בטלוויזיה המסחרית נהנים בשבועות האחרונים מעודפי ביקוש ■ בחברות המדיה מעריכים כי מחירי זמן האוויר לפרסום עלו בכ-5% יחסית לשנה שעברה ■ אבל לא כולם חוגגים: ערוץ 10, שסובל מירידה ברייטינג, מרוויח פחות
רשת משקיעה כ-400 אלף דולר בגמר של "המירוץ למיליון" - זאת לאחר שהשקיעה 5 מיליון דולר בעונה כולה ■ "ברייק הזהב" הוא הבוננזה של זכייני הטלוויזיה המסחרית, בעיקר בערבי הגמר של תוכניות הריאליטי
בכירים בתחום מעריכים כי המשווקים יוציאו אמנם כסף במהלך המו"מ עם רשתות הטלוויזיה, אך יעשו זאת בשלב מאוחר הרבה יותר מהרגיל - וכמובן ינסו לקצץ במחירים
הזכייניות יוכלו לנייד כמות כפולה של פרסומות לפריים-טיים ■ פינות החסות בתוכניות ייספרו כזמן פרסום ■ הרשות תשאיר ל"שיקול-דעתן" של הזכייניות את כמות הקדימונים שישודרו
כך הוחלט בישיבת הממשלה בנושא חוק ההסדרים והתקציב ■ "החבילה הצרה", בה יוצעו חבילות ערוצים מצומצמות, עשויה להידחות ל-2013 ■ ההחלטה על "ברית המועצות" תוצא מחוק ההסדרים ותעבור לממשלה
בחברות המדיה לא מתרגשים: "אף אחד לא מתייחס ברצינות למחירונים, עם הזכייניות זה תמיד עניין של מו"מ" רשת: "העלנו את המחיר דרסטית כי רמת הביקושים הולכת וגוברת"
קניינית המדיה צופה ירידה ניכרת בהוצאות על פרסום בעיתונות ועלייה מתונה בפרסום באינטרנט המדינות הצפויות להתכווצות ניכרת בשוק הפרסום שלהן: רוסיה, אוקראינה, בריטניה וספרד
כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בתחילת פברואר החל סכסוך מסחרי בין רשת לפרוקטר&גמבל בעניין התעריף לזמן האוויר שפרוקטר רוכשת
להערכת בכירים בענף, בשלב זה יש ביקושים לכ-80%-90% מזמן הפרסום במסך - בניגוד לשנים קודמות בהן היתה תפוסה של למעלה מ-100% למרות המיתון - זכייניות ערוצים 2 ו-10 שומרות על מדיניות מחיר קשוחה
ב-2008 כולה רשמה קשת הפסד של כ-15 מיליון שקל העלייה בפרסום לקראת פסח צפויה למתן את הפסדי הזכייניות קשת נחשבת לזכיינית המצליחה ביותר, ולכן סביר שההפסדים בערוץ 10 וברשת גבוהים יותר
לטענת האיגוד, המיזוג ייצור דואופול שיפגע בתחרות בטלוויזיה המסחרית ויגרום לעליית מחירי הפרסום בטלוויזיה אם יאושר המיזוג, באיגוד דורשים לפתוח מיידית את הטלוויזיה הרב-ערוצית לפרסום בכבלים ובלוויין
היקף עוגת הפרסום הגיע ב-2008 ל-3.8 מיליארד שקל, עם גידול מינורי של 2.6% היקף הפרסום בעיתונות צנח ב-6% הפרסום באינטרנט זינק ב-19% העלייה בהיקפי הפרסום נבלמה ברבעון הרביעי בשל המשבר הכלכלי
זאת בהשוואה ל-40% בימים הראשונים של מלחמת לבנון השנייה בכיר בענף: "כל עוד אין צילומים של ארונות קבורה רבים עטופים בדגל, ישתדלו בטלוויזיה לשמור על לוח שידורים כמעט רגיל"
בענף מעריכים כי היקף ההוצאה לפרסום תצטמצם במחצית השנייה של 2008 בכ-8%-10% ורד ויזל-ברכה, מנכ"ל חברת המדיה מיוז: "השנה לא יהיה טרום-חג מסורתי במדיה, והווליום בפרסום יהיה חלש יותר"
9 מיליוןFREE TVבנק דיסקונטבנק לאומיגיאוקרטוגרפיההפרסומות הזכורות והאהובותמזגני טורנדומזרחי טפחותפרסוםפרסומות