ענקית הטכנולוגיה מציגה מדיניות חדשה בחנות האפליקציות שלה, Google Play, שתוביל לחסימת אפליקציות צד שלישי להקלטת שיחות • המדיניות החדשה תיכנס לתוקף מ-11 במאי • מי יוכל בכל זאת לעקוף את האיסור החדש?
סטארט-אפים בתחום התוכנה נדרשו להוציא 188 דולר בפייסבוק כדי להגיע ללקוח אחד שיתנסה בשירות שלהם ב-2021, עלייה של 40% בהשוואה להוצאה ב-2020 • נתונים אלו מגיעים מהסטארט-אפ הישראלי וארוס, שמפתח מערכת להשוואת מדדי ביצוע עסקיים
ענקית החיפוש גוגל רוצה לשנות את השיטה שאוספים מידע על המשתמשים ומטרגטים להם פרסומות – אבל רוצה לעשות את זה בתהליך הדרגתי, בצורה שקשובה לתעשייה ובשיתוף פעולה • עם זאת, כבר עכשיו אפשר לצמצם את כמות המידע שיודעים עלינו באנדרואיד ובכרום, הדפדפן של גוגל
גוגל הודיעה אתמול שהיא תפתח תחליפים חדשים למזהה הפרסום באנדרואיד, וכך תאמץ הגבלות חדשות על תחום הפרטיות על חברות צד שלישי • תומר אליאס, דירקטור ב-BigID: "גוגל מנסה ליצור סיטואציה שהיא עדיין תהיה מונופול בפרסום ממוקד" • ומה צפויה להיות ההשפעה על מטא, שנפגעה קשה מצעד דומה של אפל
בשנה שעברה אפל החליטה להוביל שינוי מדיניות ששינה את המעקב אחרי משתמשים מחוץ לאפליקציות, מהלך שפגע אנושות ביכולת טרגוט הפרסומות של פייסבוק, סנאפ ועוד רשתות חברתיות, והיה בין הסיבות לירידה בשווי השוק שלהן • היום גוגל הודיעה כי היא בוחנת מהלך דומה
בשנים האחרונות, מדינת ישראל התמודדה עם סוגיות פרטיות לא פשוטות: איכוני השב"כ בתקופת הקורונה, פרשות שירביט ואטרף ועוד • כעת, חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקיד, בראיון מיוחד ומקיף, מסכם ראש הרשות להגנת הפרטיות הנכנס, עו"ד גלעד סממה את פעילות הרשות עד כה - ומסתכל לעתיד
ברחבי האינטרנט אורבות סכנות גדולות ואתגרים לא פשוטים, וחשוב לדעת איך שומרים על המידע בטוח • בשביל כך, צריך לוודא שהסיסמאות אינן חוזרות על עצמן ואינן קלות לפיענוח • איך עושים את זה? הכירו את מנהל הסיסמאות, על סוגיו השונים • הטיפ היומי
ישראל הפכה בשנים האחרונות לאימפריה של מדעני נתונים, שנחשפים יום יום לדילמות מוסריות קשות: מקידום פייק ניוז ברשת ועד פיתוח תוכנות מעקב וכלי נשק אוטונומיים • מחקר סוציולוגי חדש מנסה להתחקות אחר צו מצפונם - ומגלה מדוע לא תראו פה מחאות המוניות כמו בעמק הסיליקון, ולמה אפשר לשכוח מקוד אתי
לקראת דיון ביום חמישי בקונגרס, אומרת יצרנית האייפון שהצעד יכול להיטיב עם חברות 'חסרות אחריות' המרוויחות מאיסוף מידע על המשתמשים
חברות מסחריות רבות משתמשות בנוהג של איסוף מידע בנוגע לאישים ספציפיים • בעגה המקצועית, תהליך איסוף המידע על אדם מסוים נקרא "פרופיילינג", והוא מתבצע בשלל דרכים
ברחבי העולם מדינות ורגולטורים שונים מנסים להתמודד עם הכוח האדיר של ענקיות הטכנולוגיה • אחת החברות שבמרכז המטרה היא חברת מטא (פייסבוק לשעבר) • כעת בבריטניה, החברה תתמודד מול תביעה ייצוגית בטענה לפגיעה בפרטיות
רגולטור הגנת המידע בצרפת הגיש קנסות נגד גוגל ופייסבוק בטענה שעברה על סעיף "עוגיות" בחוק הגנת המידע • מעבר לקנסות, החברות חייבות להחיל שינוי בתהליך בתוך שלושה חודשים, אחרת יקבלו קנסות נוספים
חברה קטנה בשם Gloo כורה מידע מהרשת על אנשים שעשויים להיות מוכנים לקבל מיסיון וניסיונות פנייה מצד כנסיות שונות
בין פריטי המידע ששותפו על ידי גריינדר היו מיקומים גיאוגרפיים, כתובות IP, זיהוי לצרכי פרסום, גיל, מגדר ועצם העובדה שהמשתמשים היו בגריינדר • מדובר בקנס הגדול מסוגו שהפיקה רשות הגנת המידע הנורבגית
AppsFlyer הישראלית מכריזה על שיתוף פעולה שיעזור לגורמים שונים לחלוק ביניהם מידע ולייצר תובנות עסקיות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים • בשלב הראשוני מדובר בחדרי מידע נקיים שיאפשרו לגורמים שונים לשתף ביניהם את המידע בלי לדאוג שהוא יזלוג החוצה ובלי שנחשפים למידע אחד של השני • השלב הבא: שיתוף הפעולה עם אינטל העולמית
הודעה בתוך האפליקציה קוראת למשתמשים 'לנסות חשבון חדש' • האם התחלה חדשה יכולה לשמור על משתמשים שאיבדו את ההתלהבות שלהם מהפלטפורמה?
אפלאפליקציותבינה מלאכותיתגוגלהגנת הפרטיותמטא (META)פגיעה בפרטיותפייסבוקפרסום באינטרנטרשתות חברתיות