תשומת-הלב שמופנית למחירים של רשת המזון הגדולה בישראל גלשה השבוע גם להיבטים אחרים של פעילותה • גם אם לפשיטה של רשות התחרות על משרדי החברה אין קשר לפעילות באתר למהדרין, אין ספק כי הלך הרוח בציבור מעודד את הרשויות לפעול ביתר תקיפות כלפיה וכלפי רשתות אחרות
כבר ב-2014 התייחס הממונה על התחרות לשאלת ההתבטאויות הפומביות ככלי לתיאום מחירים וכתב כי אלה עשויות להוות לכל הפחות ניסיון להגיע להסדר כובל • אלא שהטיוטה לא הבשילה להנחיה מחייבת, ולדברי מומחים לא ניתן יהיה לבסס כתב אישום רק על סמך האמירות של הבכירים
שופרסל מתנהלת מאז השנה שעברה ללא גרעין שליטה ונסחרת כיום לפי שווי של כ-7 מיליארד שקל - קרוב לרמת השיא שלה • שטראוס מחזיקה בנתח של כ-12% מהשוק בישראל ופועלת בעשרה תחומים שונים, גם בחו"ל
שוק הסופרמרקטים בישראל מוערך בכ-80 מיליארד שקל בשנה, והרווחיות של החברות הציבוריות הפועלות בו ממשיכה לעלות • ואולם בעידן הכלכלה החדשה והדיגיטלית הן נדרשות להפנים את השינוי המהותי שמתרחש בשוק המסחר הקמעונאי ולהתאים את עצמן לביקושי העתיד בכלל ולהתנהלות הוגנת בפרט
תנסה להנפיק לפי שווי של כמיליארד שקל, עם רוח גבית מהפריחה בעסקי רשתות הסופרמרקטים הנסחרות בת"א, למרות הצטננות ניכרת בשוק ההנפקות • הרשת של משפחות נעמן וכהן מונה יותר מ-60 סניפים, והיא סיימה את 2020 עם רווח המוערך בכ-70 מיליון שקל
הרשות להגנת הצרכן המליצה להחליף את מדבקות המחירים בסופרמרקטים בצגים אלקטרוניים, ושרת הכלכלה צפויה לקדם את הנושא לקראת חקיקה • במשך שנים הרשות התנגדה לשינוי זה, אך מחקר שביצעה לאחרונה שכנע אותה בתועלת המהלך
המועדון יאפשר ללקוחות לנצל את הצבירה גם ברשתות מענפים אחרים • מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "המשימה שלנו היא לבנות נאמנות ואהדה"
הסניף, שישתרע על פני כ-250 מ"ר, יצטרף ל-7 סניפים הפועלים בקונספט הדלי מרקט הכולל מבחר גדול יותר של מוצרי מעדנייה טריים • הרשת צפויה לפתוח עוד כ-5 סניפים במהלך שנת 2022
מלאי שנחטף תוך רגעים והגבלת כמות הקרטונים לקנייה: מחסור בחלב מכה ברשתות השיווק רגע לפני חג הסוכות • עפ"י מועצת החלב, "עונת החגים" הנוכחית נחשבת בעייתית במיוחד, וזו הסיבה למחסור
אפילו אם טענות המתנגדים לפתיחת שוק החקלאות ליבוא נכונות, והתחרות בין רשתות השיווק לא מספקת, הרי שהמחקר מראה שאפילו מונופולים מוחלטים, שלא ניצבים בפני שום תחרות, ירצו להוריד מחירים
הזינוק ברווח הכולל מנומק בין היתר בהשקעה במיזם העגלות החכמות הקנדי A2Z • ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-19.5% והסתכמו בכ-894 מיליון שקל
רשת השיווק רשמה ברבעון השני של 2021 מכירות בהיקף של 579 מיליון שקל, ירידה של 2.2% לעומת המכירות ברבעון השני אשתקד • הרווח ברבעון הסתכם ב-14 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה
הכנסות רשת המרכולים של האחים אמיר עלו מעט ל-388 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר עקב הכניסה לפעילות של סניפים חדשים • המשך שיפור בשיעורי הרווחיות של הרשת
רשת המזון סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם עלייה מתונה בהכנסות ל-3.2 מיליארד שקל ורווח נקי של 106 מיליון שקל • מניית הרשת נסחרת ברמות שיא ומשקפת לה שווי של כ-3 מיליארד שקל
עם זאת, אחרי הצריכה המוגברת שאפיינה את תחילת משבר הקורונה, הכנסותיה של שופרסל לרבעון השני נשחקו ב-3% לכ-3.6 מיליארד שקל • ההכנסות מרשת הפארם Be בעלייה • המנכ"ל איציק אברכהן: "הציבור מאמין בנו; שופרסל היא שם דבר במכירות באינטרנט"
רבים מדקלמים את מיתוס "פער התיווך" כגורם ליוקר המחיה בישראל • "פערי תיווך" הם שק חבטות נוח לפוליטיקאים ולארגוני החקלאים, לא תמיד מכוונת זדון אלא גם מהבנה שגויה של שרשרת השיווק: יצרנים, יבואנים, סיטונאים וקמעונאים – עד למקרר בבית
אושר עדדוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוחננוףיוסי אמירקמעונאותרמי לוישופרסלשלומי אמיר