תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"היום, בזכות יכולות ה-AI אתה יכול לקבל מה שלא היית יכול לקבל לפני שנתיים. אתה יכול לבנות כל מוצר מחדש"

כך אמר גיגי לוי-וייס, השותף המנהל של קרן NFX, בפאנל מיוחד בוועידת ישראל לעסקים של גלובס • ישראל חייבת להאיץ את הקצב ולא להישאר מאחור במרוץ ה-AI, הדגישו כמה ממשתתפי הפאנל • הטכנולוגיה החדשה תשנה גם את עולם המרקטינג והמכירות ועל החברות להיערך לכך

עדי סופר תאני, ניר זוהר, גיגי לוי וייס, שלמה דוברת, מיכה קאופמן, תומר בר זאב / צילום: שלומי יוסף
עדי סופר תאני, ניר זוהר, גיגי לוי וייס, שלמה דוברת, מיכה קאופמן, תומר בר זאב / צילום: שלומי יוסף

הכתבה בשיתוף  Meta 

אמש במסגרת פאנל מיוחד שהתקיים בוועידת ישראל לעסקים של גלובס אותו הנחתה מנכ"לית Meta בישראל עדי סופר תאני, ציין גיגי לוי-וייס, השותף המנהל של קרן NFX, כי 2023 היא שנת מפנה בתעשיית ההייטק העולמית. לדבריו, "היום, בזכות יכולות ה-AI אתה יכול לקבל מה שלא היית יכול לקבל לפני שנתיים. אתה יכול לבנות כל מוצר מחדש". עוד עלה מהפאנל כי בעוד ההזדמנויות בעולם ה-AI רבות, והמירוץ הולך ונעשה תחרותי יותר ויותר, גובר החשש כי ישראל תישאר מאחור - ותפספס בשל המשברים הפוקדים אותה את ההזדמנות להיות גורם מוביל ומשמעותי במגרש המשחקים החדש שקורם עור וגידים.

ואכן, מדינת ישראל ידועה בעולם כולו כאומת הייטק פורחת ומשגשגת - כזו שיש בה את ריכוז הסטארט-אפים והמהנדסים מהגדולים בעולם, וכזו שהשכילה לאורך ההיסטוריה לבנות את עצמה מתוך משברים חברתיים וביטחוניים ולהוות בית לסטארט-אפים רבים שגדלו והפכו לחברות מובילות שוק בתחומן. אולם כיום, מלבד האתגרים עמם מתמודדים אלפי הסטארט-אפים הישראליים לאורך השנה האחרונה, לצד כוח האדם הרב שמגויס לשירות מילואים פעיל, משוכנעים כמה מבכירי תעשיית ההייטק, שלקחו חלק בפאנל בוועידה, כי ישראל חייבת להאיץ את הקצב ולא להישאר מאחור במרוץ הבינה המלאכותית.

כעת, בצל המלחמה והפגיעה המתמשכת בכלכלה, מתחדדת שוב חשיבות השמירה על החוסן של קטר ההייטק הישראלי. לדברי סופר תאני בפאנל, "54% מהייצוא בישראל מגיע מההייטק, כמו גם 18% מהתל"ג, ו-12% מהעובדים במשק מועסקים בתעשייה הזו, אבל המספר החשוב שעליו עלינו לשמור הוא 34% ממס ההכנסה שמקורו מתעשיית ההייטק - מה שמדגיש את החשיבות שלה לחוסן הכלכלי של ישראל".

עדי סופר תאני, מנכ''לית Meta ישראל / צילום: יוסי כהן
 עדי סופר תאני, מנכ''לית Meta ישראל / צילום: יוסי כהן

להוציא את המיטב מעונת החגים האמריקאית מעבר לים

יכולתו של ענף הטכנולוגיה להמשיך ולהוביל את המשק הישראלי, גם בימים גשומים - מלמדת כי לסטארט-אפים הישראליים אסור להיוותר מאחור, ובעודם משקיעים מאמצים עסקיים רבים לעמוד בקצב ולהחזיק את הראש מעל למים, עונת החגים והקניות מעבר לים מהווה הזדמנות שהם אינם יכולים לפספס, בימים שבהם החוסן של ההייטק הישראלי משליך באופן ישיר על החוסן של הכלכלה, החברה והמדינה כולה.

השנה, תקופת המכירות הגדולה ביותר שחברות נערכות אליה עם מערכי הפצה ייעודיים, תקציבי מרקטינג גבוהים, ומערך קריאייטיבי שלם - תצוין לראשונה בסימן מהפכת ה-AI, הן מצד המפרסמים והן מצד הלקוחות.

לקראת סוף שנת 2023, שמסתמנת כשנת הפריצה הגדולה של טכנולוגיות הבינה המלאכותית הגנרטיבית (Gen AI), עומדת הבינה המלאכותית במרכז הבמה גם בעולם הפרסום. עוד ועוד יישומים כבר זמינים עבור מפרסמים ששואפים להפיק את המיטב מכל דולר שהם משקיעים: הן כלים אשר מייעלים את רכש המדיה והוצאות הפרסום, והן כלים שמאפשרים לשנות לחלוטין את תהליך הפקת התוצרים הקריאייטיבים; החל מכלי אוטומציה מבוססי-AI, ועד לכלי בינה מלאכותית גנרטיבית שעוד נמצאים בשלבי ההתפתחות המוקדמים.

"אנחנו ממשיכים לשפר את ביצועי המודעות בפלטפורמות שלנו, וראינו מגמות מבטיחות בכל הקשור למעורבות", מספרת סופר תאני, כחלק מההערכות של Meta לעונת החגים מעבר לים.

"למעלה מ-3.9 מיליארד איש משתמשים באפליקציות שלנו מדי חודש ולאחרונה אף השקנו שורה של כלי AI מתקדמים המאפשרים למפרסמים להגדיר מחדש פרופורציות של תמונות, לבצע וריאציות שונות של טקסט במודעות עבור קהלים שונים, ולעצב מחדש רקעים של תמונות עבור מודעות - מתוך הבנה כי כלי ה-AI הם גורם שמשנה לחלוטין את התמונה בעולם המרקטינג" הוסיפה.

בשורה התחתונה, בעודה צועדת לתוך תקופת החגים מעבר לים, בימים כתיקונם תקופת שיא של מכירות עבור סטארט-אפים ישראליים, יכולתה של הכלכלה הישראלית להתאושש תושפע מהצלחתו של אקוסיסטם הסטארט-אפים הישראלי להמשיך ולצעוד קדימה. עונת החגים האמריקאית הממשמשת ובאה, לצד מירוץ ה-AI שגדל והולך, הם שני גורמים מכריעים בהקשר זה.

צרו איתנו קשר *5988