באוקטובר הקרוב תופסק מכירת דלק אוקטן 96, בהתאם לתקנות שאישרה ועדת הכלכלה ■ מנכ"ל המועצה לצרכנות: אין הצדקה לגבות 60 אגורות יותר לליטר
עפ"י התכנון האגרה תתייקר ב-10% לשנה בשנתיים הבאות, אך המועצה מזכירה כי כבר לפני שנתיים האגרה היתה אמורה לרדת ב-5% - הפחתה שנדחתה פעמיים - כך שהאגרה בעצם כבר התייקרה עוד בטרם ההתייקרות המוצעת
כך עולה מסקר שבוצע עבור המועצה לצרכנות ■ 54% תולים את הסיבה העיקרית למעבר האפשרי במחיר הגבוה שהם משלמים כיום לחברות הסלולר ■ מנכ''ל המועצה לצרכנות: "רמת הקישוריות הגבוהה מנציחה את שיעבוד הצרכנים"
28 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק של כרמל שאמה, דני דנון, פאינה קירשנבאום, ואילו 48 חברי כנסת התנגדו ■ המועצה לצרכנות: "זהו יום עצוב לצרכנים" ■ איגוד הבנקים: "מדובר בחוק שהוא גם מיותר וגם מזיק"
ניסיון העבר מלמד כי המועצה לצרכנות לא תמיד נגישה למידע חשוב לצורך ניתוח שוק מורכב כמו הסלולר, וספק אם יש ביכולתה לעשות זאת
מנכ"ל המועצה לצרכנות: "יש לפעול לקידום הצעת החוק להנהגת חבילת בסיס צרה בכבלים ובלוויין, שבה הצרכן יימנע מתשלום מיותר - וישלם אך ורק עבור ערוצים בהם הוא מעוניין"
התקופה האחרונה מביאה עמה גל של כותרות בנושאי חקיקה צרכנית ■ "גלובס" בדק אילו שינויים ישפרו את חיינו כצרכנים, מי עומד מאחוריהם, ומיהם אלה המביעים התנגדות נחרצת למהלכים צרכניים שונים
בבנקים תוקפים את המועצה לצרכנות המקדמת יוזמת חקיקה לביטול עמלת העו"ש: "מניפולציות תקשורתיות לא יטשטשו את העובדות, לפיהן הצרכן הישראלי נהנה משירותים בנקאיים טובים בעלות נמוכה"
ומה קורה כשאתם מגלים שמישהו זייף את חתימתכם ומשך 5,000 שקל מחשבונכם? או כשהכספומט מוציא 800 שקל ומחייב אתכם ב-1,000? ■ "גלובס" בוחן את דרך הייסורים של צרכנים המנסים להוכיח את צדקתם מול הבנק
מדובר בזיכוי על חשבונות מים מופרזים שנגבו מצרכנים שלא עדכנו את הרשות לגבי מספר הנפשות בבית ■ למועצה לצרכנות הגיעו תלונות רבות מצרכנים המלינים על חשבונות מים גבוהים במיוחד שנשלחו אליהם לאחרונה
על אף קביעת הממונה על הגנת הצרכן מסרבת החברה לציית ל"חוק הטכנאים", אשר לפיו איחור או היעדרות של טכנאי מחייבת קנס של 600 שקל כפיצוי לצרכן שהמתין לשווא
אובדן מזוודות במהלך טיסה הוא אחד המצבים המתסכלים ביותר עבור נוסעי חברות התעופה ■ מה הסיכוי לראות פיצוי, מה באמת כולל ביטוח הכבודה, ואילו חפצים מוטב לשאת קרוב בתיק שעמו עולים למטוס?
במבחן התלונה הזהה של "גלובס" נשלחה תלונה זהה לשורת גופים שאמורים לטפל בתלונות הצרכנים ■ במבחן הפגינה גם המועצה לצרכנות טיפול יעיל אך לא מושלם, ואילו למשרד התקשורת ולרשות להגנת הצרכן יש מה לשפר
מי הן אותן חברות היוזמות פנייה ללקוחות פוטנציאליים, מבטיחות להם מתנה ומזמינות אותם למפגשים עם נציגי מכירות לוחצים - שמחתימים אותם על עסקאות בסכומי-עתק, אשר ביטולן כרוך בקנסות מופרכים?
במקרה של בעיות קליטה כתוצאה מתקלה ב-yesMax תיאלצו להחליף את הממיר - כשהתכנים המוקלטים על הממיר הישן יורדים לטמיון ■ yes: "בכל העולם אין כיום פיתרון להעברת התכנים הנמצאים בממירים המקליטים"
במועצה לצרכנות חוששים כי חברות הסלולר ייקרו את תעריף השיחה לדקה הראשונה: "בהוראות משרד התקשורת יש פרצה שתאפשר לחברות לגבות מחיר גבוה יותר בדקה הראשונה - דבר המהווה סוג של 'דמי הקמת שיחה'"
אהוד פלגביטול עסקההחזר כספיועדת הכלכלהחברות תעופהחופשהטיסותמינוי בכיריםשופרסלתביעה ייצוגית