המועצה לצרכנות: מיליארדי שקלים נותרו בידי מגדל, מנורה, כלל והפניקס ללא דורש - מבלי שנעשה מאמץ כנדרש בחוק למצוא את המבוטחים או את שאריהם ■ "הותרת הכספים בידי החברות מעשירה את קופתן שלא כדין"
באילו נסיבות מותר לבטל קורס במכון פסיכומטרי? האם רק חולה אנוש יכול לבטל מנוי בחדר כושר? ■ "גלובס" בדק איך אפשר להיחלץ מסעיפים כובלים בחוזה אחיד - ומציע דרכים להימנע מסעיפים כאלה מבעוד מועד
לטענת המועצה, דו"ח התלונות אינו מציע פילוח של התלונות לפי תחומי הבנקאות (אשראי, צ'קים, כרטיסי חיוב וניירות ערך) ואינו מביא את תוצאות הטיפול בתלונה
חוסר ההיענות של הכנסת לבטל את עמלות העו"ש אינו מייאש את עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות ■ "יש הלך-רוח תבוסתני, ולפיו הבנקים יעשו ככל העולה על רוחם ואיש לא יעצור את זה. אני כופר בהלך-רוח כזה"
אחת התלונות הנפוצות במועצה לצרכנות היא על מכוני כושר שלא משחררים את הלקוחות מהמנוי, מטילים קנסות עזיבה דרקוניים ולא מאפשרים למכור את המנוי ללקוח אחר ■ "גלובס" בודק מה בכל זאת אפשר לעשות
איגוד הבנקים: "השרים הבינו כי מדובר בהצעה לא הגיונית שמבוססת על נתונים שגויים שמפיצה המועצה לצרכנות; סך עמלות העו"ש בחודש נמוך ממחיר כרטיס לקולנוע" ■ המועצה לצרכנות: "אין לנו כוונה לוותר"
חברי ועדת השרים לענייני חקיקה צפויים להתנגד מחר להצעת החוק המבטלת את העמלות על שירותים בסיסיים בחשבון העו"ש ■ כרמל שאמה, מיוזמי ההצעה: מציע למשוך את ההצעה ולהגיע לפשרה
שנה לאחר שעבר חוק הטכנאים בקול תרועה, מסתבר כי הצרכנים עדיין מחכים ■ כדי לתקן את המקרר צריך עדיין לקחת יום חופש, וכדי להחליף בלון גז צריך לאחר לעבודה ■ "גלובס" מצביע על הכשלים בחוק ומציע פתרונות
כך עולה מדו"ח התלונות לשנת 2009 של המועצה ■ בראש מצעד התלונות - תחום התקשורת ■ בולטות לרעה: פלאפון, נטוויז'ן ו-HOT ■ עיקר התלונות הן על קשיים בהתנתקות, על הטעיות ועל פערים בין הבטחות למציאות
הבעיה מתעוררת כשמדובר בשירות ולא במוצר צריכה ■ ומי מגן על הצרכנים? מסתבר שאף אחד - ברשות המסים לא עוסקים באכיפה, בתמ"ת מגלגלים אחריות, ובמשרד התקשורת מפנים לרשות המסים
ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה להכניס תיקון לחוק הפיקדון, לפיו צרכנים יוכלו לדרוש פיצוי של עד 1,800 שקל אם לא ישיבו להם את דמי הפיקדון על בקבוקי משקה
פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא לא היחיד שהשתמש בכרטיס האשראי שלו; החוק לא ממהר להגן עליו - במיוחד אם הוא גילה את הגניבה באיחור ■ "גלובס" בודק מה צריך לעשות כשזה קורה ואיך ניתן להימנע מכך
בשבוע שעבר פתחה המועצה לצרכנות בקמפיין לביטול עמלות העו"ש הבסיסיות תחת הכותרת: "הבנקים חולבים אותנו! עמלת עו"ש? לא בא בחשבון!"
חברות הסלולר מוותרות על חוזים מנייר ומחתימות את הלקוחות על מסך מחשב - ובמקביל עולה מספר המתלוננים שקיבלו חשבונות מנופחים הכוללים סעיפים שלא הוזכרו בחוזה ■ למי באמת טובה החתימה האלקטרונית?
עו"ד דרור שטרום: "ביטול העמלות הוא הפיתרון המתבקש ליצירת תחרות בין הבנקים; פיקוח על מחירים לא יוכל לעשות זאת" ■ איגוד הבנקים: "היוזמה לביטול עמלות העו"ש נשענת על סיסמאות ריקות ומתעלמת מהעובדות"
זאת לאחר שהמועצה לצרכנות העבירה למנכ"ל בזק מאות מכתבים של צרכנים בקריאה לגילוי נאות לגבי עלות השירות ■ מדובר בשירות הניתן במוקד 144 ומקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש בעלות של 60.32 אגורות
אהוד פלגביטול עסקההחזר כספיועדת הכלכלהחברות תעופהחופשהטיסותמינוי בכיריםשופרסלתביעה ייצוגית