תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

10 דרכים לבחירת חברת ליסינג לעסק שדוהר קדימה

ליסינג הוא לא עוד סעיף בהוצאות, אלא כלי אסטרטגי ראשון במעלה • הוא משפיע על תפעול, גיוס עובדים, תדמית הארגון או עסק ועל העובדים עצמם

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף גלובס ולין גבעתי, בוגרת תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית ממכללת קריית אונו

ליסינג לעסקים הוא פתרון פיננסי פופולרי שמאפשרים לעסקים להשתמש ברכבים מבלי להוציא סכומים גבוהים מראש. חשוב לבחור נכון את חברת הליסינג ולמנוע סיכונים לא צפויים.

מנהלים מקצועיים מבינים זאת. הם מזמן לא מחפשים את ההצעה הכי זולה, אלא את ההצעה הכי חכמה. מה שנראה מפתה ומשתלם בטווח הקצר, עלול להתברר כהחלטה יקרה בטווח הבינוני והארוך.

ליסינג הוא הרבה יותר מרכבים. ליסינג מוצלח הוא תשתית תפעולית, מערכת שירות, ממשק דיגיטלי, ובמידה רבה - ולא פחות חשובה - הוא גם כלי מרכזי לשימור עובדים ולמיצוב תדמיתי.

מנכ"ל? בעל עסק? מנהל צי רכב? לפני 10 עקרונות לבחירה חכמה של חברת ליסינג לביזנס שלך:

1. זול הוא יקר. התמקדו בערך הכולל, לא רק במחיר החודשי.

אל תהיו תמימים. קיבלתם הצעה נמוכה? בואו נעבור לאותיות הקטנות: מה היא כוללת? ובעיקר מה היא ל א כוללת? מה עם ביטוחים, טיפולים, שירות רכב חלופי מלא ושירותי דרך? הבחנתם בקצ'?

2. מתחת לאף או רק במדינת תל אביב? ספק איכותי נותנה מענה גם בפריפריה.

חברה עם פעילות בפריסה ארצית אינה יכולה להסתמך על שירות ממוקד-מרכז. מומלץ לבדוק זמני תגובה תקניים למקרה של תקלות ברחבי הארץ. חשוב לוודא: חברת הליסינג מפעילה מוסכים, מוקדי שירות ופתרונות רכב חלופי גם באזורים כמו באר שבע, אשקלון, ירושלים, נצרת, בית שאן, חיפה ואילת, או רק בגוש דן רבתי?

3. חווית משתמש: אתה והעובדים שלך לא ילדים. הרכב הוא הרבה יותר מצעצוע.

מנהלים מקצועיים ובעלי עסקים מנוסים יודעים מניסיון ששליטה מלאה ובקרה דיגיטלית שוטפת היא שם המשחק. לפעמים ממשקי הניהול חשובים מהרכב עצמו. ב-2025 הסטנדרט הוא חברת ליסינג עם פורטל דיגיטלי מתקדם, דו"חות שוטפים, ויכולת מעקב אחר טיפולים ואחר דו"חות חנייה ומשטרה.

4. רכב חלופי עכשיו ומייד: חברת הליסינג ערוכה לשירות הזה 24/7?

המלצה: בקשו SLA (התחייבות לזמני תגובה) כתוב ומעודכן. בדקו, מה כוללת ה"התחייבות" לרכב חלופי של חברת הליסינג. בכל הארץ? סביב השעון? מיידי? יש הבדל בין התחייבות על הנייר, לבין יכולת לספק במהירות רכב תואם תוך שעות, גם במקרה של תאונה או תקלה הרחק ממרכז הארץ.

5. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות

חוזים מורכבים עם ניסוחים מעורפלים הם פתח לבעיות בעתיד. הסכם ליסינג טוב צריך להיות ברור, לא מסורבל. שווה לערב ייעוץ משפטי בהבנת ההסכם. בדקו את מדיניות ההצמדה, ההחזר במקרה של פרישה מוקדמת ותחזוקה חריגה.

ועוד משהו: קראו את תנאי החוזה בעיון. יש לוודא מבינים את כל הסעיפים מיוחדים הקשורים למחיר, לתנאים ולזמני השכירות. שימו לב לפרטים הקטנים כמו קנסות על קילומטראז' עודף או פגיעות ברכב.

6. גמישות עסקית: מה קורה כשאתם צומחים או מצטמצמים?

במציאות כלכלית תנודתית ובלתי ניתנת לחיזוי, עסקים וארגונים משתנים בקצב מהיר. בדקו? במקרה של שינוי מצידכם יש קנסות? איזה פתרונות מציעים לכם במקרים של שינוי פתאומי? וגם - האם חברת הליסינג תאפשר להוסיף רכבים? לשדרג דגמים? או לחילופין תאפשר לכם לסיים חוזה מוקדם במקרה של צמצומים, או של עזיבת עובד?

7. אתם לא "כמו כולם": האם חברת הליסינג מתאימה לגודל שלכם.

חברות שונות בגדלים שונים יש גם צרכים אחרים, חשוב לבחור חברת ליסינג שיודעת להתמודד עם חברה בדיוק בגודל שלכם, עם כמות העובדים והרמת המורכבות ששלכם, שתדע לספק שירות טוב לכל העובדים עד האחרון שבהם. זכרו, לתת מענה לשלושה אנשים זה לא כמו לתת מענה ל30 וזה לא כמו מענה ל300, תוודאו שהחברה שאיתה אתם עובדים מנוסה לספק לחברה בגודל שלכם.

8. אל תסתפקו בלהשאיר הודעה: במקרה חירום חובה מענה אנושי

מי כמוכם יודעים: רכב מושבת הוא הפסד ישיר של ימי עבודה ושל כסף. זמן תגובה לרכב מושבת הוא קריטי. מומלץ לעבוד עם ספק שיכול לספק מענה אישי ואנושי ולא מוקד שיחות רובוטי.

9. חשמל בכפות ידיך: לחברת הליסינג יש אופציה לרכבים חשמליים?

חברות רבות שואפות לשלב רכבים חשמליים בצי ואף הקימו בשטחן עמדות טעינה. מעבר לחשמל הוא גם שורת רווח ירוקה וגם תדמית חדשנית ומתקדמת. בדקו, חברת הליסינג יכולה לספק רכבים חשמליים, עמדות טעינה, ובמקביל לספק חישוב עלות-תועלת כולל?

10. "אח שלי" לא מספיק. חברת ליסינג הם שותף שלך

שירות טוב זה מקצוע, זה לדעת להיות שם בשבילך בכל שעה, לדעת להקשיב לצרכים שלך, זה לא רק לדעת להבטיח SLA זה גם לדעת לספק אותו כשאתה באמת צריך, אתה רוצה חברה שמתנהגת כמו שותף שלך לדרך ויודעת להיות שם בשבילך, פה אסור להתפשר.

הכתבה בשיתוף גלובס ולין גבעתי, בוגרת תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית ממכללת קריית אונו

צרו איתנו קשר *5988