לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית
משרד התחבורה עצר את הדיונים על התוכנית שגיבש לפינוי התחנה המרכזית בת"א, שנחשבת למפגע סביבתי • הסיבה, לפי גורמים, היא לחצים המופעלים על השרה מירי רגב מצד תושבים
יו"ר חברת נמלי ישראל סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על הרפורמה שהתרחשה בנמלי הים, ואמר כי "תוך פחות משנתיים 41% מהסחורות נפרקות ע"י נמלי הים החדשים" • יצחקי הרגיע מפני עליית מחירים: "את רוב הסחורות אנחנו מקבלים דרך הים התיכון, ולא תהיה בעיה של אספקה"
בפאנל שעסק בהמשכיות עסקית בזמן המלחמה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר אמר כי כי מתקפות החות'ים מחייבות שינויים בתובלה הימית • מנכ"לית וולט ליאור אשכול: "החלטנו שאנחנו נשארים פתוחים. רצינו לאפשר גם לעסקים ולשליחים להמשיך ולהתפרנס" • יו"ר המכון לאנרגיה וסביבה יוסי רוזן אמר כי "הענף תפקד למופת מאז ועד עכשיו, וזה לא מובן מאליו"
משרד האוצר צפוי לעצור השקעה לפיתוח התחבורה בחדרה • לפי גורמים, הסיבה היא התפרקות יחידת "המאיץ" שגיבשה את הפרויקט והייתה אמורה לנהל אותו: "אין דרג מקצועי מתפקד"
נת"ע הציגה את סגירת המימון כהבעת אמון במשק הישראלי בזמן המלחמה • עם זאת, הבנקים הזרים חדלו לשתף פעולה והוחלפו בבנקים ישראלים, ומועד פתיחת הפרויקט נדחה בשנה וחצי
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
מאז נכנסה מירי רגב למשרד התחבורה הודיעו כמעט כל אנשי המקצוע על עזיבתם מיחידת המאיץ, שהוקמה בממשלה הקודמת • היחידה פועלת במטרה לשפר את רשתות התחבורה בערים, ואחראית על 23.3 מיליארד שקלים • בענף חוששים: התקציב יוסט כעת לצרכים פוליטיים
בממשלה ובענף הספנות קוראים להסיר את המגבלה הוותיקה על נמל מספנות ישראל ליבוא עד 5% מהסחורות, חרף טענות לשיקולים פוליטיים • המהלך צפוי להעמיק את השבר בנמל חיפה הסמוך
המלחמה הימית פגעה קשות בנמל אילת, וגורמים בענף טוענים כי הוא שוקל להוציא עובדים לחל"ת ואף לסגור את שעריו אם המדינה לא תיקח את המושכות • במשרד התחבורה ובנמל מכחישים את הדברים
חיילים בשטח מתלוננים על היעדר ציוד גם אחרי כחודשיים של מלחמה, ואפילו האזרחים שנרתמו כדי לקנות אותו עבורם לא מצליחים למלא את המחסור • למה הסיפור חוזר בכל מבצע כבר עשורים, האם מחסני החירום יכולים בכלל לספק את מיטב האמצעים לגיוס נרחב, והאם כל מה שנרכש אכן הכרחי?
בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל
התנגדות מספר תושבים ורשויות מקומיות לתוואי המטרו הסתיימה כך נראה, ללא פתרון • המשמעות: תכנון מחדש של קו הרכבת, שיגרור עיכוב ביצוע ואולי גם ביטול בשל חריגה תקציבית
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
מערכת הביטחון הודיעה כי היא מתכוונת להחזיר בהדרגה את רוב תושבי חבל אשכול לבתיהם, המרוחקים 4־7 ק"מ מגבול עזה • אלא ששורת בעיות טרם טופלו: החל מחלופה למערכת החינוך שממוקמת בסמוך לגדר ועד שירותים הכרחיים שלא חזרו לפעול • "אם נחזור כל־כך מהר, נשוב לאותו מצב", חוששים התושבים
חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, אומר בעקבות עליית המדרגה בלוחמה הימית מצד איראן כי היא "עלולה לגרום נזק קשה לכלכלת ישראל ולפגוע בשרשרת האספקה של ההובלה הימית"
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי