר סביב 4.08 שקלים. 

בשוק מעריכים תנודתיות רבה בשערי החליפין, על רקע הדיון בבית המשפט העליון בחוק ביטול עילת הסבירות היום והנסיונות להגיע לפשרה. גורם בכיר בשוק המט"ח העריך כי "הולכת להיות עליית מדרגה באי־ודאות במשק בכלל ובשוק המטבעות, שתוביל לתנודתיות ברמה גבוהה יותר ממה שחווינו עד כה השנה".

לקראת הכרעת בג"ץ: כיצד השקל צפוי להגיב? 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים כעת עליות קלות. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 87.7 דולר, ומחיר הנפט מסוג ברנט עמד על כ-91 דולר לחבית.

4. מאקרו

אתמול לא פורסמו נתוני מאקרו משמעותיים. היום צפויים להתפרסם נתוני האבטלה בבריטניה.

מחר יתפרסמו נתוני האינפלציה של חודש אוגוסט בארה"ב. צפי הכלכלנים עומד על עלייה של 0.6% במדד הכללי בחודש שעבר, ו-0.2% במדד הליבה.

ביום חמישי תתפרסם החלטת ריבית של הבנק המרכזי האירופאי, ומדד המחירים לצרכן של חודש אוגוסט בישראל יפורסם בשישי.

5. תחזית

בבנק הפועלים מתייחסים בסקירתם לרמת האינפלציה בישראל, וכותבים כי "אנו מעלים את תחזית האינפלציה לחודשים הקרובים - לנוכח הפיחות בשקל, עליית מחירי הנפט בעולם, וכן המשך עלייה בשכר הממוצע במשק. הפיחות והתייקרות הנפט צפויים להביא להתייקרות של סעיפים כמו נסיעות לחו"ל, כלי רכב וכדומה. כמו כן אנו מניחים שהאוצר יתקשה להמשיך ולהוריד את מס הבלו כדי לווסת את מחירי הדלק, ולכן נראה את הדלקים מתייקרים.

"התחזית שלנו לעליית המדד בחודש ספטמבר עולה בהתאם ל־0.3%, באוקטובר שיעור של 0.5% ובנובמבר עלייה של 0.1%. על בסיס זה, התחזית לאינפלציה שנה קדימה עולה ל־2.9%", צופים כלכלני הפועלים.