תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"השקעה בתחום האנרגיה המתחדשת, משקפת פרופיל סיכון-תשואה בעל פוטנציאל למשקיעים, בפרט בתקופות של משבר, אי-ודאות כלכלית ותנודתיות בשוק הסחיר"

משבר האקלים הביא לתופעות גלובליות "מפחידות" ביותר כמו: ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה, עלייה בטמפרטורה בגלל שימוש בדלק מאובנים, המסת קרחונים, ערים שלמות שבסכנת שקיעה ועוד • בפרופימקס, הפועלת בעולם ההשקעות הגלובלי, מאמינים כי השקעה בתחום האנרגיה המתחדשת והנקייה היא בעלת מאפיינים אטרקטיביים, אך גם כאן הניסיון של הגוף המנהל הוא החשוב ביותר

מתקן המרת אשפה לאנרגיה (10MW) של קרן הליוס בבריטניה / צילום: Profimex
מתקן המרת אשפה לאנרגיה (10MW) של קרן הליוס בבריטניה / צילום: Profimex

הכתבה בשיתוף פרופימקס

אנרגיות מתחדשות משחקות את התפקיד המשמעותי ביותר בתהליך הפחתת פליטה גזי החממה והן המנוע המרכזי להפחתת פליטות בשני העשורים האחרונים. חשוב לציין כי עד שנת 2030 השימוש באנרגיות מתחדשות צפוי לעקוף את השימוש בדלק מאובנים.

לצד משבר האקלים, התגברה הרגולציה במקומות שונים בעולם שמטרתה העיקרית היא הגבלת העלייה בהתחממות הגלובלית מתחת לשתי מעלות צלזיוס עד 2050. ב-2015 נחתם "הסכם פריז" על ידי 195 מדינות (שאליו צפויה לשוב גם ארה"ב השנה). מדינות רבות כמו שוודיה, בריטניה, צרפת, דנמרק, יפן, דרום-קוריאה וסין, נוקטות במדיניות Net Zero - הקטנת פליטות גזי החממה לנטו של אפס בעשורים הקרובים ובנובמבר הקרוב יסוכם בוועידת גלזגו על מתן תמריצי ענק והשקעות בטכנולוגיה ובאנרגיה מתחדשת.

השילוב של תנאי השוק השוררים באירופה ובישראל, הצורך המהותי בהגברת היעילות האנרגטית והקטנת פליטת גזי החממה, הביאו את פרופימקס ושותפתה האסטרטגית, קרן הליוס, המתמקדת בהשקעות בפרוייקטי אנרגיה מתחדשת בישראל ובאירופה, לשלב ידיים.

בפרופימקס, הפועלת בתחום ההשקעות הגלובליות כ-25 שנה, מספרים כי במהלך עשר השנים האחרונות השתיים גייסו הון והשקיעו בתחום האנרגיה המתחדשת. הקרן הנוכחית, Helios Energy Fund V, אליה ניתן עדיין להצטרף וליהנות מההשקעות שבוצעו בעבר ושתבוצענה בחודשים הקרובים, פועלת, כקודמות לה, באירופה ובישראל. היא מתמקדת בסקטורים בצמיחה גבוהה לרבות ייצור אנרגיה מפסולת, ביומס, ביוגז, רשתות טעינת רכבים חשמליים, רוח ושמש. כמו כן, הקרן מתעתדת להיכנס להשקעה בתחומים חדשים יותר כגון אגירת חשמל וניהול רשת החשמל.

קרן הליוס החמישית משקיעה בפרויקטים בינוניים בהיקפם שצפויים להניב, לדברי אנשי פרופימקס, תשואה דו-ספרתית על ההון ומתמקדת בשווקים בהם הליוס פעילה וצברה ניסיון רב בהקמת תשתיות אנרגיה - ספרד, בריטניה, איטליה, הולנד, פולין וישראל. במהלך למעלה מ-10 שנות פעילותה של הליוס, השקיעו הקרנות השונות שלה במתקנים בהיקף של למעלה מ-600MW בישראל ובאירופה.

להצהרת כשירות ולהצטרפות לקרן Helios Energy Fund V לחצו כאן>>

לאורך 10 השנים האחרונות ומאז שהחלה לשתף פעולה עם הליוס, הייתה פרופימקס עדה לשינויים דרמטיים בתחום האנרגיה המתחדשת באירופה: הסדרת ייצור אנרגיה באמצעות מקורות מתחדשים, שינוי שיטות ייצור ותמריצים, שינויים רגולטוריים, העלאת היטלי הטמנה ועוד. "נראה כי אנרגיה מתחדשת משנה לחלוטין את אופן ייצור האנרגיה וצפויה להיות מקור האנרגיה המרכזי בעולם", מציינים שם ומוסיפים כי "הרגולציה צפויה להסיט את מרבית השימוש בדלק מאובנים לאנרגיה מתחדשת ושיפורים טכנולוגיים מאפשרים ייצור חשמל מסיבי ללא תמריצים ממשלתיים וסבסוד. על כן נדמה כי שוק האנרגיה המתחדשת בארץ ובעולם חסין יחסית בפני משברים כלכליים, פיננסיים ובריאותיים".

בשורה התחתונה, מסכמים בפרופימקס, כי "ההשקעה בקרן הליוס החמישית מציעה קורלציה נמוכה לתנודתיות בשווקים, אסטרטגיית ההשקעה וניסיון מוכח של צוות ניהולי וצבר פרויקטים מזוהה בהיקף של כמאתיים מיליון אירו להשקעה בשנים 2021-2022. כל אלו לצד גורמים מאקרו-כלכליים - משקפים פרופיל סיכון-תשואה בעל פוטנציאל למשקיעים מוסדיים ופרטיים, בעיקר בתקופה זו של אי-ודאות כלכלית ותנודתיות בשוק הסחיר".

לפרטים נוספים אודות הקרן ותיאום פגישה אישית לחצו כאן>>

לכתבות נוספות של פרופימקס הקליקו>>

צרו איתנו קשר *5988