תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתל אביב, דרך ר"ג ועד רמלה: "אנחנו מתכננים היום עם הפנים למפת התחבורה הציבורית העתידית"

לדברי שחר רז, בעלי חברת קונטמפו נדל"ן, הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית, מטרופולין המרכז מתרחב ויתחדש בעקבות המטרו העתידי • "זהו הכלי המרכזי שישפיע על המדינה, המקום, אופי הדירות בהן נגור, מקומות העבודה, הבילוי ואופי תרבות הצריכה" • בהתאם לכך לחברה מגוון פרויקטים בגוש דן רבתי

מרום השחר בר''ג, קונטמפו נדל''ן / הדמיה: קיקה ברא''ז אדריכלים
מרום השחר בר''ג, קונטמפו נדל''ן / הדמיה: קיקה ברא''ז אדריכלים

הכתבה בשיתוף קונטמפו נדל"ן

פרויקטים מסוג התחדשות עירונית, הפכו לתפוח האדמה הלוהט של העשור האחרון. המציאות המאתגרת שבה פועל השוק, מביאה יזמי נדל"ן רבים ליזום ולתכנן פרויקטים שראשיתם כעת וביצועם יתרחש בעוד מספר שנים. אך נראה כי מעטים היזמים המבססים את תוכניותיהם בראייה עתידית לא של 5 שנים קדימה אלא של 15 ואף 20 שנה לעתיד.

אחד מהיזמים האלו הוא שחר רז, בעלי קונטמפו נדל"ן, המצהיר כי המשתנה המרכזי שישפיע על התחבורה הציבורית בעתיד נמצא כעת רק במישור התוכניות. "השפעות הקו האדום של הרכבת הקלה מורגשות כבר בשטח ואנחנו נמצאים היום עם הפנים לשנת 2040, שנה שבה הכלי המרכזי שישפיע על מפת התחבורה הציבורית בישראל יהיה המטרו", הוא מכריז. "המטרו ישפיע על אופי הדירות בהן נגור, מקומות העבודה, הבילוי ואופי תרבות הצריכה והשלכותיו על שוק דירות המגורים תהיה חסרת תקדים".

שחר רז, בעלי קונטמפו נדל''ן / צילום: אוראל כהן
 שחר רז, בעלי קונטמפו נדל''ן / צילום: אוראל כהן

מדוע ללכת כל כך רחוק בסקאלת הזמן?

"כחברה שממוקדת כל כולה בהתחדשות עירונית מזה שנים עם עשרות פרויקטים ברמת גן, גבעתיים, רמת השרון, חולון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא ובת ים, אנו רואים לנגד עינינו כיצד הזדמנויות הנדל"ן בתל אביב וסביבתה הולכות ומצטמצמות. התובנות האלו הביאו אותנו לסמן את היעדים המתפתחים שייהפכו בתוך פחות מעשור לחלק מהמרכז".

ומה הייתה המסקנה שלכם?

"שהמטרו, בדומה לרכבת הקלה, הולך לצמצם את הגבולות הגיאוגרפיים בין ערי מרכז הארץ, השפלה והשרון. כך שהערים שאותן ניתן היה לכנות עד כה כערים הנמצאות בטבעת גוש דן דוגמת לוד, רמלה, רחובות, כפר סבא, רעננה והרצליה, 'יצמצמו טווח' ויהפכו לחלק אינטגרלי ממטרופולין גוש דן על כל המשתמע מכך מבחינת ביקושים ומחירי נדל"ן".

לפרטים נוספים על קונטמפו נדל"ן ופרויקטים בהקמתה הקליקו כאן>>

על פי אתר נת"ע, פרויקט המטרו נחשב לפרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל והוא ימנה 3 קווים עם 109 תחנות. קווי המטרו יעברו בערים אור יהודה, באר יעקב, בני ברק, בת ים, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, חולון, כפר סבא, לוד, נס ציונה, פתח תקווה, רמת גן, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת השרון, רעננה ותל אביב-יפו. קו M1 (הכחול) יעבור בציר צפון-דרום ויחבר את הערים הצפוניות והדרומיות במטרופולין למרכז העיר תל אביב; קו M2 (הכתום) יעבור בציר מזרח מערב ויחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית למרכז המטרופולין; וקו M3 (הצהוב) - יצור רשת היקפית וישרת את הטבעת התיכונה של המטרופולין. סך הכל ישתרעו קווי המטרו על שטח של 150 קילומטר.

מרום השחר בר''ג, קונטמפו נדל''ן / הדמיה: קיקה ברא''ז אדריכלים
 מרום השחר בר''ג, קונטמפו נדל''ן / הדמיה: קיקה ברא''ז אדריכלים

הפרויקט ברמלה - סגירת מעגל

קונטמפו נדל"ן פועלת בייזום ובניהול פרויקטים בהתחדשות עירונית ומלווה דיירים - משלב החתימה הראשונית, דרך תכנון וטיפול מול ועדות התכנון והרשויות השונות ועד לקבלת המפתח לנכס החדש. החברה עוסקת בתחום ההתחדשות העירונית מאז שנת 2010 והשלימה ואכלסה כ-14 פרויקטים בתחום, לחברה כ-20 פרויקטים עם יותר מ-2,100 יחידות דיור חדשות בשלבים שונים של תכנון, רישוי ושיווק.

בהתאם למפה המשתנה של מטרופולין המרכז, החברה מתכננת ברמלה את פרויקט "מגדל המים", תוכנית פינוי-בינוי בהיקף של כ-350 יח"ד ו-2,500 מ"ר מסחר ותעסוקה בשלושה מגדלים בסמוך למגדל המים, מסמלי העיר. הדגש בפרויקט שבתכנון "גיורא גור אדריכלים" הוא על התחדשות מתחמית, רחבת היקף אשר מקודמת על ידי מנהלת העיר להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית תחת כ-700 יח"ד ישנות בשטח של עשרות דונמים תוקם שכונה חדשה עם אלפי יח"ד חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור רבים.

כחלק מתוכנית זו, לקונטמפו מתחם של כ-5 דונם הכולל שלושה בנייני רכבת עם כ-80 בעלי זכויות ותיקים אשר יהפכו ל-3 מגדלים מפוארים לצד בנייה מרקמית, ושטחי מסחר ותעסוקה. המתחם צפוי ליהנות משירות תחבורה ציבורית ברמה גבוהה, בצמוד לקו החום (מערכת אוטובוסים מהירה), שמתוכנן לפעול כבר ב-2028, ומצוי 15 דקות ממטרו M1 הכחול.

במסגרת הפרויקט המדובר הממוקם במתחם שבין הרחובות יהודה שטיין ולוי אשכול במרכז העיר, קונטמפו נדל"ן תחדש גם את הפארק לרווחת התושבים. את שחר רז, הבעלים, שנולד ברמלה, הפרויקט מחזיר לשכונה שבה גדל: "כבן העיר שבונה בערים רבות, זו סגירת מעגל בעבורי והפרויקט הזה מסמל את החשיבות שאנו מייחסים לפיתוח האזור", הוא אומר.

"העתיד של שוק הנדל"ן"

פרויקט נוסף אותו מבצעת החברה הוא פרויקט "מרום השחר" ברמת גן שקיבל לאחרונה אישור בוועדה המקומית והתוכנית הופקדה בוועדה המחוזית. "זו דוגמה נוספת להתמקדות שלנו בהתחדשות מתחמית בסמוך לנתיבי המטרו", מציין מנכ"ל קונטמפו נדל"ן, ערן מגור. "הפרויקט נמצא ברחוב נגבה 52-56, בצמידות לשכונת מרום נווה, מרחק 5 דקות הליכה מתחנות המטרו 2M הכתום שיוקמו בעיר". במסגרת פרויקט "מרום השחר", ייהרסו 66 יח"ד קיימות ו-6 יחידות מסחר ברח' נגבה, במקומן תבנה קונטמפו נדל"ן על מגרש המשתרע על פני 6 דונם, שני מגדלים בני 20 קומות, עם כ-185 יח"ד, שטחי מסחר בהיקף של כ-800 מ"ר, ומבני ציבור בשטח של כ-1,500 מ"ר.

עוד פרויקט בולט בקרבת תוואי הרכבת הקלה מוקם בתל אביב במפגש הרחובות יהודה המכבי וויצמן, מרחק דקות הליכה מכיכר המדינה ובמרחק הליכה לא רב מתחנת ארלוזורוב - התחנה הגדולה ביותר של הרכבת הקלה. "פרויקט זה כולל שני בניינים אייקוניים, שיכללו 64 יחידות דיור עם דירות גן ופנטהאוז", מספר רז.

פרויקט אחר של החברה הנבנה בעיר, נמצא במיקום אטרקטיבי במיוחד: ברחוב הירקון 152, בין מועדון הקולוסיאום לשעבר למלון הרודס. הפרויקט קיבל לאחרונה היתר - והוא יכלול 17 דירות יוקרתיות בבניין שקוף, קו ראשון לים.

"אנו נמצאים כיום בתהליכי ביצוע/תכנון מתקדם של מספר פרויקטים בעיר תל אביב עצמה", מעיד רז. "עם זאת ולאור ראייתנו הצופה פני עתיד, את הפרויקטים הבאים שלנו נבנה בערים שנמצאות במעגלים החיצוניים בטבעת גוש דן, אליהן יגיעו קווי המטרו. על ערים אלה ניתן למנות את רמלה, לוד, חולון ובת ים. שם נמצא העתיד של שוק הנדל"ן ולשם קונטמפו הולכת".

לפרטים נוספים על קונטמפו נדל"ן ופרויקטים בהקמתה הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988