זאת בשל השחיקה הגוברת והולכת בהיקפי העמלות של המשרדים ובשל החשש ממהלכים של גורמים חקיקתיים ורגולטוריים כמו ועדת פילבר
ענקיות המזון, התקשורת והקמעונאות קיצצו תקציבים בשל חוסר הוודאות לגבי השינויים הרגולטוריים הצפויים בתחומם ■ אחרי שחוק המע"מ אפס ירד משולחן - שוק הדיור נכנס חזק לרשימת המפרסמים
השינויים הרגולטוריים בשנה החולפת גרמו למפרסמים ללחוץ על הברקס, מה שפגע במגה-משרדים, אך המשרדים הבינוניים הגדילו את כוחם ■ הפער בין מקאן לאדלר ובאומן מצטמצם, ברוקנר ופרסום אברהם מזנקים
הפרסום בדיגיטל עושה היסטוריה ולראשונה מזנק מעל העיתונות, שממשיכה להיחלש ■ הטלוויזיה עדיין מהווה את המדיום שאליו מופנית רוב ההוצאה לפרסום בארץ ■ הרדיו רושם עלייה זו השנה השלישית ברציפות
הצורך בפרסום מדויק, חכם ונכון לא ייעלם, כי בסופו של דבר אנשים נשארים אנשים, והצורך לתווך בינם לבין מוצרים לא נעלם ■ אבל השינוי בחשיבה, בתפיסה ובביצוע הוא דרמטי - ולזה ענף הפרסום חייב להסתגל
אחרי שנים שבהן בעיקר דיברו על זה, אפשר להכריע שהשנה הדיגיטל עלה מדרגה משמעותית ■ ההשפעה שלו ניכרת לא רק על תמהיל הפרסום, אלא גם על אופן החשיבה של ניהול קמפיינים, על הקריאייטיב ועוד
להדר גולדמן לא היה אכפת אף פעם מה חושבים עליו. לא כשהיה מוזיקאי רוק אלטרנטיבי, לא כשניהל משרד פרסום פרובוקטיבי, וגם לא כשהתרוצץ על הדשא ב"גולסטאר" ■ עכשיו הוא מביט מהצד על מה שהפך להיות עולם הפרסום שפעם הוא נהנה לעורר בו גלים
התזמון של ימי החג באמצע השבוע והפרסום המוגבר שהיה בקיץ הותירו את חודש החגים בלי קמפיינים גדולים ■ הנפגע העיקרי: ענף שילוט החוצות
תחילת הקיץ התאפיינה בביקושים יפים בענף הפרסום, אך אווירת החופש השתלטה על אוגוסט והורידה את היקפי הקמפיינים ■ כעת החלה התעוררות לקראת החגים, אך מדובר בחלון הזדמנויות צר בשל התזמון המוקדם של ראש השנה
בקרוב יתנוסס שמו על דלת אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל, שייקרא מאותו רגע "גליקמן-שמיר-סמסונוב" ■ בריאיון לרגל השדרוג הוא מונה את השיעורים שלימדה אותו התעשייה ואיך "כשמציעים לך 50% - כנראה שזה 50% מכמעט כלום"
בעקבות הקריסה של פוגל והמהלך של שטרית מדיה גרופ: האם הסטגנציה בהיקפי הפרסום, השחיקה ברווחיות והעלות הגבוהה של הפרסום הדיגיטלי מביאות את המשרדים הבינוניים והקטנים לקו פרשת המים? ■ ניתוח מיוחד
האולימפיאדה של הפרסום, שננעלה לפני מספר ימים בקאן שצרפת, משכה אליה השנה גם בכירים מהענף בישראל, שחלקם השתתפו בה כשופטים ■ עם אילו תובנות על מצב התעשייה ועתידה הם חזרו משם?
הפרס יוענק לבראל בטקס פרסי האפי 2015, על היותו אחד מעמודי התווך של ענף הפרסום בישראל ועל תרומתו הרבה לקידום ופיתוח הענף במשך 3 עשורים
מנכ"ל אדלר-חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום מספר ל"ליידי גלובס" על ההלם בו נתקף עם החזרה לארץ ("ראיתי חבורת אינדיאנים שואגת במסדרונות") ועל הגירושים אחרי 22 שנה ("האנשים הקרובים ידעו רק בדיעבד כי התביישתי")
אחרי שנים של ייצוג נשי חסר בצמרת הענף, לפרסומאיות שכן הצליחו להגיע לפסגה ברור שאף אחד אחר לא יעשה עבורן את השינוי, ושהוא תלוי בעיקר בהן ■ מה צריך לקרות כדי שאישה תצליח בצמרת ענף הפרסום?
המשרדים הגדולים נחלשו קלות, אך הדרמה האמיתית התרחשה דווקא במשרדי פרסום הבינונייים ■ LEAD, אברהם, ענבר-מרחב ושטרית מדיה רשמו גידול מרשים בהיקפים, וחלקם פוזלים לעבר העשירייה המובילה
אדלר חומסקיאיגוד חברות הפרסוםמקאן תל אביבמשרדי פרסוםפרסוםפרסום דיגיטליפרסומותקריאייטיבתחרות הפרסום גרנותתקציב פרסום